Minne opiskelemaan lääketieteitä?

Anonyymi-ap

Moikka! Itsellä on tällä hetkellä vakavasti harkinnassa aloittaa lääketieteiden opinnot sitten kun lukiosta olen päässyt. Vaikka tuohon onkin vielä jonkin aikaa olen silti alkanut aiheutta vakavasti pohtia ja jopa suunnitella. Tällä hetkellä eniten mietityttää opiskelupaikka, ja näin alustavasti aprikoin Helsingin ja Tampereen välillä. Onhan noita muitakin paikkoja joissa opiskella, mutta tällähetkellä nuo kaksi ovat vahvasti esillä. Molemmissa on puolensa, ja on haastavaa miettiä kumpi olisi se oma paikka. Lisäksi olen suunnitellut työskenteleväni tutkijan roolissa paljolti, mikäli se onnistuu. Tottakai tekisin myös perinteistä lääkärin työtä. Opinnoissa pidän käytännön harjoittelusta. Toivoisin nyt siis, että joku asiasta tietävä voisikin kertoa molempien yliopistojen hyviä ja huonoja puolia juurikin lääketieteiden parista. Otan mielelläni kokemuksia vastaan!
Kiitos valmiiksi jo vastauksista!

4

1587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä Helsinki on Helsinki. Mutta aika harva voi valita opiskelupaikkansa, yleensä mennään, minne päästään, jos johonkin ylipäätään päästään. Jotkut ulkomaat voi olla hyvä varavaihtoehto.

• Anonyymi

Helsinki ja Tampere ne vaikeimmat on.
      Kannattaa olla todella tyytyväinen jos pääsee "edes" Kuopioon.

Itse pääsin viidennellä hakukerralla äskettäin Tampereelle ja oon ollut nyt 1,5 viikkoa ikionnellinen.

Ota Mafyn valmennuskurssi, se on yksinkertaisesti mahtava. Ja älä lannistu, vaikka et pääsisi ekalla tai tokalla yrityksellä sisään. Usko itsees! Tsemppiä!!

• Anonyymi

Lääketieteen opiskelu on hyvin samanlaista joka paikassa. Itse opiskelun sisällön ja muodon perusteella ei yliopistoissa ole valittavaa. Helsinki on kalliimpi paikka opiskella ja elää, jos sillä on jotain merkitystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe