Tyydy minun armooni! Vaikka

Anonyymi-ap

On totta että öljy syttyy palamaan tulesta eli tarvitaan Pyhän Hengen vaikutus kääntymyksessä kristinuskoon, niin silti on hyvä muistaa mitä tämä öljy on! Ja se on yhdessä sanassa:"Tyydy minun armooni", sanoo siis Jeesus itse!

Ja siksi pitää uskoa siihen että Jeesus on kuollut myös minun syntieni edestä, myös sinä joka sitä kovasti epäilet, usko siihen ja ole hyvässä turvassa, sillä uskon kautta tulee vanhurskaus Jeesuksessa Kristuksessa!

Se on ihmeellistä kuinka tämä ensimmäinen opin kappale se hämärtyy niin monesti ja niin monelta myös minulta!

Kuitenkin on hyvä, että kristillisyydestä ei tule ihmisviisauden eli lihan jälkeen kristinuskoa, siksi tarvitaan myös Pyhän Hengen voima! Mutta ensin täytyy tyytyä siihen mitä Jeesus on tehnyt! Koska uskosta tulee vanhurskaus ja Kristuksen ylösnousemuksen kautta iankaikkinen elämä! Jos emme me siis anna sijaa sille ylösnousemukselle meidän sydämissämme ja emme usko että Hän Jeesus Kristus on kuollut juuri minun syntieni edestä, niin kuinka hän saa sijaa meidän sydämissänne eli kuinka hänen virvoittava Henkensä voi meitä kuolemasta elämään siirtää, jos emme usko Hänen nimensä päälle?

Sillä ei uskossa ole kysymys siitä, että me uskoisimme patsaaseen eli kuolleeseen, josta emme mitään hyödy, vaan että uskoisimme meidän syntimme anteeksi Jeesuksen Kristuksen kärsimisen, kuoleman ja voitollisen ylösnousemuksen kautta!

38

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se siis mitään sinua hyödytä että sinä Jeesuksen uskot, ja Jumalan tunnustat sinun Isäksesi,

      Vaan että sinä uskot sinun syntisi anteeksi Jeesuksen Kristuksen kautta siinä on sinun ilosi ja sinun autuutesi, sinun öljysi, ja iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa!

      Jos siihen öljyyn vielä puhaltaa Pyhä Henki, niin silloin syttyy lamppu palamaan ja se palaa kirkkaasti ja voimakkaasti ja ei se paista niin kuin sodomman aurinko joka oli verestä karvainen vaan niin kuin Ghoosenin maan aurinko, joka armosta paistoi yksin Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen ansion tähden ilman ihmisen omaa työtä, kiitokseksi ja ylistykseksi ja iankaikkiseksi kunniaksi meidän taivaalliselle rakastajalle!

      • Anonyymi

        Mikä on tuo verestä karvainen? Siitä minä en tiedä. No jos se mieleen tuli, niin kai se jotain merkitsee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tuo verestä karvainen? Siitä minä en tiedä. No jos se mieleen tuli, niin kai se jotain merkitsee?

        "Jos siihen öljyyn vielä puhaltaa Pyhä Henki, niin silloin syttyy lamppu palamaan ja se palaa kirkkaasti ja voimakkaasti ja ei se paista niin kuin sodomman aurinko joka oli verestä karvainen vaan niin kuin Ghoosenin maan aurinko, joka armosta paistoi yksin Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen ansion tähden ilman ihmisen omaa työtä, kiitokseksi ja ylistykseksi ja iankaikkiseksi kunniaksi meidän taivaalliselle rakastajalle!"

        Onko tuo omaa tuotantoasi vai lainaus jonkun muun tekstistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos siihen öljyyn vielä puhaltaa Pyhä Henki, niin silloin syttyy lamppu palamaan ja se palaa kirkkaasti ja voimakkaasti ja ei se paista niin kuin sodomman aurinko joka oli verestä karvainen vaan niin kuin Ghoosenin maan aurinko, joka armosta paistoi yksin Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen ansion tähden ilman ihmisen omaa työtä, kiitokseksi ja ylistykseksi ja iankaikkiseksi kunniaksi meidän taivaalliselle rakastajalle!"

        Onko tuo omaa tuotantoasi vai lainaus jonkun muun tekstistä?

        Sitä sopii miettiä, jos löydät jonkun noin sanovan niin etsi ja kirjoita tänne.

        Minä kirjoitan vain mitä päähän tulee kullakin kertaa. Eikä edes lopultakaan ole niin suuri kiinnostus sitä kohtaan, pitääkö se edes paikkaansa, koska ei ole tarvetta ihmisviisautta vahvistaa vaan Jumalan voimaa! Jos minä väärin kirjoitan eli kirjoitin, silloin on Jumalan voima minussa heikko, ei minun viisauteni, jos taas oikein kirjoitan, niin silloin on Jumalan voima minussa väkevä ja ei ihmisviisaus, koska en kirjoita itsestäni, vaan annan sanojen tulla miten tahtovat.

        Tosin ehkä mieleni yksinkertaisuudessa kuitenkin kirjoitan, jos mielikuvitukseni on vilkas niin suokaa se anteeksi, en kuitenkaan tee sitä kuin pettäen itseäni? Koska jos teissä nyt totuus asuu, niin kyllä te varmaan eroitatte totuuden valheesta?

        Vai annetteko te nyt valheen itseänne vietellä pois totuudesta? Jos minä valhetta puhun! Jos totuutta niin mistähän ymmärrät?

        Henki tosin on yksi vaikka lahjat olisivat moninaiset on kirjoitettu, sitä minä hieman ihmettelen, että mitkä ihmeen lahjat, jos Pyhät ovat puhuneet vaikutetut Pyhältä Hengeltä, ei itsestään vaan Pyhän Hengen voimasta, niin ovatko Hengen lahjat nyt tulleet ihmisen kunniaksi eli jos joku profetoi oli hän väärä tai oikea, niin tekeekö hän sen itsestään omaksi kunniakseen? Eli jos joku Hengeltä hallitaan ja hän opettaa niin eikö Henki silloin opeta, että kiitos ja kunnia ja ylistys kuuluu silloin sille joka puhuu eli Jumalalle ja ei ihmiselle?

        Sitä minä hieman ihmettelen, että te ihmisiä tahdotte kuulla ja ette henkeä joka puhuu taivaasta? Sillä jos ihminen puhuu, hän tosin puhuu mielensä viisaudessa, mutta joka hengessä puhuu vaikutettuna Pyhältä Hengeltä, hän puhuu mitä Jumala hänelle ilmoittaa hyvän Pyhän Henkensä kautta, joka meissä eli heissä asuu jotka armoon tulleet ovat Jeesuksen Kristuksen kautta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä sopii miettiä, jos löydät jonkun noin sanovan niin etsi ja kirjoita tänne.

        Minä kirjoitan vain mitä päähän tulee kullakin kertaa. Eikä edes lopultakaan ole niin suuri kiinnostus sitä kohtaan, pitääkö se edes paikkaansa, koska ei ole tarvetta ihmisviisautta vahvistaa vaan Jumalan voimaa! Jos minä väärin kirjoitan eli kirjoitin, silloin on Jumalan voima minussa heikko, ei minun viisauteni, jos taas oikein kirjoitan, niin silloin on Jumalan voima minussa väkevä ja ei ihmisviisaus, koska en kirjoita itsestäni, vaan annan sanojen tulla miten tahtovat.

        Tosin ehkä mieleni yksinkertaisuudessa kuitenkin kirjoitan, jos mielikuvitukseni on vilkas niin suokaa se anteeksi, en kuitenkaan tee sitä kuin pettäen itseäni? Koska jos teissä nyt totuus asuu, niin kyllä te varmaan eroitatte totuuden valheesta?

        Vai annetteko te nyt valheen itseänne vietellä pois totuudesta? Jos minä valhetta puhun! Jos totuutta niin mistähän ymmärrät?

        Henki tosin on yksi vaikka lahjat olisivat moninaiset on kirjoitettu, sitä minä hieman ihmettelen, että mitkä ihmeen lahjat, jos Pyhät ovat puhuneet vaikutetut Pyhältä Hengeltä, ei itsestään vaan Pyhän Hengen voimasta, niin ovatko Hengen lahjat nyt tulleet ihmisen kunniaksi eli jos joku profetoi oli hän väärä tai oikea, niin tekeekö hän sen itsestään omaksi kunniakseen? Eli jos joku Hengeltä hallitaan ja hän opettaa niin eikö Henki silloin opeta, että kiitos ja kunnia ja ylistys kuuluu silloin sille joka puhuu eli Jumalalle ja ei ihmiselle?

        Sitä minä hieman ihmettelen, että te ihmisiä tahdotte kuulla ja ette henkeä joka puhuu taivaasta? Sillä jos ihminen puhuu, hän tosin puhuu mielensä viisaudessa, mutta joka hengessä puhuu vaikutettuna Pyhältä Hengeltä, hän puhuu mitä Jumala hänelle ilmoittaa hyvän Pyhän Henkensä kautta, joka meissä eli heissä asuu jotka armoon tulleet ovat Jeesuksen Kristuksen kautta!

        Niin kuin efes.4 luku sen yksinkertaisesti viitoittaa

        30. Ja älkäät Jumalan Pyhää Henkeä murheelliseksi saattako*, jossa te lunastuksen päivään asti** kiinnitetyt olette .

        Sehän on selvästi kirjoitettu, että lunastukseen päivään asti, voimmeko me siihen jotakin lisätä?

        Sillä senhän me tiedämme, ettei ole vielä keksitty öljyä joka taitaisi palaa ilman tulta, niin pyytäkäät siis tulta sytyttämään ja älkää ainoastaan öljyä, sillä öljyä teille kaikille kyllä riittä Kristuksen Jeesuksen haavoista jotka eivät tyrehdy, mutta missä on teidän tulenne millä sytytätte teidän lampunne öljyn palamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä sopii miettiä, jos löydät jonkun noin sanovan niin etsi ja kirjoita tänne.

        Minä kirjoitan vain mitä päähän tulee kullakin kertaa. Eikä edes lopultakaan ole niin suuri kiinnostus sitä kohtaan, pitääkö se edes paikkaansa, koska ei ole tarvetta ihmisviisautta vahvistaa vaan Jumalan voimaa! Jos minä väärin kirjoitan eli kirjoitin, silloin on Jumalan voima minussa heikko, ei minun viisauteni, jos taas oikein kirjoitan, niin silloin on Jumalan voima minussa väkevä ja ei ihmisviisaus, koska en kirjoita itsestäni, vaan annan sanojen tulla miten tahtovat.

        Tosin ehkä mieleni yksinkertaisuudessa kuitenkin kirjoitan, jos mielikuvitukseni on vilkas niin suokaa se anteeksi, en kuitenkaan tee sitä kuin pettäen itseäni? Koska jos teissä nyt totuus asuu, niin kyllä te varmaan eroitatte totuuden valheesta?

        Vai annetteko te nyt valheen itseänne vietellä pois totuudesta? Jos minä valhetta puhun! Jos totuutta niin mistähän ymmärrät?

        Henki tosin on yksi vaikka lahjat olisivat moninaiset on kirjoitettu, sitä minä hieman ihmettelen, että mitkä ihmeen lahjat, jos Pyhät ovat puhuneet vaikutetut Pyhältä Hengeltä, ei itsestään vaan Pyhän Hengen voimasta, niin ovatko Hengen lahjat nyt tulleet ihmisen kunniaksi eli jos joku profetoi oli hän väärä tai oikea, niin tekeekö hän sen itsestään omaksi kunniakseen? Eli jos joku Hengeltä hallitaan ja hän opettaa niin eikö Henki silloin opeta, että kiitos ja kunnia ja ylistys kuuluu silloin sille joka puhuu eli Jumalalle ja ei ihmiselle?

        Sitä minä hieman ihmettelen, että te ihmisiä tahdotte kuulla ja ette henkeä joka puhuu taivaasta? Sillä jos ihminen puhuu, hän tosin puhuu mielensä viisaudessa, mutta joka hengessä puhuu vaikutettuna Pyhältä Hengeltä, hän puhuu mitä Jumala hänelle ilmoittaa hyvän Pyhän Henkensä kautta, joka meissä eli heissä asuu jotka armoon tulleet ovat Jeesuksen Kristuksen kautta!

        Olisikohan aika jo vaihtaa öljyt ja tarkastaa pissapojan nesteet.


    • Anonyymi

      Jumalaton uhoaa, ettei usko Kristukseen mitään ole. Pirullisempaa todistajaa tuskin tänne eksyy. Ennen koiralta kusi loppuu, ennen kun tältö törpöltä Jumalan sanan väänteleminen. Koita nyt hyvä ihminen lopettaa, tumiosi lisääntyy joka viestistä, jossa kiellät Kristuksen.


      Ap. t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

      • Anonyymi

        Niin myös perkeleet uskovat, mutta ilman öljyä ei perkelettä paljon se usko auta.


      • Anonyymi

        Niin hän uskoi pelastukseen Kristuksen kautta, se on eri asia kuin usko Jeesukseen ilman sisällistä kääntymystä.


        Jokainen joka uskoo syntien anteeksi antamuksen Kristuksen kautta ja antaa kastaa(huom.hengellinen merkitys) itsensä Pyhällä Hengellä pelastuu!


        Ei auta usko Jeesukseen ilman sisällistä kääntymystä. Myös perkeleet uskovat Jeesuksen ja Jumalan ja vapisevat heidän edessään.


      • Anonyymi

        Väärä usko Kristukseen ei ole mitään ja se on puhdas jumalansanaa. Tee sinä vain saatanan orja parannus hengellisestä huoraamisesta kyykäärmeen sikiöstä siinnyt äpärä, ja koiran pentu.

        Noituutesi vie sinua alas helvetiätiin jossa sinä poistut iankaikkisesti tulisien hiilien päällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä usko Kristukseen ei ole mitään ja se on puhdas jumalansanaa. Tee sinä vain saatanan orja parannus hengellisestä huoraamisesta kyykäärmeen sikiöstä siinnyt äpärä, ja koiran pentu.

        Noituutesi vie sinua alas helvetiätiin jossa sinä poistut iankaikkisesti tulisien hiilien päällä!

        "Väärä usko Kristukseen ei ole mitään ja se on puhdas jumalansanaa. Tee sinä vain saatanan orja parannus hengellisestä huoraamisesta kyykäärmeen sikiöstä siinnyt äpärä, ja koiran pentu.

        Noituutesi vie sinua alas helvetiätiin jossa sinä poistut iankaikkisesti tulisien hiilien päällä!"

        Väitätkö, että usko esikoislestadiolaisuuteen olisi väärä usko Kiristukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin myös perkeleet uskovat, mutta ilman öljyä ei perkelettä paljon se usko auta.

        Ei öljy kallista ole, kyllä perkeleellä sitä ja maakaasua riittää?

        No perkkelleen uskosta minä en tiedä mitään. Sulla taitaa esikoislestadiolaisena olla paremmat suhteen häneen`?


    • Anonyymi

      Rietas sinä olet, esikoiset ry riettaan eli saatanan orjat, kyykäärmeen sikiöistä siinneet hengelliset äpärät ja saatanan ja omanvanhurskauden liivasta syntyneet lihalliset haagarin äpärä lapset, koirat ja velhot, huoruntekijät ja murhaajat, te joudutte helvettiin, ja te kidutte siellä iankaikkisesti! Aamen!

      • Anonyymi

        Tässä oli puhdasta esikoislestadiolaista oppia, seuroihin koko maassa ja Jälliin myös ruotsiksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oli puhdasta esikoislestadiolaista oppia, seuroihin koko maassa ja Jälliin myös ruotsiksi!

        P.S. Helssinkin miehet vois lukea, vaikka Tatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.S. Helssinkin miehet vois lukea, vaikka Tatu.

        Sori Tatu, ei ole henkilökohtaista, mutta kun en sen toisen nimeä muista.


    • Anonyymi

      Pyhästä Hengestä osattomat, koirat ja velhot, noidat ja Jeesuksen ristin viholliset, lihasta siinneet niin kuin perkele siittää huoruuden kautta lapsia helvettiin niin myös tämä Jumalaton seurakunta ja jokainen elävän seurakunnan vainooja eli vastaan seisoja, siitävät ilman Pyhää Henkeä lihasta lihallisia lapsia perkeleelle alas helvettiin!

      Jumalan Pyhästä Hengestä vieraantuneet, eksynyt kansa, järjestään sokaistunut ja mieleltään pimentynyt hullu ja tyhmä kansa jonka loppu on kuolema!

      Eivät koskaan ole Kristusta tunteneet sillä he kieltävät hänen voimansa joka on Pyhän Hengen voimalla hänen sovintoveren kautta ilmoitettu pienille, jotka eivät tämän maailman viisautta etsineet, vaan syntien anteeksi antamusta, heitä on Jumala armahtava, mutta kreikkalaisten ja kirjanoppineiden viisauden tekee Hän hulluudeksi eikä yksikään  tämän maailman filosofeista eli järkeisoppineista ole pelastuva, vaan he jotka ovat pukeneet elävän ja kalliin häävaatteen Kristuksen verellä puhtaaksi pestyn kalliin ja morsiamelta valmistetun Kristukselle kunniaksi ylistykseksi ja kiitokseksi iankaikkisesti Aamen!

      • Anonyymi

        Viesti poistettiin kertaalleen. Laitan uudestaan niin monta kertaa kuin pysyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viesti poistettiin kertaalleen. Laitan uudestaan niin monta kertaa kuin pysyy.

        Palstan mode ei tykkää Pyhän Hengen viesteistä. Hän rakastaa lihallista huoruutta niin paljon ettei hän kärsi kuulla Pyhän Hengen ääntä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan mode ei tykkää Pyhän Hengen viesteistä. Hän rakastaa lihallista huoruutta niin paljon ettei hän kärsi kuulla Pyhän Hengen ääntä!

        Tulleeko se sieltä esikoislestatiolaiselta se Pyhän Henken viesti?

        Vai ootko vain siihen uskoo tuutitettu esikoislestatiolainen ?

        Hangellisen huruuten pesäpaikasta siis?


      • Anonyymi

        Pyhästä Hengestä osattomat, koirat ja velhot, noidat ja Jeesuksen ristin viholliset, lihasta siinneet niin kuin perkele siittää huoruuden kautta lapsia helvettiin niin myös tämä Jumalaton seurakunta ja jokainen elävän seurakunnan vainooja eli vastaan seisoja, siitävät ilman Pyhää Henkeä lihasta lihallisia lapsia perkeleelle alas helvettiin!

        "Jumalan Pyhästä Hengestä vieraantuneet, eksynyt kansa, järjestään sokaistunut ja mieleltään pimentynyt hullu ja tyhmä kansa jonka loppu on kuolema!

        Eivät koskaan ole Kristusta tunteneet sillä he kieltävät hänen voimansa joka on Pyhän Hengen voimalla hänen sovintoveren kautta ilmoitettu pienille, jotka eivät tämän maailman viisautta etsineet, vaan syntien anteeksi antamusta, heitä on Jumala armahtava, mutta kreikkalaisten ja kirjanoppineiden viisauden tekee Hän hulluudeksi eikä yksikään tämän maailman filosofeista eli järkeisoppineista ole pelastuva, vaan he jotka ovat pukeneet elävän ja kalliin häävaatteen Kristuksen verellä puhtaaksi pestyn kalliin ja morsiamelta valmistetun Kristukselle kunniaksi ylistykseksi ja kiitokseksi iankaikkisesti Aamen!"

        Onko itse saarnaaja vai teidän saarnaajien, joka kukaan ei teistä tästä vapaa ole, saarnoista oppinut tämä ihminen , joka tai kuka tällaista tekstiä pystyy tuottamaan?


    • Anonyymi

      Haagarin äpärä tosin sai armon viimein, kun älysi itkeä korvessa!

      Eriseuraisilta äpäriltä en ole kuullut vielä itkun valitusta! Ei Jumalalla siis ole mitään syytä armahtaa teitä.

      Itkeviä hän armahtaa ja katuvia hän lohduttaa, mutta ei niitä jotka kerran ovat olleet armoitettuja ja ovat taas poikenneet pois Pyhältä tieltä, heille ei taida olla enään armoa. He ylönkatsovat armon Hengen Kristuksessa ja pilkkaavat hänen vertansa, mitä armoa sellaiselle enään on?

      Ette te suinkaan minä sanon teille haagarin lapsille, ette te lähteneet vaan palkkavaimo orjineen ajettiin pois vapaan vaimon helmasta.

      Teidät ajettiin pois, koska te olette lihasta syntyneet ja ette Pyhästä Hengestä! Ja te olette nyt korvessa! Ja teidän olisi syytä itkeä ja valittaa siellä, että armollinen Jumala vielä kääntäisi katseensa teidän päällenne ennen kuin kuolette nälkään ja viluun korvessa ja erämaassa!

      • Anonyymi

        Minä puhun esikoiset ry lapsille ja nuorille, jos te lihasta siinneet hengelliset äpärät itkette ja valitatte siellä korvessa ja erämaassa niin ehkä Jumala katsoo vielä laupeuden silmillä teidän päällenne ja armahtaa teitä!

        Mutta heille aikuisille, mitä armoa heille voi enään olla? Niin kuin Pyhä apostoli Paavali kirjoittaa että kuinka taitaa joku saada Pyhän Hengen toisen kerran että se on mahdoton ajatus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä puhun esikoiset ry lapsille ja nuorille, jos te lihasta siinneet hengelliset äpärät itkette ja valitatte siellä korvessa ja erämaassa niin ehkä Jumala katsoo vielä laupeuden silmillä teidän päällenne ja armahtaa teitä!

        Mutta heille aikuisille, mitä armoa heille voi enään olla? Niin kuin Pyhä apostoli Paavali kirjoittaa että kuinka taitaa joku saada Pyhän Hengen toisen kerran että se on mahdoton ajatus!

        Mutta te lapset ja nuoret jotka ette vielä koskaan armoa käsittäneet ole, ja sitä myöten ette ole myöskään voineet armosta langeta eli pilkata armon Henkeä niin teillä on vielä avoin tie armo istuimelle ja Jeesuksen Kristuksen helmaan uskon kautta syntien anteeksi saamiseksi! Ottakaat vastaan kaste joka on hengellinen mutta myös maallinen mutta Hengen kaste on Pyhän Hengen lahja, että teillä on valta todistaa syntejä anteeksi ja pidättää! Niin kuuluu vielä kutsu haagarin äpärille, nouse erämäästa ja korvesta ja käy sinun Herrasi sinun Jumalasi eteen polvistu ja kumarra kaikesta sinun sielustasi ja hengestäsi hänen edessään joka taivaassa on sinun Jumalasi! Että liha ja lihan työt pitää maahan poljettaa ja vaeltaa Hengessä uuden ihmisen mukaan, kuolettaen lihan töitä parannuksen kautta Kristuksessa! Jeesuksen veren voiman kautta jossa on iankaikkinen elämä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta te lapset ja nuoret jotka ette vielä koskaan armoa käsittäneet ole, ja sitä myöten ette ole myöskään voineet armosta langeta eli pilkata armon Henkeä niin teillä on vielä avoin tie armo istuimelle ja Jeesuksen Kristuksen helmaan uskon kautta syntien anteeksi saamiseksi! Ottakaat vastaan kaste joka on hengellinen mutta myös maallinen mutta Hengen kaste on Pyhän Hengen lahja, että teillä on valta todistaa syntejä anteeksi ja pidättää! Niin kuuluu vielä kutsu haagarin äpärille, nouse erämäästa ja korvesta ja käy sinun Herrasi sinun Jumalasi eteen polvistu ja kumarra kaikesta sinun sielustasi ja hengestäsi hänen edessään joka taivaassa on sinun Jumalasi! Että liha ja lihan työt pitää maahan poljettaa ja vaeltaa Hengessä uuden ihmisen mukaan, kuolettaen lihan töitä parannuksen kautta Kristuksessa! Jeesuksen veren voiman kautta jossa on iankaikkinen elämä!

        Korvet ja erämaat pitää kukoistaman ja autio sija kasvaman ruohoa. Se on se erämaa missä haagarin lapsi itki kyyneleitä, Jumala armahti niiden kyyneleiden tähden haagaria ja hänen lastaan ja siunasi niin korven ja erämaan että sen piti siunauksen saaman ja kukoistaman!

        Se on sinulle joka lihasta syntynyt olet, ja lihaa jäsenilläsi palvellut koko elämäsi, etkä ole Pyhää Jumalaa tuntenut sinun sydämessäsi, sinut pitää ajetteman viimein korpeen ja erämaahan ja siellä sinun pitää itkemän sinun syntejäsi ja lihan töitäsi, mutta sinä saat kuitenkin olla hyvässä turvassa sillä sinulla on lohdutus että korvessa pitää heinä ja ruohon ja kaislan kasvaman ja veden pitää siellä virtaaman!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta te lapset ja nuoret jotka ette vielä koskaan armoa käsittäneet ole, ja sitä myöten ette ole myöskään voineet armosta langeta eli pilkata armon Henkeä niin teillä on vielä avoin tie armo istuimelle ja Jeesuksen Kristuksen helmaan uskon kautta syntien anteeksi saamiseksi! Ottakaat vastaan kaste joka on hengellinen mutta myös maallinen mutta Hengen kaste on Pyhän Hengen lahja, että teillä on valta todistaa syntejä anteeksi ja pidättää! Niin kuuluu vielä kutsu haagarin äpärille, nouse erämäästa ja korvesta ja käy sinun Herrasi sinun Jumalasi eteen polvistu ja kumarra kaikesta sinun sielustasi ja hengestäsi hänen edessään joka taivaassa on sinun Jumalasi! Että liha ja lihan työt pitää maahan poljettaa ja vaeltaa Hengessä uuden ihmisen mukaan, kuolettaen lihan töitä parannuksen kautta Kristuksessa! Jeesuksen veren voiman kautta jossa on iankaikkinen elämä!

        Koska sinä armon muka käsitit?

        Kerros vähän siitä, ennen kuin täällä muita syyttelet siitä, että emme ole armoa käsittäneet!!!


      • Anonyymi

        "Eriseuraisilta äpäriltä en ole kuullut vielä itkun valitusta! Ei Jumalalla siis ole mitään syytä armahtaa teitä."

        Onks' ne eriseuran äpäriä esikoislestat, kun ne kuitenkin omilleen lähti sillon 1900 noin? Ja tää on varma tieto, ei mitään nillitystä nyt!


    • Anonyymi

      Tuo häirikkö pitäisi jollakin konstilla estää kirjoittelemasta, pulina on kun koira veteen paskantaisi, tyhjää horinaa pitkiä viestiketjuja. Kamala yritys saada riistettyä Kristukselta hänen omiaan. Mikä tuollaisen vimman aiheuttaa? En usko että mikään muu, kuin se että omat asia ei ole kunnossa, Kristusta ei tunneta, omia olemattomia ansioita kaupataan viesti viestiltä. Tyjäksi ei suostuta tulemaan, eikä Jumalan armoa kerjääväksi. Kaikki muut pitäisi saada samaan liekanaruun kieppumaan.

      Tällainen jatkuva häiriköinti karkoittaa heidät, jotka tarvitsisivat vertaistukea ja lohdutusta ja vakuutusta Jumalan armosta, joka kestää, eikä ole riippuvainen omista muka-ansioista tai ylpeyden kukkuloilla keukkuvista narsistisista vain me yhdistyksistä.

      • Anonyymi

        "Tuo häirikkö pitäisi jollakin konstilla estää kirjoittelemasta"


        Jassoo! Vai niin!


      • Anonyymi

        "Tällainen jatkuva häiriköinti karkoittaa heidät, jotka tarvitsisivat vertaistukea ja lohdutusta ja vakuutusta Jumalan armosta, joka kestää, eikä ole riippuvainen omista muka-ansioista tai ylpeyden kukkuloilla keukkuvista narsistisista vain me yhdistyksistä."

        "..., jotka tarvitsisivat vertaistukea ja lohdutusta ja vakuutusta Jumalan armosta, joka kestää, eikä ole riippuvainen omista muka-ansioista..."

        Etkös tuossa puhunut itsesi vähän niin kuin pussiin?

        Vertaistukea? Siis missä on tukesi eli vakuutesi oikeassa olemisestasi? Kun puhumme kuitenkin kristinuskosta joka on syttynyt Helluntai päivänä Pyhän Hengen vuodattamisen kautta ja syntien anteeksi antamuksen kautta ja päivänä!

        On ihmeellistä että te vieläkin haette tukea ihmisistä ja ette hengellisistä, sillä ettekö te todella tiedä että se Kristus johon me uskomme on noussut ylös ja ei ole enään lihaa ja verta, ja ei silloinkaan kuin vielä ihmisen ruumiissa oli, ollut ihminen ihmisyyden jälkeen vaan täynnä Pyhää Henkeä ja Jumalallista viisautta eli jumalansanaa! Kuinka te siis Kristusta eli Jeesusta tunnette joka nyt on Kristus sillä hän on ylösnoussut? Jos te Kristuksen sanotte olevan, niin ettekö te tiedä että Kristuksessa on ja vaikuttaa myös Pyhä Henki ja sanan selitys joka on jumalansana? Kuinka te siis Kristuksessa olette ilman Kristuksen henkeä sitä minä kysyn teiltä ja ihmettelen suuresti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tällainen jatkuva häiriköinti karkoittaa heidät, jotka tarvitsisivat vertaistukea ja lohdutusta ja vakuutusta Jumalan armosta, joka kestää, eikä ole riippuvainen omista muka-ansioista tai ylpeyden kukkuloilla keukkuvista narsistisista vain me yhdistyksistä."

        "..., jotka tarvitsisivat vertaistukea ja lohdutusta ja vakuutusta Jumalan armosta, joka kestää, eikä ole riippuvainen omista muka-ansioista..."

        Etkös tuossa puhunut itsesi vähän niin kuin pussiin?

        Vertaistukea? Siis missä on tukesi eli vakuutesi oikeassa olemisestasi? Kun puhumme kuitenkin kristinuskosta joka on syttynyt Helluntai päivänä Pyhän Hengen vuodattamisen kautta ja syntien anteeksi antamuksen kautta ja päivänä!

        On ihmeellistä että te vieläkin haette tukea ihmisistä ja ette hengellisistä, sillä ettekö te todella tiedä että se Kristus johon me uskomme on noussut ylös ja ei ole enään lihaa ja verta, ja ei silloinkaan kuin vielä ihmisen ruumiissa oli, ollut ihminen ihmisyyden jälkeen vaan täynnä Pyhää Henkeä ja Jumalallista viisautta eli jumalansanaa! Kuinka te siis Kristusta eli Jeesusta tunnette joka nyt on Kristus sillä hän on ylösnoussut? Jos te Kristuksen sanotte olevan, niin ettekö te tiedä että Kristuksessa on ja vaikuttaa myös Pyhä Henki ja sanan selitys joka on jumalansana? Kuinka te siis Kristuksessa olette ilman Kristuksen henkeä sitä minä kysyn teiltä ja ihmettelen suuresti?

        Onko Kristus siis menettänyt henkensä, että te Kristuksessa olette ja ette Kristuksen henkeä tiedä?

        Ei vaan ette te tunne Kristusta, sillä se Kristus josta Pyhät kirjoitukset todistavat, ja josta myös vanhurskaat Jumalanlapset todistavat, hän on täynnä Pyhää Henkeä ja jumalansanaa eli sanan selitystä! Jos te siis Kristuksen eli Kristuksen Hengen tunnette, niin teidän pitäisi myös tuntea leivän murtaminen joka on jumalansanan selitys eli selittää jumalansanaa, sillä jokainen joka Kristuksesta eli Jeesuksesta siinnyt on eli Jumalan kutsumuksesta ja Pyhän Hengen vaikutuksesta syntynyt on syntien anteeksi saamisen pesolla kyllä taitaa selittää jumalansanaa niin kuin Kristus sanaa selitti, ei itsestä vaan Pyhän Hengen kautta!

        Sillä jos teissä se Kristus on joka Jumalasta syntynyt on, niin teillä pitää myös olla Pyhä Henki niin kuin Kristuksella myös on, ja niin teillä pitää myös olla taito murtaa leipää ihmisten ravinnoksi joka on jumalansana, sillä ihmisen ravinto on jokainen jumalansana joka on taivaasta annettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Kristus siis menettänyt henkensä, että te Kristuksessa olette ja ette Kristuksen henkeä tiedä?

        Ei vaan ette te tunne Kristusta, sillä se Kristus josta Pyhät kirjoitukset todistavat, ja josta myös vanhurskaat Jumalanlapset todistavat, hän on täynnä Pyhää Henkeä ja jumalansanaa eli sanan selitystä! Jos te siis Kristuksen eli Kristuksen Hengen tunnette, niin teidän pitäisi myös tuntea leivän murtaminen joka on jumalansanan selitys eli selittää jumalansanaa, sillä jokainen joka Kristuksesta eli Jeesuksesta siinnyt on eli Jumalan kutsumuksesta ja Pyhän Hengen vaikutuksesta syntynyt on syntien anteeksi saamisen pesolla kyllä taitaa selittää jumalansanaa niin kuin Kristus sanaa selitti, ei itsestä vaan Pyhän Hengen kautta!

        Sillä jos teissä se Kristus on joka Jumalasta syntynyt on, niin teillä pitää myös olla Pyhä Henki niin kuin Kristuksella myös on, ja niin teillä pitää myös olla taito murtaa leipää ihmisten ravinnoksi joka on jumalansana, sillä ihmisen ravinto on jokainen jumalansana joka on taivaasta annettu!

        Sillä kirjoitettu on ja se on vahva jumalansana että "opetuslapset tunsivat Jeesuksen leivän murtamisesta," 

        ja leipä on jumalansana ja sen murtaminen merkitsee sanan selitystä! Ja siitä pitää jokaisen tunteman missä Kristuksen Henki puhaltaa siellä pitää myös oleman leivän murtaminen! Eli sanan selitys ravinnoksi monelle sadalla ihmiselle, muutamasta leivästä ja kalasta eli muutamasta Jumalansanan paikasta pitää tulla ravituksi monta sataa ihmistä, se on Kristinuskoa, minä kysyn mitkäs nyt ovat ne sanat joista ravitaan sata päinen ihmisjoukko?

        Ja kukas ne sanat taitaa murtaa ellei itse Jumala Pyhän Henkensä kautta? Ja sana on Kristus, ja se on elämän sana, että Kristuksessa on iankaikkinen elämä, ja syntien anteeksi antamus, se on se leipä jolla ravitaan tuhannet ihmiset, mutta Pyhä Henki murtaa sen, sillä ilman Pyhää Henkeä ei se leipä riitä kuin muutamalle ehkä kymmenelle ehkä sadalle, mutta Pyhän Hengen voimalla se voi riittää se yksinkertainen leipä eli jumalansana se voi riittää vaikka 3000 tuhannelle että he kaikki tulevat yhdellä kertaa ravituiksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä kirjoitettu on ja se on vahva jumalansana että "opetuslapset tunsivat Jeesuksen leivän murtamisesta," 

        ja leipä on jumalansana ja sen murtaminen merkitsee sanan selitystä! Ja siitä pitää jokaisen tunteman missä Kristuksen Henki puhaltaa siellä pitää myös oleman leivän murtaminen! Eli sanan selitys ravinnoksi monelle sadalla ihmiselle, muutamasta leivästä ja kalasta eli muutamasta Jumalansanan paikasta pitää tulla ravituksi monta sataa ihmistä, se on Kristinuskoa, minä kysyn mitkäs nyt ovat ne sanat joista ravitaan sata päinen ihmisjoukko?

        Ja kukas ne sanat taitaa murtaa ellei itse Jumala Pyhän Henkensä kautta? Ja sana on Kristus, ja se on elämän sana, että Kristuksessa on iankaikkinen elämä, ja syntien anteeksi antamus, se on se leipä jolla ravitaan tuhannet ihmiset, mutta Pyhä Henki murtaa sen, sillä ilman Pyhää Henkeä ei se leipä riitä kuin muutamalle ehkä kymmenelle ehkä sadalle, mutta Pyhän Hengen voimalla se voi riittää se yksinkertainen leipä eli jumalansana se voi riittää vaikka 3000 tuhannelle että he kaikki tulevat yhdellä kertaa ravituiksi!

        Ette te ole tällaista sanaa kuulleet muualla, miksi te siis sanotte minun puhuvan muistista eli toisten sanaa eli mitä olen kuulemma jossakin seuroissa oppinut joissa en ole vuosikausiin käynyt?

        Jos minä siis opittua puhun, niin kertokaa minun opettajani ja tuokaa se minun eteeni tänne, ja vahvistakoot minun oppini, sillä en minä puhu toisten oppia vaan mitä tahtoo joku kertoa juuri minulle, sen kerron teille, jos väärin opetan, opeta sinä oikein ja korjaa erheeni, eikö ole oikein, että sinä joka oikein opetat korjaat sen joka väärin opettaa? Mutta jos et sitä taida tehdä opin kautta vaan ainoastaan tuomion kautta niin siinä herää vain epäilys, että taitaako totuuden Henki sinussa asua, sillä Jumalan sanan kaivo on kyllä ehtymätön, ja joka totuudessa vaeltaa, taitaa kyllä antaa selityksen jokaisessa tilanteessa! Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette te ole tällaista sanaa kuulleet muualla, miksi te siis sanotte minun puhuvan muistista eli toisten sanaa eli mitä olen kuulemma jossakin seuroissa oppinut joissa en ole vuosikausiin käynyt?

        Jos minä siis opittua puhun, niin kertokaa minun opettajani ja tuokaa se minun eteeni tänne, ja vahvistakoot minun oppini, sillä en minä puhu toisten oppia vaan mitä tahtoo joku kertoa juuri minulle, sen kerron teille, jos väärin opetan, opeta sinä oikein ja korjaa erheeni, eikö ole oikein, että sinä joka oikein opetat korjaat sen joka väärin opettaa? Mutta jos et sitä taida tehdä opin kautta vaan ainoastaan tuomion kautta niin siinä herää vain epäilys, että taitaako totuuden Henki sinussa asua, sillä Jumalan sanan kaivo on kyllä ehtymätön, ja joka totuudessa vaeltaa, taitaa kyllä antaa selityksen jokaisessa tilanteessa! Aamen!

        Tuokaa siis se esikoislestaadiolainen tänne ja vahvistakoot oppini, ja käskekää sanomaan että aamen juuri näin on seuroissa aina saarnattu!

        Taidatteko sen nyt tehdä?

        Kuinka he sanovat aamen sen päälle jota eivät ole aikaisemmin kuulleet?

        Kuka on heille koskaan selittänyt leivän murtamisesta taikka siitä missä on korpi ja erämaa?

        Kuinka he siis sanovat aamenta siihen mitä eivät koskaan ole kuulleet?


    • Anonyymi

      Haagarin lapsi syntyi järjen aivoituksesta koska he eivät uskoneet kuinka vanha voi enään synnyttää, siinä oli sitä nikodeemuksen henkeä kuinka voi vanhana enään uudestisyntyä! Niin syntyi haagarin lapsi järjen aivoituksesta eli lihasta lihallisen voiman eli järjen aivoituksen jälkeen! Mutta Iisak Pyhän Hengen vaikutuksesta eli Jumalan kutsumuksesta!

      Ja niin piti Haagar ja hänen lapsensa ajettaman viimein korpeen ja erämaahan koska he olivat lihasta eli järjestä syntyneet ja eivät olleet siitä Pyhän Hengen vaikutuksesta josta Iisak syntyi Jumalan kutsumuksen jälkeen! Ja niin piti viimein Haagarin lapsen itkeä korvessa ja erämaassa, itkikö hän siellä syntejään vai sitä että hän oli hyljätyksi tullut?

      Mutta Jumala kuuli sen itkun ja armahti Haagaria ja hänen lastaan, ja siunasi heitä! Ja niin tuli korpi ja erämaa siunatuksi!

      Että jokainen joka lihan jälkeen elänyt on, eikä ole Jumalasta kuullut eikä tuntenut hänen Pyhiä teitään ja vanhurskasta Henkeään, hänet pitää ajaa korpeen ja erämaahan, ja autio sija pitää siellä oleman, ja hänen pitää tulla tuntemaan oma onneton tilansa! Ja jos siellä korvessa armahti Jumala Haagaria ja hänen itkevää lastaan, niin kyllä hän vielä tänäkin päivänä armahtaa niitä itkeviä jotka vuodattavat omantunnon erämaassa ja kadotuksen korvessa kyyneleitä itkien omaa tilaansa ja surkeuttaan, sellaisia raukkoja on Jumala aina armahtanut jotka ovat tulleet tuntemaan oman kadotetun tilansa ja alkaneet itkemään niin kuin Haagarin lapsi erämaassa!

      Mutta jos et sinä Haagarin lapsi joka järjen aivoituksesta elänyt ja syntynyt olet, jos et pian ala itkemään siellä omantunnon korvessa niitä syntejäsi ja sitä lihan palvelusta jolle elänyt olet tietämättä Kristuksen ja Jumalan Hengestä ja Pyhistä teistä mitään, pian sinä taidat kuolla sinne erämaan kylmyyteen eikä kukaan sinua sieltä nosta ylös ei tule Saara eikä Aabraham sinua sieltä hakemaan, vaan ainoastaan jos sinä siellä itket, voi Jumala suuresta armostaan vetää sinut pois sieltä korven ja erämaan kylmyydestä ja siunata sinua lupauksillaan paremmasta maasta! Mutta katumattomat heittää hän tuliseen järveen ja siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys!

      • Anonyymi

        Unohdinko minä sanoa että me olemme kaikki Haagarin äpäriä eli järjestä siinneitä niin kuin meidän Isämme ja äitimme on meitä lihallisen himojensa kautta siittänyt ilman Jumalan Henkeä?

        Niin pitää siis meidän jokaisen, jotka tahtoo meistä siunausta periä, itkeä niin kuin Haagarin lapsi itki erämaassa! Että jokaisen meidän pitää käydä itkun laakson lävitse sillä Jumala armahti Haagarin lasti hänen kyyneleidensä tähden!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdinko minä sanoa että me olemme kaikki Haagarin äpäriä eli järjestä siinneitä niin kuin meidän Isämme ja äitimme on meitä lihallisen himojensa kautta siittänyt ilman Jumalan Henkeä?

        Niin pitää siis meidän jokaisen, jotka tahtoo meistä siunausta periä, itkeä niin kuin Haagarin lapsi itki erämaassa! Että jokaisen meidän pitää käydä itkun laakson lävitse sillä Jumala armahti Haagarin lasti hänen kyyneleidensä tähden!

        Itkun laaksoon pitää sinun käydä, ja tehdä siellä kaivoja sillä äpärä sinä olet ja äpäränä olet sinä syntynyt pakanasta pakana kansan keskelle!

        Itke ja valita nyt Haagar ja sinun äpäräsi sillä ainoastaan sen itkun tähden saattaa taivaallinen vanhin sinua ja meitä kuulla!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe