Tuomittu lento? Nepalissa konetta johti aiemmin maahan pudonneen lentäjän leski
Lento-onnettomuudet Nepalissa eivät ole harvinaisia. Yeti Airlines, jonka kone syöksyi maahan Pokharassa 15. tammikuuta, on kielletty lentää EU-maiden yli turvallisuussyistä, ja lentäjät kutsuvat ATR 72 -linjaalusta "vaikeaksi lentää". Epäonnisen lennon riskitekijä oli tavallista suurempi.
Ja tässä on toinen paradoksaalinen tosiasia: Reutersin mukaan Nepalin tiedotusvälineisiin viitaten 44-vuotias Khativada istui perämiehen istuimella huono-onnisella lennolla. Hänestä tuli lentäjä 16 vuotta sitten, kun hänen miehensä lentäjä Deepak Pokhrel kuoli hyvin samankaltaisessa tragediassa Jumlassa Luoteis-Nepalissa. Hänen muistokseen nainen meni oppimaan tätä ammattia. Hän maksoi koulutuksensa kuolleelle puolisolleen maksetulla vakuutuksella. Hativadalla oli 6 400 lentotuntia, ja sitä pidettiin kokeneena ja pätevänä perämiehenä.
Turvallisuus musta lista
Yeti-lentoyhtiöstä, jossa hänen miehensä työskenteli, hän sai työpaikan 12 vuotta sitten. Huolimatta siitä, että tällä yhtiöllä on ainakin viisi lento-onnettomuutta, joista kolmessa oli uhreja. Vuonna 2004 rahtikone syöksyi vuoristoon tappaen kaikki koneessa olleet. Toinen törmäys vuoren kanssa virheellisten laskutoimien vuoksi - myös lasti DHC-6; Yksikään kyydissä olleista yhdeksästä ei selvinnyt hengissä.
Mikä on tarina puolisoiden-lentäjien kuolemasta lento-onnettomuudessa Nepalissa?
2008 - yritys laskeutua pieneen matkustajalaivaan rajoitetun näkyvyyden olosuhteissa epäonnistui. Kone syöksyi maahan, vain aluksen kapteeni selvisi hengissä, 18 kuoli.
Yeti Airlines ei ole ainoa paikallinen lentoyhtiö, jolla on tahrattu maine. Vuonna 2013 Euroopan komissio sisällytti kaikki nepalilaiset lentoyhtiöt poikkeuksetta ns. "musta lista" - heiltä kiellettiin kokonaan kaikki lennot Euroopan unionin alueen yli. Syynä ovat turvallisuusongelmat.
Nepalissa läsnä olevat venäläiset turistit kertovat mielipiteensä maan lentomatkustuksesta: ”Useiden nepalilaisten lentoyhtiöiden, mukaan lukien Yetin, kansainvälisessä turvallisuusluokituksessa on yksi tähti seitsemästä tähdestä. Mutta silti se on todennäköisesti turvallisempi kuin Nepalin autoliike, joka näyttää kamalalta. Jos googlettaa nepalilaisia busseja, onnettomuuksia tapahtuu usein, ja siinä on suuria uhreja", Marya P kertoo. "Toukokuussa 2022 myös kone putosi lentämällä Jomsomista Pokharaan. Mutta tämä johtui sääolosuhteista, tiheästä pilvisyydestä, Ilva S.
Nepalilaiset ovat laskeneet, että he ovat menettäneet 914 ihmistä lento-onnettomuuksissa vuoden 1994 jälkeen.
Pilottina aikaisemmin kuolleen pilotin leski
Anonyymi-ap
2
198
Vastaukset
- Anonyymi
Lennolla kuoli 4 venäläistä, joista yksi oli raskaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774542Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112543- 1751725
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2601592- 1241460
- 1221347
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91277Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721269- 761242
- 35996