Tuomittu lento? Nepalissa konetta johti aiemmin maahan pudonneen lentäjän leski
Lento-onnettomuudet Nepalissa eivät ole harvinaisia. Yeti Airlines, jonka kone syöksyi maahan Pokharassa 15. tammikuuta, on kielletty lentää EU-maiden yli turvallisuussyistä, ja lentäjät kutsuvat ATR 72 -linjaalusta "vaikeaksi lentää". Epäonnisen lennon riskitekijä oli tavallista suurempi.
Ja tässä on toinen paradoksaalinen tosiasia: Reutersin mukaan Nepalin tiedotusvälineisiin viitaten 44-vuotias Khativada istui perämiehen istuimella huono-onnisella lennolla. Hänestä tuli lentäjä 16 vuotta sitten, kun hänen miehensä lentäjä Deepak Pokhrel kuoli hyvin samankaltaisessa tragediassa Jumlassa Luoteis-Nepalissa. Hänen muistokseen nainen meni oppimaan tätä ammattia. Hän maksoi koulutuksensa kuolleelle puolisolleen maksetulla vakuutuksella. Hativadalla oli 6 400 lentotuntia, ja sitä pidettiin kokeneena ja pätevänä perämiehenä.
Turvallisuus musta lista
Yeti-lentoyhtiöstä, jossa hänen miehensä työskenteli, hän sai työpaikan 12 vuotta sitten. Huolimatta siitä, että tällä yhtiöllä on ainakin viisi lento-onnettomuutta, joista kolmessa oli uhreja. Vuonna 2004 rahtikone syöksyi vuoristoon tappaen kaikki koneessa olleet. Toinen törmäys vuoren kanssa virheellisten laskutoimien vuoksi - myös lasti DHC-6; Yksikään kyydissä olleista yhdeksästä ei selvinnyt hengissä.
Mikä on tarina puolisoiden-lentäjien kuolemasta lento-onnettomuudessa Nepalissa?
2008 - yritys laskeutua pieneen matkustajalaivaan rajoitetun näkyvyyden olosuhteissa epäonnistui. Kone syöksyi maahan, vain aluksen kapteeni selvisi hengissä, 18 kuoli.
Yeti Airlines ei ole ainoa paikallinen lentoyhtiö, jolla on tahrattu maine. Vuonna 2013 Euroopan komissio sisällytti kaikki nepalilaiset lentoyhtiöt poikkeuksetta ns. "musta lista" - heiltä kiellettiin kokonaan kaikki lennot Euroopan unionin alueen yli. Syynä ovat turvallisuusongelmat.
Nepalissa läsnä olevat venäläiset turistit kertovat mielipiteensä maan lentomatkustuksesta: ”Useiden nepalilaisten lentoyhtiöiden, mukaan lukien Yetin, kansainvälisessä turvallisuusluokituksessa on yksi tähti seitsemästä tähdestä. Mutta silti se on todennäköisesti turvallisempi kuin Nepalin autoliike, joka näyttää kamalalta. Jos googlettaa nepalilaisia busseja, onnettomuuksia tapahtuu usein, ja siinä on suuria uhreja", Marya P kertoo. "Toukokuussa 2022 myös kone putosi lentämällä Jomsomista Pokharaan. Mutta tämä johtui sääolosuhteista, tiheästä pilvisyydestä, Ilva S.
Nepalilaiset ovat laskeneet, että he ovat menettäneet 914 ihmistä lento-onnettomuuksissa vuoden 1994 jälkeen.
Pilottina aikaisemmin kuolleen pilotin leski
Anonyymi-ap
2
268
Vastaukset
- Anonyymi
Lennolla kuoli 4 venäläistä, joista yksi oli raskaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.1734078Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,973405SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.1002746Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.2982651Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a392346Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv1592097Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02050Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k91705- 441117
- 951048