Sääsovellukset

Anonyymi-ap

Mitä kokemuksia on eri sääsovellusten tarkkuudesta?
Windy premium kovasti houkuttelee, mutta onko jollakin siitä kokemusta.
Onko joku muu tarkemmaksi havaittu.

15

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saario vissiin kyselee viimetingassa ennen soutu-urakkaa

    • Anonyymi

      Itsellä windyn ilmainen ja on riittänyt itselleni. Erityisesti hyvänä pidän aallon korkeus ennustetta ja suuntaa lisäksi swell 1 & 2 kun tulee veneiltyä paljon avoimemmilla vesillä Itämerellä.

      Maksullisessa ilmeisesti ennuste päivittyy 1 t välein ja ilmaisessa 2 x päivässä

      • Anonyymi

        Olen myös käyttänyt tuota ilmaista versiota. Mielenkiinnosta katsoin premiumin tiedot, siinä ennusteen päivitys tapahtuu 4x vuorokaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös käyttänyt tuota ilmaista versiota. Mielenkiinnosta katsoin premiumin tiedot, siinä ennusteen päivitys tapahtuu 4x vuorokaudessa.

        Ero ei ole suuri, lisänä käytän Ruotsissa SMHI ennusteita + yr.no muodostan näistä sitten oman arvion, kyllä noilla pärjää ja mitään järkeä maksaa windy premiumista jos nyt ei sitten halua vaan tukea...

        Ennusteet ovat vain ennusteita ja totuus on sitten juuri siellä missä kulloinkin olet, mutta ennusteet toki suuntaa antavia, muta kyllä se muutaman m/s poikkeama pienveneessä sitte voi tuntua suurelta vaikka ero 8/11 m/s avomerellä, niin aalto on jo eri tuntuista...


    • Anonyymi

      Kaikki perustuvat puoeen tusinaan eri säämalleja, tavallisimmat ovat GFS ja ECMWF. Jälkimmäistä pidetään näillä alueilla toimivimpana. Numeerista dataa eri palvelut sitten näyttävät eri tavoin ja monen mielestä Windy on hyvä siinä. Se on itsellekin tullut vakioksi. Windyn premium-versio tarjoaa useamman säämallin ja useammalle päivälle ulottuvat ennusteet. Eri säämalleja voi sitten vertailla ja valita kulloinkin parhaimman näköisen. Käytännössä eri malleja vertailemalla saa lähinnä käsityksen sään ennustettavuudesta. Jos ennusteet poikkevat paljon toisistaan, on odotettavissa, ettei mikään niistä toteudu.

      Premiumin vuotuinen parin kympin kustannus ei päätä huimaa. Itse olen sen katsonut kannattavaksi.

    • Anonyymi

      Itsellä Premium käytössä, vaikka liikumme enimmäkseen vain Suomenlahdella. Minusta toimii keskellä lahtea parhaiten ja rannikoillakin arvaa kohtuullisen hyvin kauemmas, kuin valtiolliset ennusteet. Jos liikkuisi vaikka edes koko Itämerellä, edut varmasti kasvaisivat. Eipä tuo montaa kymmentä senttiä purjehduspäivääkään kohti ole.

      • Anonyymi

        Onhan appi käyttökelpoinen ympäri vuoden, ei vain purjehduskaudella. Viimeksi hyödynsin sitä 5 min sitten.


    • Anonyymi

      Joo näinkin voi kustannuksia miettiä, mutta, kun aina ajattelee joka kohdassa, no se vaan on muutama kymppi tai euro ja antaa rahan valua käsistä se voikin olla tuhansia tai enemmän mitä rahaa häviää näenäis parempiin asioihin.

      Kitupiikki, mutta varakas sellainen.

      • Anonyymi

        Siitä saldosta on joillekin eniten iloa. Mitään ei ikinä raaskita hankkia ja kauheasti käytetään aikaa että säästää muutaman kympin. Kaikki asiat pitäisi saada lainattua jostain ilmaiseksi.
        Kärvistrly elämäntapana.


      • Anonyymi

        Minä ostin vuosia sitten purjeveneen tosi nuukalta mieheltä ja sen kyllä huomasi.
        Alunperin hän oli itse ostanut sen veneen aivan pienemmillä varusteilla mitä valmistajalla oli tarjolla.
        Tämä herra oli asentanut itse moottorin, merivaihteen ja akselin - muuten aivan toimiva paketti, mutta vetopuoli oli kaikkein halvinta mitä oli saatavilla.
        Akseli oli vedettyä terästä ja se oli vesivoideltu. Ei taliboksi, vaan pelkkä rasvakuppi.
        Akuille hän ei ollut enää jaksanut rakentaa paikkaa, vaan ne olivat irrallaan eräässä punkanalus kotelossa.
        Mainittakoon, että tuo vene oli erään pääkaupunki seuran rekisterissä.
        Saamassani katsastuspöytäkirjassa ei ollut mitään mainintaa irrallisista akuista.
        Tuo kaveri oli korkeakoulutettu ja hyvä palkkainen, joten tuolla tyylillä jäi varmasti rahaa säästöön.
        Muistan kun äitini sanoi minulle ollessani lapsi, eräästä tuttavasta. ” Olemas nuuka tulemas rikas”.
        Tuo nuukuus on ilmeisesti toisilla sisään rakennettu ominaisuus ja elävät sen mukaisesti.
        Ei minulla ole mitään heitä vastaan, mutta joskus tulee mieleen, että he jäävät jostakin kokemuksesta vaille.
        Omalta osaltani olen ottanut aina kaiken irti niistä rahoista, jotka olen saanut käsiini ja sen kyllä huomaa - tili ei ole tyhjä, mutta ei paljon muutakaan.
        Kokemus puolella olen kyllä reippaasti plussalla.


    • Anonyymi

      Säätä voi aina mitata tarkemmin ja tarkemmin, mutta todellisuudessa ihan tavallinen Forecan ennuste on riittävä. Ei ole merkitystä alkaako sade tai tuuli puolta tuntia ennen vai jälkeen. Matkaa ei koskaan suunnitella niin, että mentäisiin kykyjen rajalla.

      • Anonyymi

        Kyvykkys ja mukavuus ovat tyystin eri asioita, mutta sää vaikuttaa samalla tavalla molempiin. Vielä ollaan kaukana siitä, että säätä oikeasti voisi ennustaa puolen tunnin tarkkuudella. Usein kuitenkin voi matkan suunnitella niin, ettei sateeseen joudu ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyvykkys ja mukavuus ovat tyystin eri asioita, mutta sää vaikuttaa samalla tavalla molempiin. Vielä ollaan kaukana siitä, että säätä oikeasti voisi ennustaa puolen tunnin tarkkuudella. Usein kuitenkin voi matkan suunnitella niin, ettei sateeseen joudu ollenkaan.

        Säätä voidaan ennsutaa minuttienkin tarkkuudella, muttei kovin kauas eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyvykkys ja mukavuus ovat tyystin eri asioita, mutta sää vaikuttaa samalla tavalla molempiin. Vielä ollaan kaukana siitä, että säätä oikeasti voisi ennustaa puolen tunnin tarkkuudella. Usein kuitenkin voi matkan suunnitella niin, ettei sateeseen joudu ollenkaan.

        Sateen tulon voi sadetutkasta ennustaa tarkasti. Ei varmaan olisi ylivoimaista tehdä sovellusta, joka ilmoittaa, jos kännykän olinpaikassa sataa puolen tunnin kuluttua. Sadepilvet kuitenkin yleensä etenevät johfonmukaisestu, pois lukien ukkospilvet.


    • Anonyymi

      Huh huh, kumpaa menette vesille tekemään, purjehtimaan vai runkkaamaan apsiennne kanssa?

      Harrastan apseilua veneessä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe