Hesarissa tänään juttu, jossa toimittaja ihmettelee miten on onnistuttu tekemään niin huono sähköauto. TM talviauto testi tulee kertomaan lisää surkeudesta. Ihmettelyä kyllä herättää miksi kukaan ostaa noin kalliinn auton, jolla ei talvella tee mitään. Mahtaa olla haluttu auto käytettynäkin.
Tojota kaikkein huonoin
121
1030
Vastaukset
- Anonyymi
18 % veret seisauttavan korkea lukema vuodelta 2022.
- Anonyymi
Ei, kyllä se oli 47%, minkä bz saavutti rangestaan syyskeleillä. 18% lienee pakkaslukema.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kyllä se oli 47%, minkä bz saavutti rangestaan syyskeleillä. 18% lienee pakkaslukema.
VW koppimopon range on tasan yhtä huono, joten ei kannata paukutella henkseleitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW koppimopon range on tasan yhtä huono, joten ei kannata paukutella henkseleitä.
Tultiin samalla wv taksilla kentöltää kuskilla ei varaa laitaa lömpöö kun range lopuu
Kivaa paleloa kesävatteissa kun joutuu sähkö volkkariin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW koppimopon range on tasan yhtä huono, joten ei kannata paukutella henkseleitä.
Toyotan luvattu range on 506 km, ID.Buzzin 408 km, silti kumpikin päätyi samaan todelliseen kilometrilukemaan.
Toyotan sähköauto on siis todella epäonnistunut viritys.
- Anonyymi
Kyllä täytyy olla tosi Tojota uskovainen ja vahvat Tojota lasit päässä jos tuollaisen auton erehtyy ostamaan. Siinä näkyy tuo Tojotan osaaminen. Aikaa on ollut kehittää autoa ja katsoa mitä muut ovat tehneet mutta saatiin aikaiseksi vain kallis rytökasa.
- Anonyymi
Kallis piipittävä kauppakassi.
- Anonyymi
Sähköauton kehittäminen oli pakkorako mutta aikaa ja osaamista ei ollut. Rahat on laitettu uusien itselataavien koriin ja ne pitäisi saada sieltä pois.
- Anonyymi
Toyota tulee olemaan tänä vuonna myydyin sähköauto. Toyotat on kuuluisia viattomuudestaan. Kestäviksi todettu ja pitkäikäisiä ruostumattomuuden ansiosta. Ominaisuuksissa paljon edellä muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota tulee olemaan tänä vuonna myydyin sähköauto. Toyotat on kuuluisia viattomuudestaan. Kestäviksi todettu ja pitkäikäisiä ruostumattomuuden ansiosta. Ominaisuuksissa paljon edellä muita.
Millon nähdään ensimmäinen Toyotan sähköauto millä voi ajaa päivässä Helsingistä Rovaniemelle päivässä? Muilla sähköautoilla se on jo tehty. Mutta ei Toyotalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota tulee olemaan tänä vuonna myydyin sähköauto. Toyotat on kuuluisia viattomuudestaan. Kestäviksi todettu ja pitkäikäisiä ruostumattomuuden ansiosta. Ominaisuuksissa paljon edellä muita.
Myydyin muttei taatusti ostetuin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota tulee olemaan tänä vuonna myydyin sähköauto. Toyotat on kuuluisia viattomuudestaan. Kestäviksi todettu ja pitkäikäisiä ruostumattomuuden ansiosta. Ominaisuuksissa paljon edellä muita.
Terojen kannattaa muistaa, että täyssähköautoja on myynnissä jo pitkälti kolmatta sataa mallia.
- Anonyymi
Toyotassa on tekniikkaa, mikä tulee muihin vasta kymmenen vuoden päästä jos silloinkaan. Toyota toi autoihin ensimmäisenä kuljettajan vireyden valvonnan. Sitä ei ole missään VW-konsernin tekeleessä. Se olisi klonkswagenilta liikaa eihän ne moiseen pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotassa on tekniikkaa, mikä tulee muihin vasta kymmenen vuoden päästä jos silloinkaan. Toyota toi autoihin ensimmäisenä kuljettajan vireyden valvonnan. Sitä ei ole missään VW-konsernin tekeleessä. Se olisi klonkswagenilta liikaa eihän ne moiseen pysty.
Se onkin eräs asia, jota BZ:ssa on paljon haukuttu. Kun kuski vilkaiseekin sivulle, kuuluu PIIP, ja kuskis huomautetaan siitä, ettei naama näy eteenpäin. Käyttäjät eivät ole olleet yhtä ihastuneita tästä liian tiukasta kuljettajan valvonnasta. Vireyden valvonta ei ole sitä, että nosttetaan v....skäyrää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin eräs asia, jota BZ:ssa on paljon haukuttu. Kun kuski vilkaiseekin sivulle, kuuluu PIIP, ja kuskis huomautetaan siitä, ettei naama näy eteenpäin. Käyttäjät eivät ole olleet yhtä ihastuneita tästä liian tiukasta kuljettajan valvonnasta. Vireyden valvonta ei ole sitä, että nosttetaan v....skäyrää.
Sivulle vilkuilu on vaarallista liikenteessä. Hyvä,että auto huomauttaa siitä. Tietysti kaikki eivät siitä pidä. VW AG ei ole yrityksistä huolimatta saanut mitään vastaavaa aikaan. Sitä ei ole edes Audi A8:ssa. BZ4X:ssä on paljon sellaista tekniikkaa, jota ei ole edes tuossa VW:n lippulaivassa. Ajettavuudessakaan vokkolo konserni ei ole päässyt lähellekään Toyotaa. Luulisi , että Audin muka parhaat olisi ajettavuudeltaan parempia kuin Corolla, mutta kun ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivulle vilkuilu on vaarallista liikenteessä. Hyvä,että auto huomauttaa siitä. Tietysti kaikki eivät siitä pidä. VW AG ei ole yrityksistä huolimatta saanut mitään vastaavaa aikaan. Sitä ei ole edes Audi A8:ssa. BZ4X:ssä on paljon sellaista tekniikkaa, jota ei ole edes tuossa VW:n lippulaivassa. Ajettavuudessakaan vokkolo konserni ei ole päässyt lähellekään Toyotaa. Luulisi , että Audin muka parhaat olisi ajettavuudeltaan parempia kuin Corolla, mutta kun ei ole.
"VW AG ei ole yrityksistä huolimatta saanut mitään vastaavaa aikaan. Sitä ei ole edes Audi A8:ssa. BZ4X:ssä on paljon sellaista tekniikkaa, jota ei ole edes tuossa VW:n lippulaivassa."
Volkswagen AG:n autoissa on ollut kuljettajan vireystilan seuranta vakiona jo toistakymmenta vuotta. Tekniikka on toteutettu eri tavalla ja toimivasti. Toyotan kaltaista raivostuttavaa yliholhoamista ei ole.
Toyotan vireystilan valvonta taitaa perustuakin siihen, että kuljettaja ei raivostuessaan pysty nukahtamaan. Kamera siinä on vain hämäyksen vuoksi.
- Anonyymi
Kyllä saattaisi harmittaa jos nyt olisi saanut pullakahvetta tojokaupassa ja erehtynyt laittamaan 60 t tuohon. ensin puoli vuotta odotusta että pyörät pysyvät kiinni, ja sen jälkeen tuollainen tyrmistyttävän huono testitulos. Mieli askartelee kiivaasti tekosyiden parissa. "Ei tule talvella ajettua kuin nurkka-ajoa muutenkaan". "tojota on kuitenkin kaikkein luotettavin" "kesällähän ne pitkät matkat tehdään" ja "HS on muutenkin sellainen punavihreä mädättäjälehti, ei ne autoista tajua mitään" jne.
Sitten jäädään odottamaan että TM ja Tuulilasi kertovat talvitesteissään saman asian... - Anonyymi
Toyota satsaa kaikkein köyhimpiin maihin ja ilmankos kassa huutaa tyhjyyttään.
- Anonyymi
Naapureitakin naurattaa kun katsoo Tojotaa syvästi kumartavan naapurin pihalla tuota sähköautoa. Ei taida tulla vähään aikaan kehumaan Tojota laatua.
- Anonyymi
Täytyykin sujauttaa naapurin laatikkoon Hesari. Ei tilaa sitä kun saanoo että se on viher vasemmiston vallassa. Naapuri on taas vahvasti Tojota uskonnon vallassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyykin sujauttaa naapurin laatikkoon Hesari. Ei tilaa sitä kun saanoo että se on viher vasemmiston vallassa. Naapuri on taas vahvasti Tojota uskonnon vallassa.
no oletko sinä kommari kun sulle tulee hesari...kukaan normijärkinen ei hesaria lue ellei ole hintti...no sinä sen taipumuksesi vahingossa paljastit..:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no oletko sinä kommari kun sulle tulee hesari...kukaan normijärkinen ei hesaria lue ellei ole hintti...no sinä sen taipumuksesi vahingossa paljastit..:D
Siinä on kyllä melkoinen asiantuntija kommentin tasosta päätellen. Varmasti pääsisit Tojotan tuotekehitys osastolle töihin, siellä vaikuttaa olevan nykyään samanlaisia asiantuntijoita töissä.
- Anonyymi
Toyotalla on ollut aikaa muutama vuosi pidempää suunnitella ja kehittää sähköautoaan ja onhan heillä omien puheittensa mukaan suurin kokemus ja osaaminen asiasta, mutta nytkin joutuivat pyytämään apua Subarulta ja silti tulos on pelkkää kuraaja halpoja ominaisuuksia.
- Anonyymi
Sama homma muidenkin asioiden kanssa. Aikaa tehdä ja kopioda mutta kun saavat tuotteensa markkinoille niin alkaa olemaan jo 10v muista jäljessä.
- Anonyymi
uusi Prius on mielenkiintoinen! Istahda sisään ja säädä muykava ajoasento ja kas et näe nopeusmittaria. Huippusuunittelua taas kerran Toyotalata!
- Anonyymi
oletkos niin lyhkänen ettet näe priusin mittaristoa...miehen kokoinen kyllä näkee mittariston ihan hyvin, ilmeisesti olet alle 180cm kääpiö luihunaama
- Anonyymi
Toyotat kannattaa myydä ilman koeajoja, sillä muuten tilaus voi jäädä tekemättä.
- Anonyymi
Toyota on jo uusi Nokia.
- Anonyymi
Mielestäni ihminen joka vielä ostaa tuollaisen sähköauton täytyy olla hieman yksinkertainen.
- Anonyymi
Vw:n kuljettajat ovat brittitutkimuksen mukaan henkisiltä kyvyiltään idiootteja, ja sen huomaa karusti tälläkin palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw:n kuljettajat ovat brittitutkimuksen mukaan henkisiltä kyvyiltään idiootteja, ja sen huomaa karusti tälläkin palstalla.
Kyllä ne siellä Toyotan tehtaalla ne suurimmat idioo*it majailevat. Kuka täysjärkinen haluaa koota Toyotaa ihan työkseen? .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne siellä Toyotan tehtaalla ne suurimmat idioo*it majailevat. Kuka täysjärkinen haluaa koota Toyotaa ihan työkseen? .
no volkkaria ei kyllä koota joka työpisteessä, niin keskeneräinen kyhäelmä on auto
- Anonyymi
Samalla kun lataa voi syödä ABCllä .Samalla kun lataa voi käydä citarilla.Samalla kun lataa voi käydä kahvilla.Näin taituuu matka Tre-Hki-Tre.
- Anonyymi
Missä voi yöpyä?
- Anonyymi
Miks pitää lähteä ajamaan hesan ja tampereenn väliä jos asuu kuusamossa? Täällä on melkein kaikilla toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks pitää lähteä ajamaan hesan ja tampereenn väliä jos asuu kuusamossa? Täällä on melkein kaikilla toyota.
Toyota ja, Kemppi, niistä en luovu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota ja, Kemppi, niistä en luovu.
Kun ostaa TOYOTAn niin kempin mig- hitsauslaitteet on tarpeettomia. Toyotat eivät ruostu lainkaan. vielä yli kaksikymppisinä ne on ruosteettomia. Ne eivät ole koskaan vuoden autoja, sillä ne ovat yli kolmenkymmenen vuoden autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ostaa TOYOTAn niin kempin mig- hitsauslaitteet on tarpeettomia. Toyotat eivät ruostu lainkaan. vielä yli kaksikymppisinä ne on ruosteettomia. Ne eivät ole koskaan vuoden autoja, sillä ne ovat yli kolmenkymmenen vuoden autoja.
Tojoa ei saa hitsata eikä paikata tavallisella peltilevyllä, katsastusmies ei hyväksy ja hylsy tulee. Kuusakoski on se ainoa oikea suunta.
- Anonyymi
Kerrottiinko Hesarin jutussa miten BZ ovenkahvat toimii talvella, entä lämmityslaite?
- Anonyymi
Tuossa Hesarin jutussa oli tavalliselle kulkijalle oleelisinta tieto, että Autokeitaan kahvilassa on
h***etin huono kahvi ja pulla on kuivaa. En ole muutamaan vuoteen kulkenut, mutta muistelen, että samalla alueella on paikka, jossa on tuore kahvi ja pulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa Hesarin jutussa oli tavalliselle kulkijalle oleelisinta tieto, että Autokeitaan kahvilassa on
h***etin huono kahvi ja pulla on kuivaa. En ole muutamaan vuoteen kulkenut, mutta muistelen, että samalla alueella on paikka, jossa on tuore kahvi ja pulla.Sähkötojon omistaja saa varautua syömään melkoiset määrät pullia latureilla istuessaan. Eniten nyppisi odotella jossakin pimeällä asfalttikentällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkötojon omistaja saa varautua syömään melkoiset määrät pullia latureilla istuessaan. Eniten nyppisi odotella jossakin pimeällä asfalttikentällä.
ovat tottuneet kahviin ja pullaan siellä luottomyyjän pakeilla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkötojon omistaja saa varautua syömään melkoiset määrät pullia latureilla istuessaan. Eniten nyppisi odotella jossakin pimeällä asfalttikentällä.
Miksi?
Suurin osa ihmisistä ajaa töihin, kauppaan ja harrastuksiin. Ei siihen välilatauksia tarvita.
Jopa Tojolla pärjää pari-kolme päivää akullisella. - Anonyymi
Pääasia jutuissa on ollut se, että BZ:n sähkön kulutus on muita suurempaa, ja lataus on paljon muita hitaampaa. Siinä ne pääasialliset ensihuomiot. Periaatteessahan auto muuten aivan toimiva nykyaikainen auto, mutta sähköautoksi surkea.
- Anonyymi
Taitaa juttu olevan niin, että suuri osa Toyitan asiakkaista ei ole niin perillä sähköautoista, että ymmärtäisivät edes jotain olevan vialla, jos lataus on hidas tai akku tyhjeneen liian nopeasti. Meluahan Tojossa on aina ollut paljon.
- Anonyymi
Ihan naurettava on myös 15 tkm huoltoväli sähköautossa jossa ei tarvitse öljyjä vaihtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan naurettava on myös 15 tkm huoltoväli sähköautossa jossa ei tarvitse öljyjä vaihtaa.
Syökö volsun patteriauto vähemmän öljyä kuin se pensavolsu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syökö volsun patteriauto vähemmän öljyä kuin se pensavolsu?
No mitä arvelet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan naurettava on myös 15 tkm huoltoväli sähköautossa jossa ei tarvitse öljyjä vaihtaa.
Pakko niitä on tarkastaa ja tehdä pieniä paikkauksia salassa ettei paska laatu paljastu välittömästi. Turhista huolloista rahastetaan sen verran että homma kannattaa ja omistaja maksaa, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syökö volsun patteriauto vähemmän öljyä kuin se pensavolsu?
Jos esittää tällaisen kommentin, niin ymmärrän hyvin että ostaa myös sähkötojotan. Mietintämyssyn parasta ennen päivä on selvästi mennyt aikaa sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos esittää tällaisen kommentin, niin ymmärrän hyvin että ostaa myös sähkötojotan. Mietintämyssyn parasta ennen päivä on selvästi mennyt aikaa sitten.
Tämän vuoden myydyin sähköauto tulee olemaan TOYOTA BZ4X. Tämä vielä melko suvereenisti. Skoda Enyaq myynti suorastaan romahtaa.. Niitä myytäneen kolmasosa Toyotan sähköautoon verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos esittää tällaisen kommentin, niin ymmärrän hyvin että ostaa myös sähkötojotan. Mietintämyssyn parasta ennen päivä on selvästi mennyt aikaa sitten.
Battery low, warning only hälytys on jo päällä.
- Anonyymi
Hesari on viherkommarien pravda. Itse ajan tyytyväisenä neliveto-premiumilla, vuodessa vain 5000 km taajama-ajoa joten hyvä peli!
- Anonyymi
Taksilla ajaisit halvemmalla.
- Anonyymi
Sulla varmaan Seiska päivä se luotettavin media.
- Anonyymi
Mahtihybrid Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i Premium ???
- Anonyymi
Mites TM - niiden artikkeli oli ainakin yhtä pettynyt kuin HS:n.
- Anonyymi
15 te Corolla saadaan myytyä tyhmille 50 donalla.
- Anonyymi
sinun ongelma taitaa olla se että sulla ei ole edes sitä 15t ekee
- Anonyymi
Onko Toyota LC:tä lukuunottamatta onnistunut autoa tekemään tällä vuosituhannella?
- Anonyymi
TOYOTA UC tekniikan huippua.
- Anonyymi
Tuntuu välillä aika urveloilta nämä muidenkin uusien Tojotojen ostajat. Monet hokee katsastustilasto mantraa vaikka vaikka vaihtavat autoa muutaman vuoden välein. Ehkä on saanut joskus liian kireän Tojota pipon myyjältä jos tärkein peruste uuden auton ostajalle on vanhojen autojen katsastustilastot.
- Anonyymi
Aika kovaa kateutta kun viime vuoden markkinaosuus oli 18 %!
Tämä vuosi vain suurentaa kuilua varmojen Toyotien ja muitten löyhämerkkisten välillä. - Anonyymi
Varmasti helpottaa huomata että on muitakin kaltaisia, et tunne itseäsi yksin tyhmäksi. Vanha viisaus on tosin ollut "joukossa tyhmyys tiivistyy"
- Anonyymi
Voi, voi, onko oljenkorret jo noin vähissä?
- Anonyymi
Tuo oli Toyotan maineelle paha rimanalitus. Itse olin pitänyt Toyotaan laatumerkkinä, mutta siihen tuli muutos.
- Anonyymi
Hidas lataus ja uutena kapea kapasiteettialue ovat vanha kikka pidentää akun ikää eikä akkuja jouduta vaihtamaan takuuseen, kun akun heikentyessä kapasiteettialuetta voidaan laajentaa.
- Anonyymi
Sehän tässä on se Tojon kusetus. kaikki sähköauton valmistajat ovat kaventaneet akun käyttöaluetta juuri tuosta syystä. Se vaan että muut valmistajat kertovat rehellisesti sen kavennetun nettokapasiteetin kun Toyota kertoo bruttokapasiteetin.
Tojo on kuin Kepu, kusettaa aina.
- Anonyymi
Kaikki sähköautot ovat soveltumattomia talviliikenteeseen.
- Anonyymi
Väärin, on hyviä ja huonoja, mutta hyvät soveltuu oikein hyvin talveen, lähtevät aina liikkeelle ja lämpiävät hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, on hyviä ja huonoja, mutta hyvät soveltuu oikein hyvin talveen, lähtevät aina liikkeelle ja lämpiävät hyvin.
Mikä siinäkin on että kansanautokonsernin piti huijata ja kusettaa sen päästöhuijausohjelmansa kanssa niin paljon etta kaikkien merkkien dieselmallien arvo puolittui vaikka vilunkivagen vain huijasi? Nyt jollain patteriautohypetyksellä taas yritetään maailmaa pelastaa ja rahastaa? En kyllä ostamaan lähtisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että kansanautokonsernin piti huijata ja kusettaa sen päästöhuijausohjelmansa kanssa niin paljon etta kaikkien merkkien dieselmallien arvo puolittui vaikka vilunkivagen vain huijasi? Nyt jollain patteriautohypetyksellä taas yritetään maailmaa pelastaa ja rahastaa? En kyllä ostamaan lähtisi.
"sen päästöhuijausohjelmansa kanssa niin paljon etta kaikkien merkkien dieselmallien arvo puolittui vaikka vilunkivagen vain huijasi? Nyt jollain patteriautohypetyksellä taas yritetään maailmaa pelastaa ja rahastaa?"
Et näytä tuntevan automaailman historiaa edes kymmenen vuoden takaa. VW teki sähköautoja jo ennen päästöhuijauksesta kärähtämostä vuonna 2015. eGolfia oli myyty jo pari vuotta siinä vaiheessa.
VWn shköautot eivät siis voi liittyä päästöhuijaukseen millään tapaa koska sähkövolsut tulivat ensin.
- Anonyymi
BZ:n maahantuonti pitäisi heti lopettaa. Auto on täysin sopimaton Suomeen. Sillä ei voi matkaturvallisesti ajaa talvella ja täällä on BZ:lle sopimaton keli seitsemän kuukautta vuodessa. BZ:n range romahtaa jo alle 20:n asteen lämmössä. Toyota on nyt flopannut todella pahasti. Auton jo ostaneet pyrkivät pääsemään eroon autoistaan tuskallinen ilme kasvoilla. Se on hurja tilanne kun autoja ei osta kukaan. BZ:n tarinalla voi olla vakavia seurauksia. Vaarana on se, että BZ myrkyttää muidenkin Toyota-mallien myynnin ja maineen.
- Anonyymi
Kyllä kansa varmaan itse osaa päättää Toyotan ostamisesta tai ostamatta jättämisestä vaikka vilunkivaginamyyjä kantaa siitä noin suurta huolta.
Enemmän pitäisi olla huolissaan suomessakin kymmenien tuhansien dieselautojen omistajien puolesta joilta vilunkivagen veti kirjaimellisesti maton jalkojen alta kun huijaamisen seurauksena kaikkien henkilöautodieselien hinnat suorastaan romahtivat mutta ei puhettakaan että olisi suomen petetyille tullut mitään korvausta tarkoituksellisesta vilpistä kun eihän vasallivaltion hyväuskoisille hölmöille tarvi mitään mistään korvata niinkuin muille. Tällaista se voi olla elämä hallintomaan vasallina! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kansa varmaan itse osaa päättää Toyotan ostamisesta tai ostamatta jättämisestä vaikka vilunkivaginamyyjä kantaa siitä noin suurta huolta.
Enemmän pitäisi olla huolissaan suomessakin kymmenien tuhansien dieselautojen omistajien puolesta joilta vilunkivagen veti kirjaimellisesti maton jalkojen alta kun huijaamisen seurauksena kaikkien henkilöautodieselien hinnat suorastaan romahtivat mutta ei puhettakaan että olisi suomen petetyille tullut mitään korvausta tarkoituksellisesta vilpistä kun eihän vasallivaltion hyväuskoisille hölmöille tarvi mitään mistään korvata niinkuin muille. Tällaista se voi olla elämä hallintomaan vasallina!Kyllä kansa tietää. Ei autoissa TOYOTAn voittanutta.
- Anonyymi
Onneksi vetyauto tulee paikkaamaan kaikkia näitä sähköautoja.
Akkuteknologia nyt ei vaan riitä missään kunnon toimintamatkaan, lisäksi akkujen raaka-aineet ovat kalliita plus ympäristörikos. Pelkät sähköautot ovat myös tavattoman painavia ja kömpelöitä.- Anonyymi
Onnea vetyauton/tankkauspisteiden odottamiseen. Ehkäpä joku kaatopaikalle kuopattu Mirai löytyy sinne.
- Anonyymi
TM oli yrittänyt ajaa sähköhömpöttimellä pidempää matkaa, eihän siitä miuta tullut kuin essonbaareissa notkumista hitaan latauksen vuoksi. Talviautovertailun loppuraporttia odotellessa.....
- Anonyymi
Sähköautolla 1.000km alle 11 tuntia.
https://www.youtube.com/watch?v=u6wZBdfZ9gY&t=1686s
Eikö muka riitä marssivauhdiksi?
Onko 1.000km liian lyhyt matka? No ajetaanpa sitten USA rannikolta rannikolle sähköautolla.
"Porsche Taycan on taittanut 2384,5 mailin eli noin 4562 kilometrin matkan ennätyslyhyellä latausajalla. Täyssähköistä sporttiautoa ladattiin matkalla Los Angelesista New Yorkiin kaiken kaikkiaan vain 2 tuntia, 26 minuuttia ja 48 sekuntia."
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/eac04d14-519b-4f44-ab2a-a58df843bdca - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautolla 1.000km alle 11 tuntia.
https://www.youtube.com/watch?v=u6wZBdfZ9gY&t=1686s
Eikö muka riitä marssivauhdiksi?
Onko 1.000km liian lyhyt matka? No ajetaanpa sitten USA rannikolta rannikolle sähköautolla.
"Porsche Taycan on taittanut 2384,5 mailin eli noin 4562 kilometrin matkan ennätyslyhyellä latausajalla. Täyssähköistä sporttiautoa ladattiin matkalla Los Angelesista New Yorkiin kaiken kaikkiaan vain 2 tuntia, 26 minuuttia ja 48 sekuntia."
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/eac04d14-519b-4f44-ab2a-a58df843bdcaTuossa olikin kyse Tojotan sähköautosta. Sillä ei aja mikään fakiiri 1000 km 11 tunnissa talvella. Voi kertoa kahdella 11 tuntia
- Anonyymi
Aika pönttö pitää olla jos hankkii täyssähköauton Suomen oloihin. Hybridi toimii kyllä ja siinä tarkeneekin
- Anonyymi
Sähköautot lämpenee nopeammin kuin hybridi. Se on testattu TM:n talvitesteissä.
Hybridi alkaa työntämään lämmintä vasta kun iso malmikasa konepellin alla on ensin saatu lämpimäksi. Sähköauto puhaltaa lämmintä heti eikä melkein.
Teidän hybridihöperöiden jutut on niin ajastaan jäljessä ja toistatte näitä essonbaarin homekorvien juttuja. Te olette pudonneet täysin kehityksen kelkasta.
Muuttotappioalueiden vanhojen seniilien viimeisiä höpinöitä ennen sukupuuttoon kuolemista. Niinkuin latauskelvottomien hybridienkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot lämpenee nopeammin kuin hybridi. Se on testattu TM:n talvitesteissä.
Hybridi alkaa työntämään lämmintä vasta kun iso malmikasa konepellin alla on ensin saatu lämpimäksi. Sähköauto puhaltaa lämmintä heti eikä melkein.
Teidän hybridihöperöiden jutut on niin ajastaan jäljessä ja toistatte näitä essonbaarin homekorvien juttuja. Te olette pudonneet täysin kehityksen kelkasta.
Muuttotappioalueiden vanhojen seniilien viimeisiä höpinöitä ennen sukupuuttoon kuolemista. Niinkuin latauskelvottomien hybridienkin.Älä nyt itkemään ala vaikka Toyota on työntänyt vilunkivagenin jo melkein maanrakoon. Haittakse?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt itkemään ala vaikka Toyota on työntänyt vilunkivagenin jo melkein maanrakoon. Haittakse?
Ja mitenkä niin? VW on siirtynyt tekemään sähköautoja ja unohtaa pikkuhiljaa pöristimet.
Toyota taistelee vasta kehitysvaiheessa ja tekee isoa velkaa ja myy onnettomalla katteella pöristimiä köyhiin maihin.
- Anonyymi
Vähän hävettää nyt tohjofanien puolesta. Tai siis käy sääliksi. On jaksettu vouhkata vetyautosta. Ja on jaksettu vouhkata solid statesta. Olisko se nyt taas karu paluu arkeen ja s iihen "itselataavaan".
- Anonyymi
Tojota ottaa opiksi, enää ei tule yhtä huonoa autoa, keneltä autovalmistajalta ei olisi tullut joskus floppeja? Mites se golf sähköauto?
- Anonyymi
E-Golf oli markkinoille tullessaan luokkansa kärkeä ominaisuuksiltaan. Toyotan kannalta noloa että BZ on kymmenen vuotta myöhemmin suurinpiirtein samalla viivalla e-Golfin kanssa.
- Anonyymi
E-Golf oli vain perusauton pohjalle tehty sähköauton harjoitelma, eli vastaavia mitä Toyota tarjoaa Lexuksen kautta. Tuo on tosin jo kovin vanhaa juttua ja VW:llä ollaan menossa jo oikeissa sähköautoissa ja niissäkin seuraavissa sukupolvissa, eli valmiissa ja hyvissä tuotteissa. Toyota vielä harjoittelee Subarun kanssa ja aika heikoilla eväillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
E-Golf oli vain perusauton pohjalle tehty sähköauton harjoitelma, eli vastaavia mitä Toyota tarjoaa Lexuksen kautta. Tuo on tosin jo kovin vanhaa juttua ja VW:llä ollaan menossa jo oikeissa sähköautoissa ja niissäkin seuraavissa sukupolvissa, eli valmiissa ja hyvissä tuotteissa. Toyota vielä harjoittelee Subarun kanssa ja aika heikoilla eväillä.
"E-Golf oli vain perusauton pohjalle tehty sähköauton harjoitelma, eli vastaavia mitä Toyota tarjoaa Lexuksen kautta. "
Totta turiset. On melkoisen noloa Toyotan kannalta että vaikka BZ on alusta asti sähköautoksi suunniteltu ja julkaistu vuonna 2022 niin e-Golf tarjosi aika lähelle samat speksit polttiksen koppaan tehtynä jo kymmenen vuotta ennen BZ-aa.
Kun puhutaan latausnopeudesta ja rangesta.
- Anonyymi
Toyotan hybridit ovat erinomaisia, vallankin plugarit. Niillä ajelee kaupunkiajot pelkällä sähköllä helposti. Parissa tunnissa latailee akutkin täyteen talvikeleilläkin. Hybridit toimivat superpakkasillakin täysin viheettömästi.
- Anonyymi
bzx sähköpöpötin on siltikin markkinoiden surkein tekele. kallista shittiä
- Anonyymi
Jos lähtevät liikkeelle ja heti -10 asteessa kulkee aina pelkästään bensalla.
Ei ne oikeasti ole korkeintaan kuin keskivertoja, muut tekee parempia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lähtevät liikkeelle ja heti -10 asteessa kulkee aina pelkästään bensalla.
Ei ne oikeasti ole korkeintaan kuin keskivertoja, muut tekee parempia.Bensalla Plugari vähän lämmittelee. Se on pelkästään hyvä. Todella pieni kulutus ja koskaan ei mitään käyttö-ongelmia 30 asteen pakkasessakaan. Rav4 plugari on taloudellisin ja matkaturvallisin auto Suomen oloihin. Volvo on vanhanaikainen romu Ravin rinnalla. BZ:lla ajelu pakkasilla on stressaava kokemus. Ei tunnu hyvältä kun auto kertoo, että huntin jälkeen akku on tyhjä ja sata kilometriä seuraavalle laturille, joka on sekin rikki. Hinurin lavalla siten jatkettava matkaa.. ja siinähän se päivä sitten menikin ja matka edistyi ehkäpä 150 km. Plugarilla sakki oli samassa ajassa jo päässyt kelohonkamökkiin ja laskettelurinteeseen 800 kilometrin päähän. Autojen ominaisuuksissa on suuria eroja.
- Anonyymi
Kansan odotukset olivat BZ:n kohdalla korkealla. Nyt pettymys on suuri kun auto onkin kehno, suorastaan hintaluokkansa huonoin. Sillä ei matka taitu. Se on vain ns. nurkkakuntakiesi. Kovin kauaksi latauspisteistä BZ:lla ei kannata ajella. Helposti joutuu hinurin lavalle.
- Anonyymi
Eikö olekkin outo merkki tuo Toyota kun tekee autoja jota kansa ostaa jo puolta enemmän kuin mitään muuta merkkiä? Eikös nuo saksan priimiumit ole niitä hinuriystävällisimpiä vakuutusyhtiönkin mukaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olekkin outo merkki tuo Toyota kun tekee autoja jota kansa ostaa jo puolta enemmän kuin mitään muuta merkkiä? Eikös nuo saksan priimiumit ole niitä hinuriystävällisimpiä vakuutusyhtiönkin mukaan?
Nyt sähkiksestä kyse, ei hybrideistä, jotka ovat suosittuja ja laadultaan automaailman huippua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt sähkiksestä kyse, ei hybrideistä, jotka ovat suosittuja ja laadultaan automaailman huippua.
Onhan vilunkivaginakin kuuluisa lopezlaadustaan ja maailman pelastavasta ,veret seisauttavasta ja ainakin akolmenkymmentä miljardia maksaneesta päästöohjelmastaan.
- Anonyymi
Kyllä pitää olla täysi vatipää jos ostaa minkään sähköauton. Itse ajan vanhoilla koska ne voi korjata ja huoltaa itse ja ne on halpoja pitää. Vain täysi tampio maksaa autosta yli 5000 euroa. Idiootit ostaa monen kymmenen tuhannen autoja vaikka niiden arvo tippuu tonneja heti ensimmäisen kilometrin aikana.
- Anonyymi
"Itse ajan vanhoilla koska ne voi korjata ja huoltaa itse ja ne on halpoja pitää. "
Itse ajan uusilla kun niitä ei tarvitse korjata lainkaan ja sähköllä ajaminen on paljon halvempaa kuin kalliilla bensalla.
arvonaleneman maksan mielelläni, en tykkää vanhoista katiskoista.
- Anonyymi
Sähköautot on kaikki huonoja merkistä riippumatta.
- Anonyymi
Hiljaisia, huoltovapaita, lämpenee nopeimmin talvella, ilmastointi viilentää auton kesällä jo ennenkuin kuski avaa oven, kilometrikustannus yksi viidesosa latauskelvottomaan verrattuna, ei tarvitse koskaan käydä erikseen tankkaamassa, helppo ja halpa kotilataus, saasteeton, mahtava vääntö jo heti "tyhjäkäynniltä", ylivoimaisen mukava ja nopeasti reagoiva voimalinja.
Täysin ylivoimaisia latauskelvottomiin verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiljaisia, huoltovapaita, lämpenee nopeimmin talvella, ilmastointi viilentää auton kesällä jo ennenkuin kuski avaa oven, kilometrikustannus yksi viidesosa latauskelvottomaan verrattuna, ei tarvitse koskaan käydä erikseen tankkaamassa, helppo ja halpa kotilataus, saasteeton, mahtava vääntö jo heti "tyhjäkäynniltä", ylivoimaisen mukava ja nopeasti reagoiva voimalinja.
Täysin ylivoimaisia latauskelvottomiin verrattuna.Tällaistako tuubaa työntää hädissään poksvagenmyyjä kun ei kauppa käy eikä ostajia näy?
Kyllä minuakin harmittaisi Toyotan voittokulku ja järkyttävän pitkä etumatka jos vilpistään kuuluisaa poksvagenia joutuisi tuputtamaan.
- Anonyymi
Kuluu se aika lataillessakin, menee aika paljon aikaa ja rahaa tankkausasemilla ootellessa, mutta että kuluu se aika tässäkin, tosin hitaasti mutta kuluu.
- Anonyymi
Alkaa taatusti vuosien mittaan Hesen ja ABC:n ruoat tökkiä.
- Anonyymi
Hybriditekniikan kehitykseen käytettyjä kaikkia euroja ja dollareita etc. ei ole vielä lypsetty Tojokansalta pois.
- Anonyymi
Päästöhuijausohjelman kehittämiseen humpsahti ainakin 30 miljardia hyväuskoisten hölmöjen rahoja.
Ihan kaikkien aikojen aamu ja iltalypsy ja ehkä vielä jälkilypsykin. Ja kaaikki kankkulan kaivoon ja molokin kitaan!
- Anonyymi
Onhan tuo Bzz säälittävä hätäpaska. Mikä järki tuollaista viedä muualle kuin pieniin ja lämpimiin maihin?
- Anonyymi
Siitä voi tulla vielä legenda. Kaikkien aikojen sähköautofloppi. Ikimuistoinen ( vtitus, niillä jotka erehtyi)
- Anonyymi
Aika keskivartalo-obeeseja ovat nuo youtubissa sähköautoja testailevat olleet, hyvässä lihassa, ei nälkäkuolema juuri nurkan takana odottele.
Pystyvät kamelin tavoin tarvittaessa paastoamaan pitkään.
Siinä muutama hillomunkki laardeineen äkkiä pyörähtää massuun kun venailee patterin latautumista.- Anonyymi
Kun ajaa ID.Buzzilla 1.000km alle 11 tuntiin niin ei siinä ehdi hirveästi viettämään aikaa hodaria nassutaen.
https://youtu.be/LenFwTgX-us
Kun tuli puheeksi niin milloin olet itse viimeksi rykäissyt latauskelvottomalla 1.000km tuota nopeammin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ajaa ID.Buzzilla 1.000km alle 11 tuntiin niin ei siinä ehdi hirveästi viettämään aikaa hodaria nassutaen.
https://youtu.be/LenFwTgX-us
Kun tuli puheeksi niin milloin olet itse viimeksi rykäissyt latauskelvottomalla 1.000km tuota nopeammin?Kuka nyt haluaisi tuollaisella 60-lukulaisen näköisellä kaappivolkkarilla rykäistä minnekkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka nyt haluaisi tuollaisella 60-lukulaisen näköisellä kaappivolkkarilla rykäistä minnekkään?
Voin kertoa että Buzzilla tehdään pitkiä matkoja nyt ja tulevaisuudessa.
Sun provoilu menee aivan hukkaan.
https://insideevs.com/news/631991/volkswagen-id-buzz-alpin-camper-germany/
Jo nyt tarjolla on camper-versioita ja niitä jonotetaan. Tojottimelta ei tule koskaan tällaisia menestystarinoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin kertoa että Buzzilla tehdään pitkiä matkoja nyt ja tulevaisuudessa.
Sun provoilu menee aivan hukkaan.
https://insideevs.com/news/631991/volkswagen-id-buzz-alpin-camper-germany/
Jo nyt tarjolla on camper-versioita ja niitä jonotetaan. Tojottimelta ei tule koskaan tällaisia menestystarinoita.No ei sellaisia tietenkään joita pitää jonottaa kuin jotain ladaa neuvostoliitossa ja menestystä kristallipallosta yrittää arvailla. Toyotalla kun ovat jo toteutuneita. Maailman ostetuin ja halutuin, että sellainen toteutunut menestystarina oikeasti!
- Anonyymi
Näitä vw:n tekemiä retroautoja kuten new-kupla tai tämä junakeulapaku-buzzi, niitä ei oikeasti juuri kukaan hanki. Rumia ja epäkäytännöllisen hankalia käyttää.
Floppeja kaikki tyynni.- Anonyymi
Voihan tuollaiseen joku nuuka saksalainen tarttua . Onhan niillä ennenkin ollut ties mitä kaappivolkkareitten kattohäkkiviritelmiä matkailuautoina .
- Anonyymi
Kohta tulee talvitestin tulokset.....
- Anonyymi
TM jysäyttää kohta faktat pöytään
- Anonyymi
Mitattu toimintamatka Tojolla on linjassa muiden samanhintaisten sähköautojen kanssa mutta suureksi ilmoitettu akun nettokapasiteetti, pikalatauksen hitaus ja rajoitukset sekä akun esilämmityksen puute ovat ne pahimmat heikkoudet.
- Anonyymi
Tojotassa oli kaikkein isoin ero luvattuun ja mitattuun. Tojota oli kaikkein huonoin.
- Anonyymi
Jokunen näkynyt liikenteessä, säälittää kuka ostanut tuollaisen. Laturilta laturille ajelua lähinnä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185153MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1152674- 102164
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5811930Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1191693Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411289Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691289Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31058Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641037Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2211028