Näin NASA ampuu satelliitteja taivaalle

13

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mihin katosi pallopäät? Eivät uskalla katsoa videota?

      • Anonyymi

        Litta-uskovaiset eivät edes tiedä, mikä on satelliitti ja mikä luotain!
        Mitähän jos te säälittävät räpeltäjät ottaisitte edes selville, mikä on satelliitti?
        Pienenä vihjeenä: se ei roiku missään pallossa tuulen vietävänä MAAPALLON yllä.


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        💋 ­N­­y­­­m­­f­­­o­­­m­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17713918M

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Raketit voi pudottaa jatkossa reunalta, ikuiseen avaruuteen?😁😁

    • Anonyymi

      No mites NASA
      Sitten onnistui
      Lähettämään raketin
      Kuuhun ?

    • Miten voi olla ymmärtämättä mitä eroa on säähavaintopallolla ja satelliitilla/luotaimella?

      Säähavaintopalloja (voidaan havainnoida paljon muutakin) on lähetetty jo ennen toista maailmansotaa.

      Joten mainittujen pallojen mukana olevat laitteet eivät ole satelliitteja, jotka lähetetään raketeilla maata kiertävälle radalle - luotamet matkaavat pitemmälle avaruuteen.

      Suomalainen Vaisala on alan uranuurtaja ja erittäin merkityksellinen toimija edelleen.

      Säähavaintopallo putoaa maahan aina ja sen löytäjä saa yleensä pienen palkkion.
      Tässä linkki: https://www.vaisala.com/fi/have-you-found-weather-balloon.

    • Anonyymi

      Stratosfääriin on lähetetty palloilla tutkimuslaitteita jo vuosikymmeniä, tuossa videolla gammasädeteleskooppi ei raketti.

      Nykyisin on niin halpaa että koulut projekteissaan ja yksityishenkilötkin kykenevät siihen kameroineen ja päästy parhaimmillaan lähes 40km korkeuteen!
      Opas lättyuskovalle oman pallon lähettämiseen:
      https://www.overlookhorizon.com/how-to-launch-weather-balloons/
      Huom. Sisältää ohjeita lättyrille kamerasta ja objektiiveistä siihen palloon,,,

    • Anonyymi

      Ja sinulla tuntuu olevan tekniikan tietämystä kuten tahkon vääntäjällä!

      • Anonyymi

        Tavallinen tallaaja "tahkon vääntäjä" kuitenkin joskus käynyt Baikonurissa ja nähnyt sen avaruusraketin laukaisun taivaalle, oli onni matkassa kun se toteutui. Näitä lomamatkoja edelleenkin on olemassa eri avaruuskeskuksiin, turha etsiä perus matkatoimistoilta varsinkaan suomesta.


      • Annetut ohjeet ovat oikeat, joten siitä vain rakentamaan ja testaamaan.

        Mikäli kumoat ohjeet, niin perusteluita todentamisen kera, kiitos.


    • Anonyymi

      Tuleeko myös väitetty ISS livekuva noista kumipallo "satelliiteista"?

      • Anonyymi

        Helppoa kuin heinänteko nykyisin, miksi ei yksikään lättäri (joukkorahoitus) saa aikaiseksi yhtäkään satelliittia tai edes yhtä yläilmakehään nousevaa palloa kameroineen. Pari pallon lähettäjää löytyy sekavin sepustuksin kun kuva ei vastaa lättärin odotuksia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe