Hei!
Onko kellään muuta vaihtoehtoa liljakukkojen torjuntaan kuin liiskaaminen yksitellen.Huomasin taas et ne saapuivat jälleen ja mulla on tosi paljon vanhoja keisarinliljoja, todella kauniita.
Tosin viime kesänä tulivat liljakukot tuhoten niitä, eikä millään kerenny kaikkia poistamaan.Liian suuri työ.
liljakukko
5
6481
Vastaukset
- mummeli
poita lehdistä myös munat,pientä mustaa töhnää muistuttavaa.ja nepoltat tai jäteastiaan ei kompostiin. toluvedellä voit kastella.silloi tällöin ja elävät kukot liiskaat iltaisin tai aamulla löydät niitä parhaiten
- Riesa
Juuri kun saat liljapenkin tyhjennettyä Liljakukoista, seuraavana päivänä niitä on taas. Lentävät naapureiden pihoilta ja munivat munansa liljoihin. Mikään myrkky ei juuri auta. Ovat kovakuorisia ja ne munat ovat sen mustan mönjän suojissa. Joten minun oli pakko luopua liljoistani. En millään saanut pidettyä tuholaisia poissa, homekkin vaivaa kosteina kesinä. Joten loputon työ se tulee olemaan.
- Emäntä
Minun kukkapenkkiin ilmestyi taas myös heti keväästä liljakukkoja. Äitini oli ostanut Bayerin Provado aerosolia, joka on tarkoitettu imevien tuhohyönteisten torjuntaan juuri koristekasveista. Kerran suihkutin myös omaan penkkiini ja vielä ei ainakaan ole ainuttakaan näkynyt =)
Tuo aine tehoaa kun aine imeytyy kasviin ja sitten ötökkä syö sitä. Toisen vinkin kuulin eräältä asiakkaalta:hän oli istuttanut liljojen viereen samettiruusuja ja niin oli liljakukot kadonnut! Liekö se haju karkottanut vai mikä? - Liljojen ystävä
Ei liljakukot ainakaan samettikukkia pelkää,
meillä on sattumalta iso rypäs ihan liljojen vieressä.Tämä on toinen vuosi jolloin liljakukkoja on satunnaisesti näkynyt.Toistaiseksi olen saanut estettyä tuhot suihkuttamalla Raidia suoraan liljakukkoa päon ja sen jälkeen suihkuttamalla kaikki liljat Raidilla. Seuraavana päivänä olen suihkuttanut liljat uudelleen malationilla. Tehonneeko haju vai myrkky mutta tämän käsittelyn jälkeen liljakukkoja ei näy pitkään aikaan.
Kuvia kukistani ja liljakukosta:
http://www.saunalahti.fi/~vavauh/- valtov
Lieneekö tuuria mutta suihkuttamalla liljat malationilla muutaman viikon välein olen välttynyt liljakukoilta ja muilta tuholaisilta.
Keltaiset liljat ovat parhaillaan kukassa:
http://www.saunalahti.fi/~vavauh/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579