Muutatko Ruotsiin jos Venäjä miehittää Suomen?

Eli aiotko jäädä asumaan Suomeen jos sota syttyy? Entä jos Venäjä miehittää Suomen ja pakkoruotsi vaihtuu pakkovenäjään?

Vastauksessa voit kertoa vastauksen kysymykseen ja äidinkielesi.

Itse ajattelin jäädä Suomeen koska suomalaisilla ei ole muutakaan kotimaata. Myöskään se että yksi pakkokieli vaihtuisi toiseen ei muuttaisi juuri mitään. Täytyy vain käydä suorittamassa virkavenäjä.

14

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pakkovenäjää voisi käyttää esim. keskusteluissa satojen miljoonien ihmisten kanssa, monesti sellaisten ihmisten jotka eivät puhu englantia. Kielestä olisi siis oikeasti hyötyä. Pakkoruotsille ei kuitenkaan ole mitään tarvetta, se on hukkainvestointi jos mikä.

      Jos Venäjä Suomeen yrittää niin ehkä paras seuraus siitä on, että pakkoruosin vaatijoista päästäisiin lopultakin eroon jolloin nuoremme saisivat opiskella oikeasti tarvittavia kieliä. Suomi ei toistaiseksi ole Venäjän miehittämä eikä tule olemaankaan niinkauan kuin meissä henki pihisee.

      • Anonyymi

        Sinähän voit itse muuttaa Venäjälle. Se on yksinkertaisin ratkaisu ongelmaasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän voit itse muuttaa Venäjälle. Se on yksinkertaisin ratkaisu ongelmaasi.

        Minä kyllä viihdyn ihan hyvin Suomessakin, jopa ilman pakkoruotsia. Ruotsinkieliset taas muuttavat heti Ruotsiin jos pakkoruotsia ei ole. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän voit itse muuttaa Venäjälle. Se on yksinkertaisin ratkaisu ongelmaasi.

        Vaihtaisitko Saksaan tai Ranskaan, vai passittaisitko marisijat myös sinne, omalla kustannuksellasi?


    • Anonyymi

      Kukapa älykäs ihminen haluaisi puolustaa tätä perusteellisesti pakkoenglannitettua tekojenkkilää, jota kansoittavat sven-hookanit ja muut maanpetturi persut.

      • Ikävä kertoa mutta Suomen tulevaisuus on kiinni siitä mitä Amerikka tekee. Vähintä mitä voimme suojelijallemme tehdä on kommunikoida heidän kielellään. Ruotsissa on jo ampumisia ja pommi-iskuja päivittäin, joten Ruotsi ei pysty suojelemaan edes itseään. Myös britit takaavat vahvasti Suomen puolustusta. Me olemme läntinen maa ja englannin kieli on linkkimme länteen. Itäinen Ruotsi ei ole lännessä.


      • Anonyymi

        Pakkoenkutetut koko EU:ssa löytyy lähinnä Espanjasta ja Italiasta, joissa niitä kuitenkin osataan huonommin kuin Suomessa, jossa enkku ei ole pakko, edes käytännössä, jos asuu esim. Tampereella ja hommaa oppikirjansa esim. saksaksi tai kääntää Suomeksi.

        https://www.uwinnipeg.ca/global-english-education/countries-in-which-english-is-mandatory-or-optional-subject.html

        Huomaa pakollisuus Saksassa vain ekat neljä vuotta. Maassa amis on pitkälle oppisopimusta ja siitä ja enkun vaparista johtuen korkkareista saattaa olla pullaa, varsinkin monista insseistä, ja se ei tule muuttumaan, koska tarvii sekä saksaa että enkkua. Ehkä sinnen pääsee oppisopimuskeen, tai ja mutenkin koulutukseen, jota tukee Suomi, ja siihen laina päälle, vuokraan. Ranskassa taas pakko käydä lukio jenkkilän tapaan; tosin ei ole pakko, mutta noin se nähdään.

        Maissa joissa enkku on pakko, sitä osaa vain pieni osa kansasta hyvin. Hyvin harva enkkulan ulkopuolella osaa enkkua hyvin, ja Suomi juuri ja juuri kuuluu siihen pieneen vähemmistöön, josta on etua, jos haluaa enkkulaan; jonne tosin ei pääse ilman tarveammattia sponsorosopimuksineen, jota yleensä ei irtoa, kun omastakin takaa on riittävästi hakijoita.

        EU:ssa 40% puhuu saksaa tai on opiskellut sitä, kun taas äikkänä enkkua EU:ssa ei puhuta sen enempää kuin suomea. Kärkimaissa, eli Saksassa ja Ranskassa, enkkua ei edes vasinaisesti tai ollenkaan opiskella.

        Norjassa täysin pakollinen kaikilla koulutusasteilla ja Norja on ensisijainen muuttokohden pakkoruotsitetulle, josta puolet on samaa kuin norjassa, mutta sekään ei tarkoita pakkoenkkua, jos se ei ole alallaan ilmeistä, ja vain korkeakoulutetuilla aloilla enkun tarve on globaalisesti usein tarve, eli 40% osaa enkkua, ja puolet niistä hyvin, ja neljännes niistä kiitettävästi. Jenkkilässä 12% kansasta ymmärtää enkkua vähintään hyvin ja loput tyydyttävästi tai huonommin. 2% jenkeistä ymmärtää luettua enkkua kiitettävästi.

        21% ei jenkeissä osaa lukea enkkua (harva jenkki osaa kirjoittaa kiitettävästi tai edes hyvin tosin muutenkaan, koska kirjoitetaan erilailla kuin lausutaan) ja 50% osaa enkkua kuudennen luokan tasolla, ja se ei tarkoita hyvää ymmärtämistä luetussa, koska myös luetun osaamista että ÄO:ta tarvitaan, esim. jenkkilän yleisillä foorumeilla pärjää B2-enkulla erinomaisesti, ja osaa käyttää kieltä paremmin kuin 50% jenkeistä. Jenkit käyttää melkein aina (myös kirjallisuudessa) vain yleisimpiä eli helpoimpia sanoja ja jotka lausutaan lähemmäs kuin kirjoitetaan verrattuna edistyneempään sanastoon.


    • Anonyymi

      Lapsellista paskaa koko jutut... no kaiketi lapsenmielisillikkin pitää näitä sivuja pitää...Muuten tulee noita mielenterveys ropeemia..

    • Anonyymi

      USA kommer återigen att komma till Europas hjälp. Vi väntar på våra vänner här i Sverige, på vars gator det pågår ett fullskaligt krig mot terrorismen. Explosioner i hela södra Sverige om en vecka. Hur länge har man råd att klaga på svenskundervisningen i Finland när det är verkliga problem i Sverige? Utifrån dessa diskussioner kommer finska skolor snart att vara lite rastlösare än i Sverige. Det är bra för oss att behålla ett gemensamt språk i hela Skandinavien för att överleva.

    • Anonyymi

      Sivarina olen pääkaupunkiseudulla kunnes tulee evakuointikehoitus ja menen sitten sinne, ja lopulta Ruotsin puolelle jos rajavartijat päästää ennen kuin venäläiset ampuu ne. Suomesta hankala päästä pois. Mutta jos päästää, Suomi vallattu, niin toki Ruotsi ja muut maat eivät sitten palauta. Mun Rutsin taito ei ole sitä luokkaa, että jäisin Ruotsiin, ja odotan, että myös Ruotsi vallataan, ellei Venäjä sitten halua heistä puskurimaata.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe