Minimi eläkekkö?

Anonyymi-ap

Mikä 9nnpien8najdollinen eläke, onko siinä minimiä?
Itse saan 640e käteen. Oon 54v ja minulla on 4 lasta kotona iältään 14-20 v. 2 vanhinta lastq käy tosin töissä koulun ohella.

52

342

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toi kuullostaa hirveältä. Minä luulen, että kannattaa katsoa mikä on työkyvyttömyyseläke. Asut varmaan PK-seudun ulkopuolella, kun tulot noin pienet... Itse pääsin TK-eläkkeelle 54 vuotiaana se oli jo silloin minulla yli 1400 euroa 5 vuotta sitten. Ei se riitä Suomessa asumiseen.

      • Anonyymi

        No yhtä pennin venytystä. Läjikauoassa iltaisin 60%tuotteita halaan, on pakastin. Harrastuksia ei voi olla maksullisia. En käy kampaajalla ja lapsille leikkaa siskoni. Vaatteet yms kierrätyskeskuksesta ja fb roskalavalta. Hyvä puoli että lapset ei oo laiskoja. 14v kyselee mihin pääsisi töihin 16v on tehnyt jo monenlaista hommaa, samoin 20v poika. 3 kesää rakennuksella iästään huolimatta ja asiakaspalvelussa kouluajan ulkopuolella. Työ maistuu kaikille lapsille


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🔞 ­N­­y­m­­f­o­­­m­­­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17716967n

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No yhtä pennin venytystä. Läjikauoassa iltaisin 60%tuotteita halaan, on pakastin. Harrastuksia ei voi olla maksullisia. En käy kampaajalla ja lapsille leikkaa siskoni. Vaatteet yms kierrätyskeskuksesta ja fb roskalavalta. Hyvä puoli että lapset ei oo laiskoja. 14v kyselee mihin pääsisi töihin 16v on tehnyt jo monenlaista hommaa, samoin 20v poika. 3 kesää rakennuksella iästään huolimatta ja asiakaspalvelussa kouluajan ulkopuolella. Työ maistuu kaikille lapsille

        Pakastin on petosta itseä kohtaan eli ei viimeinen käyttöpäivä muuta tuotetta tuoreeksi kun sen laittaa pakastimeen!!!
        Tuoreena se pakastaminen pitää tehdä!!!


    • Anonyymi

      Saat lisäksi lapsilisät + yksinhuoltajalisät siihen päälle, asumistukea , elatusmaksut, ja sossusta lisää., ja kun täytät 65v saat takuueläkkeen 922€ ja eläkkeensaajanasumistuen , joka on isompi, kun yleinen asumistuki.
      Et kai sinä nyt noita aikuisia lapsia elätä, heidän kantsii muuttaa omilleen, jollon saavat kunnon opintotuet asumistuet ja , kun vielä käyvät hiukan töissä koulun ohella niin luulis pärjäävän ja aina voi ottaa opintolainaa, näin monet opiskelijat elävät.

      • Anonyymi

        Saat ainakin noin 1400 käteesi , kun nuo kaikki tuet haet, pois luettu sossutuki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat ainakin noin 1400 käteesi , kun nuo kaikki tuet haet, pois luettu sossutuki.

        Vuokran ne maksaa ja sähkön ja pari alaikäistä ja niistä lapsilisät. Lapset voi saada harkinnanvaraista tukea esim. Harrastuksiin ja vaatteisiin ja julkisiin liikenne-välineisiin. Isälle käteen noin 500 euroa ruokaan ja jotain lapsi korotusta lapsilisien päälle. Esim elatusmaksuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokran ne maksaa ja sähkön ja pari alaikäistä ja niistä lapsilisät. Lapset voi saada harkinnanvaraista tukea esim. Harrastuksiin ja vaatteisiin ja julkisiin liikenne-välineisiin. Isälle käteen noin 500 euroa ruokaan ja jotain lapsi korotusta lapsilisien päälle. Esim elatusmaksuja.

        Yksinhuoltajalisät lapsilisän päälle kahdesta lapsesta 140€ .


      • Anonyymi

        Lapsilisää saan 199 e eli kahdesta lapsesta. Lapset tienaa itse ajokortti rahansa ja mopo rahansa, kaikki osat mopoon ja autoon samoin menovedet. Opintolainaa en ole suositellut vaan työtä. Kaikki kovia tekemään TYÖTÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat ainakin noin 1400 käteesi , kun nuo kaikki tuet haet, pois luettu sossutuki.

        Mikä ihmeen sossu sinne en pyllistää edes. Tämä maa ei kaipaa sossua vaan työtä tekeviä ihmisiä. Asumistukea en muutes saa kun tää vanha talo on liian iso meille. Puita saan kun pojat käy tekemässä en ollaan hakkuu raivuuta joten talvella pojat lämmittää uunia 2 - 3 kertaa viikossa.
        En valita, kysyin vain mikä on Minimi eläke, en muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokran ne maksaa ja sähkön ja pari alaikäistä ja niistä lapsilisät. Lapset voi saada harkinnanvaraista tukea esim. Harrastuksiin ja vaatteisiin ja julkisiin liikenne-välineisiin. Isälle käteen noin 500 euroa ruokaan ja jotain lapsi korotusta lapsilisien päälle. Esim elatusmaksuja.

        Kuule nyt, en lähde sinne sossuun. En luota siihen ja miksi menisin koska se on meidän yhteinen lompsa. Monet ei tajua sitä että Suomessa valtionkin varat ovat rajalliset ja sossuun mennään vaan jos nälkä kuolema uhkaa tai meinaa paleltua kuoliaaksi. Ei se kassa ole pohjaton. Jätän sossun sitä todella tarvitseville


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokran ne maksaa ja sähkön ja pari alaikäistä ja niistä lapsilisät. Lapset voi saada harkinnanvaraista tukea esim. Harrastuksiin ja vaatteisiin ja julkisiin liikenne-välineisiin. Isälle käteen noin 500 euroa ruokaan ja jotain lapsi korotusta lapsilisien päälle. Esim elatusmaksuja.

        En saa mitään elatusmaksuja mistään. Saan eläkkeeseen 24e kuukaudessa lapsikorotusta. Aloituksessa kysyin mikä on Minimi eläke suomessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinhuoltajalisät lapsilisän päälle kahdesta lapsesta 140€ .

        Saan kahdesta lapsesta 199e ja se on ihan normaali määrä kahdesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen sossu sinne en pyllistää edes. Tämä maa ei kaipaa sossua vaan työtä tekeviä ihmisiä. Asumistukea en muutes saa kun tää vanha talo on liian iso meille. Puita saan kun pojat käy tekemässä en ollaan hakkuu raivuuta joten talvella pojat lämmittää uunia 2 - 3 kertaa viikossa.
        En valita, kysyin vain mikä on Minimi eläke, en muuta.

        Asumistukeen ei vaikuta asunnon koko millään tavalla, ei ole vaikuttanut vuosikausiin. Vain asunnon kulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asumistukeen ei vaikuta asunnon koko millään tavalla, ei ole vaikuttanut vuosikausiin. Vain asunnon kulut.

        Ahaa, minulle sanottiin että talo 8n liian iso kun hain asumislisää joten en hakenut toista kertaa. Tuosta 3 vuotta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, minulle sanottiin että talo 8n liian iso kun hain asumislisää joten en hakenut toista kertaa. Tuosta 3 vuotta

        Sitten on väärin toimitt, jos todella noin. Heillä on normikulut laskennassa eikä koko tosiaan vaikuta mitään, ei ole vaikuttanut vuosiin ja hyvä niin. Liian isossa on usein toki normia isommat kulut eikä sitä ylimenevää osaa huomioida tukilaskennassa. Olisko muutenkin keskustakämppä parempi vaihtoehto kulujen puolesta....?

        Mä asun ite kaksiossa mut mä maksan myös lämmityksen ja veden suoraan ite niin on tuttu juttu. Tässä on neliöitä 50 (siis huoneistoala mikä ei sama kuin asuinpinta-ala?) eli kaksioksikin pieni ja siltä tuntuu, enempää en tarvikaa. Mitään ei ole koosta sanottu.
        Oikeatki kulut mulla on aika lailla normintasoa, vähän alle.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Lapsilisät
      1 lapsi 94€
      2 lapsi 104€ Yhtees 199€
      Yksinhuoltajalisä 68€ per lapsi ,
      yhtees 136€
      Elatustuki, jollei mies maksa yhteiskunnalta 186€ per lapsi yhtees 372€.
      Kaikkiaan 707€ ja asumistukea saat myös , se riippuu asunnon koosta ja menoista.

      • Anonyymi

        1350€ + asumistuki, tekemättä yhtään mitään.


      • Anonyymi

        Näin on saan 199e lapsista. Aloituksen kysymys oli, paljonko on Suomessa minimi eläke


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on saan 199e lapsista. Aloituksen kysymys oli, paljonko on Suomessa minimi eläke

        Sulla on sitten puoliso , koska et saa yksinhuotajakorotusta lapsista, muutenhan se tulee ilman muuta, jos on yksinhuoltaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on sitten puoliso , koska et saa yksinhuotajakorotusta lapsista, muutenhan se tulee ilman muuta, jos on yksinhuoltaja.

        Niin ja myös elatusmaksut tulee, jos on yksinhuoltaja, joko lasten isältä, tai yhteiskunnalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on sitten puoliso , koska et saa yksinhuotajakorotusta lapsista, muutenhan se tulee ilman muuta, jos on yksinhuoltaja.

        Soitan Kelaan. Joku tässä nyt mättää.


    • Anonyymi

      Asutko vuokralla... Sinnehän ainakin saa hyvät tuet.. Omaan möksään ei..

      • Anonyymi

        Aina ,kun on alaikäisiä lapsia , niin tukia saa helpommin.


      • Anonyymi

        Omassa vanhassa mörskässä, ihan puhki kuluneessa mutta tykätään. Aika isokin 139 neliötä. Pojat lämmittää puilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina ,kun on alaikäisiä lapsia , niin tukia saa helpommin.

        Pojat tekee sukulaisen mehössä puuhommia, raivuuta niin saadaan vaikka kuin raivuu rankoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina ,kun on alaikäisiä lapsia , niin tukia saa helpommin.

        Ei saa
        Da kuin lapsilisä ja se on ihan ok. En tarvi tukea koska sehän tarkoittaa sitä että se on jonkun toisen lompsa sta pois ja useinmiten yrittäjien jotka painaa duunia niska limassa ja hirveällä verotuksella kokemusta on ja tuon vuoksi olen tukivastainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa
        Da kuin lapsilisä ja se on ihan ok. En tarvi tukea koska sehän tarkoittaa sitä että se on jonkun toisen lompsa sta pois ja useinmiten yrittäjien jotka painaa duunia niska limassa ja hirveällä verotuksella kokemusta on ja tuon vuoksi olen tukivastainen

        Valehtelet, tai olet tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa
        Da kuin lapsilisä ja se on ihan ok. En tarvi tukea koska sehän tarkoittaa sitä että se on jonkun toisen lompsa sta pois ja useinmiten yrittäjien jotka painaa duunia niska limassa ja hirveällä verotuksella kokemusta on ja tuon vuoksi olen tukivastainen

        Olet trolli, ei tuolla summalla voi elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet trolli, ei tuolla summalla voi elää.

        Trolli joo tai muuten kummaa (uusavutonta) valitusta eikä edes kerrota kunnolla mikä tilanne. Tommonen eläkehän vastaa pelkkää kansaneläkettä, jonka saa ellei ole yhtään tehnyt työtä tai sitten paljon pimeää työtä palkansaajana tai yrittäjänä.

        En voi semmostakaan ajattelua ymmärtää, että lapsilisät, asumistuet on ok, mut toimeentulotuki ei olisi. Tunnen näitä itekin. Samaa veroilla kustannettavaa sossutukea ne on ihan kaikki! On myös semmosia kellä pieni eläke, mutta tilillä eri tavoin tullutta puskuria hyvin ja silti valitetaan. Mitä se lisäraha pankkitilin saldoa lisäämässä auttaa!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli joo tai muuten kummaa (uusavutonta) valitusta eikä edes kerrota kunnolla mikä tilanne. Tommonen eläkehän vastaa pelkkää kansaneläkettä, jonka saa ellei ole yhtään tehnyt työtä tai sitten paljon pimeää työtä palkansaajana tai yrittäjänä.

        En voi semmostakaan ajattelua ymmärtää, että lapsilisät, asumistuet on ok, mut toimeentulotuki ei olisi. Tunnen näitä itekin. Samaa veroilla kustannettavaa sossutukea ne on ihan kaikki! On myös semmosia kellä pieni eläke, mutta tilillä eri tavoin tullutta puskuria hyvin ja silti valitetaan. Mitä se lisäraha pankkitilin saldoa lisäämässä auttaa!

        lajijasuris

        Kansaneläke on 733€ kk, mutta siihen lisätään takuueläke ja se on sillon tuo 922, 42€ kk.
        Tuon takuueläkkeen saa kaikki , jopa maahanmuuttajat ,jotka ovat asuneet Suomessa kolme vuotta ja ovat työkyvyttömiä , tai 65 vuotiaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa
        Da kuin lapsilisä ja se on ihan ok. En tarvi tukea koska sehän tarkoittaa sitä että se on jonkun toisen lompsa sta pois ja useinmiten yrittäjien jotka painaa duunia niska limassa ja hirveällä verotuksella kokemusta on ja tuon vuoksi olen tukivastainen

        Höpö, höpö, yrittäjät maksaa ihan samalla lailla veroja ja omat eläkemaksut, kun palkansaajakin, jollei kierreä veroja.
        Sinä olet oikeutettu noihin kaikkiin tukiaisiin , turha ruikuttaa , jos ei hae kaikkia mitä saa, toinen vaihtoehto on mennä töihin, niin kun , lapsesikin ,ja he vielä opiskelevat samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet trolli, ei tuolla summalla voi elää.

        Voi sillä elää koska lämmitetään imaisilla puilla tai siis saadaan puita ranjasavotasta vaikka kuinka.
        Lisäksi ostan kaikki ruuat 60=alesta.säästetään vedessä. Kaiken osta kiekkarissa ja ilmaislavoikta fb. Kännykkä tosin ihan sökö ja näyttö säpäleinä ja välkkyy siksi kirjoitusvirheet.
        Ei syödä ulkona eikä matkustella. Harrastukset ilmaisia.
        Pihassa on marjoja, kasvimaa, vanhoja omenapuita, pikku hiljaa käyn metsässä keräämässä marjoja ja sieniä. Teen hilloksi ja puolukat soseeksi saaviin. Kuivataan varastossa ja jauhan marjat jauhoiksi. Sienet kuivatsn.puuhrllalla kiehautan porkkanat, lantut, purjot pakkaseen. Tomaatit soseutan lasipurkkeihin ja paprikat. Yrttejä kuivatsmmr.tehdään perheellä noita kasvimaa ja huone juttuja. Kasteluvesi otetaan joesta. Jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli joo tai muuten kummaa (uusavutonta) valitusta eikä edes kerrota kunnolla mikä tilanne. Tommonen eläkehän vastaa pelkkää kansaneläkettä, jonka saa ellei ole yhtään tehnyt työtä tai sitten paljon pimeää työtä palkansaajana tai yrittäjänä.

        En voi semmostakaan ajattelua ymmärtää, että lapsilisät, asumistuet on ok, mut toimeentulotuki ei olisi. Tunnen näitä itekin. Samaa veroilla kustannettavaa sossutukea ne on ihan kaikki! On myös semmosia kellä pieni eläke, mutta tilillä eri tavoin tullutta puskuria hyvin ja silti valitetaan. Mitä se lisäraha pankkitilin saldoa lisäämässä auttaa!

        lajijasuris

        En oo tehnyt ollenkaan työtä koska oon ollut niin resu.
        Tai siis ihan viikon pätkiä työkokeilussa mutta fysiikka ei oo kestänyt. Olin jatkuvasti joko työmarkkinatuella tai sairas päivärahalla koska en kyennyt töihin
        Lopulta laittoivat eläkkeelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö, yrittäjät maksaa ihan samalla lailla veroja ja omat eläkemaksut, kun palkansaajakin, jollei kierreä veroja.
        Sinä olet oikeutettu noihin kaikkiin tukiaisiin , turha ruikuttaa , jos ei hae kaikkia mitä saa, toinen vaihtoehto on mennä töihin, niin kun , lapsesikin ,ja he vielä opiskelevat samalla.

        Yrittäjä pitää yllä suomen talouden. Maksavat niin suuria veroja. Tuota ei moni hoksaa ajatella. Yritysverotus on Suomessa huikea.

        Terv. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansaneläke on 733€ kk, mutta siihen lisätään takuueläke ja se on sillon tuo 922, 42€ kk.
        Tuon takuueläkkeen saa kaikki , jopa maahanmuuttajat ,jotka ovat asuneet Suomessa kolme vuotta ja ovat työkyvyttömiä , tai 65 vuotiaita.

        Jaa se on jo päälle 700, ja aivan, vielä se takuueläke mikä taitaa tulla automaattisesti. Mä saan pientä tk-eläkettä ja pikkusen kelan täydentävää eläkettä. En ole paljon mitään työtä, tehnyt ja siitäkin pieni osa tavallaan pimeetä, mut silti eläke on isompi kuin aloittajalla, ja olen vieläpä nuorempi. Semmonen muistikuva on , että tein hakemuksen eläkeyhtiöön, mutta 2 päätöstä sain, siispä Kelalta tuli automaattisesti.

        Oli miten oli, joku aloittajan tuloissa ja tekemisissä mättää. Tai sitten pelkkää trollausta! Toisaalta jonkusilla on semmonen tapa, että vähentävät esim. suoraveloitukset (lainat, vuokrat, ulostot) ja kertoivat tuloiksi sen mitä tulee tilille! Ei myöskään kerrota hyvätuloisista puolisoista tai varallisuudesta, rahasäästöistä. Varsinkin vanhemmat ihmiset voivat olla sellasia turhasta nillittäjiä mitä en voi ymmärtää, kun heillä on kokemusta paljon pahemmista ja aidoista ongelmista.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa se on jo päälle 700, ja aivan, vielä se takuueläke mikä taitaa tulla automaattisesti. Mä saan pientä tk-eläkettä ja pikkusen kelan täydentävää eläkettä. En ole paljon mitään työtä, tehnyt ja siitäkin pieni osa tavallaan pimeetä, mut silti eläke on isompi kuin aloittajalla, ja olen vieläpä nuorempi. Semmonen muistikuva on , että tein hakemuksen eläkeyhtiöön, mutta 2 päätöstä sain, siispä Kelalta tuli automaattisesti.

        Oli miten oli, joku aloittajan tuloissa ja tekemisissä mättää. Tai sitten pelkkää trollausta! Toisaalta jonkusilla on semmonen tapa, että vähentävät esim. suoraveloitukset (lainat, vuokrat, ulostot) ja kertoivat tuloiksi sen mitä tulee tilille! Ei myöskään kerrota hyvätuloisista puolisoista tai varallisuudesta, rahasäästöistä. Varsinkin vanhemmat ihmiset voivat olla sellasia turhasta nillittäjiä mitä en voi ymmärtää, kun heillä on kokemusta paljon pahemmista ja aidoista ongelmista.

        lajijasuris

        Ei mikään tule automaattisesti kaikki pitää itse hakea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjä pitää yllä suomen talouden. Maksavat niin suuria veroja. Tuota ei moni hoksaa ajatella. Yritysverotus on Suomessa huikea.

        Terv. Ap

        Minä olen ollut yrittäjä, ja puolisoni palkansaaja , puolisoni maksoi paljon enempi veroja, kun minä, minä olin yksinyrittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo tehnyt ollenkaan työtä koska oon ollut niin resu.
        Tai siis ihan viikon pätkiä työkokeilussa mutta fysiikka ei oo kestänyt. Olin jatkuvasti joko työmarkkinatuella tai sairas päivärahalla koska en kyennyt töihin
        Lopulta laittoivat eläkkeelle

        Oho, silti pystyt metsässä rämpimään ja poimimaan marjoja ja sieniä ja keittiössä hääräämään, ja kasvimaata ja puutarhaa hoitamaan ,ihme ellet pysty edes osa- aikaisesti töitä tekemään , vaikka muutaman tunnin päivässä, jossain kaupan kassalla , ei rasita , kun saa istua kassalla .Näin kertyisi edes vähän sitä työeläkettäkin ja saisit myös sosiaalisia kontakteja työkavereihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, silti pystyt metsässä rämpimään ja poimimaan marjoja ja sieniä ja keittiössä hääräämään, ja kasvimaata ja puutarhaa hoitamaan ,ihme ellet pysty edes osa- aikaisesti töitä tekemään , vaikka muutaman tunnin päivässä, jossain kaupan kassalla , ei rasita , kun saa istua kassalla .Näin kertyisi edes vähän sitä työeläkettäkin ja saisit myös sosiaalisia kontakteja työkavereihin.

        Sama mietyttää, kun itellä paljon fyysisiä ongelmia. On toki eri asia tehdä vain lyhyitä aikoja kerrallaan toisinaan. Mutta kyllä se niin on, että jos noita puuhia pystyy tollai tekee, onnistuu se työkin. Se on sitten toinen juttu saako.

        Kyllä mäkin pystyisin jotain nuppityötä, mut mun oirekuva on sosiaalisesti niin hankala etten saa, ja nuo on vaan kuulemma turhaa nillitystä. Pistinpä ne eläkehakemuksessa kärkisyyksi, koska niinhän se pitää olla. Mut ei tuu juuri mitään marjanpoiminnasta ja muista sun touhuista, vaikka palkkaa saisi kuinka paljon.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Kertokaa nyt joku sille mikä on pienin eläke

      • Anonyymi

        Tarkista Kelan sivuilta, siellä aivan selvästi kerrottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkista Kelan sivuilta, siellä aivan selvästi kerrottu.

        Oli niin paljon erillaisia variaatioita etten saanut selvää. Ajattelin että soitan Kelaan ja kysyn sieltä varmasti saan parhaimman vastauksen ilma paskanjauhantaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli niin paljon erillaisia variaatioita etten saanut selvää. Ajattelin että soitan Kelaan ja kysyn sieltä varmasti saan parhaimman vastauksen ilma paskanjauhantaa

        Mitäs sitten kyselet, jos kaikki vastaukset on paskaa, hae itse tietoa jos osaat.🤮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sitten kyselet, jos kaikki vastaukset on paskaa, hae itse tietoa jos osaat.🤮

        Tuo aloittaja on täys trolli ja vielä tyhmäkin.


    • Anonyymi

      Takuueläke turvaa Suomessa asuvalle henkilölle vähimmäiseläkkeen, joka on 922,42 e/kk. Jotta saa takuueläkettä, voivat kaikki eläkkeet ennen verotusta olla yhteensä enintään 914,96 e/kk.

      Tuloraja ja vähimmäiseläke jäävät kuitenkin tätä pienemmäksi, jos henkilö on varhennetulla vanhuuseläkkeellä.

      Täyden takuueläkkeen saat, jos sinulla ei ole mitään muita eläkkeitä.

      Takuueläkettä pienentävät kaikki muut eläkkeet Suomesta ja ulkomailta. Ne vähennetään takuueläkkeen täydestä määrästä täysimääräisinä. Laissa on tarkka luettelo takuueläkkeestä vähennettävistä eläkkeistä. Niihin kuuluvat esimerkiksi työeläke, kansaneläke, leskeneläkkeet ja tapaturmaeläkkeet.

      Takuueläkettä eivät pienennä

      – eläkettä saavan hoitotuki
      – rintamalisä
      – eläkkeen lapsikorotus
      – ansiotulot (poikkeus: ansiotulot vaikuttavat työkyvyttömyyseläkkeellä olevien ja takuueläkettä työkyvyttömyyden perusteella saavien takuueläkkeeseen)
      – pääomatulot
      – omaisuus
      – kunnan maksama omaishoidon tuki.

      Työkyvyttömyyseläkkeen ohella voi ansaita 922,42 e/kk ilman vaikutusta työkyvyttömyyseläkkeen tai takuueläkkeen maksun jatkumiseen.

      Jos sinulle on myönnetty työkyvyttömyyseläke sokeuden tai liikuntakyvyttömyyden vuoksi ja saat lisäksi takuueläkettä, voit ansaita enintään 922,42 e/kk ilman, että se vaikuttaa takuueläkkeeseen.

      Takuueläke vaikuttaa asumistukeen ja perheen mahdollisesti saamaan toimeentulotukeen samoin kuin muutkin eläkkeet.

      • Anonyymi

        Tuosta otin jo selvää että voin tienata päälle 800e menettämättä eläkettä, sitä päivää odotellessa....
        Jos vointi paranee niin tuo on toivottava vaihtoehto kohdallani.
        Minäpä soitan Kelaan sillä en sa noin suuret eläkettä mikä tuossa mainitaan. Jos joku mättää. Saan siis pienen eläkkeen päälle 600 ja lapsilisän 199e, en muuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta otin jo selvää että voin tienata päälle 800e menettämättä eläkettä, sitä päivää odotellessa....
        Jos vointi paranee niin tuo on toivottava vaihtoehto kohdallani.
        Minäpä soitan Kelaan sillä en sa noin suuret eläkettä mikä tuossa mainitaan. Jos joku mättää. Saan siis pienen eläkkeen päälle 600 ja lapsilisän 199e, en muuta

        Etkö osaa katsoa netistä Kelan sivuilta mitä sulle kuuluu, lapsilisien lisäksi, kahdelle alaikäiselle, kun kuitenkin lapsilla on jonkinmoinen isä , jos tuo isä ei huolehdi elatusmaksuistaan niin sillon yhteiskunta maksaa ne sulle ja perii ne lasten isältä, jos sillä tuloja , myös lapsilisään kuuluu yksinhuoltajakorotus jokaisesta alaikäisestä, ja se on sitä lasten rahaa, ei sun rahaa, ajattelisit nyt edes lapsiasi.
        Tuo sinun eläkkeesi pitäis nyt ainakin olevan tuo kansaneläke, takuueläke tulee voimaan vasta 65 iän alusta.
        Tuolla joku jo listasi mitä sulle ja lapsille kuuluu.
        Mitenkä maksat sähkölaskut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa katsoa netistä Kelan sivuilta mitä sulle kuuluu, lapsilisien lisäksi, kahdelle alaikäiselle, kun kuitenkin lapsilla on jonkinmoinen isä , jos tuo isä ei huolehdi elatusmaksuistaan niin sillon yhteiskunta maksaa ne sulle ja perii ne lasten isältä, jos sillä tuloja , myös lapsilisään kuuluu yksinhuoltajakorotus jokaisesta alaikäisestä, ja se on sitä lasten rahaa, ei sun rahaa, ajattelisit nyt edes lapsiasi.
        Tuo sinun eläkkeesi pitäis nyt ainakin olevan tuo kansaneläke, takuueläke tulee voimaan vasta 65 iän alusta.
        Tuolla joku jo listasi mitä sulle ja lapsille kuuluu.
        Mitenkä maksat sähkölaskut ?

        Työkyvyttömälle voi kuulua myös tuo takuueläke , en ole varma kertokaa te jotka tiedätte.
        Kaikki pitää hakea, mikään ei tule automaattisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa katsoa netistä Kelan sivuilta mitä sulle kuuluu, lapsilisien lisäksi, kahdelle alaikäiselle, kun kuitenkin lapsilla on jonkinmoinen isä , jos tuo isä ei huolehdi elatusmaksuistaan niin sillon yhteiskunta maksaa ne sulle ja perii ne lasten isältä, jos sillä tuloja , myös lapsilisään kuuluu yksinhuoltajakorotus jokaisesta alaikäisestä, ja se on sitä lasten rahaa, ei sun rahaa, ajattelisit nyt edes lapsiasi.
        Tuo sinun eläkkeesi pitäis nyt ainakin olevan tuo kansaneläke, takuueläke tulee voimaan vasta 65 iän alusta.
        Tuolla joku jo listasi mitä sulle ja lapsille kuuluu.
        Mitenkä maksat sähkölaskut ?

        Onko sulla puoliso, joka tienaa hyvin, ja asuu teidän kanssa, ja vaikka olisikin ,niin silti lasten isän kuuluu maksaa elarit, jos ei , niin kela, yksinhuoltaja korotusta ei tule, jos taloudessa asuu kumppani, sitte eri jos puoliso on lasten isä niin sillon olette ydinperhe ja huolehditte kaikesta yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työkyvyttömälle voi kuulua myös tuo takuueläke , en ole varma kertokaa te jotka tiedätte.
        Kaikki pitää hakea, mikään ei tule automaattisesti.

        Työkyvytön saa takuun.


    • Anonyymi

      Trolli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3088
    2. 116
      1357
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      129
      1183
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1132
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      72
      899
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      794
    7. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      773
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      38
      758
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      53
      754
    10. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      66
      748
    Aihe