Koska VL lopettaa?

Anonyymi-ap

Olen huolissani.
Poltetaanko kaikki raha loppuun vai antaudutaanko vähän ennen?

57

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      VL kukoistaa ja jatkaa iäti!

      • Anonyymi

        Kun rahat loppuu, niin vaikea on jatkaa. Maksavatko kuljettajat siinä tapauksessa omat palkkansa ja polttoaineet, jotta voivat jatkaa tyhjien penkkien kuljettamista. Jos yrityksen markkinointipäällikkö saisi päättää, näin varmasti kävisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun rahat loppuu, niin vaikea on jatkaa. Maksavatko kuljettajat siinä tapauksessa omat palkkansa ja polttoaineet, jotta voivat jatkaa tyhjien penkkien kuljettamista. Jos yrityksen markkinointipäällikkö saisi päättää, näin varmasti kävisi.

        Kohta taas tilikausi päättyy, ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, näemme tuloksen kesäkuun alkupuoliskolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta taas tilikausi päättyy, ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, näemme tuloksen kesäkuun alkupuoliskolla.

        Onko Paunun kassa jo kuiva?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta taas tilikausi päättyy, ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, näemme tuloksen kesäkuun alkupuoliskolla.

        Viime tilikaudella poltettiin 700.000 euroa kolmostielle. Yrityksen sisältä kantautuneiden huhujen mukaan seuraavakin tilinpäätös tulee olemaan reilusti negatiivinen. Tulevaisuus alkaa olemaan vaakalaudalla. Markkinointipäällikön muilta kopioima pikavuoroliikenne ei näytä merkkejä paremmasta, ostoliikennettä on otettu halvoilla, jopa tappiollisilla hinnoilla ja kalusto alkaa lahoamaan käsiin. Jotain tarttis tehdä, ja nopeasti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime tilikaudella poltettiin 700.000 euroa kolmostielle. Yrityksen sisältä kantautuneiden huhujen mukaan seuraavakin tilinpäätös tulee olemaan reilusti negatiivinen. Tulevaisuus alkaa olemaan vaakalaudalla. Markkinointipäällikön muilta kopioima pikavuoroliikenne ei näytä merkkejä paremmasta, ostoliikennettä on otettu halvoilla, jopa tappiollisilla hinnoilla ja kalusto alkaa lahoamaan käsiin. Jotain tarttis tehdä, ja nopeasti!

        "Jotain tarttis tehdä, ja nopeasti!"

        No kerrohan että mitä. Löytää sugardaddy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Paunun kassa jo kuiva?

        Kyllä sinun pitäisi oivaltaa, että sanottaessa, että kohta tilikausi päättyy, tarkoitetaan Valkeakosken liikennettä. Paunun tilikausi päättyy 31.12.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinun pitäisi oivaltaa, että sanottaessa, että kohta tilikausi päättyy, tarkoitetaan Valkeakosken liikennettä. Paunun tilikausi päättyy 31.12.

        Nythän olikin kysymys, onko Paunun kassa kuiva? Onko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän olikin kysymys, onko Paunun kassa kuiva? Onko?

        Ei ole Paunun kassa päässyt kuivumaan. ajokortista en ole ihan varma.


    • Anonyymi

      Näin Reinon eilen. Kehui että oli tullu pupubussilla toissapäivänä Helsingistä lastusiin. Ihmetteli että minkä ihmeen takia ne viitsii ajaa tuossa tyhjiä penkkejä edestakaisin. Oli ollut koko matkan ainoa matkustaja autossa. Kuskikin oli päivitellyt että on tämä hullujen hommaa ajaa pääasiassa tyhjiä penkkejä, että joskus sattuu joku kettutyttö tai muu perseaukinen tai spurgu (kuten Reino) kyytiin, mutta yleensä ei sitäkään vähää.

      • Anonyymi

        Reino kulki aiemmin Rykimäräähkällä. Lopetti kun joutui oksentelemaan nykivän ja kakovan kyydin vuoksi. Pari kertaa oli jääty tiellekin. Kummallakaan kerralla ei edes sattunut hajoamaan Lastusten kohdalle. Se kun olisi sopinut Reinolle oikein hyvin Helsingistä tultaessa! Pahinta Rykimäräähkässä oli siis se ettei raato pysähtynyt Reinon kotikulmilla Lastusissa. Ajoi ylimielisesti ohi. Reino joutui kävelemään Ideaparkilta. Kyllä nyt Reinon kelpaa kulkea palvelevilla pupubusseilla!


    • Anonyymi

      Juttelin aamulla Erja-mummun kanssa. Oli ollut aikeissa mennä jänesbussilla muutaman pysäkinvälin. Mutta kehui että kun pelokkaan näköinen kuski sai sen raadon pysäkille niin siitä lähti niin kova ryminä ja kolina ja surina ja pörinä sekä kovaa savua puski ilmoille niin oli sitten katsonut viisaammaksi jättää matkan tekemättä kokonaan. Kuljettaja oli pahoitellut romun huonoa kuntoa mutta ollut Erjan kanssa samaa mieltä että kyytiin ei kannata hypätä, että perille pääsystä ei takeita. Ei kuulemma kuskikaan haluaisi noilla ajaa senttiäkään, mutta hänen on pakko kun on niin paljon peli- ja viinavelkoja maksettavana.

    • Anonyymi

      Kallista dieseliä palaa tuhansia litroja, savuna ilmaan?🐼🐼

    • Anonyymi

      Kimmo bongattu tänään aamulla Helsingissä, paljon tyhjiä penkkejä selkänsä takana. Kohta saamme lukea täpötäysistä ruuhkavuoroista?

      • Anonyymi

        Pitää muistaa aina koronakorjata matkustajamäärät. Ja ennenkaikkea tulot. Myös rahdin määrä on syytä koronakorjata.


      • Anonyymi

        Toisessa viestiketjussa oli jo Kimmon taidonnäytteitä tältä aamulta, ei tosin täpötäysistä busseista mutta muuten yhtä sekavaa.


    • Anonyymi

      Tänään oli Aamulehdessä markkinointipäällikön kaverin tekemä mainosjuttu Valkeakosken Liikenteestä. Hyvin huomasi, että toimittaja oli ollut täysin pihalla aiheesta, mutta kirjoitti tasan tarkkaan sen mitä hänen haluttiin kirjoittavan. Mihin olikaan unohtunut toimittajan faktantarkistus? Myös yrityksen talouspäällikkö esitti asiat hieman eri valossa kuin ne todellisuudessa ovat. Nysse-kilpailutuksen katkera häviökin saatiin näyttämään melkein suurelta voitolta.

      • Anonyymi

        Oliko aamulehden juttu koronakorjattu? Sillä ilmeisesti saa kurjankin putkan näyttämään hyvältä. Laurin oppeja tämäkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko aamulehden juttu koronakorjattu? Sillä ilmeisesti saa kurjankin putkan näyttämään hyvältä. Laurin oppeja tämäkin

        Minäkin huomasin tuon jutun. Kyllä se oli koronakorjattu, sen verran leveitä ja päättömiä olivat puheet. Tappiotkin muuttuivat suuriksi voitoiksi, kuten tuttuun ob-tyyliin kuuluu. Ihmettelen vaan, miten aikaisemmin erittäin hyvänä liikennöitsijänä pidetty VL on vajonnut noin alas? Jäljet johtavat melko varmasti kerhotalon suuntaan..?


      • Anonyymi

        Tämä sama virsi soi aina silloinkin kun media tekee jutun Lauri Helkeestä. "Laurin kaverin tekemä mainosjuttu". Kannattaisiko jo vaihtaa levyä?

        Ja onhan mm. Martti Paunukin päässyt usein Aamulehdessä ääneen. On vaan herra tainnut joka kerta tuhlata "mainosjuttunsa" viranomaisten mollaamiseen. Oma valinta.


      • Anonyymi

        Ville on viimeisen päälle Talon Mies. Matkustajia on niin, että osa vuoroista on ajettava kahdella autolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sama virsi soi aina silloinkin kun media tekee jutun Lauri Helkeestä. "Laurin kaverin tekemä mainosjuttu". Kannattaisiko jo vaihtaa levyä?

        Ja onhan mm. Martti Paunukin päässyt usein Aamulehdessä ääneen. On vaan herra tainnut joka kerta tuhlata "mainosjuttunsa" viranomaisten mollaamiseen. Oma valinta.

        Ja viimeisimmät esiintymisensä mediassa liittyivätkin sitten henkilökohtaisen elämänsä urotekoihin!

        MUAAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        BUOOHOHOHOHOHOHOHOHOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viimeisimmät esiintymisensä mediassa liittyivätkin sitten henkilökohtaisen elämänsä urotekoihin!

        MUAAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        BUOOHOHOHOHOHOHOHOHOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Joku oli jutun kommenteissa nähnyt jo 2022 tilinpäätöksenkin, vaikka tilikausi päättyi tiistaina 31.1. Että sellaisia tietäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ville on viimeisen päälle Talon Mies. Matkustajia on niin, että osa vuoroista on ajettava kahdella autolla!

        Jos tarinat autojen kunnosta paikkansa pitää, niin tottahan osan vuoroista joutuu ajamaan kahdella autolla, ensimmäisen tullessa hinurilla pois, matkaa jatketaan toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin huomasin tuon jutun. Kyllä se oli koronakorjattu, sen verran leveitä ja päättömiä olivat puheet. Tappiotkin muuttuivat suuriksi voitoiksi, kuten tuttuun ob-tyyliin kuuluu. Ihmettelen vaan, miten aikaisemmin erittäin hyvänä liikennöitsijänä pidetty VL on vajonnut noin alas? Jäljet johtavat melko varmasti kerhotalon suuntaan..?

        Lauri ymmärtää tulevaisuuden. Paronit eivät ymmärrä edes menneisyyttä. Lauri jää suurimmaksi nimeksi maamme bussialan historiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ville on viimeisen päälle Talon Mies. Matkustajia on niin, että osa vuoroista on ajettava kahdella autolla!

        Tämä hieman huvittaa, kun todellisuudessa matkustajat mahtuisivat useimpina päivinä pikkubussiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku oli jutun kommenteissa nähnyt jo 2022 tilinpäätöksenkin, vaikka tilikausi päättyi tiistaina 31.1. Että sellaisia tietäjiä.

        Ainahan joku puhuu hieman ohi suunsa tai jopa tarkoituksella "vuotaa" totuuksia. VL:n tilikausi tosiaankin on päättynyt 31.1. Siitä huolimatta tiedossa on, että tilikauden tulos on edelleen huono, mutta ei aivan niin katastrofaalinen kuin edellinen tilikausi. Kukaan ei ole sanonut nähneensä viimeistä tilinpäätöstä, tämä on täysin markkinointipäällikön harhakuvitelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sama virsi soi aina silloinkin kun media tekee jutun Lauri Helkeestä. "Laurin kaverin tekemä mainosjuttu". Kannattaisiko jo vaihtaa levyä?

        Ja onhan mm. Martti Paunukin päässyt usein Aamulehdessä ääneen. On vaan herra tainnut joka kerta tuhlata "mainosjuttunsa" viranomaisten mollaamiseen. Oma valinta.

        Minä muistan Aamulehdestä Martti Paunun haastattelun, jossa hän kertoi nykyisenlaisen joukkoliikennepolitiikan näivettävän kaiken kaupunkien ulkopuolisen joukkoliikenteen. Oliko siinä jonkun mielestä uhkailua? Vai tulkitaanko uhkailuksi se, että kertoo miten asiat oikeasti ovat? Hän varmasti näki tilanteen aitiopaikalta ja ymmärsi ennen monia muita mihin ollaan menossa. Miksi sitä ei saisi kertoa muillekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä muistan Aamulehdestä Martti Paunun haastattelun, jossa hän kertoi nykyisenlaisen joukkoliikennepolitiikan näivettävän kaiken kaupunkien ulkopuolisen joukkoliikenteen. Oliko siinä jonkun mielestä uhkailua? Vai tulkitaanko uhkailuksi se, että kertoo miten asiat oikeasti ovat? Hän varmasti näki tilanteen aitiopaikalta ja ymmärsi ennen monia muita mihin ollaan menossa. Miksi sitä ei saisi kertoa muillekin?

        Ei kai kukaan mistään uhkailusta puhunutkaan (sitäkin tosin harjoitettiin mm. Elylle läheteltyjen kirjeiden muodossa). Vaan siitä että Masin olisi ollut fiksumpaa käyttää mediatilansa pääosin Paunun kehumiseen ja positiivisen tulevaisuuskuvan antamiseen. Katkeruuden olisi saanut pääosin peittää. Niin että lukijalle olisi jäänyt pääpuolisesti jutusta positiivinen fiilis: vaikeuksiakin on ollut mutta, wau, Paunun tulevaisuus näyttää silti lupaavalta ja putiikissa on positiivinen tekemisen meininki. Myös Lauria olisi voinut edes verhotusti kiittää alan tervehdyttämisestä, mikä sekin olisi ollut positiivinen signaali lehden lukijoille. Merjaakin olisi voinut kehaista sanoen, että vähän on ollut erimielisyyksiä, mutta on siinä tiukka täti ja että kyllä tästä lopulta hyvä tulee näinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä muistan Aamulehdestä Martti Paunun haastattelun, jossa hän kertoi nykyisenlaisen joukkoliikennepolitiikan näivettävän kaiken kaupunkien ulkopuolisen joukkoliikenteen. Oliko siinä jonkun mielestä uhkailua? Vai tulkitaanko uhkailuksi se, että kertoo miten asiat oikeasti ovat? Hän varmasti näki tilanteen aitiopaikalta ja ymmärsi ennen monia muita mihin ollaan menossa. Miksi sitä ei saisi kertoa muillekin?

        Minä en tällaista juttua muista, mutta jos hän näin on sanonut, niin on ollut enemmän kuin oikeassa. Tänä päivänä tyhmempikin saattaa jo tämän huomata. Maaseutujen joukkoliikenne on jo lähes täysin tuhottu. Mihin muuten katoavat ne joukkoliikenteen tukirahat, jotka ovat nykypäivänä korkeammalla tasolla kuin koskaan historiassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tällaista juttua muista, mutta jos hän näin on sanonut, niin on ollut enemmän kuin oikeassa. Tänä päivänä tyhmempikin saattaa jo tämän huomata. Maaseutujen joukkoliikenne on jo lähes täysin tuhottu. Mihin muuten katoavat ne joukkoliikenteen tukirahat, jotka ovat nykypäivänä korkeammalla tasolla kuin koskaan historiassa?

        "Mihin muuten katoavat ne joukkoliikenteen tukirahat, jotka ovat nykypäivänä korkeammalla tasolla kuin koskaan historiassa?"

        Otetaanpa esimerkki Tampereen maaseudulta, Teiskosta. Linja 90 Tampereen keskustasta liikennöi Teiskoon nykyään jopa puolen tunnin välein. Viikonloppuna ajetaan aamusta iltaan tunnin välein. Vanhaan "hyvään" aikaan viikonloppuisin oli 3 tunnin vuorovälit ja arkenakin usein jopa 2 tunnin vuorovälejä. Vanhaan "hyvään" aikaan liikennöitiin persettä keikuttavilla hikisillä ahdaspenkkivälisillä meluisilla dieselbusseilla, nykyään hiljaisesti ja tasaisesti etenevillä ympäristöystävällisillä sähköbusseilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan mistään uhkailusta puhunutkaan (sitäkin tosin harjoitettiin mm. Elylle läheteltyjen kirjeiden muodossa). Vaan siitä että Masin olisi ollut fiksumpaa käyttää mediatilansa pääosin Paunun kehumiseen ja positiivisen tulevaisuuskuvan antamiseen. Katkeruuden olisi saanut pääosin peittää. Niin että lukijalle olisi jäänyt pääpuolisesti jutusta positiivinen fiilis: vaikeuksiakin on ollut mutta, wau, Paunun tulevaisuus näyttää silti lupaavalta ja putiikissa on positiivinen tekemisen meininki. Myös Lauria olisi voinut edes verhotusti kiittää alan tervehdyttämisestä, mikä sekin olisi ollut positiivinen signaali lehden lukijoille. Merjaakin olisi voinut kehaista sanoen, että vähän on ollut erimielisyyksiä, mutta on siinä tiukka täti ja että kyllä tästä lopulta hyvä tulee näinkin.

        Mitenkäs sinä voit tietää yrityksen ja ely-keskuksen välisen kirjeenvaihdon sisällön? Käsittääkseni tällainen kirjeenvaihto ei ole julkista. Ja edelleenkin, onko se uhkaamista tai mollaamista, jos kertoo viranomaiselle, että metsään mennään ja pahasti? Tuloksethan ovat nyt jokaisen nähtävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs sinä voit tietää yrityksen ja ely-keskuksen välisen kirjeenvaihdon sisällön? Käsittääkseni tällainen kirjeenvaihto ei ole julkista. Ja edelleenkin, onko se uhkaamista tai mollaamista, jos kertoo viranomaiselle, että metsään mennään ja pahasti? Tuloksethan ovat nyt jokaisen nähtävissä.

        Kyllähän nuo uhkailut Ely-keskuksen yksittäisiä työntekijöitä kohtaan julkaistiin aikoinaan OB:n somessakin. Kirjeessä luki, että jos joku Elyn virkailija myöntää OB:lle sen ja sen luvan, Paunu Oy vaatii tältä virkailijalta HENKILÖKOHTAISIA vahingonkorvauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mihin muuten katoavat ne joukkoliikenteen tukirahat, jotka ovat nykypäivänä korkeammalla tasolla kuin koskaan historiassa?"

        Otetaanpa esimerkki Tampereen maaseudulta, Teiskosta. Linja 90 Tampereen keskustasta liikennöi Teiskoon nykyään jopa puolen tunnin välein. Viikonloppuna ajetaan aamusta iltaan tunnin välein. Vanhaan "hyvään" aikaan viikonloppuisin oli 3 tunnin vuorovälit ja arkenakin usein jopa 2 tunnin vuorovälejä. Vanhaan "hyvään" aikaan liikennöitiin persettä keikuttavilla hikisillä ahdaspenkkivälisillä meluisilla dieselbusseilla, nykyään hiljaisesti ja tasaisesti etenevillä ympäristöystävällisillä sähköbusseilla.

        Tämä Teisko on huono esimerkki. Teiskohan kuuluu Tampereen kaupunkiin. Jos tarkastellaan Suomea hieman laajemmin, joukkoliikenne on lähes loppunut suuresta osasta valtakuntaa. Jäljelle ovat jääneet kuntien erilliskuljetuksina järjestämät koulukyydit, joihin ei ole asiaa muilla kuin koululaisilla. Jopa toisen asteen opiskelijat joutuvat tarkoin miettimään, mihin menevät opiskelemaan, koska joukkoliikenneyhteyksiä ei ole edes jokaiselle ammattikoulutustatarjoavalle paikkakunnalle. Ajokortiton ja autoton maaseudulla asuva ei voi turvautua joukkoliikenteeseen, koska sitä ei yksinkertaisesti monin paikoin ole. Toisin oli tilanne vielä vuosituhannen alkuvuosina.

        Toisaalta tuo Teiskokin oli mainitsemisen arvoinen. Jossakin vaiheessa uutisoitiin, että Teiskossa vaihdolliset yhteydet eivät toimineet, vaan koululaiset myöhästyivät muutaman minuutin vaihdosta ja seuraavaa bussia pitikin odottaa tunnin verran. Tällainen antaa todella laadukkaan kuvan poliitikkojen ja viranomaisten järjestämistä "palveluista". Teiskon suunnan bussit ajavat ruuhka-aikojen ulkopuolella lähes tyhjinä, joten voidaan myös kyseenalaistaa vuorovälit. Jossakin yhteysväleillä on myös havaittavissa ilmiö, että viranomainen on järjestänyt liikennettä markkinaehtoisen liikenteen eteen tai päälle tehden markkinaehtoisesta liikenteestä tappiollista ja sen loppuessa yhteiskunta joutuu jälleen maksamaan lisää. Tämä jos mikään on todellista resurssienväärinkäyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Teisko on huono esimerkki. Teiskohan kuuluu Tampereen kaupunkiin. Jos tarkastellaan Suomea hieman laajemmin, joukkoliikenne on lähes loppunut suuresta osasta valtakuntaa. Jäljelle ovat jääneet kuntien erilliskuljetuksina järjestämät koulukyydit, joihin ei ole asiaa muilla kuin koululaisilla. Jopa toisen asteen opiskelijat joutuvat tarkoin miettimään, mihin menevät opiskelemaan, koska joukkoliikenneyhteyksiä ei ole edes jokaiselle ammattikoulutustatarjoavalle paikkakunnalle. Ajokortiton ja autoton maaseudulla asuva ei voi turvautua joukkoliikenteeseen, koska sitä ei yksinkertaisesti monin paikoin ole. Toisin oli tilanne vielä vuosituhannen alkuvuosina.

        Toisaalta tuo Teiskokin oli mainitsemisen arvoinen. Jossakin vaiheessa uutisoitiin, että Teiskossa vaihdolliset yhteydet eivät toimineet, vaan koululaiset myöhästyivät muutaman minuutin vaihdosta ja seuraavaa bussia pitikin odottaa tunnin verran. Tällainen antaa todella laadukkaan kuvan poliitikkojen ja viranomaisten järjestämistä "palveluista". Teiskon suunnan bussit ajavat ruuhka-aikojen ulkopuolella lähes tyhjinä, joten voidaan myös kyseenalaistaa vuorovälit. Jossakin yhteysväleillä on myös havaittavissa ilmiö, että viranomainen on järjestänyt liikennettä markkinaehtoisen liikenteen eteen tai päälle tehden markkinaehtoisesta liikenteestä tappiollista ja sen loppuessa yhteiskunta joutuu jälleen maksamaan lisää. Tämä jos mikään on todellista resurssienväärinkäyttöä.

        "Jos tarkastellaan Suomea hieman laajemmin, joukkoliikenne on lähes loppunut suuresta osasta valtakuntaa."

        Niinpä, esimerkiksi LAL/EB/LA ensin orjuuttivat pienen Artturi Anttila Oy:n, sitten ostivat sen voipuneena pilkkahinnalla ja heti perään teurastivat sen liikennöimän Kankaanpään maaseudun linja-autoliikenteen lähes täysin. Heikkoa on päästä joukkoliikenteeltä vaikkapa Jankkarinkulmalta ja Verttuusta kuntakeskukseen.

        Niinikään pieni pälkäneläinen Helmikkala Ky orjuutettiin ja ajettiin perikatoon LAL/EB/Paunun toimesta. Paunu lopulta osti halvalla Helmikkalan parhaat autot ja linjat itselleen. Nyt on heikkoa päästä joukkoliikenteeellä vaikkapa Kuisemasta ja Laitikkalasta kuntakeskukseen.

        Näitä esimerkkejä maamme on pullollaan.


      • Anonyymi

        Myydäänkö muuten kerhotalon kiljuiltoihin pääsylippuja? Olisi hauska tulla nauramaan itsensä aivan tärviölle kun late ja kimble siellä "parantavat" joukkoliikenne maailmaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myydäänkö muuten kerhotalon kiljuiltoihin pääsylippuja? Olisi hauska tulla nauramaan itsensä aivan tärviölle kun late ja kimble siellä "parantavat" joukkoliikenne maailmaa

        Totuus tekee kipiää, mutta lohduttaisiko tieto, että tänään Valkeakosken kautta Helsinkiin ajetut vuorot kulkivat raskain kuormin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus tekee kipiää, mutta lohduttaisiko tieto, että tänään Valkeakosken kautta Helsinkiin ajetut vuorot kulkivat raskain kuormin?

        Oliko soraa ja muuta likaa käytävät täynnä vai mistä tämä raskas kuorma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos tarkastellaan Suomea hieman laajemmin, joukkoliikenne on lähes loppunut suuresta osasta valtakuntaa."

        Niinpä, esimerkiksi LAL/EB/LA ensin orjuuttivat pienen Artturi Anttila Oy:n, sitten ostivat sen voipuneena pilkkahinnalla ja heti perään teurastivat sen liikennöimän Kankaanpään maaseudun linja-autoliikenteen lähes täysin. Heikkoa on päästä joukkoliikenteeltä vaikkapa Jankkarinkulmalta ja Verttuusta kuntakeskukseen.

        Niinikään pieni pälkäneläinen Helmikkala Ky orjuutettiin ja ajettiin perikatoon LAL/EB/Paunun toimesta. Paunu lopulta osti halvalla Helmikkalan parhaat autot ja linjat itselleen. Nyt on heikkoa päästä joukkoliikenteeellä vaikkapa Kuisemasta ja Laitikkalasta kuntakeskukseen.

        Näitä esimerkkejä maamme on pullollaan.

        Oletko tyhmä vai yksinkertainen? Artturi Anttila ja Helmikkala? Molempien omistajat olivat aikoinaan LAL:n osastojen nokkamiehiä.
        Kyllä noiden yhtiöiden loppu oli ihan muuta kuin LAL:n toiminta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tyhmä vai yksinkertainen? Artturi Anttila ja Helmikkala? Molempien omistajat olivat aikoinaan LAL:n osastojen nokkamiehiä.
        Kyllä noiden yhtiöiden loppu oli ihan muuta kuin LAL:n toiminta.

        Lisätään tähän vielä, että molempien mainittujen yritysten liikennealueilla väärien päätösten seuraukset ovat erinomaisenhyvin jokaisen nähtävillä. Vaikka kirjoittaja ei itse huomannut asiaa, hän oli valinnut erittäin hyvin esimerkkiyritykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus tekee kipiää, mutta lohduttaisiko tieto, että tänään Valkeakosken kautta Helsinkiin ajetut vuorot kulkivat raskain kuormin?

        Jos normaalisti on viisi matkustajaa, niin onhan se perjantain kymmenen matkustajan kuorma raskas muihin päiviin verrattuna. Jokainen voi katsoa MH:n lippukaupasta hinnat ja todeta mitä linja tuottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nuo uhkailut Ely-keskuksen yksittäisiä työntekijöitä kohtaan julkaistiin aikoinaan OB:n somessakin. Kirjeessä luki, että jos joku Elyn virkailija myöntää OB:lle sen ja sen luvan, Paunu Oy vaatii tältä virkailijalta HENKILÖKOHTAISIA vahingonkorvauksia.

        Miten on mahdollista, että ely-keskuksen kirjeenvaihtoa julkaistaan jollakin sometilillä? Se ei edelleenkään ole tietääkseni julkista. Onko siis ely-keskuksen virkailija vuotanut näitä tietoja? En ota kantaa näihin juttuihin, koska niiden todenperäisyys taitaa olla vähän niin ja näin. Yleisellä tasolla olen kuitenkin sitä mieltä, että myös virkamies pitäisi voida saattaa henkilökohtaiseen taloudelliseen vastuuseen tehdyistä virheistä. Tämä voisi kummasti parantaa myös virkamiesten ja viranomaisten työn laatua ja päätöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisätään tähän vielä, että molempien mainittujen yritysten liikennealueilla väärien päätösten seuraukset ovat erinomaisenhyvin jokaisen nähtävillä. Vaikka kirjoittaja ei itse huomannut asiaa, hän oli valinnut erittäin hyvin esimerkkiyritykset.

        "Molempien omistajat olivat aikoinaan LAL:n osastojen nokkamiehiä.
        Kyllä noiden yhtiöiden loppu oli ihan muuta kuin LAL:n toiminta."

        Enpä muista, että Anttilan pääomistaja olisi ollut LAL:n toiminnassa vahvasti mukana.
        Pojista keskimmäinen, yhtiötä pitkään johtanut, taisi olla mukana.
        Anttilan lopussa ei ollut mitään erityistä. Vanhimmat sisaruksista olivat jo eläkeiässä, kun heidän äitinsä kuoli noin 95 vuotiaana, joten oli sopiva hetki myydä yritys.
        Nuorin pojista ajeli Kankaanpää-Pori väliä eläköitymiseen asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tyhmä vai yksinkertainen? Artturi Anttila ja Helmikkala? Molempien omistajat olivat aikoinaan LAL:n osastojen nokkamiehiä.
        Kyllä noiden yhtiöiden loppu oli ihan muuta kuin LAL:n toiminta.

        Oletko tyhmä vai yksinkertainen? Liitossa määräysvalta oli autojen suhteessa eli muutamalla suurimmalla sukuoikeussuvulla. Ne määräsivät. Osaston "nokkamieheydellä" ei ollut mitään merkitystä tämän rinnalla. Helmikkala oli mukana vain suojelurahan maksamiseksi liitolle. Kuten käytännössä valtaosa liiton jäsenistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on mahdollista, että ely-keskuksen kirjeenvaihtoa julkaistaan jollakin sometilillä? Se ei edelleenkään ole tietääkseni julkista. Onko siis ely-keskuksen virkailija vuotanut näitä tietoja? En ota kantaa näihin juttuihin, koska niiden todenperäisyys taitaa olla vähän niin ja näin. Yleisellä tasolla olen kuitenkin sitä mieltä, että myös virkamies pitäisi voida saattaa henkilökohtaiseen taloudelliseen vastuuseen tehdyistä virheistä. Tämä voisi kummasti parantaa myös virkamiesten ja viranomaisten työn laatua ja päätöksiä.

        Laurille, nerolle, kaikki on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tyhmä vai yksinkertainen? Liitossa määräysvalta oli autojen suhteessa eli muutamalla suurimmalla sukuoikeussuvulla. Ne määräsivät. Osaston "nokkamieheydellä" ei ollut mitään merkitystä tämän rinnalla. Helmikkala oli mukana vain suojelurahan maksamiseksi liitolle. Kuten käytännössä valtaosa liiton jäsenistä!

        Vai oikein suojelurahoja? Suomessa taitaakin mafia hallita koko valtakuntaa. Minä kun luulin, että mafia vaikuttaa vain Italiassa, Meksikossa ja muissa vastaavissa maissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus tekee kipiää, mutta lohduttaisiko tieto, että tänään Valkeakosken kautta Helsinkiin ajetut vuorot kulkivat raskain kuormin?

        Satuin tänään näkemään klo 13.30 lähdön Tampereelta. Yhden käden sormet riittivät hyvin laskemiseen ja jäikin vielä vapaita sormia. .. Todella raskas oli siis kuorma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tyhmä vai yksinkertainen? Liitossa määräysvalta oli autojen suhteessa eli muutamalla suurimmalla sukuoikeussuvulla. Ne määräsivät. Osaston "nokkamieheydellä" ei ollut mitään merkitystä tämän rinnalla. Helmikkala oli mukana vain suojelurahan maksamiseksi liitolle. Kuten käytännössä valtaosa liiton jäsenistä!

        Eli olet tyhmä ja yksinkertainen. Suojeluraha? Nyt on poikuli tainnut katsoa liian monta jänskää mafialeffaa kerhotalolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nuo uhkailut Ely-keskuksen yksittäisiä työntekijöitä kohtaan julkaistiin aikoinaan OB:n somessakin. Kirjeessä luki, että jos joku Elyn virkailija myöntää OB:lle sen ja sen luvan, Paunu Oy vaatii tältä virkailijalta HENKILÖKOHTAISIA vahingonkorvauksia.

        Jos tällaista todella on tapahtunut, niin silloinhan asiakirjat ovat julkisia ja varmasti mielellään linkität niitä mukaan tähän keskusteluun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tällaista todella on tapahtunut, niin silloinhan asiakirjat ovat julkisia ja varmasti mielellään linkität niitä mukaan tähän keskusteluun?

        Turhaan niitä kyselet, niitä "asiakirjoja" on näkyvillä pelkästään kerhotalon jauhojengin kiljun kyllästämissä aivoissa nousuhumalan aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan niitä kyselet, niitä "asiakirjoja" on näkyvillä pelkästään kerhotalon jauhojengin kiljun kyllästämissä aivoissa nousuhumalan aikana.

        Itseasiassa näitä asiakirjoja on todennäkoisesti olemassa.
        Noihin aikaan liikennöitsijät ja viranomaiset, niin kaupunkien kuin elyjenkin, ottivat tiukasti yhteen monistakin asioista ja viranomainen teki monissa asioissa ERITTÄIN kyseenalaisia päätöksiä ja ratkaisuja.
        Muistan itsekin vaatineeni kaupungin virkamiestä henkilökohtaiseen vastuuseen tämän törkeän virkavirheen johdosta. Mutta eihän virkamiehillä ollut eikä ole mitään vastuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos tarkastellaan Suomea hieman laajemmin, joukkoliikenne on lähes loppunut suuresta osasta valtakuntaa."

        Niinpä, esimerkiksi LAL/EB/LA ensin orjuuttivat pienen Artturi Anttila Oy:n, sitten ostivat sen voipuneena pilkkahinnalla ja heti perään teurastivat sen liikennöimän Kankaanpään maaseudun linja-autoliikenteen lähes täysin. Heikkoa on päästä joukkoliikenteeltä vaikkapa Jankkarinkulmalta ja Verttuusta kuntakeskukseen.

        Niinikään pieni pälkäneläinen Helmikkala Ky orjuutettiin ja ajettiin perikatoon LAL/EB/Paunun toimesta. Paunu lopulta osti halvalla Helmikkalan parhaat autot ja linjat itselleen. Nyt on heikkoa päästä joukkoliikenteeellä vaikkapa Kuisemasta ja Laitikkalasta kuntakeskukseen.

        Näitä esimerkkejä maamme on pullollaan.

        ExpressBus järjestelmä oli katastrofi monelle pienyrittäjälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satuin tänään näkemään klo 13.30 lähdön Tampereelta. Yhden käden sormet riittivät hyvin laskemiseen ja jäikin vielä vapaita sormia. .. Todella raskas oli siis kuorma!

        Minä näin eilen LL:n Kankaanpää - Helsinki vuoron matkustajamäärän. Ei kehumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satuin tänään näkemään klo 13.30 lähdön Tampereelta. Yhden käden sormet riittivät hyvin laskemiseen ja jäikin vielä vapaita sormia. .. Todella raskas oli siis kuorma!

        Minä luulen että laskit vahingossa Ikaalisten vuoron matkustajia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luulen että laskit vahingossa Ikaalisten vuoron matkustajia?

        VL ei tietääkseni aja Ikaalisiin? Kilvissä luki V130 Tre Hml Hki. Vai olivatko kilvetkin koronakorjatut? Tai oiko sittenkin luvatonta liikennöintiä tai muiden harhauttamista? Menipä mihin suuntaan tahansa, matkustajia oli niin vähän että linjan tuotto oli varmuudella negatiivinen.


    • Anonyymi

      Oli kyllä mukava seurailla taas Tampereen asemalla kun niin pupubussit, kuin tampooni- ja joustotampoonibussitkin. Mylvivät matkaan savupilvien saattamana ja matkustajia niissä missään ei ollut yli viittä. Siitä vaan rahaa kylvämään maantielle

      • Anonyymi

        Viimeistään kesällä aletaan taas nähdä, kenellä on ollut matkustajia, kenellä ei, kun tilinpäätökset PRH:sta ovat ostettavissa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies voi kohta mennä uimahallissa naisten saunaan

      Iltalehdessä oli laaja selvitys siitä voiko sukupuolensa miehestä naiseksi vaihtanut mennä naisten saunoihin. --Kyllä saa mennä, mutta vain julkisiin.
      Maailman menoa
      404
      2128
    2. Ei se haittaa

      rakkaani. Parempi näin. Silti tiedän, että ammuin nuolen sun sydämeen 💘. Sellaisella tarkkuudella, että muut ei siihen (helpolla) kykene🎯. Taisin ol
      Ikävä
      88
      1322
    3. Kyssäriä pukkaa nyt

      Mikä on kaivattusi nimi?
      Ikävä
      59
      1181
    4. Oudolta tuntuu

      Kun on joku joka välittää oikeasti täälläkin.
      Ikävä
      157
      969
    5. Nainen, minne tahtoisit muuttaa kanssani

      Jos meistä tulisi pari?
      Ikävä
      133
      939
    6. Hauskaa sunnuntaita

      Mahdollinen 2x🔥 :).
      Ikävä
      93
      762
    7. Ikävintä on kokea

      Kun toinen lähestyy niin sitä itse vetäytyy. Sitten kun itse lähestyy niin toinen vetäytyy. Vähänkuin magneetit jotka hylkivät toisiaan ja sitä ei ede
      Ikävä
      56
      734
    8. Teki mieli sanoa

      Ajatukseni karkaavat kuin levottomat perhoset sinne missä sinä olet. Teki mieli sanoa, että olet todellinen syyni. Alku ja loppu, avoin äärettömyys. A
      Ikävä
      35
      698
    9. Tämä on naiselle

      Hyvää iltaa ja yötä. Mikäli haluat olla rakas, meidän on nähtävä ja juteltava. näin toivoo.mies
      Ikävä
      34
      677
    Aihe