Vihreä siirtymä estää auton käytön.

Anonyymi-ap

Kalevassa asuvan on vaikea löytää parkkipaikkaa autolleen. Samoin Vuoreksessa. Vuoreksessa asuva autokuoulunopettaja kysyi kaupungilta, miksei parkkipaikkoja ole. Vastaus oli, että päätös on poliittinen. Erikoissuunnittelija vastasi, että "kannattaisi selvittää pysäköinti­mahdollisuudet ennen kuin päättää muutosta alueelle."

Pysäköinti ja asuminen ovat siis Vuoreksessa toisiaan kumoavia asioita.

77

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tampereen tollot päättäjät ovat sitä mieltä ettei Tampereella saa ajaa autolla. Auto pitää myydä pois ennen kuin tänne muuttaa.

      • Anonyymi

        Jos on hyvä julkinen liikenne lähellä ja aikataulut sopivat, niin eihän sitä autoa paljon tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on hyvä julkinen liikenne lähellä ja aikataulut sopivat, niin eihän sitä autoa paljon tarvitse.

        Jos tuolle linjalle lähdetään, niin miksi tyytyä bussiin kun voi menestyä vaaleissa ja mennä jokapaikaan taksilla


    • Anonyymi

      Tampereen päättäjin motto: Tampereella kaikki on täydellistä. Jos olet eri mieltä muuta pois.

    • Anonyymi

      Asukaspysäköinti on taloyhtiön vastuulla, ei kaupungin. Kaupunki ei siihen puutu, jos jokaiselle asukkaalle ei ole parkkipaikkaa.

      Kannattaa varmistaa, että uuden asunnon mukana tulee myös parkkipaikka, jos sellaista tarvitsee

      • Anonyymi

        Kannattaa varmistaa että kaupunki ei vuosia myöhemmin kavenna katuja ja poista parkkipaikkoja? Kristallipallostako katsomalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa varmistaa että kaupunki ei vuosia myöhemmin kavenna katuja ja poista parkkipaikkoja? Kristallipallostako katsomalla?

        Onko jossain käynyt niin, että kaupunki on poistanut taloyhtiön parkkipaikkoja katua kaventaessaan?


      • Anonyymi

        Tsot tsot. Parkkipaikkojen vähäisyys johtuu nimenomaan siitä, että kaupunki ei ole sallinut rakennuskaavaan riittävästi parkkipaikkoja. Ja kun ei niitä ole, ihminen joutuu katselemaan asuntonsa muualta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsot tsot. Parkkipaikkojen vähäisyys johtuu nimenomaan siitä, että kaupunki ei ole sallinut rakennuskaavaan riittävästi parkkipaikkoja. Ja kun ei niitä ole, ihminen joutuu katselemaan asuntonsa muualta.

        Pitää nostaa kytkintä ja muuttaa paikkakunnalle jossa erikoisasiantuntijat ei määräile kuka saa omistaa auton ja kuka ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsot tsot. Parkkipaikkojen vähäisyys johtuu nimenomaan siitä, että kaupunki ei ole sallinut rakennuskaavaan riittävästi parkkipaikkoja. Ja kun ei niitä ole, ihminen joutuu katselemaan asuntonsa muualta.

        Jaa, tuota en tiennyt. Laitatko linkin kyseiseen tietoon?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siis löydy. No olisikin ollut aika iso yllätys, jos olisi löytynyt. Se johtuu siitä, että kaupungin pysäköintinormi määrittää taloyhtiöiden pysäköintipaikkojen minimitason. Asia on siis juuri päin vastoin kuin yritit väittää.

        pysäköintinormien toimivuutta seurataan ja niitä päivitetään tarpeen mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, tuota en tiennyt. Laitatko linkin kyseiseen tietoon?

        Lue lehtiä, äläkä täällä kysele tyhmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue lehtiä, äläkä täällä kysele tyhmiä.

        Myöhästyit tuon pään aukomisen kanssa. Mutta ei se mitään, kyllä sinä vielä joskus onnistut jossain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöhästyit tuon pään aukomisen kanssa. Mutta ei se mitään, kyllä sinä vielä joskus onnistut jossain.

        On ehkä vähän vaikeaa tulla ajoissa aukomaan päätä kun parkkipaikkaa ei löydy mistään!!!11!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöhästyit tuon pään aukomisen kanssa. Mutta ei se mitään, kyllä sinä vielä joskus onnistut jossain.

        Kukahan tässä nyt päätään aukoo. Mutta sitten asiaan: minimimäärä tarkoittaa, että kaikille asukkaille ei riitä parkkipaikkoja. Joku tuonne jo linkinkin laittoi, mutta se ei kelvannut tälle vajakille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsot tsot. Parkkipaikkojen vähäisyys johtuu nimenomaan siitä, että kaupunki ei ole sallinut rakennuskaavaan riittävästi parkkipaikkoja. Ja kun ei niitä ole, ihminen joutuu katselemaan asuntonsa muualta.

        Tuo on vaan toinen puoli asiasta. Ennen oli vaatimus että pitää olla tietty määrä parkkipaikkoja että sai rakentaa, nyt rakentajat vapautettiin tuosta heidän omasta halustaan.
        Ihan keskikaupunki on aina ongelma, mutta nyt samaa ongelmaa rakennetaan jo lähiöihinkin, joka on suurta tyhmyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pysäköintinormien toimivuutta seurataan ja niitä päivitetään tarpeen mukaan

        Hauska vitsi, kyllä ne menee grynderien lobbauksena mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue lehtiä, äläkä täällä kysele tyhmiä.

        Ei tule lehteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan tässä nyt päätään aukoo. Mutta sitten asiaan: minimimäärä tarkoittaa, että kaikille asukkaille ei riitä parkkipaikkoja. Joku tuonne jo linkinkin laittoi, mutta se ei kelvannut tälle vajakille.

        Miksi se ei kelvannut sinulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se ei kelvannut sinulle?

        Minusta ei tässä ollut kysymys, koska tiesin asian. Eiköhän sinun jo kannattaisi lopettaa tämä palstan pilaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta ei tässä ollut kysymys, koska tiesin asian. Eiköhän sinun jo kannattaisi lopettaa tämä palstan pilaaminen.

        Itsehän kerroit olevasi vajakki, jolle linkki ei kelvannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan tässä nyt päätään aukoo. Mutta sitten asiaan: minimimäärä tarkoittaa, että kaikille asukkaille ei riitä parkkipaikkoja. Joku tuonne jo linkinkin laittoi, mutta se ei kelvannut tälle vajakille.

        Joku pösilö väitti, ettei kaupunki salli tarpeeksi parkkipaikkoja. Siltä kysyttiin linkkiä siihen tietoon, jolloin se tollo laittoi linkin tähän keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku pösilö väitti, ettei kaupunki salli tarpeeksi parkkipaikkoja. Siltä kysyttiin linkkiä siihen tietoon, jolloin se tollo laittoi linkin tähän keskusteluun.

        Älä itke, pyysit linkkia ja et määritellyt lähteen luotettavuutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä itke, pyysit linkkia ja et määritellyt lähteen luotettavuutta

        Pyysin linkkiä kyseiseen tietoon. Tiesin kyllä, ettei sitä tule, koska joku hölmö valehteli, mutta halusin nähdä, minkälaisen pellenumeron esität. Aika tavanomaisen.


    • Anonyymi

      Kyllä rahalla saa parkkipaikan.

    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9ca75bb0-aeac-4c2e-a75f-d2b02dcdf278

      Älytöntä Suomen hallituksen tyttöjen päivä unet päästöistä ja että niiden vähentämisellä
      pelastettaisiin maapallo suuren suurella vihreällä siirtymällä täällä meillä.
      Avatkaa silmät ennen kuin laatta puhumaan ja katsokaa Kiinan, Intian ja monen muun maan liikennekulttuuria, päästöjä ja määriä niin puhukaa sitten vasta onko pienestä Suomesta pelastajaksi.

      • Anonyymi

        Hienoa,olet Perussuomalainen ja ylpeä siitä.
        Huonoa on,että kaikki on sallittua itseltäkin.kunhan jokumuu tekee sen ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa,olet Perussuomalainen ja ylpeä siitä.
        Huonoa on,että kaikki on sallittua itseltäkin.kunhan jokumuu tekee sen ensin.

        Ei ole hienoa, että olet tyhmä. Otan osaa.


    • Anonyymi

      En pidä pahana 😎

      • Anonyymi

        Kiteytät hyvin
        Perussuomalaisten asenteet.
        Äänestä,tiedät mitä saat.


    • Anonyymi

      EIVÄT VIHREÄT HULLUT KAIKKEA VAAN VOI ESTÄÄ.

      • Anonyymi

        Yrittävät ainakin kovasti. Joku niitä vielä äänestää.


    • Anonyymi

      kunnan on rakennettava ilmaisia pysäköintitaloja jossa vartiointi 😠
      muuten viherpiipertäjät uuniin tai kompostiin 🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Investointi on tehty 100 vuoden käyttöä silmällä pitäen.

    • Anonyymi

      Perussuomalaiset, kansakannan pelastajat.
      Äänestä,tiedät mitä saat.
      Hattukaupalla.
      Kääntötakki kaupanpäälle.

    • Anonyymi

      Perussuomalaiset näkee pidemmän aikavälin strategisena tavoitteena Suomen hallitun EU-eron joko yksin tai osana laajempaa EU-kriittisten maiden joukkoa.”
      Ruplavaluuttana turvaa Itärajan, raja on vaan jossakin Kaukasuksella.
      Suomi Suureksi, keinoilla ei väliä.

      • Anonyymi

        Te punikit olette yrittäneet liittää suomea neuvostoliittoon 1918 ja 1939, silloin teillä oli jo otto-ville kuusisen perustama terijoen hallituskin valmiina, kunhan neukkujen joukot saa ensin suomen vallattua.
        Ette ole vieläkään luopuneet unelmoimasta neuvostoliitosta, natoa vastustitte halosen ja marinin johdolla viimeiseen asti. Vielä alkuvuonna 2022 marin uhosi, ettei hänen aikanaan liitytä natoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te punikit olette yrittäneet liittää suomea neuvostoliittoon 1918 ja 1939, silloin teillä oli jo otto-ville kuusisen perustama terijoen hallituskin valmiina, kunhan neukkujen joukot saa ensin suomen vallattua.
        Ette ole vieläkään luopuneet unelmoimasta neuvostoliitosta, natoa vastustitte halosen ja marinin johdolla viimeiseen asti. Vielä alkuvuonna 2022 marin uhosi, ettei hänen aikanaan liitytä natoon.

        Perussuomalainen ei viisastu.
        Putin on siis parempi vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalainen ei viisastu.
        Putin on siis parempi vaihtoehto.

        EU-mepeillä on suurempi valta, kuin suomalaisilla kansanedustajilla. Kannattaa kasto ketä EU-vaaleissa äänestää. Jos ei äänestä ollenkaan, niin sehän on sitten vain omaa tyhmyyttä.


    • Anonyymi

      Kyllä minä ainakin selvitän ja varaan autopaikan ennen kun muutan ja teen kaupan asunnosta.
      Tuo lakimuutos ettei enää tarvitse tehdä parkkipaikkoja jokaiselle asunnolle oli kyllä yksi tyhmimmistä asioista aikoihin. Nyt autoja lojuu ties missä ja väärin jne…
      Taloyhtiö jossa on autopaikat ja jopa sähköpaikkaa, alkaa olla kovin haluttava ja asuntojen hinnat nousee kun nämä uudet polkupyörä yhtiöt kärsii rakentajien ahneuden takia jotka lobbasivat tuon lakimuutoksen.

      • Anonyymi

        Kerronpa yhden tarinan Pirkkalan uudesta asuinalueesta. Sinne oli kaavoitettu minimini määrä autopaikkoja, eikä ihmiset voineet laillisesti pysäköidä autoaan mihinkään. Vasta kun televisiossa oli polemiikkia asiasta, niin sitten kunta teki lisäparkkipaikkoja alueen perälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerronpa yhden tarinan Pirkkalan uudesta asuinalueesta. Sinne oli kaavoitettu minimini määrä autopaikkoja, eikä ihmiset voineet laillisesti pysäköidä autoaan mihinkään. Vasta kun televisiossa oli polemiikkia asiasta, niin sitten kunta teki lisäparkkipaikkoja alueen perälle.

        Vieraspaikkojen puute on usein myös ongelma. Liian tiivis rakentaminen on huono asia talvella. Lunta kertyy väkisin haitaksi asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerronpa yhden tarinan Pirkkalan uudesta asuinalueesta. Sinne oli kaavoitettu minimini määrä autopaikkoja, eikä ihmiset voineet laillisesti pysäköidä autoaan mihinkään. Vasta kun televisiossa oli polemiikkia asiasta, niin sitten kunta teki lisäparkkipaikkoja alueen perälle.

        Mikä on maapohjanhinta, voit laskea kuinka paljon se maksaisi kaikille veronmaksajille.
        Kaavoitetaan mielellään parkkipaikkoja, mutta vuokra olisi sen mukainen . Ei ole ilmsisia lounaita.


      • Anonyymi

        Alueen käyttäminen parkkipaikkana vaan on aika tehotonta maankäyttöä. Tiheästi rakennetuilla alueilla onkin hyvä, jos patkkitilat rakennetaan talojen alle. Sitten on tietysti asuntoja, joille ei parkkipaikkaa kuulu, jos vaikka taloyhtiössä on enemmän asuntoja kuin parkkiruutuja. Niissäkin asunnoissa asutaan. Läheskään kaikki kun eivät parkkipaikkaa tarvitse. Jos itse tarvitsee, niin sen olemassa oli kannattaa tosiaan varmista ennen kuin asunnon hankkii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieraspaikkojen puute on usein myös ongelma. Liian tiivis rakentaminen on huono asia talvella. Lunta kertyy väkisin haitaksi asti.

        Tampereella ainakin on luottu siihen, että ilmastonmuutos johtaa siihen, että lunta ei enää sada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieraspaikkojen puute on usein myös ongelma. Liian tiivis rakentaminen on huono asia talvella. Lunta kertyy väkisin haitaksi asti.

        Suomi on liian pieni maa ,ei tänne mitään autopaikkoja mahdu tekemään.


    • Anonyymi

      Älä huoli. Hallitus vaihtuu niin vihreät pierut loppuu. Ei Eurooppa ja Suomi toimi ilman polttomoottori autoja.

      Yleislakkoa pystyyn

      • Anonyymi

        Persu,palaile jo maanpinnalle.


      • Anonyymi

        Ei se ole ydinkysymys, kulkeeko autot bensalla tai sähköllä tai vedyllä tai muilla polttoaineilla. Pointti on se, että autoja tarvitaan tulevaisuudessakin aina, koska ei sillä ratikalla pääse kaikkien asuntojen lähelle. Bussilinjojakin vähennetään, kun kaikkiin ei riitä matkustajia.


    • Anonyymi

      Estää myös kaupassa käynnin, kun liikkeet kasaantuu omille alueilleen kauaksi asunnoista.

    • Anonyymi

      Vasuri vihreää aatetta vai porvarien salajuonia, kaikki tuollainen autoilun vaikeuttaminen köyhässä valtiossa?🐼🐼

      • Anonyymi

        Rakentamista ohjaavista määräyksistä eniten ”ylimääräisiä” kustannuksia aiheutuu pysäköintipaikoista. Yksittäisen pysäköintipaikan rakentamisen kustannukset voivat olla kymmeniä tuhansia euroja.
        Kohtuullista on tarvitsevan maksaa. Bussipysäkki linjoineen on aika edullinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakentamista ohjaavista määräyksistä eniten ”ylimääräisiä” kustannuksia aiheutuu pysäköintipaikoista. Yksittäisen pysäköintipaikan rakentamisen kustannukset voivat olla kymmeniä tuhansia euroja.
        Kohtuullista on tarvitsevan maksaa. Bussipysäkki linjoineen on aika edullinen.

        Parasiitin höpinöitä, joukkoliikenne maksatetaan veroista suurimmaksi osaksi. Parkkipaikat maksaa niitä käyttävät ja tilaa suomessa riittää, kunhan ei kaavoilla sumputeta liian tiiviiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasiitin höpinöitä, joukkoliikenne maksatetaan veroista suurimmaksi osaksi. Parkkipaikat maksaa niitä käyttävät ja tilaa suomessa riittää, kunhan ei kaavoilla sumputeta liian tiiviiksi.

        Omistan 2000 neliön tontin keskustasta. 200 asunnon sijasa rakentaisinkin parkkipaikkoja. Arvaa kummalla tienaan rahaa.
        Älä unta nää.
        Toki voin kellariin rakentaakin parkkipaikkoja,
        Ostatko oman?


    • Anonyymi

      Auto on ihmistä varten .

      • Anonyymi

        Kyllä, omalla rahalla.
        Kustannukset eivät ole muitten maksettavia.


    • Anonyymi

      Auto on ihmistä varten.
      Miksi ratikan kustannukset ovat kaikkien maksettavia ?

      • Anonyymi

        Julkinenpalvelu, kirjastot,sairaanhoito,junaliikenne,raitiotiet,maantiet,hallinto.
        Voit itse perustaa nuo kaikki ja maksaa itse.
        Auto on ihmistä varten, käytä ja maksa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joo en kannssa tajua tätä miksi aikoinaan on rakennettu kerrostaloja, mutta ei läheskään kaikille autopaikkoja. Auottomat olleet arkkitehtinä?

    • Anonyymi

      Suomessa olisi hyvin tilaa, mutta miksi me kaikki tai suurin osa ihmisistä olemme pakkaantuneet asumaan samoille alueille Tampere ja Helsinki?

      • Anonyymi

        Muuta, ekkö älyä muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta, ekkö älyä muuta.

        Tiivis rakentaminen on ekologista.


    • Anonyymi

      Siirtymän tarkoitus on muuttaa käsitystä asumisesta ja liikkumisesta. Oma auto on tehottomin ja saastuttavin jokapäiväisessä liikenteessä.

      • Anonyymi

        Näinhän ne ituhipit kapeinen näkemyksineen kirjoittaa. Vai on oma auto tehottomin. Monelle auto on välttämättömyys työssäkäynnin tai esim.lasten harrastusten vuoksi. Julkisella ei nyt vaan pääse joka paikkaan, tai jos pääsee, niin se kestää tuntikaupalla odotteluineen ja vaihtoineen. Se, jos mikä on tehotonta ajankäyttöä. Sitäpaitsi autot on määrätty muuttumaan päästöttömiksi, eivät sitten saastuta enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän ne ituhipit kapeinen näkemyksineen kirjoittaa. Vai on oma auto tehottomin. Monelle auto on välttämättömyys työssäkäynnin tai esim.lasten harrastusten vuoksi. Julkisella ei nyt vaan pääse joka paikkaan, tai jos pääsee, niin se kestää tuntikaupalla odotteluineen ja vaihtoineen. Se, jos mikä on tehotonta ajankäyttöä. Sitäpaitsi autot on määrätty muuttumaan päästöttömiksi, eivät sitten saastuta enää.

        Perussuomalainen, tuo on juuri autoistumisen syydeuraussuhde.
        Väännänkö rautalankaa, vai ymmärrätkö muutoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalainen, tuo on juuri autoistumisen syydeuraussuhde.
        Väännänkö rautalankaa, vai ymmärrätkö muutoin.

        Minäpä väännän sinulle rautalankaa autossa istumisesta ja syyseuraussuhteesta: työpaikka on 36 kilometrin päässä kotoa. Kokeilepa matkustaa sinne joka päivä julkisella liikenteellä. Lasten harrastukset ovat siellä täällä kaupunkia, sinne pitäisi ehtiä muksuja viemään töiden jälkeen. Kauppakaan ei ole aivan lähietäisyydellä.

        Persu en ole enkä persuksi tule. Ja kuten aikaisemmin kirjoitin, uudet autot ovat nykyään päästöttömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä väännän sinulle rautalankaa autossa istumisesta ja syyseuraussuhteesta: työpaikka on 36 kilometrin päässä kotoa. Kokeilepa matkustaa sinne joka päivä julkisella liikenteellä. Lasten harrastukset ovat siellä täällä kaupunkia, sinne pitäisi ehtiä muksuja viemään töiden jälkeen. Kauppakaan ei ole aivan lähietäisyydellä.

        Persu en ole enkä persuksi tule. Ja kuten aikaisemmin kirjoitin, uudet autot ovat nykyään päästöttömiä.

        Pyhä persupolo. Autoistuminen on juuri vienyt sinut korpeen. Ilman autoa asuisit hyvien liikenneyhteyksien varrella,julkisten.
        Ihmisiä ei olisi ripoteltu sinne tänne vaan edetty järkevästi keskittäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä väännän sinulle rautalankaa autossa istumisesta ja syyseuraussuhteesta: työpaikka on 36 kilometrin päässä kotoa. Kokeilepa matkustaa sinne joka päivä julkisella liikenteellä. Lasten harrastukset ovat siellä täällä kaupunkia, sinne pitäisi ehtiä muksuja viemään töiden jälkeen. Kauppakaan ei ole aivan lähietäisyydellä.

        Persu en ole enkä persuksi tule. Ja kuten aikaisemmin kirjoitin, uudet autot ovat nykyään päästöttömiä.

        Auto ei ole koskaan päästötön. Sähköautot saastuttavat enemmän kuin bensa ja diesel autot yhteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä väännän sinulle rautalankaa autossa istumisesta ja syyseuraussuhteesta: työpaikka on 36 kilometrin päässä kotoa. Kokeilepa matkustaa sinne joka päivä julkisella liikenteellä. Lasten harrastukset ovat siellä täällä kaupunkia, sinne pitäisi ehtiä muksuja viemään töiden jälkeen. Kauppakaan ei ole aivan lähietäisyydellä.

        Persu en ole enkä persuksi tule. Ja kuten aikaisemmin kirjoitin, uudet autot ovat nykyään päästöttömiä.

        Lähikauppa on kadonnut , koska autolla pääsee vaikkapa Ideaparkkiin.
        Tyhmä ole persuksikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto ei ole koskaan päästötön. Sähköautot saastuttavat enemmän kuin bensa ja diesel autot yhteensä.

        Juu. Ne saastuttaa 54,35 kertaa enemmän!


    • Anonyymi

      Auto on ihmistä varten .
      Autoilijoilta kerätään täåällä 8 mrd € joka vuosi josta palautetaan autolijoille ( teiden kunnostus ym. ) vain 1 mrd € .
      Eli autolijat maksavat valtiolle 7 mrd € käytettäväksi muihin menoihin .
      Esim. Tampereen ratikkaa maksavat kaikki Suomen veronmaksajat , käyttivät he sitä tai eivät , valtion 70 miljoonan tuen muodossa .
      Loppukäyttäjät maksavat matkastaan murto - osan .
      Eli ei kovin kannattava investointi .
      Jos et tiedä kuka on loppukäyttäjä niin se on se joka ratikalla matkustaa .
      Joka matkaa tuetaan kaikkien veronmaksajien rahoilla n. 89% .
      Ruotsissa on niin että kaikki kaikki autoilijoita kerättävät rahat käytetään teiden kunnosapitoon ja uusien väylien rakentamiseen , ei muiden .
      Siellä tiet ovat myös sen mukaisessa kunnossa , moottoriteitä tai m.liikenneteitä jokaiseen isompaan kaupunkiin .
      Puhumattakaan Saksasta tai Tanskasta .
      Toisin kuin meillä.
      Revi siitä .

      • Anonyymi

        Ratikka on vasta alkua. Kohta kukaan ei tule toimeen ilman julkisia. 100 vuotta autoilua tuhosi niin paljon. Veroja kerätään kaikilta,tarpeettomaan ja tarpeelliseen. Ei niitä voi valikoida. Ruotsi ,Saksa , Tanska. Ne vaan ovat vauraampia,kehittyneempiä, monipuolisine teollisuusaloineen. Niillä on erinlainen verorakenne. Suora vertailu ja valikoiva vertailu on huono tapa johtaa maata,hyvät Perussuomalaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka on vasta alkua. Kohta kukaan ei tule toimeen ilman julkisia. 100 vuotta autoilua tuhosi niin paljon. Veroja kerätään kaikilta,tarpeettomaan ja tarpeelliseen. Ei niitä voi valikoida. Ruotsi ,Saksa , Tanska. Ne vaan ovat vauraampia,kehittyneempiä, monipuolisine teollisuusaloineen. Niillä on erinlainen verorakenne. Suora vertailu ja valikoiva vertailu on huono tapa johtaa maata,hyvät Perussuomalaiset.

        On se niin hauskaa lukea tuota ideologista idiotismia. Ja vielä puoluepolitiikkakin sotkettu asiaan. Persuilu ei nyt tässä auta, esim. Sahalahdelle tai Ponsaan tai vaikkapa Siuroon varmaan pääsee julkisilla aina silloin tällöin joskus. Jos on tuntikaupalla aikaa matkustamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se niin hauskaa lukea tuota ideologista idiotismia. Ja vielä puoluepolitiikkakin sotkettu asiaan. Persuilu ei nyt tässä auta, esim. Sahalahdelle tai Ponsaan tai vaikkapa Siuroon varmaan pääsee julkisilla aina silloin tällöin joskus. Jos on tuntikaupalla aikaa matkustamiseen.

        Miksi sinne pitää mennä?
        Miksi sieltä pitää haluta pois?
        Idioottikin tajuaa edellytykset asua syrjässä.
        Saati sitten perussuomalaiset.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pilaa sun tunteista

      Sitähän minä vaan teen täällä. Ootko tajunnut?
      Ikävä
      402
      2232
    2. Rakastuin mä kerran

      Rumaan ja läskiin naiseen. Unelmien nainen. 😗
      Ikävä
      56
      1223
    3. Ei se haittaa

      rakkaani. Parempi näin. Silti tiedän, että ammuin nuolen sun sydämeen 💘. Sellaisella tarkkuudella, että muut ei siihen (helpolla) kykene🎯. Taisin ol
      Ikävä
      88
      1141
    4. Mies voi kohta mennä uimahallissa naisten saunaan

      Iltalehdessä oli laaja selvitys siitä voiko sukupuolensa miehestä naiseksi vaihtanut mennä naisten saunoihin. --Kyllä saa mennä, mutta vain julkisiin.
      Maailman menoa
      227
      996
    5. Eloranta Kiuruveden leuhkin

      Eloranta ökyautoineen ja lakeijoineen Kiuruveden Osapalvelussa, vain Villasen veljekset aikoinaan olivat pollevampia kun kusettivat Kiuruveden kunnanu
      Kiuruvesi
      39
      988
    6. Sinä nainen

      kerro minun toinen/toiset etunimet, ja jos osuu, soitan sinulle jos niin haluat. Terkuin minä se vaan täältä korpikuusenkannon alta.
      Ikävä
      80
      947
    7. Ei meistä mies tulis mitään

      oot liian vaikee ja minä en jaksa mennä sun pillin mukaan saamatta mitään takas.
      Ikävä
      61
      837
    8. Kysyisin sinulta

      Nainen mitkä on meidän vuorosanat? Kun nähdään livenä, tiedustelee mies.
      Ikävä
      44
      771
    9. Hauskaa sunnuntaita

      Mahdollinen 2x🔥 :).
      Ikävä
      91
      704
    Aihe