Kuka on kristitty? Nostin tämän eräästä toisesta ketjusta esiin.

Juutalaiset, jotka syntyvät juutalaiseen perheeseen ovat juutalaisia - lihallisia juutalaisia, mutta eivät kristittyjä. Heidänkin pitää syntyä ylhäältä - Pyhältä Hengeltä - kuten Jeesus opetti Nikodemusta, vaikka ovatkin Jumalan omaisuuskansa - ovat edelleen lupauksen mukaan.
Marian, Jeesuksen äitikään ei lihansa puolesta ollut Jumalan hengellinen lapsi, sillä hänenkin sydämen läpi piti myös (Hengen) miekan mennä läpi. Siitäkin huolimatta, että hän oli Jumalan synnyttäjä ja Herran armoitettu.
Herännyt ihminen on myös Herran armoitettu jo ennen uudestisyntymää. MOT.

Lestadiolaiseen perheeseen syntynyt on lestadiolainen - lihallinen lestadiolainen - joka ei kuulu Jumalan omaisuuskansaan Jumalan lupauksen mukaan, niinkuin juutalaiset kuuluvat - eivätkä myöskään ole kristittyjä lihallisen syntymän puolesta.
Lestadiolaiseen perheeseen syntyneen pitää myös syntyä ylhäältä Pyhältä Hengeltä, sillä lihasta syntynyt on liha ja Hengestä syntynyt on Henki - kuten Jeesus opettaa. Hän (lessu) on saanut saman lupauksen kuin kaikki muutkin pakanakansojen ihmiset ja myös juutalaiset, että Jeesus on syntimme sovittanut, josta pyhä kaste on meillä todistuksena ja jossa kasteen liitossa me saamme joka päivä puhdistua ja uudistua.
Lestadiolaiseen perheeseen syntynyt saa syntymälahjaksi hyvin usein rakastavan kodin ja hyvän kristillisen kasvatuksen, joka voi auttaa ottamaan vastaan Kristuksen Jeesuksen omaksi Vapahtajakseen ja Lunastajakseen. Se on valtavan suuri siunaus.
Herännyt lessu on armoitettu ja uudestisyntynyt lessu on armahdettu. Tämä on tie, kulkekaamme sitä tietä. Kaikilla muillakin tie kulkee armoitetusta armahdettuun.

44

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi muokkasit sitä? Mene pois saatana, täältä eksyttämästä.


      Ei tosin ollut minun viestini, mutta silti se ensimmäinen oli oikein, mutta tuo sinun muokattu eli jatkettu viestisi oli saatanasta.

      Tuo mot kohta ja tuo loppu, joka koskee herännyttä, se ei pidä paikkaansa, joka ei uidestisynny ei ole taivaan perillinen ei auta mitkään heräykset ja kepulikonstit täytyy tulla totuuden tuntoon ja Uudesti syntyä ylhäältä Pyhän Hengen kautta niin kuin alkuperäinen viesti kertoi, kuka sen sitten ikinä korjoittikaan!

      Rehellistä oli saatana, jos sinä edes kertoisit mitkä oli omaksi ja mitkä alkuperäistä, nyt yhdistit ne ja pilasit tuon alkuperäisen kirjoituksen.

      Jumala sinua rangaiskoot.

    • Anonyymi

      Miksi muokkasit sitä? Mene pois saatana, täältä eksyttämästä.


      Ei tosin ollut minun viestini, mutta silti se ensimmäinen oli oikein, mutta tuo sinun muokattu eli jatkettu viestisi oli saatanasta.

      Tuo mot kohta ja tuo loppu, joka koskee herännyttä, se ei pidä paikkaansa, joka ei uudestisynny ei ole taivaan perillinen  ei auta mitkään heräykset ja kepulikonstit täytyy tulla totuuden tuntoon ja Uudesti syntyä ylhäältä Pyhän Hengen kautta niin kuin alkuperäinen viesti kertoi, kuka sen sitten ikinä kirjoittikaan!

      Rehellistä olisi saatana, jos sinä edes kertoisit mitkä oli omaasi ja mitkä alkuperäistä, nyt yhdistit ne ja pilasit tuon alkuperäisen kirjoituksen.

      Jumala sinua rangaiskoot.

      • Anonyymi

        Jokaisessa jossa Kristus ei asu henkensä kanssa ei ole taivaan perillinen, sillä Kristus ei ole seurakunnassa vaan jokaisessa uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa!

        Siinä ei silloin mitkään heräykset auta, jos ei sinulla ole Kristuksen henkeä, niin et sinä ole Jumalan lapsi ja taivaan perillinen.

        Siksi me saarnaamme uskosta niin, ette se ole siellä tai tuolla, vaan Hän on juuri tässä,

        Room.10.
        "8. Vaan mitä hän sanoo? Se sana on juuri sinun tykönäs, nimittäin sinun suussas ja sydämessäs*. Tämä on se sana uskosta, jota me saarnaamme."

        Se tarkoittaa että Jeesus on jokaisen uudestisyntyneen kristityn sydämessä, ei silloin tarvitse hakea Kristusta mistään temppeleistä, eikä toisaalta se myöskään anna autuuden toivoa niille joilla ei ole Kristuksen henkeä, että se selkeästi osoittaa sekä Henki että sana, että Kristus on juuri meidän sydämessämme ja suussamme niissä sanoissa joita me Kristuksen uskon jälkeen puhumme ja opetamme!


    • Anonyymi

      Jokaisessa jossa Kristus ei asu henkensä kanssa ei ole taivaan perillinen, sillä Kristus ei ole seurakunnassa vaan jokaisessa uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa!

      Siinä ei silloin mitkään heräykset auta, jos ei sinulla ole Kristuksen henkeä, niin et sinä ole Jumalan lapsi ja taivaan perillinen.

      Siksi me saarnaamme uskosta niin, ettei se ole siellä tai tuolla, vaan Hän on juuri tässä,

      Room.10.
      "8. Vaan mitä hän sanoo? Se sana on juuri sinun tykönäs, nimittäin sinun suussas ja sydämessäs*. Tämä on se sana uskosta, jota me saarnaamme."

      Se tarkoittaa että Jeesus on jokaisen uudestisyntyneen kristityn sydämessä, ei silloin tarvitse hakea Kristusta mistään temppeleistä, eikä toisaalta se myöskään anna autuuden toivoa niille joilla ei ole Kristuksen henkeä, että se selkeästi osoittaa sekä Henki että sana, että Kristus on juuri meidän sydämessämme ja suussamme niissä sanoissa joita me Kristuksen uskon jälkeen puhumme ja opetamme!

    • Kyllä ne molemmat oli minun. Jumala olkoon sinulle armollinen.
      Minua hän on jo rankaisut - siten, että antoi Jeesuksen, Hänen oman poikansa kantaa minun ansaitsemani rangaistuksen - niin kuin sinunkin. Lueppa tarkasti mitä mitä tapahtui Luukkaan evankeliumin mukaan, kun Jeesus sikisi ja syntyi.

      "Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret, neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria. Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi." Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa. Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman." Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"

      Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.
      Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun. Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan, otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi: "Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan; sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi, jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä, valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallesi Israelille". Ja hänen isänsä ja äitinsä ihmettelivät sitä, mitä hänestä sanottiin.
      Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: "Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan - ja myös sinun sielusi lävitse on miekka käyvä että monen sydämen ajatukset tulisivat ilmi".

      • Anonyymi

        Tuo palstalle ripuliaan paskova mielisairas on kyllä todella rasittava.

        Uudestisyntymää kaupataan usein pelkän Pyhän Hengen aikaansaannokseksi.
        Uudestisyntymä tapahtuu kuitenkin vedestä ja Hengestä, kuten Raamattu todistaa. Ja nimeomaan Kristuksen Sanan kautta. Elikkä Jumalan sanaan yhdistetty vesi synnyttää uudesti, vanha ihminen tapetaan kasteessa ja haudataan, yhdessä Kristuksen kanssa. Ja tilalle nousee uusi ihminen Hengestä syntynyt. Ja edelleen Henki ei ole vain Henki, vaan pyhä kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki. Hän on Tie, hän on Totuus ja Hän on Elämä

        Jaak. 1:18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.

        Isä Poika ja Pyhä Henki on YKSI Jumala. Hän on myös Sana, kuten evankelista Matteus meille selvittää.


    • Anonyymi

      Uudestisyntyminen tapahtuu vain ja ainoastaan Jumalan kutsumuksesta Pyhän Hengen voimasta!

      Menkääs nyt saatanan palvojat vaihteeksi sinne vapaamuurari looseihinne selittämään paskaanne.

      Ehkä paavi kuulee juttujanne oikein mielellään, varsinkin jos vielä kumarratte hänen (seurakunnan) edessä!

    • Anonyymi

      Ja mitä tulee avaukseen, en usko että on sama kirjoittaja näissä alkuperäisessä ja muokatussa, ja jos on niin jälkimmäinen on kuitenkin väärin.

      Kannattaa muistaa Juudasta, hänkin oli herännyt, kuitenkin hän hirtti itsensä!

      Ei auta herätys ketään,jos se ei johda katumukseen, parannukseen ja uudestisyntymiseen!

      Sehän on vain herätys että "joo Kristus on olemassa", mutta sen tietää perkeleetkin, myös perkeleet ovat heränneitä!

      "Joo minä olen tehnyt syntiä ja rikkonut Jumalaa vastaan!"

      Joo se on totta, koskas siis teet parannuksen ja annat kastaa itsesi Pyhällä Hengellä syntien anteeksi saamiseksi?

      Luuletteko että anteeksi antamus on ihmisessä? Ei vaan Kristuksessa! Jo te siis haluatte saada anteeksi syntinne ja ette ota Kristusta asumaan teihin, niin kuinka luulette teissä olevan yhtäkään anteeksi antamusta?

      Koska on ihminen itse itsensä sovittanut synneistään?

      Ei vaan pois kaikki sellainen vaan syntien sovitus on Jeesuksessa Kristuksessa! Sentähden tulee ottaa Kristus asumaan meihin, että meissä olis Kristuksen kautta syntien anteeksi antamus, ei meissä vaan Kristuksessa joka meissä nyt asuu!

      • Anonyymi

        Jos ei Kristus teissä nyt asu, niin mitä te kuvittelette että teissä on yhtään syntien anteeksi antamusta ilman Kristusta, että vanhurskaus tulis ihmisestä? Pois kaikki sellainen, sillä se on Paavista ja Perkeleseestä!

        Mutta se täytyy vielä kuitenkin sanoa, että ilman Kristusta ei ole pelastusta, ja jos ei Kristus teissä asua, niin teillä ei ole syntien sovittajaa vaan te kannatte itse teidän syntikuormaanne lihassa!

        Mutta jossa Kristus asuu, niin hän ei kanna syntikuormaansa vaan Kristus kantaa sitä hänen puolestaan!

        Niin on selkeä ero niiden välillä joissa Kristus asuu, ja niissä joissa Kristus ei asua, koska ilman Kristusta ei ole autuuden toivoa eikä syntien anteeksi antamusta eikä myöskään iankaikkista elämää, vaan kaikki Kristuksessa ja sen takia, jokaisen tulee ottaa Kristus asumaan itseensä! Jos sen voit itse ottaa, minä luulen että se annetaan niille, jotka Jumala on tästä maailmasta valinnut suuresta armostaan!

        Ja siksi on kristityt ja tapakristityt, toiset valittiin, toiset yrittävät jotakin itse, mutta Jumala ei ole koskaan valinnut heitä, siksi he eivät tiedä Pyhästä Hengestä eivätkä Jeesuksesta Kristuksesta, vaan pyytävät ainoastaan omaan viisauttansa eli omaavanhurskauttaan vahvistaa, mutta koska he eivät tunne Kristuksen Henkeä, koska Jumala ei ole heitä ole valinnut, niin ei heitä auta, vaikka he kasvaisivat omassa viisaudessa ja vanhurskaudessaan kuinka suureksi, eivät he koskaan tule näkemään vapahtajaa Jeesusta Kristusta Hengen silmillä, ellei Jumala heitä suuresta armostaan vielä valitse kun armonaikaan vielä on vähän jäljellä niin kauan kuin pieni armon aurinko vielä paistaa pohjan maalla, muualla maailmassa se ei taidakaan enään paistaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei Kristus teissä nyt asu, niin mitä te kuvittelette että teissä on yhtään syntien anteeksi antamusta ilman Kristusta, että vanhurskaus tulis ihmisestä? Pois kaikki sellainen, sillä se on Paavista ja Perkeleseestä!

        Mutta se täytyy vielä kuitenkin sanoa, että ilman Kristusta ei ole pelastusta, ja jos ei Kristus teissä asua, niin teillä ei ole syntien sovittajaa vaan te kannatte itse teidän syntikuormaanne lihassa!

        Mutta jossa Kristus asuu, niin hän ei kanna syntikuormaansa vaan Kristus kantaa sitä hänen puolestaan!

        Niin on selkeä ero niiden välillä joissa Kristus asuu, ja niissä joissa Kristus ei asua, koska ilman Kristusta ei ole autuuden toivoa eikä syntien anteeksi antamusta eikä myöskään iankaikkista elämää, vaan kaikki Kristuksessa ja sen takia, jokaisen tulee ottaa Kristus asumaan itseensä! Jos sen voit itse ottaa, minä luulen että se annetaan niille, jotka Jumala on tästä maailmasta valinnut suuresta armostaan!

        Ja siksi on kristityt ja tapakristityt, toiset valittiin, toiset yrittävät jotakin itse, mutta Jumala ei ole koskaan valinnut heitä, siksi he eivät tiedä Pyhästä Hengestä eivätkä Jeesuksesta Kristuksesta, vaan pyytävät ainoastaan omaan viisauttansa eli omaavanhurskauttaan vahvistaa, mutta koska he eivät tunne Kristuksen Henkeä, koska Jumala ei ole heitä ole valinnut, niin ei heitä auta, vaikka he kasvaisivat omassa viisaudessa ja vanhurskaudessaan kuinka suureksi, eivät he koskaan tule näkemään vapahtajaa Jeesusta Kristusta Hengen silmillä, ellei Jumala heitä suuresta armostaan vielä valitse kun armonaikaan vielä on vähän jäljellä niin kauan kuin pieni armon aurinko vielä paistaa pohjan maalla, muualla maailmassa se ei taidakaan enään paistaa!

        Pohjoisella maalla*

        Tosin minä luulen, että se laskee kohta, ja tulee synkkä yö.

        Niin kauan kun vielä Jeesuksen Kristuksen opetuslapset viitsivät saarnata, eli he joissa Kristus asuu henkensä kanssa, niin kauan paistaa armon aurinko, mutta se on sellainen aurinko, että se ei koskaan nouse heidän saarnasta, jotka ovat tapakristityitä, joilta puuttuu Kristuksen Henki, he saavat nousemaan ainoastaan omanvanhurskautensa!

        Siitä he huutavat kuorossa hallelujaa! Että heidän oma viisautensa tuli ravituksi heidän omalla ymmärryksellään, halleluujaa minä käsitin vapahtajan!

        Mutta se on sinun omaasi ilman Kristusta ei ole yhtään syntien anteeksi antamusta!


    • Anonyymi

      Mistä nämä valhekristityt sitten tunnistaa eli heidän opistaan?

      Kun he sanovat olevansa Kristuksessa!

      Mutta me emme ole Kristuksessa, vaan Kristus on meissä!

      Toinen on kun Paavi sanoo Kristuksen olevan seurakunnassa, mutta Kristus ei ole seurakunnassa vaan jokaisessa jonka Jumala on valinnut heissä Kristus vaikuttaa Henkensä kanssa!

      Heitä on 2 joukkoa, he jotka sanovat olevansa Krituksen ja Kristuksessa

      Ja Paavilaiset!

      Ensimmäisen joukon harha on siinä, että he yrittävät itse, kun he sanovat "me olemme" Kristuksen ja Kristuksessa, jota lahjaa(että Kristus on meissä) ei voi yksikään ihminen itse ottaa!

      Ja paavilaisten harha taas on, että he luulet Kristuksen olevan kiinnostunut jostakin rakennuksesta, vaikka Jumalan Poika on oikeasti kiinnostunut ihmisistä, että hän tahtoo ihmisiä pelastaa, ei Häntä mikään kivinen tai puinen rakennus kiinnosta eikä ole koskaan kiinnostanut kuin sen verran ettei Jumalan temppeleissä pidetä kauppaa ja harrasteta jumalattomuutta!

      Mutta Kristus ei ole tullut tekemään eläväksi kuolleita rakennuksia vaan synnille kuolleita ihmisiä jotka vaeltavat pimeässä laaksossa eksysissä ja kadoksissa! Heitä Kristus etsii että Hän voisi pitää majaa heissä(ihmisessä) ja sytyttää pienen valkian sinne!

      • Anonyymi

        Puhut Jumalan sanaa vastaan röyhkeästi, ja meitä Jeesuksen verellä Jumalan omiksi lunastettuja panetellen. Fariseuksen tunnistaa kyllä heti, hänelle ei Kristuksen lunastustyö kelpaa lahjaksi ja muiltakin hän ottaisi sen kateuksissana pois, jos pystyisi.

        Sanakikkailullasi ja Jumalan sanan vääntelemisessä omaan korvasyyhyysi, paljastat ettei tiedä juuri mitään kristinuskon ydinkysymyksistä.

        Tahdotko 50 paikkaa kopioitruna Raamatusta, joka paljastaa valheesi?
        No en kopioi, koska tidän sinun olevan umpisokea, torjut jyrkästi evankeliumin Kristuksesta.

        1. Joh. 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ...
        ***) ... ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        Valehtelijoiden ei kannata aikaansa täällä kuluttaa, se ei koetelluille Jeesuksen seuraajille mene. Kiitos Jeesuksen. ✝️😇

        2. Tim. 1:13 Ota esikuvaksi ne terveelliset sanat, jotka olet minulta kuullut, uskossa ja rakkaudessa, ...
        *) ... joka on Kristuksessa Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut Jumalan sanaa vastaan röyhkeästi, ja meitä Jeesuksen verellä Jumalan omiksi lunastettuja panetellen. Fariseuksen tunnistaa kyllä heti, hänelle ei Kristuksen lunastustyö kelpaa lahjaksi ja muiltakin hän ottaisi sen kateuksissana pois, jos pystyisi.

        Sanakikkailullasi ja Jumalan sanan vääntelemisessä omaan korvasyyhyysi, paljastat ettei tiedä juuri mitään kristinuskon ydinkysymyksistä.

        Tahdotko 50 paikkaa kopioitruna Raamatusta, joka paljastaa valheesi?
        No en kopioi, koska tidän sinun olevan umpisokea, torjut jyrkästi evankeliumin Kristuksesta.

        1. Joh. 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ...
        ***) ... ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        Valehtelijoiden ei kannata aikaansa täällä kuluttaa, se ei koetelluille Jeesuksen seuraajille mene. Kiitos Jeesuksen. ✝️😇

        2. Tim. 1:13 Ota esikuvaksi ne terveelliset sanat, jotka olet minulta kuullut, uskossa ja rakkaudessa, ...
        *) ... joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

        Ja mitäs sinä sanoit?

        Että Kristukseen mennään?

        Yksikään ihminen ei menen Kristukseen omasta voimasta! Vaan joita Kristus eli Jumala armossaan valitsee heissä Kristus asuu!


        Jeesus Kristus asuu jokaisessa uudestisyntyneessä, ja siinä jossa ei asu, ei hänellä ole syntien sovittajaa, koska synnit on anteeksi annettu Kristuksessa!

        Niin siis jokainen jossa ei Kristuksen Henki asu, ei ole myöskään synnistä vapaa, eli sovitettu!

        Kuinka te luulette teissä itsessänne olevan syntien anteeksi antamus, niin että te Kristuksen ymmärrätte mutta ette tunne? Eli että anteeksi antamus tulisi teidän ymmärryksenne kautta?

        Mutta se on kaikki valhetta ja harhaoppia, yksikään ihminen ei tule vanhurskaaksi oman ymmärryksensä kautta vaan Jeesuksen Kristuksen kautta, jossa siis Kristus asuu, hänessä on myös vanhurskaus Kristuksen kautta, joka on totinen viinipuu ja syntien sovitus!

        Kuinka suuren harhan ja petoksen te teette itsellenne kun te luulette teidän syntinne olevan sovitettu ilman Kristusta, että te ainoastaan Kristuksen tiedätte mutta ette tunne, eli näette kaukaa, mutta ei kuitenkaan Kristus teissä ole!

        Kuinka te siis tulette synnistä sovitetuksi ilman Kristusta? Kuinka teidän ruumiinne tulee Pyhän Hengen temppeliksi ilman että Kristus teissä asuu?

        Yritättekö ehkä väittää että Pyhyys ja syntien anteeksi antamus olisi ihmisessä, ettei enään Kristusta tarvitsisi, koska te kiellätte Kristusta tulemasta lihaan eli ihmiseen?

        Kuinka siis Kristus joka lihaan syntynyt on, voi pelastaa muutoin kuin että hän lihaan jälleen tulee, että hän joka syntiin lankesi, tulisi Kristuksen Hengen kautta synnistä vapaaksi Kristuksessa ja ei itsessä! Niin kuin myös kirjoitettu on, että "se Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalanlapset!"

        Ja jokainen Kristuksen Hengestä osaton, ei ole jumalanlapsi, koska häneltä puuttuu syntien maksaja ja sovittaja joka on Kristus lihaan tullut, ei vain omaan ruumiiseen, vaan myös jokaiseen uudestisyntyneeseen, tehdäkseen siellä rauhan ja iankaikkisen lunastuksen liiton!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitäs sinä sanoit?

        Että Kristukseen mennään?

        Yksikään ihminen ei menen Kristukseen omasta voimasta! Vaan joita Kristus eli Jumala armossaan valitsee heissä Kristus asuu!


        Jeesus Kristus asuu jokaisessa uudestisyntyneessä, ja siinä jossa ei asu, ei hänellä ole syntien sovittajaa, koska synnit on anteeksi annettu Kristuksessa!

        Niin siis jokainen jossa ei Kristuksen Henki asu, ei ole myöskään synnistä vapaa, eli sovitettu!

        Kuinka te luulette teissä itsessänne olevan syntien anteeksi antamus, niin että te Kristuksen ymmärrätte mutta ette tunne? Eli että anteeksi antamus tulisi teidän ymmärryksenne kautta?

        Mutta se on kaikki valhetta ja harhaoppia, yksikään ihminen ei tule vanhurskaaksi oman ymmärryksensä kautta vaan Jeesuksen Kristuksen kautta, jossa siis Kristus asuu, hänessä on myös vanhurskaus Kristuksen kautta, joka on totinen viinipuu ja syntien sovitus!

        Kuinka suuren harhan ja petoksen te teette itsellenne kun te luulette teidän syntinne olevan sovitettu ilman Kristusta, että te ainoastaan Kristuksen tiedätte mutta ette tunne, eli näette kaukaa, mutta ei kuitenkaan Kristus teissä ole!

        Kuinka te siis tulette synnistä sovitetuksi ilman Kristusta? Kuinka teidän ruumiinne tulee Pyhän Hengen temppeliksi ilman että Kristus teissä asuu?

        Yritättekö ehkä väittää että Pyhyys ja syntien anteeksi antamus olisi ihmisessä, ettei enään Kristusta tarvitsisi, koska te kiellätte Kristusta tulemasta lihaan eli ihmiseen?

        Kuinka siis Kristus joka lihaan syntynyt on, voi pelastaa muutoin kuin että hän lihaan jälleen tulee, että hän joka syntiin lankesi, tulisi Kristuksen Hengen kautta synnistä vapaaksi Kristuksessa ja ei itsessä! Niin kuin myös kirjoitettu on, että "se Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalanlapset!"

        Ja jokainen Kristuksen Hengestä osaton, ei ole jumalanlapsi, koska häneltä puuttuu syntien maksaja ja sovittaja joka on Kristus lihaan tullut, ei vain omaan ruumiiseen, vaan myös jokaiseen uudestisyntyneeseen, tehdäkseen siellä rauhan ja iankaikkisen lunastuksen liiton!

        Niin, etkö sinä sokea raukka näe, millaisella intensiteetillä yrität repiä irti Kristuksesta heitä/meitä, jotka on Jeesuksen verellä Jumalan omiksi lunastettuja Jumalan lapsia?

        Kaikki työ mitä Kristusta vastaan täällä teet, lisää vain tuomiosi määrää, eikä anna sinulle mitään.

        Olisiko syytä nyt alkaa rukoilemaan herätystä omalle kohdallesi ja parannuksen armoa, että Kristus saisi valaista sinunkin mielesi ja hänen verensä saisi puhdistaa sinut synneistäsi?

        Ovi on avoinna, riisu nuo saastaiset tuomarinvaatteesi, ja anna meidän Kristuksen pavelijoiden pukea sinut juhlavaatteisiin. Vaatii vain sen että nöyrryt, tunnustat olevasi tyhjä kurja syntinen ja anot Kristukselta vanhurskauden vaatteen saastaisuutesi peitoksi. Jeesukselta saat kaiken, ihan ilmaiseksi, yksin armosta uskon kautta.

        Jumala ei voi ylpeille avata, koska heillä on jo omasta mielestään kaikki, jopa yksin Kristukselle kuuluva oikeus tuomita eläviä ja kuolleita.

        Omavanhurskaus ei ole leikin asia, älä jatka tätä peliä enään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, etkö sinä sokea raukka näe, millaisella intensiteetillä yrität repiä irti Kristuksesta heitä/meitä, jotka on Jeesuksen verellä Jumalan omiksi lunastettuja Jumalan lapsia?

        Kaikki työ mitä Kristusta vastaan täällä teet, lisää vain tuomiosi määrää, eikä anna sinulle mitään.

        Olisiko syytä nyt alkaa rukoilemaan herätystä omalle kohdallesi ja parannuksen armoa, että Kristus saisi valaista sinunkin mielesi ja hänen verensä saisi puhdistaa sinut synneistäsi?

        Ovi on avoinna, riisu nuo saastaiset tuomarinvaatteesi, ja anna meidän Kristuksen pavelijoiden pukea sinut juhlavaatteisiin. Vaatii vain sen että nöyrryt, tunnustat olevasi tyhjä kurja syntinen ja anot Kristukselta vanhurskauden vaatteen saastaisuutesi peitoksi. Jeesukselta saat kaiken, ihan ilmaiseksi, yksin armosta uskon kautta.

        Jumala ei voi ylpeille avata, koska heillä on jo omasta mielestään kaikki, jopa yksin Kristukselle kuuluva oikeus tuomita eläviä ja kuolleita.

        Omavanhurskaus ei ole leikin asia, älä jatka tätä peliä enään.

        Ei voi kerran Pyhän Hengen saanut saada sitä toista kertaa!

        Jeesuksen veri ei sinua hyödytä, myös perkeleet juovat Jeesuksen verta ja litkivät sitä pitkänä perjantaina vuonna 33 Golgatan mäellä ja tulivat varmasti kylläiseksi!

        Ainoastaan Jeesus Kristus voi pelastaa, siksi jos ei Kristus ole sinussa, niin ei sinulla ole syntien anteeksi antamusta!

        Jokaisessa jossa Kristus ei ole Henkensä kanssa, hänelle luetaan synnit vikapääksi helvettiin!

        Mutta joissa Kristus asuu henkensä kanssa, heille annetaan heidän synnit anteeksi joka hetki Kristuksen kautta!

        Mitä sinä sanot että minä revin Kristuksesta?

        Ettekö te tiedä, ettei yksikään ihminen sellaista taida tehdä, että minkä Jumala siittää, että sen ihminen voisi pois ottaa!

        Ainoastaan se mikä on itse tehtyä, sen voi toinen ihminen riisua!

        Huuda nyt halleluujaa sinä ruma ja musta perkele, minä kuitenkin tiedän sinut, sinä olet se joka oli ruoskalla lyömässä vapahtajaa Jeesusta Kristusta Golgatan mäellä, se sinä olet, jokainen Kristuksen Hengestä tietämätön on pakana ja perkeleestä siinnyt ja ei Jumalan teitä koskaan ole tuntenut eli tiennyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kerran Pyhän Hengen saanut saada sitä toista kertaa!

        Jeesuksen veri ei sinua hyödytä, myös perkeleet juovat Jeesuksen verta ja litkivät sitä pitkänä perjantaina vuonna 33 Golgatan mäellä ja tulivat varmasti kylläiseksi!

        Ainoastaan Jeesus Kristus voi pelastaa, siksi jos ei Kristus ole sinussa, niin ei sinulla ole syntien anteeksi antamusta!

        Jokaisessa jossa Kristus ei ole Henkensä kanssa, hänelle luetaan synnit vikapääksi helvettiin!

        Mutta joissa Kristus asuu henkensä kanssa, heille annetaan heidän synnit anteeksi joka hetki Kristuksen kautta!

        Mitä sinä sanot että minä revin Kristuksesta?

        Ettekö te tiedä, ettei yksikään ihminen sellaista taida tehdä, että minkä Jumala siittää, että sen ihminen voisi pois ottaa!

        Ainoastaan se mikä on itse tehtyä, sen voi toinen ihminen riisua!

        Huuda nyt halleluujaa sinä ruma ja musta perkele, minä kuitenkin tiedän sinut, sinä olet se joka oli ruoskalla lyömässä vapahtajaa Jeesusta Kristusta Golgatan mäellä, se sinä olet, jokainen Kristuksen Hengestä tietämätön on pakana ja perkeleestä siinnyt ja ei Jumalan teitä koskaan ole tuntenut eli tiennyt!

        "Jeesuksen veri ei sinua hyödytä, myös perkeleet juovat Jeesuksen verta ja litkivät sitä pitkänä perjantaina vuonna 33 Golgatan mäellä ja tulivat varmasti kylläiseksi!"
        Tuossa on kyllä selvä ajatus sinänsä, mutta onko se kuitenkin mielikuvituksesi tuotetta?

        "Ainoastaan Jeesus Kristus voi pelastaa, siksi jos ei Kristus ole sinussa, niin ei sinulla ole syntien anteeksi antamusta!" No se on varmasti totta, mutta esikoislestadiolaisuudella ei ole asian kanssa kovin paljon tekemistä, vai onko?

        "Jokaisessa jossa Kristus ei ole Henkensä kanssa, hänelle luetaan synnit vikapääksi helvettiin!" Totta, mutta voitko erehtyä siinä asiassa, että kenessä Kristus Henkensä kanssa on? Ettet vain luule, että jossakin yhdistyksessä, kuten siellä saarnataan?

        "Mutta joissa Kristus asuu henkensä kanssa, heille annetaan heidän synnit anteeksi joka hetki Kristuksen kautta!" No niinhän se on, mutta on pelottavaa kuinka joissakin -laisuuksissa, eli lahkoissa uskaltavat julistaa, että vain heidän yhdistyksessään Kristus asuu henkensä kanssa! Esimerkkinä esikoislestadiolaiset ry. Onko vainoa tai pilkkaa?


    • Anonyymi

      Aha, nyt Pyhä Henkikin on jo sinun valtasi alle alistettu. Ei ole röyhkeydelläsi näköjään mitään rajaa. Paadut päivä päivältä vain lisää.
      Sinun pitää pysyä poissa kristittyjen sivuilta, sotkemasta Jumalan sanaa.

      • Anonyymi

        Ei ole ehkä röyhkeyttä? Voimme olla jokainen hengellisesti sokeita? No tämä on vain yksi ajatus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ehkä röyhkeyttä? Voimme olla jokainen hengellisesti sokeita? No tämä on vain yksi ajatus!

        Jos lapsesta asti on kuullut, että vai meillä on Pyhä Henki? Vai onko se sitä Sepot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lapsesta asti on kuullut, että vai meillä on Pyhä Henki? Vai onko se sitä Sepot?

        Reino ja Raimo ovat niin erilaisia noihin Seppoihin ja vähän kyllä toisiinsakin.. Ja Joensuun miehet Seppo ja Atte, teihin panen toiveeni, mutta siunaustata kaikille!


    • Anonyymi

      Ihminen joka uskoo olevansa Jumala ja hallitsevansa maailmankaikkeutta, osoittaa kyllä aivan kirkkaasti, ettei henkilö elä ollenkaan todellisuudessa. Sen sokeammaksi ei ihminen voi tulla. 😵‍💫
      Tuollainen on niin rankkaa Jumalan pilkkaa, ettei sellaista usein näe, eikä kuule. Kyllä siellä on sahajauhot hartioiden välissä jo mädäntynyt.

      Mullasta värkätty kappale on multaa ja multana pysyy, Jumalaa ei siitä saa millään konstilla. Sen verran pitää olla nöyryyttä jokaisella ihmisellä, että jättää kaikkivaltiaalle Jumalalle ne asiat, joihin yksin hänellä on valtuudet.

      • Anonyymi

        "Ihminen joka uskoo olevansa Jumala ja hallitsevansa maailmankaikkeutta, osoittaa kyllä aivan kirkkaasti, ettei henkilö elä ollenkaan todellisuudessa. Sen sokeammaksi ei ihminen voi tulla. 😵‍💫"

        No tuohan on mahdollisesti totta, mutta emme voi tietää? Uskoa voimme?

        "Mullasta värkätty kappale on multaa ja multana pysyy, Jumalaa ei siitä saa millään konstilla. Sen verran pitää olla nöyryyttä jokaisella ihmisellä, että jättää kaikkivaltiaalle Jumalalle ne asiat, joihin yksin hänellä on valtuudet."

        Noin minäkin ajattelen. Mutta saako esikoislestadiolainen ajatella?


      • Anonyymi

        Ihminen joka uskoo pelastuvansa ilman Kristusta pelkästä uskosta mutta kuitenkin ilman Kristuksen Henkeä, taitaa olla pelkkä valehtelija ja lahkolaisten hapatuksessa mädäntyvä farisealainen perkeleen orja!

        Kääntykää siis ja tehkää parannus ja antakaa kastaa* teitä nimeen Isän Jumalan ja Pojan Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän*Hengen* nimeen että te pelastuisitte ja teidän sukukuntanne!

        Sillä niin myös perkeleet uskovat Kristuksen ja Jumalan, mutta ei se tee heitä vanhurskaaksi vaan Jumalan Poika yksinään vanhurskauttaa uskon kautta mutta se usko ei ole paljas eli usko ilman Kristuksen Henkeä!

        Vaan mitä se on?

        Se on usko ja Kristuksen Henki, että Jeesuksen Kristuksen kautta on iankaikkinen elämä!

        Siksi se myös kirjoitettu on, että vaeltakaa hengessä!

        Sillä Henki on Kristus ja Kristuksessa kaikki vanhurskaus!

        Älkää pettäkö itseänne, minä voin Pyhää Henkeä liikuttaa minne minä tahdon, se kulkee siellä missä puheeni kulkee, jos puhun täällä, niin Pyhä Henki puhaltaa täällä, en minä kysy missä pitäisi puhua, vaan jos tahdon niin puhun, vaan en minä, vaan Pyhä Henki!
        Ei niin että kukaan voisi itse Pyhän Hengen ottaa! Mutta sillä jolla Pyhä Henki, ja hän tahtoo eli rukoilee Jumalaa anna Jumala jokapäiväinen jumalansana eli leipämme ja sitte kuin hän avaa suunsa niin Jumala puhuu Pyhän Hengen kautta, niin on jokaisella joka Hengestä syntynyt on, ettei hän taida itsestään puhua vaan mitä Henki kullakin kerralla kirkastaa!

        Ja siinä on fariseusten koetinkivi, että heidän oma viisautensa tulee hulluudeksi, ettei he taida käsittää sitä mikä Hengestä syntynyt on, vaan he tahtovat omaavanhurskauttaan vahvistaa ja omaa viisauttaan ylistää että he mukamas tietävät mistä tie menee taivaaseen ilman Kristusta koskas eivät he Kristusta eli Hänen Henkeään tunne!

        Nii heillä on jonkin näköinen usko, niin kuin perkeleillä myöskin on, kuitenkaan perkeleellä ei ole Kristuksen Henkeä vaikka kuinka perkele uskoisi Jumalan ja Jeesuksen niin kuitenkaan ei perkeleelle anneta Kristuksen Henkeä koska perkele on kadotukseen tuomittu iankaikkisesti ynnä niiden kanssa jotka hänelle polvensa kumartavat, ja eivät tahdo vanhurskaan Jumalan teitä oppia eikä Jumalan poikaa tuntea Hengessä ja totuudessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen joka uskoo pelastuvansa ilman Kristusta pelkästä uskosta mutta kuitenkin ilman Kristuksen Henkeä, taitaa olla pelkkä valehtelija ja lahkolaisten hapatuksessa mädäntyvä farisealainen perkeleen orja!

        Kääntykää siis ja tehkää parannus ja antakaa kastaa* teitä nimeen Isän Jumalan ja Pojan Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän*Hengen* nimeen että te pelastuisitte ja teidän sukukuntanne!

        Sillä niin myös perkeleet uskovat Kristuksen ja Jumalan, mutta ei se tee heitä vanhurskaaksi vaan Jumalan Poika yksinään vanhurskauttaa uskon kautta mutta se usko ei ole paljas eli usko ilman Kristuksen Henkeä!

        Vaan mitä se on?

        Se on usko ja Kristuksen Henki, että Jeesuksen Kristuksen kautta on iankaikkinen elämä!

        Siksi se myös kirjoitettu on, että vaeltakaa hengessä!

        Sillä Henki on Kristus ja Kristuksessa kaikki vanhurskaus!

        Älkää pettäkö itseänne, minä voin Pyhää Henkeä liikuttaa minne minä tahdon, se kulkee siellä missä puheeni kulkee, jos puhun täällä, niin Pyhä Henki puhaltaa täällä, en minä kysy missä pitäisi puhua, vaan jos tahdon niin puhun, vaan en minä, vaan Pyhä Henki!
        Ei niin että kukaan voisi itse Pyhän Hengen ottaa! Mutta sillä jolla Pyhä Henki, ja hän tahtoo eli rukoilee Jumalaa anna Jumala jokapäiväinen jumalansana eli leipämme ja sitte kuin hän avaa suunsa niin Jumala puhuu Pyhän Hengen kautta, niin on jokaisella joka Hengestä syntynyt on, ettei hän taida itsestään puhua vaan mitä Henki kullakin kerralla kirkastaa!

        Ja siinä on fariseusten koetinkivi, että heidän oma viisautensa tulee hulluudeksi, ettei he taida käsittää sitä mikä Hengestä syntynyt on, vaan he tahtovat omaavanhurskauttaan vahvistaa ja omaa viisauttaan ylistää että he mukamas tietävät mistä tie menee taivaaseen ilman Kristusta koskas eivät he Kristusta eli Hänen Henkeään tunne!

        Nii heillä on jonkin näköinen usko, niin kuin perkeleillä myöskin on, kuitenkaan perkeleellä ei ole Kristuksen Henkeä vaikka kuinka perkele uskoisi Jumalan ja Jeesuksen niin kuitenkaan ei perkeleelle anneta Kristuksen Henkeä koska perkele on kadotukseen tuomittu iankaikkisesti ynnä niiden kanssa jotka hänelle polvensa kumartavat, ja eivät tahdo vanhurskaan Jumalan teitä oppia eikä Jumalan poikaa tuntea Hengessä ja totuudessa!

        Sillä Henki on Kristus ja totuus on iankaikkisesti muuttumaton Jumalansana! Joka sen ojennusnuoran jälkeen vaeltaa ei suinkaan kompastu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen joka uskoo pelastuvansa ilman Kristusta pelkästä uskosta mutta kuitenkin ilman Kristuksen Henkeä, taitaa olla pelkkä valehtelija ja lahkolaisten hapatuksessa mädäntyvä farisealainen perkeleen orja!

        Kääntykää siis ja tehkää parannus ja antakaa kastaa* teitä nimeen Isän Jumalan ja Pojan Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän*Hengen* nimeen että te pelastuisitte ja teidän sukukuntanne!

        Sillä niin myös perkeleet uskovat Kristuksen ja Jumalan, mutta ei se tee heitä vanhurskaaksi vaan Jumalan Poika yksinään vanhurskauttaa uskon kautta mutta se usko ei ole paljas eli usko ilman Kristuksen Henkeä!

        Vaan mitä se on?

        Se on usko ja Kristuksen Henki, että Jeesuksen Kristuksen kautta on iankaikkinen elämä!

        Siksi se myös kirjoitettu on, että vaeltakaa hengessä!

        Sillä Henki on Kristus ja Kristuksessa kaikki vanhurskaus!

        Älkää pettäkö itseänne, minä voin Pyhää Henkeä liikuttaa minne minä tahdon, se kulkee siellä missä puheeni kulkee, jos puhun täällä, niin Pyhä Henki puhaltaa täällä, en minä kysy missä pitäisi puhua, vaan jos tahdon niin puhun, vaan en minä, vaan Pyhä Henki!
        Ei niin että kukaan voisi itse Pyhän Hengen ottaa! Mutta sillä jolla Pyhä Henki, ja hän tahtoo eli rukoilee Jumalaa anna Jumala jokapäiväinen jumalansana eli leipämme ja sitte kuin hän avaa suunsa niin Jumala puhuu Pyhän Hengen kautta, niin on jokaisella joka Hengestä syntynyt on, ettei hän taida itsestään puhua vaan mitä Henki kullakin kerralla kirkastaa!

        Ja siinä on fariseusten koetinkivi, että heidän oma viisautensa tulee hulluudeksi, ettei he taida käsittää sitä mikä Hengestä syntynyt on, vaan he tahtovat omaavanhurskauttaan vahvistaa ja omaa viisauttaan ylistää että he mukamas tietävät mistä tie menee taivaaseen ilman Kristusta koskas eivät he Kristusta eli Hänen Henkeään tunne!

        Nii heillä on jonkin näköinen usko, niin kuin perkeleillä myöskin on, kuitenkaan perkeleellä ei ole Kristuksen Henkeä vaikka kuinka perkele uskoisi Jumalan ja Jeesuksen niin kuitenkaan ei perkeleelle anneta Kristuksen Henkeä koska perkele on kadotukseen tuomittu iankaikkisesti ynnä niiden kanssa jotka hänelle polvensa kumartavat, ja eivät tahdo vanhurskaan Jumalan teitä oppia eikä Jumalan poikaa tuntea Hengessä ja totuudessa!

        "rukoilee Jumalaa anna Jumala jokapäiväinen jumalansana eli leipämme ja sitte kuin hän avaa suunsa niin Jumala puhuu Pyhän Hengen kautta, niin on jokaisella joka Hengestä syntynyt on, "

        Mutta ei teillä, koska te rukoilette syömistä niin teidän ruokahalunne täytetään leivällä, mutta minun nälkäni on jumalansanan perään, siksi minä rukoilen tuossa leipä kohdassa jumalansanaa, ja saan turvata siihen, että koska suuni avaa, että Jumala sen täyttää!

        Mutta teille taitaa suurin täyttymys olla siinä kuin lounaan jälkeen mahaa turvottaa?

        Sitähän te rukoilette, siksi Jumala ei puhu teidän suunne kautta, tosin kyllä hän rukouksenne kuulee, mutta antaa vain sen mitä rukoilette!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "rukoilee Jumalaa anna Jumala jokapäiväinen jumalansana eli leipämme ja sitte kuin hän avaa suunsa niin Jumala puhuu Pyhän Hengen kautta, niin on jokaisella joka Hengestä syntynyt on, "

        Mutta ei teillä, koska te rukoilette syömistä niin teidän ruokahalunne täytetään leivällä, mutta minun nälkäni on jumalansanan perään, siksi minä rukoilen tuossa leipä kohdassa jumalansanaa, ja saan turvata siihen, että koska suuni avaa, että Jumala sen täyttää!

        Mutta teille taitaa suurin täyttymys olla siinä kuin lounaan jälkeen mahaa turvottaa?

        Sitähän te rukoilette, siksi Jumala ei puhu teidän suunne kautta, tosin kyllä hän rukouksenne kuulee, mutta antaa vain sen mitä rukoilette!

        Mistä olet keksinyt tuon selityksen "jokapäiväiselle leivälle"? Onko joku sinulle noin kertonut?

        "Mutta teille taitaa suurin täyttymys olla siinä kuin lounaan jälkeen mahaa turvottaa?" Tuo on vastenmielistä uhoa, joka tekee vain hallaa.... Sinunhan pitäisi tehdä aivan jotakin muuta?


    • Anonyymi

      Minä kirjoitan teille puhtaaksi tämä rukouksen jonka Jeesus opetti salattuna (fariselaisille) tyhmyydeksi eli ivaksi, että Jeesus jo eläessään heitä pilkkasi," että ainoastaan sen tähden te tänne uudestaan tulitte, että eilen teidän mahanne täytettiin!"

      Isä meidän joka olet taivaissa, Pyhitetty olkoon sinun nimesi!

      (kuinka Jumalan nimi Pyhitetään? jokapäiväisen parannuksen kautta, että me Kristuksen kautta Pyhitämme Jumalan nimen! Ettemme synnin kautta häntä pilkkaa niin kuin pakanat ja publikaanit, tosin minä tuomitsen myös itseni tällä)

      Lähestyköön sinun valtakuntasi!

      (Kuinka se lähestyy?, se on kirjoitettu oppikaa fiikunapuusta kun sen oksas on tuores ja se lehdet puhkeaa niin suvi on läsnä!,
      :se on rukoilla menestystä Jumalan työlle niin uskon! Tällä kertaa, koska ei muuta tule mielen päälle!)

      Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa!

      (Se tarkoittaa, että me hylkäämme oman järkemme ja luotamme Pyhän Hengen johdatukseen!)

      Anna meille meidän joka päiväinen leipämme!

      (Se leipä, se ON jumalansana, mutta ulkokullatuille mahan ravinto!)

      Ja anna meille meidän syntimme anteeksi niin kuin mekin anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet!

      (No tässä ainakin tahdotaan opettaa sydäntä anteeksi antamaan, eikä suoraan käsketä Jumalaa niin kuin se ensiksi kuulostaa, kaikkihan me olemme hitaita antamaan anteeksi! En tiedä onko tällä muuta tarkoitusta,  kuin opettaa anteeksi antamaan, ja rukoilla anteeksi antoa eli omantunnon puhdistusta syytöksistä vapaaksi)

      Äläkä saata meitä kiusaukeen vaan päästä meidät pahasta!

      (Kukaan meistä ei ole synnitön, mutta se on hyvä muistaa että synti ei menetä voimaansa koskaan, ja se on vaarallista alkaa tahalleen tekemään syntiä, koska synnin vaara piile juuri siinä, että siinä on maailman ja perkeleen Henki joka sotii Kristuksen Henkeä vastaan yötä ja päivää!)

      Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti Aamen!

      (No siinä tahdotaan vielä katse siirtää pois ihmisestä Jumalaan, että korkeimman päälle pitää kaikki turva olla ja hyljätä oma viisaus ja oma lihallinen turva omavanhurkaus ja uskolla turvata Jumalaan että anna sinä Jumala minulle näitä kaikkia, en minä voi mitään itselleni tehdä muita kuin pahaa, koska minä ole lihasta ja syntinen, mutta sinä olet vanhurska ja totinen ja iankaikkisesti pysyvä Jumala joka et eksy totuudesta koskaan!)

      Näitä ajatuksia tuli ja en jää miettimään enempää kirjoitin ilman taukoja ja jos jotain uupuu niin lisää, koetellaan yhdessä!

      • Anonyymi

        Hölynpölyä. Selvän Jumalan sanan omaan korvasyyhyysi vääntelemistä ja sotkemista.

        Tämä on sinun uskosi, mutta älä kauppaa sitä muille, koska sillä ei ole mitään perusteita Jumalan sanassa. Jumalan sana ei ole mikään purukumi, ihmisten mälvättävissä. Elät vakavissa harhoissa kaikki kiertää sinun napasi ympärillä. 💩


    • Anonyymi

      Vaikka enhän mä mistään mitään tiedä, mutta tarkoittaa KO se että ei voisi olla Pyhä Henki? Ku eihän sitä tiedä, siis väitätkö että pystyn omasta päästä keksimään tällaisia juttuja?

      Ilman että edes mietin puhun?

      Siltä se kyllä varmaan kuulostaaKIN?

      Huomaatko nyt puhun normaalisti, kuulostaako samalta?

      Niin? Asiaan. Asiaa ei ole. Eikä ole koskaan ollutkaan puhun vain mitä päähän tai ajatukseen tulee sen kummempia tarkoitusperiä miettimättä, onko se väärin?

      Mun mielestä ei, koska Pyhä Henki on kirkkaampi silloin kuin on erilaiset mielipiteet silloin valheen ja totuuden raja näkyy selkeämmin ja totuus saa suuremman kunnian! Niin ajattelen.

      Vaikka eppäilen ettei meistä kumpikaan totuutta täydellisesti ole käsittänyt katsos sinä puhut paskaa ja minä jatkan siitä mihin sinä jäit mr VAITO!

      • Anonyymi

        Näin sivusta seuranneena sanon, että et vaikuta kovin kristityltä kirjoitustesi perusteella.

        "Vaikka eppäilen ettei meistä kumpikaan totuutta täydellisesti ole käsittänyt katsos sinä puhut paskaa ja minä jatkan siitä mihin sinä jäit mr VAITO!"

        Millä perusteella luulet, että mr VAITO ei olisi käsittänyt totuutta täydellisesti, miksi kyseenalaistat toisen uskon? Siihen on varmasti syynsä, mutta tiedostatko miksi toisen usko on sinun mielestäsi väärää uskoa ja "paskan puhumista"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin sivusta seuranneena sanon, että et vaikuta kovin kristityltä kirjoitustesi perusteella.

        "Vaikka eppäilen ettei meistä kumpikaan totuutta täydellisesti ole käsittänyt katsos sinä puhut paskaa ja minä jatkan siitä mihin sinä jäit mr VAITO!"

        Millä perusteella luulet, että mr VAITO ei olisi käsittänyt totuutta täydellisesti, miksi kyseenalaistat toisen uskon? Siihen on varmasti syynsä, mutta tiedostatko miksi toisen usko on sinun mielestäsi väärää uskoa ja "paskan puhumista"?

        MAHTAAKO TÄMÄN "KIRJAILIJAN" VIESTEIHIN NÄHDÄ VAIVAA VASTAILLA.
        Kunhan kysyn,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin sivusta seuranneena sanon, että et vaikuta kovin kristityltä kirjoitustesi perusteella.

        "Vaikka eppäilen ettei meistä kumpikaan totuutta täydellisesti ole käsittänyt katsos sinä puhut paskaa ja minä jatkan siitä mihin sinä jäit mr VAITO!"

        Millä perusteella luulet, että mr VAITO ei olisi käsittänyt totuutta täydellisesti, miksi kyseenalaistat toisen uskon? Siihen on varmasti syynsä, mutta tiedostatko miksi toisen usko on sinun mielestäsi väärää uskoa ja "paskan puhumista"?

        "Millä perusteella luulet, että mr VAITO ei olisi käsittänyt totuutta täydellisesti, miksi kyseenalaistat toisen uskon?"

        Kun jätin seuroissa käynnin 8-10vuotta sitten, ennen sitä keskustelin jo väh 3 vuotta tämän vaiton kanssa tällä palstalla, tunnistan hänen jokaisen viestin ja tiedän ko henkilöstä lähes kaiken.

        Mitä tulee kysymykseesi, niin yksinkertaisesti 2 asiasta, ensiksi siitä että hän kieltää asuvaisen Pyhän Hengen, ja toiseksi siitä että ehkä minä en nyt ole niin kristitty koska minut on hyljätty yksin tietä vaeltamaan, katsos siinä ei tunto pysy puhtaana kun perkeleet käyvät päälle oikealta ja vasemmalta, mutta kuitenkin minä muistan sen päivän ja ne päivät kun tunto oli puhdas ja kirjoitin silloin ensimmäisen kerran täällä että Ghoosenin maassa paistaa aurinko ja silloin tämä sama vaito nousi vastaan! Siitä minä tiedän, että hän Kristuksen Henkeä vastaan seisoo, ei niin että minä nyt olisin totuudessa täydellinen minun lihani heikkouden ja yksinäisyyden tähden, mutta silloin kun minä olin täynnä Pyhää Henkeä, niin tämä vaito haukkui minua sairaaksi ja hulluksi myös silloin ja käski tarkistamaan muumit kanootista jne.. Siitä minä tiedän kuka hän on, että hän ei ole samalla puolella heidän kanssa jotka ovat syntyneet Pyhästä Hengestä, siitä minä tiedän hänen uskonsa oikean laidan, ja en pelkää sitä sanoa äänen ehkä vaikka ei sitä kukaan minulle vakuuttaisi niin kuitenkin siitä vastaanseisomisesta tiedän hänen olevan perkeleestä ja ei suinkaan Jumalasta! Koska ei taida yksikään Jumalasta syntynyt seisoa toista Jumalasta syntynyttä vastaan, ehkä hetken heikkoudessa mutta ei kuitenkaan vakaasti päivästä toiseen!

        Kuinka paljon perusteluja sinä vielä kaipaat, en minä sinulle perustele, koska kyllä se niin on, että he kyllä uskovat jotka uskovat, ja jotka eivät usko, niin ei auta vaikka Jumala tulisi taivaasta, eivät he Jumalaakaan uskoisi!

        Ettekö todella ymmärrä elävän uskon laitaa, ettei se ihmisestä ole vaan Jumalasta, ja sen takia ei se taida olla epäuskoinen koska se on Jumalasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Millä perusteella luulet, että mr VAITO ei olisi käsittänyt totuutta täydellisesti, miksi kyseenalaistat toisen uskon?"

        Kun jätin seuroissa käynnin 8-10vuotta sitten, ennen sitä keskustelin jo väh 3 vuotta tämän vaiton kanssa tällä palstalla, tunnistan hänen jokaisen viestin ja tiedän ko henkilöstä lähes kaiken.

        Mitä tulee kysymykseesi, niin yksinkertaisesti 2 asiasta, ensiksi siitä että hän kieltää asuvaisen Pyhän Hengen, ja toiseksi siitä että ehkä minä en nyt ole niin kristitty koska minut on hyljätty yksin tietä vaeltamaan, katsos siinä ei tunto pysy puhtaana kun perkeleet käyvät päälle oikealta ja vasemmalta, mutta kuitenkin minä muistan sen päivän ja ne päivät kun tunto oli puhdas ja kirjoitin silloin ensimmäisen kerran täällä että Ghoosenin maassa paistaa aurinko ja silloin tämä sama vaito nousi vastaan! Siitä minä tiedän, että hän Kristuksen Henkeä vastaan seisoo, ei niin että minä nyt olisin totuudessa täydellinen minun lihani heikkouden ja yksinäisyyden tähden, mutta silloin kun minä olin täynnä Pyhää Henkeä, niin tämä vaito haukkui minua sairaaksi ja hulluksi myös silloin ja käski tarkistamaan muumit kanootista jne.. Siitä minä tiedän kuka hän on, että hän ei ole samalla puolella heidän kanssa jotka ovat syntyneet Pyhästä Hengestä, siitä minä tiedän hänen uskonsa oikean laidan, ja en pelkää sitä sanoa äänen ehkä vaikka ei sitä kukaan minulle vakuuttaisi niin kuitenkin siitä vastaanseisomisesta tiedän hänen olevan perkeleestä ja ei suinkaan Jumalasta! Koska ei taida yksikään Jumalasta syntynyt seisoa toista Jumalasta syntynyttä vastaan, ehkä hetken heikkoudessa mutta ei kuitenkaan vakaasti päivästä toiseen!

        Kuinka paljon perusteluja sinä vielä kaipaat, en minä sinulle perustele, koska kyllä se niin on, että he kyllä uskovat jotka uskovat, ja jotka eivät usko, niin ei auta vaikka Jumala tulisi taivaasta, eivät he Jumalaakaan uskoisi!

        Ettekö todella ymmärrä elävän uskon laitaa, ettei se ihmisestä ole vaan Jumalasta, ja sen takia ei se taida olla epäuskoinen koska se on Jumalasta!

        Sulla saattaa hyvinkin olla kaikki muumit kanootissa, mutta entäs inkkarit ?


      • Anonyymi

        Etkö ymmärtänyt, tulkintasi Isämeidän -rukouksesta oli "hölynpölyä" kun sitä tutkitaan Pyhän Hengen voimalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla saattaa hyvinkin olla kaikki muumit kanootissa, mutta entäs inkkarit ?

        Olen sen aikaisemmin KIN sanonut että sinä jää Pyhälle Hengelle enemmän sijaa kun kanootti eli tynnyri on tyhjä ja se on hyvä, että se on tyhjä! Mutta se ei ole hyvä että se on niin täysi, ettei sitä jaksa enään tuuli puhaltaa eteenpäin! Silloin täytyy kanootin soutaa omalla voimalla ja se on työlästä.

        Ja mitä tulee aikaisempaan viestiini, en sillä kuitenkaan tarkoita että olisi ajatusta enään palata, olen saanut jo synnit anteeksi ja jos ei se riitä sitten menen helvettiin se olkoot Jumalan tahto sitten. Mutta en halua kuulla sitä eli nähdä silmistä, että kuinkas tulit hääsaliin ilman häävaatteita, minä sanon sinulle saarnaaja, kuinkas sinä itse et pueta? Älä vastaa. En minäkään kysy, tämän sanoin opin takia en kysyäkseni eli ainoastaan ymmärrykseksi.

        Ei kaikki ihmiset ole sellaisia, että ne kysyvät sitten he ovat ilman, jos se on teidän oppinne että se pitää aina kysyä ja jos ei kysy sitten ei saa.

        Sitten olen ilman.

        En kuitenkaan ole ihan ilman, on siitä vanhasta häävaatteesta vielä riekaleet jäljellä mitä perkele on säästänyt, ehkä ne kelpaa vielä yljän edessä siihen panen toivoni. En jaksa tulla enää seuroihin.

        Vaitolle nyt auon päätäni periaatteestakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MAHTAAKO TÄMÄN "KIRJAILIJAN" VIESTEIHIN NÄHDÄ VAIVAA VASTAILLA.
        Kunhan kysyn,

        JOS ET KYSYMYSLAUSEEN LOPPUUN OSAA ?-merkkiä LAITTAA, SINUN EI KANNATA AINAKAAN VASTAILLA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Millä perusteella luulet, että mr VAITO ei olisi käsittänyt totuutta täydellisesti, miksi kyseenalaistat toisen uskon?"

        Kun jätin seuroissa käynnin 8-10vuotta sitten, ennen sitä keskustelin jo väh 3 vuotta tämän vaiton kanssa tällä palstalla, tunnistan hänen jokaisen viestin ja tiedän ko henkilöstä lähes kaiken.

        Mitä tulee kysymykseesi, niin yksinkertaisesti 2 asiasta, ensiksi siitä että hän kieltää asuvaisen Pyhän Hengen, ja toiseksi siitä että ehkä minä en nyt ole niin kristitty koska minut on hyljätty yksin tietä vaeltamaan, katsos siinä ei tunto pysy puhtaana kun perkeleet käyvät päälle oikealta ja vasemmalta, mutta kuitenkin minä muistan sen päivän ja ne päivät kun tunto oli puhdas ja kirjoitin silloin ensimmäisen kerran täällä että Ghoosenin maassa paistaa aurinko ja silloin tämä sama vaito nousi vastaan! Siitä minä tiedän, että hän Kristuksen Henkeä vastaan seisoo, ei niin että minä nyt olisin totuudessa täydellinen minun lihani heikkouden ja yksinäisyyden tähden, mutta silloin kun minä olin täynnä Pyhää Henkeä, niin tämä vaito haukkui minua sairaaksi ja hulluksi myös silloin ja käski tarkistamaan muumit kanootista jne.. Siitä minä tiedän kuka hän on, että hän ei ole samalla puolella heidän kanssa jotka ovat syntyneet Pyhästä Hengestä, siitä minä tiedän hänen uskonsa oikean laidan, ja en pelkää sitä sanoa äänen ehkä vaikka ei sitä kukaan minulle vakuuttaisi niin kuitenkin siitä vastaanseisomisesta tiedän hänen olevan perkeleestä ja ei suinkaan Jumalasta! Koska ei taida yksikään Jumalasta syntynyt seisoa toista Jumalasta syntynyttä vastaan, ehkä hetken heikkoudessa mutta ei kuitenkaan vakaasti päivästä toiseen!

        Kuinka paljon perusteluja sinä vielä kaipaat, en minä sinulle perustele, koska kyllä se niin on, että he kyllä uskovat jotka uskovat, ja jotka eivät usko, niin ei auta vaikka Jumala tulisi taivaasta, eivät he Jumalaakaan uskoisi!

        Ettekö todella ymmärrä elävän uskon laitaa, ettei se ihmisestä ole vaan Jumalasta, ja sen takia ei se taida olla epäuskoinen koska se on Jumalasta!

        Asuvainen ja vaikuttavainen Pyhä Henki -puheet todistavat sinut lahkolaiseksi, joka on saatu uskomaan itsensä syvälle "esikoislestadiolaisuuden suohon". Vaikka et seuroissa, sanotaanko nyt, että onneksi, käy!

        Mutta rukoilen, että Sinäkin löydät Kristuksen ja pääset esikoislestadiolaisuuden ikeestä ja pystyt vapaasti uskomaan Kristukseen ja hänen sovitustyöhönsä.

        Jos joku uskoo, että elävää uskoa on vain esikoislestadiolaisuudessa, MIHIN HÄN SILLOIN USKOO?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuvainen ja vaikuttavainen Pyhä Henki -puheet todistavat sinut lahkolaiseksi, joka on saatu uskomaan itsensä syvälle "esikoislestadiolaisuuden suohon". Vaikka et seuroissa, sanotaanko nyt, että onneksi, käy!

        Mutta rukoilen, että Sinäkin löydät Kristuksen ja pääset esikoislestadiolaisuuden ikeestä ja pystyt vapaasti uskomaan Kristukseen ja hänen sovitustyöhönsä.

        Jos joku uskoo, että elävää uskoa on vain esikoislestadiolaisuudessa, MIHIN HÄN SILLOIN USKOO?

        "MIHIN HÄN SILLOIN USKOO?"

        Jeesukseen Kristukseen ja Pyhän yhteisen seurakunnan! Näin mulle kirkastui, vaikka en nyt seuroissa sillä tavalla käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "MIHIN HÄN SILLOIN USKOO?"

        Jeesukseen Kristukseen ja Pyhän yhteisen seurakunnan! Näin mulle kirkastui, vaikka en nyt seuroissa sillä tavalla käy.

        ...Ja syntien anteeksi saamisen!

        Minullehan se ei ollut se ongelma vaan se uudestaan ja uudestaan pyytäminen.

        Siksi mä vaan ajattelen että jos se yks kerta ei riitä sitte se ei riitä, laulan sitten helvetissä niitä virsejä mitä laulan yksin autossa, en tiedä tykkääkö perkeleet musta helvetissä kun veisaan siellä, "nyt, vielä etehesi, oi Jeesus polvistun..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "MIHIN HÄN SILLOIN USKOO?"

        Jeesukseen Kristukseen ja Pyhän yhteisen seurakunnan! Näin mulle kirkastui, vaikka en nyt seuroissa sillä tavalla käy.

        No olihan tuo tavallaan väärä vastaus, mutta en kiistele kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Ja syntien anteeksi saamisen!

        Minullehan se ei ollut se ongelma vaan se uudestaan ja uudestaan pyytäminen.

        Siksi mä vaan ajattelen että jos se yks kerta ei riitä sitte se ei riitä, laulan sitten helvetissä niitä virsejä mitä laulan yksin autossa, en tiedä tykkääkö perkeleet musta helvetissä kun veisaan siellä, "nyt, vielä etehesi, oi Jeesus polvistun..."

        Kyllä on rehelliset ja aidot tuntemukset laitettu "paperille". Ottakaa muutkin oppia.


    • Anonyymi

      Jos mä joudun helvettiin niin en tee siellä muuta kun ylistän Jeesusta ja Pyhää Henkeä erityisesti asuvaista ihmiseen tullutta!

      Koska se varmaan tuntuu hyvältä perkeleen korvaan?

    • Anonyymi

      Vihdoin valkeni sekin että ainakaan kaikki piparit eivät ole pellillä.

      • Anonyymi

        Ai sinulla vai? Jos et ymmärrä, niin miksi ylimielisesti luulet ymmärtäväsi ja TIETÄVÄSI?!

        Tuossa hänen kirjoittelussaan voi olla sellaista viisautta, jota me emme vielä ymmärrä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe