Vuokran jälkeen minulle jää 360€/kk. Sain 85€:n sähkölaskun ja hain toimeentulotukea. Kelalta tili vastaus, että tuloni ovat liian suuret, ei myönnetä.
Jotkut vielä kehtaavat valittaa, että kaikki saavat vähintään 500€ perustoimeentulotukea.
Menikö oikein, noin niin kuin päättäjien mielestä?
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Muuta halvempaan asuntoon.
- Anonyymi
Tämä on sitä ,mitä Sana kehui suomalaisten maksavan pakotteista!
- Anonyymi
En mä ainakaan saa senttiäkään vaikka olen takuueläkkeellä ja sähkölaskuun meni 392 €. + siirto. Sähkölämmitteinen talo. Pesuhuoneessa sen verran lämpöä, ettei home iske.miut lattialämmöt kiinni ja puuhellalla lämmitetään ja tehdään ruoka. Lämminvesivaraaja vie sähköä kun sitä lämmintä vettä tarvitaan ja kaikki toimii yösähköllä.
Kela käski myydä talon ja muuttaa vuokralle siinä apu mitä sain.
Hintakattoa odotellessa. - Anonyymi
Kenen pitäisi sitten maksaa toisen ihmisen asumiskulut?
Ymmärrän, jos asumiskulut ovat kohtuulliset, muttei voi lähteä siitä, että toisen asumista tuetaan rajattomasti vain siksi, että hän on valinnut asumismuodon, joka on kallis.
Yhteiskunnan tuet ei ole tarkoitettu ylellisyyteen vaan ehdottomaan minimiin.- Anonyymi
Mutta ainakaan pienillä paikkakunnilla ei ole mahdollisuutta vuokralla asumiseen. Jos on ne ovat yleensä ok-taloja joita perikunnat vuokraavat.
Sinänsä ihmeellistä kun itse olen ollut kunnan asuntojonossa jo melkein vuoden eikä ole pienempää asuntoa osoitettu kuin tämä ok-talo jossa asun. Enkä ole ainut asuntojonossa roikkuva.
Kuitenkin muutamalle kymmenelle Ukrainalaisperheelle löytyi heti vuokra-asunto kunnan toimesta. Sekä työpaikat, kuitenkaan niitä ei ole löytynyt kuntalaisille näitä työoaikkoja.
Eli aina ei ole omassa hallinnassa nämä asiat. - Anonyymi
Juuri näin.
Sähkön hinnasta valitetaan. Etenkin kerrostaloissa asujat joiden sähkökulut ovat muutaman kympin kuukaudessa.
Kuitenkin siihen tupakkaan, viinaan ja kaljaan on rahaa ja käydä bilettämässä viikonloppuisin. Jättäisi niitä vähemmälle ja maksaisi sähkönsä mukisematta.
- Anonyymi
Oletko hakenut asumistukea?
- Anonyymi
Diktatuurin suorittama kansanmurha etenee.
- Anonyymi
Muistellaan sitä pakotekiimaanne?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232326- 921307
- 541164
- 1171084
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r711044KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.231010Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57997Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31940Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55928Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53926