LUJAA LAATUA DACIA

Anonyymi-ap

38

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sanotaan että liki 20 vuoteen ei ole enää voinut luottaa ketjujakopään kestävyyteeen!
        Joissan ne kestää ja syystäkin, toisissa ne ei kestä koska osia on alimitoitettu eli yhtä lailla kuin remmijakopää pitää huoltaa ajoissa. ARVATKAA lukeeko se huolto-ohjelmassa, no ei lue.
        Eli siis voisi saada siitä maahantuojan vai kelle se kuuluu vastuuseen mutta, helpompaa on se tiedä onko autossasi hyvä jakopää vai ei, jos se on huono niin kiinnitä huomiota hyviin öljyihin, öljyjen vaihtoon, miltä kone kuullostaa mutta suurimman osan kohdalla se vaan sattuu ihan yllättäen ja kone on paskana!

        2005-2015 hiton paljon saksalais- merkeissä jakopää ongelmia, erityisesti pienet bensa koneet mutta ei pyyhkeittä jää muutkaan. Myös Japskeissa..

        Missään katsastustiloissa nämä ei näy, tälläiset pikku laatuviat :)


    • Anonyymi

      Taitaa olla ihan ensimmäinen auto maailmassa jossa on moottorissa ongelmia noilla kilometreillä?

      • Anonyymi

        Etsippäs minulle myytävänä oleva renaultti moottorivikaisena alle 120tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsippäs minulle myytävänä oleva renaultti moottorivikaisena alle 120tkm.

        Mihinkäköhän asti Logdyä on huollettu? Ei ainakaan lukenut että täydellinen huoltokirja ja
        eikös tuo lähes 120 tuhatta jo olekin jakoketjun vaihtoaikaa?
        Miten muilla samanlaiset autot kestää monta sataa tuhatta kevyesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsippäs minulle myytävänä oleva renaultti moottorivikaisena alle 120tkm.

        Et sitten ymmärtänyt ironiaa. Kyllä kaikista löytyy vikoja satunnaisesti pienilläkin kilometreillä ja monista eri syistä. Milloin huollot on laiminlyöty, milloin kuski on ollut idiootti ja hajottanut koneen tyhmyytttään jne.... valmistus- tai komponenttivika jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ymmärtänyt ironiaa. Kyllä kaikista löytyy vikoja satunnaisesti pienilläkin kilometreillä ja monista eri syistä. Milloin huollot on laiminlyöty, milloin kuski on ollut idiootti ja hajottanut koneen tyhmyytttään jne.... valmistus- tai komponenttivika jne...

        Jokaisessa merkissä on vikoja, ei sellasta autoa ole olemassakaan jossa ei mitään olisi. Ei edes Audissa johon jouduttiin tekemään 6900 e moottoriremontti ja se oli lisäksi tyyppivika.
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201709032200369258

        Lisää samanlaisia esimerkkejä löytyy useista merkeistä. Pääasiassa Dacialla ajetaan suht pitkään, niinkuin eräs taksi ajoi lähes 500 tuhatta Lodgyllä ja vaihtoi autonsa Dacia Joggeriin eikä puhunut mitään että välillä olisi tehty koneremonttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa merkissä on vikoja, ei sellasta autoa ole olemassakaan jossa ei mitään olisi. Ei edes Audissa johon jouduttiin tekemään 6900 e moottoriremontti ja se oli lisäksi tyyppivika.
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201709032200369258

        Lisää samanlaisia esimerkkejä löytyy useista merkeistä. Pääasiassa Dacialla ajetaan suht pitkään, niinkuin eräs taksi ajoi lähes 500 tuhatta Lodgyllä ja vaihtoi autonsa Dacia Joggeriin eikä puhunut mitään että välillä olisi tehty koneremonttia.

        Uudehko Dacia tulessa, anteeksi bemari.
        Lujaa laatua.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009352524.html


    • Anonyymi

      Dacia on ketju turbo koneella, onko tuossa mystinen piilevä sähkövika?

      • Anonyymi

        Dacia on ketju turbo koneella, onko tuossa mystinen piilevä sähkövika?....Tarkenna jonkin verran, muuten tämä ei mene ymmärtää !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia on ketju turbo koneella, onko tuossa mystinen piilevä sähkövika?....Tarkenna jonkin verran, muuten tämä ei mene ymmärtää !!

        """auto on tällä hetkellä korjamon pihalla koska on moottorivika. Löydettiin yksi rikkinäinen sytytys tulppa (näkyy kuvassa). Vasta tehtyjä korjauksia. Uusi jakoketju, (koko setti) uudet turbo siivet""""

        Ei kerro juuri mitään auton heikkoudesta sinällään.

        Mikä moottorivika? Aika paljon epämääräisyyttä, onko tutkittu enempi, avattu muuta kuin tulpat tarkastettu. Onko menossa isompaan syyniin vai onko vaan jätetty pihalle kun auto ei käy? Ja miksi auto on edelleen korjaamon pihalla?
        Onhan autossa joku vika jos ei kone käynnisty, onko startattu, pyöriiko kone?
        Onko jakoketjun vaihdossa tullut jokin moka tai turbon siipien vaihdossa?


    • Anonyymi

      Ei taida olla tuo ensimmäinen remontti mikään laatusaavutus. Jotain siellä on mennyt vikaan jo alussa,ehkä kun se koottiin jotain pääsi imusarjaan koka sai vaurioita sylinteriin

    • Anonyymi

      Turbo kolmosen kautta sierra jättää sen!

      • Anonyymi

        """"Ei taida olla tuo ensimmäinen remontti mikään laatusaavutus. Jotain siellä on mennyt vikaan jo alussa,ehkä kun se koottiin jotain pääsi imusarjaan koka sai vaurioita sylinteriin""""

        Mikä ensimmäinen remontti, eihän tuossa puhuttu mitään tehdystä koneremontista.
        Veikkaampa vaan, että nyt ollaan tuheroitu jollain nyrkkipajalla kun auto ei käynyt kunnolla tai kun ollaan vaihdettu ketjua tai turboa sorkittu ja auto makaa pihalla. Autohan ei käy kunnolla jo tuon tulpan rikkinäisyyden takia, tuossahan on 3 sylinterinen 0,9 kone ja kahdella ei kone taida käydä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """"Ei taida olla tuo ensimmäinen remontti mikään laatusaavutus. Jotain siellä on mennyt vikaan jo alussa,ehkä kun se koottiin jotain pääsi imusarjaan koka sai vaurioita sylinteriin""""

        Mikä ensimmäinen remontti, eihän tuossa puhuttu mitään tehdystä koneremontista.
        Veikkaampa vaan, että nyt ollaan tuheroitu jollain nyrkkipajalla kun auto ei käynyt kunnolla tai kun ollaan vaihdettu ketjua tai turboa sorkittu ja auto makaa pihalla. Autohan ei käy kunnolla jo tuon tulpan rikkinäisyyden takia, tuossahan on 3 sylinterinen 0,9 kone ja kahdella ei kone taida käydä ollenkaan.

        Ei sun justus kannata puoltaa dacioiden bensakoneita sen perusteella että sulla dieseli kestää. Ossilla on sama kiisseli sen rellussa ja hyvin skulaa. Nää pikkubensat on maailmanlopun rakkineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """"Ei taida olla tuo ensimmäinen remontti mikään laatusaavutus. Jotain siellä on mennyt vikaan jo alussa,ehkä kun se koottiin jotain pääsi imusarjaan koka sai vaurioita sylinteriin""""

        Mikä ensimmäinen remontti, eihän tuossa puhuttu mitään tehdystä koneremontista.
        Veikkaampa vaan, että nyt ollaan tuheroitu jollain nyrkkipajalla kun auto ei käynyt kunnolla tai kun ollaan vaihdettu ketjua tai turboa sorkittu ja auto makaa pihalla. Autohan ei käy kunnolla jo tuon tulpan rikkinäisyyden takia, tuossahan on 3 sylinterinen 0,9 kone ja kahdella ei kone taida käydä ollenkaan.

        on 3 sylinterinen 0,9 kone.............1,2 !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """"Ei taida olla tuo ensimmäinen remontti mikään laatusaavutus. Jotain siellä on mennyt vikaan jo alussa,ehkä kun se koottiin jotain pääsi imusarjaan koka sai vaurioita sylinteriin""""

        Mikä ensimmäinen remontti, eihän tuossa puhuttu mitään tehdystä koneremontista.
        Veikkaampa vaan, että nyt ollaan tuheroitu jollain nyrkkipajalla kun auto ei käynyt kunnolla tai kun ollaan vaihdettu ketjua tai turboa sorkittu ja auto makaa pihalla. Autohan ei käy kunnolla jo tuon tulpan rikkinäisyyden takia, tuossahan on 3 sylinterinen 0,9 kone ja kahdella ei kone taida käydä ollenkaan.

        Mikä ensimmäinen remontti, eihän tuossa puhuttu............no mitä tuo sitten on ?...... Vasta tehtyjä korjauksia. Uusi jakoketju, (koko setti) uudet turbo siivet,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sun justus kannata puoltaa dacioiden bensakoneita sen perusteella että sulla dieseli kestää. Ossilla on sama kiisseli sen rellussa ja hyvin skulaa. Nää pikkubensat on maailmanlopun rakkineita.

        Justuksen Loganissa ei ole polttoöljy moottoria eikä turboa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justuksen Loganissa ei ole polttoöljy moottoria eikä turboa !

        Mistäs kerpeleestä minä sitten muistelin että olisi ollut!? Olen varmaan nähnyt unta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs kerpeleestä minä sitten muistelin että olisi ollut!? Olen varmaan nähnyt unta.

        Mistäs kerpeleestä::: vanhuus tulee pikku hiljaa !!


    • Anonyymi

      Remonttia vaativa auto myynnissä korjaamon pihalla ei todista mitään. Itse ostin 70-luvulla 10-vuotiaan amerikkalaisen 6 pyttyisen korjaamon pihalta, korjaus maksoi 300 mk. Ajoin sillä 8 vuotta ja myin sen mustalaisille.

      • Anonyymi

        Tietämyksesi autoista on selvästi tasolla olematon. Tuossa on mäntä ottanut kontaktia yläkerran kanssa kun tulppa on rusentunut tuohon kuntoon.

        T. Osss


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämyksesi autoista on selvästi tasolla olematon. Tuossa on mäntä ottanut kontaktia yläkerran kanssa kun tulppa on rusentunut tuohon kuntoon.

        T. Osss

        On kyllä erittäin harvinaista että kiertokanki antaa juurestaan periksi ja lykkää männän liikaa ylös.

        Eikä kannata uskoa myyjää heti siltä seisomalta mitä on tapahtunut vaikka tulppaa näyttääkin.
        Kyseisen kertoman mukaan mitään koneremonttia ei oltu edes aloitettu.
        Joten vikaa ei tiedetä onko se iso vai pieni vai tohelointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä erittäin harvinaista että kiertokanki antaa juurestaan periksi ja lykkää männän liikaa ylös.

        Eikä kannata uskoa myyjää heti siltä seisomalta mitä on tapahtunut vaikka tulppaa näyttääkin.
        Kyseisen kertoman mukaan mitään koneremonttia ei oltu edes aloitettu.
        Joten vikaa ei tiedetä onko se iso vai pieni vai tohelointia.

        Ei siihen tarvita männän osumaa, mäntä on rusentanut venttiilin tulppaan ja kaput. Jakoketju on katkennut jossain kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siihen tarvita männän osumaa, mäntä on rusentanut venttiilin tulppaan ja kaput. Jakoketju on katkennut jossain kohtaa.

        Ei siihen tarvita männän osumaa,.........tuossa vois olla totuus !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämyksesi autoista on selvästi tasolla olematon. Tuossa on mäntä ottanut kontaktia yläkerran kanssa kun tulppa on rusentunut tuohon kuntoon.

        T. Osss

        Osssin tietämys autoista ei ole vielä tullut parempaan päin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osssin tietämys autoista ei ole vielä tullut parempaan päin !

        Täytyy nyt vielä täsmentää, että tuo venttiili tarkennus oli minulta.

        T. Osss


    • Anonyymi

      Tuohon aloitukseen vielä. Tuon turbon korjauksen käsitän täysin ,,kun nykyään turbo on kohta jokisessa autossa ja ne toimmii jo noinkin kovilla paineilla niin sen korjaus tulee yleensä ensimmäisenä oli automerkki mikä hyvänsä. Sitten ihmettelen tuota termiä "turbon siipien vaihto" eiköhän se pitäis olla aivan muuta. Turbot hajoaa erilailla, esim. laakereiltaan ja tiivistyksiltään., en ole kyllä ennen turbon siipien vaihdosta. Tuo 1,2 turbomoottori ei kai ollut kovin Renaultin moottoreista siitä parhaasta päästä kun Renault itse katkaisi sen tuotannon ja ruvettiin kehittämään 1,3 moottori. Vaikuittais että jotkut 1,2 moottorit ovat kulkeneet hyvin ja toiset ongelmissa jakoketjun kanssa. Jos tuohon on vaihdettu jakoketju,sen vois ymmärtää mutta nuo loput ovat kyllä täyttä kysymys merkkiä , ajettiinkohan niin pitkään että ketju rikkoontui !!

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää nyt enään väittäkö selvää asiaa.
        Kone ei ole 1,2 vaan iskutilavuus 898 cm3 ( 0,9)
        3 sylinteriä.
        Täällä se lukee.
        https://www.apu.fi/artikkelit/koeajossa-dacia-logan-mcv-stepway


        Dacia Logan MCV Stepway Easy-R

        Hinta vakiovarustein 15 199 €
        Moottori Rivi-3, bensiini, turbo
        Iskutilavuus 898 cm3

        Älkää nyt enään väittäkö selvää asiaa......Lopeta tuo, sinä väittelet aivan väärästä asiasta. Tuo konevikainen auto ei ole Logan vaan LODGY !!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää nyt enään väittäkö selvää asiaa.
        Kone ei ole 1,2 vaan iskutilavuus 898 cm3 ( 0,9)
        3 sylinteriä.
        Täällä se lukee.
        https://www.apu.fi/artikkelit/koeajossa-dacia-logan-mcv-stepway


        Dacia Logan MCV Stepway Easy-R

        Hinta vakiovarustein 15 199 €
        Moottori Rivi-3, bensiini, turbo
        Iskutilavuus 898 cm3

        Logan ja Sandero kylläkin löytyy 0,9 moottorilla !!


    • Anonyymi

      Valitettavaa nykylaatua? Työkaverin nissan qaskäi leipoi kans, ei siinä paljoa yli sadantonnin ollu mittarissa, jakoketju tai muu osa hajos ja se siitä, vaihtokone tilalle muistellen..

      Ei kannata enää 2000 luvun ketjukoneisiin luottaa ihan sokeasti, googleta ja lue että onko ollu ongelmia, vältä ongelmat jo ennakkoon! Saksan romut loistaa näissä kärjessä, japskeissakin samaa yllättäen, mullakin oli lexus missä hiljainen suositus on ollu tarkkailla tai vaihtaa ketku 200tkm jälkeen vaikka se mikään huolto-ohjelman mukainen ole.
      Lue ja tiedä autostasi, voi säästää isoja summia, hankkiudu ajoissa eroon autosta jos siinä ilmenee jotain kalliita remppoja. Premium lexus, ei sitä oikeasti uskaltanu enää pitää koska riski suurilla kilometreillä alkaa olla järkyttävän iso korjauskuluissa, ps koskee muuten niitä muitakin merkkejä kun on kallis premium auto niin tiedä millä ajat kulujen suhteen, kyllä mä tiesinkin ja silti meinas osua ihan mega iso jätti kulu kohdalle, onneksi sain vaihdettua auton ajoissa..

      • Anonyymi

        Myö ajoin 2002 yariksella (ketjukone) 260tkm ilman ketjun vaihtoa ja meni toimivana eteenpäin. Mitäs dacistit tähän?


    • Anonyymi

      Dasi mina osta pois ja korja kunto suitsait.

      • Anonyymi

        Dacia Lodgy. Bensiinimoottori 1 197 cm³ 4 sylinteriä, turboahdin, 5-v. manuaalivaihteisto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia Lodgy. Bensiinimoottori 1 197 cm³ 4 sylinteriä, turboahdin, 5-v. manuaalivaihteisto.

        Mitä se kellekään kuuluu milläa ajaa. Vaikka ajaisin toytotalla ei haittais mitään.


    • Anonyymi

      Dacia lofty on säälittävä kommunisti kikotin. Oikea sontalavetti. Harasssoo

      • Anonyymi

        Sopiva auto papparaisille ajaa se 50tkm huoletonta. Sen jälkeen paalivalmista tavaraa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe