MH:n vastuuton päätös bussirahdin lopettamisesta Tampereella on korjattava!

Anonyymi-ap

Ellei MH peru päätöstään, on bussifirmojen ratkaistava rahtipalvelukysymys itse! Rahdin on jatkuttava!

54

1065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös tuo rahti jatku edelleen? Vain kuljetusmuoto muuttuu, bussista rekkaan.

      • Anonyymi

        Ja miten tämä auttaa bussiliikennettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miten tämä auttaa bussiliikennettä?

        Ei mitenkään. Nyt onkin menossa kolmostien bussiliikenteen kuoppajaiset.


    • Anonyymi

      Jaha. Ja shartteri lupin kerhotalolla on kiljupullo korjattu ja nyt alkaa oksentaminen täällä.
      Pupulla on rahat loppu ja koronakorjaaminen ei auta. Sitten vinguttaan täällä.

      • Anonyymi

        VL:n kassa on pullea


    • Anonyymi

      Matkustaja voi hypätä rekan kyytiin, yks paikka taitaa riittää?🚛🚚

      • Anonyymi

        MH:n ei pitäisi käyttää rekkoja lainkaan. KAIKKI rahti busseille!


    • Anonyymi

      Muistan hyvin kuinka vielä 1980 luvulla Tampereen linja-autoasemalla oli suuri rahtiterminaali ja linja-autoaseman eteläpäässä luki suurin kirjaimin LINJA-AUTORAHTI. Mikä on MH:oon mennyt? Eikö se ymmärrä olevansa linja-auto?

      • Anonyymi

        Ei lukenut mikään REKKARAHTI!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lukenut mikään REKKARAHTI!!!!!!!

        Eikä ollut missään Sarankulmassa!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ollut missään Sarankulmassa!!!!!!!

        Vaan KESKELLÄ kaupunkia


    • Anonyymi

      ÖYRRRÄÄÖYH

    • Anonyymi

      Rahti on elinehto bussiliikenteelle, on suorastaan lisättävä LINJA-AUTOrahtia, rekat KOKONAAN POIS! - > voidaan kiepata vaikka Rmk keskustan kautta? Nyt ei kohta edes Hml keskustaan. Kuinka sitten Vlk? Ajetaanko piittaamatta vaan moottoritietä ohi? Kuka valopää luulee että pieniä paikkakuntia voidaan palvella ELLEI rahti kulje??!!

    • Anonyymi

      LISÄÄ LINJA-AUTORAHTIA!!!!!!!

    • Anonyymi

      Bussiyhtiöt perustakoot Uuden Matkahuollon. Matkahuolto muuttakoon nimensä Rekkarahtihuolloksi.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen havainto. Kukaan ei riennä puolustelemaan Matkahuollon päätöstä, joka näivettää rajusti perinteistä 3-tien bussiliikennettä. Ei kai ole vielä keksitty, kuinka tåmänkin saisi sepitettyä Helken syyksi 😄

      • Anonyymi

        Juuri näin. Onneksi Laurin perustama OB ei ole rahdista riippuvainen. Kiitos MH:n joka jo 2012 kuristi rahtiruuvilla OB:ta. Menestys oli siksi alusta asti luotava ilman rahtia ja nyt nähdään kuinka arvokasta tämäkin Pekan ja Laurin työ oli ja on maamme bussiliikenteelle. Ne, jotka nojaavat nyt rahtiin, ovat pulassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Onneksi Laurin perustama OB ei ole rahdista riippuvainen. Kiitos MH:n joka jo 2012 kuristi rahtiruuvilla OB:ta. Menestys oli siksi alusta asti luotava ilman rahtia ja nyt nähdään kuinka arvokasta tämäkin Pekan ja Laurin työ oli ja on maamme bussiliikenteelle. Ne, jotka nojaavat nyt rahtiin, ovat pulassa.

        Lauri ja Pekka olivat onnettomia tunareita, kuten useasti on todettu. He kantavat vastuun koko maan joukkoliikenteen näivettämisestä. Voisivat hävetä, mutta ovat siihenkin liian tyhmiä ja ylimielisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri ja Pekka olivat onnettomia tunareita, kuten useasti on todettu. He kantavat vastuun koko maan joukkoliikenteen näivettämisestä. Voisivat hävetä, mutta ovat siihenkin liian tyhmiä ja ylimielisiä.

        Ja se itse asia eli MH:n rahtipäätös, ansaitseeko aplodit? Näivettääkö jotain? Ollaanko MH:ssa liian tyhmiä ja ylimielisiä häpeämään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se itse asia eli MH:n rahtipäätös, ansaitseeko aplodit? Näivettääkö jotain? Ollaanko MH:ssa liian tyhmiä ja ylimielisiä häpeämään?

        Niinpä, eivätkä ole vieläkään pyytäneet anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, eivätkä ole vieläkään pyytäneet anteeksi.

        Matkahuollon tiedote vielä KHO:n lopulliseen tuomion jälkeenkin oli katumaton. Ei me miittää oltu tehty väärin vaikka meijjät nyt (epäoikeujjenmukasesti) tuomittiinkin. Pah.

        Anteeksipyynnöt ei MH-kekkulien repertuaariin kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkahuollon tiedote vielä KHO:n lopulliseen tuomion jälkeenkin oli katumaton. Ei me miittää oltu tehty väärin vaikka meijjät nyt (epäoikeujjenmukasesti) tuomittiinkin. Pah.

        Anteeksipyynnöt ei MH-kekkulien repertuaariin kuulu.

        Muistetaan nyt kuitenkin, että ketään ei tuomittu kartelliin osallistumisesta, eikä voidakaan tuomita, sillä se ei ole rikos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se itse asia eli MH:n rahtipäätös, ansaitseeko aplodit? Näivettääkö jotain? Ollaanko MH:ssa liian tyhmiä ja ylimielisiä häpeämään?

        Tällä toimialalla on vain yksi ylimielinen ja häpeämätön kekkuli. Hänen etunimensä on Lauri. Puheistaan päätellen hän ei vieläkään ymmärrä, kuinka suuren vahingon on tehnyt toimialalle, häntä työllistäneille yrityksille, koko yhteiskunnalle ja ennen kaikkea joukkoliikenteen käyttäjille. Toinen häpeämätön on nimeltään Pekka, mutta hän ehkä ymmärsi, että heidän toimintansa on menossa pahasti metsään ja hyppäsi uppoavasta laivasta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä toimialalla on vain yksi ylimielinen ja häpeämätön kekkuli. Hänen etunimensä on Lauri. Puheistaan päätellen hän ei vieläkään ymmärrä, kuinka suuren vahingon on tehnyt toimialalle, häntä työllistäneille yrityksille, koko yhteiskunnalle ja ennen kaikkea joukkoliikenteen käyttäjille. Toinen häpeämätön on nimeltään Pekka, mutta hän ehkä ymmärsi, että heidän toimintansa on menossa pahasti metsään ja hyppäsi uppoavasta laivasta pois.

        " Toinen häpeämätön on nimeltään Pekka, mutta hän ehkä ymmärsi, että heidän toimintansa on menossa pahasti metsään ja hyppäsi uppoavasta laivasta pois."
        Taisi olla Möttö, joka kerran sanoi, että Sir Brian oli erittäin antelias hänelle, kun hän myi osakkeensa, ja lähti yrityksestä. Tokkopa Souter olisi lähtenyt rahoittamaan yritystä, jossa hänellä ei olisi ollut määräysvaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistetaan nyt kuitenkin, että ketään ei tuomittu kartelliin osallistumisesta, eikä voidakaan tuomita, sillä se ei ole rikos.

        Eipäs kekkuloida enää, vaan pysytään totuudessa edes täällä.

        "Suurin korotus tuli Linja-autoliiton omistamalle Matkahuollolle, jolle KHO TUOMITSI 4,3 miljoonan euron maksun."

        "Kartelli yritti ­estää uusien yrittäjien ­tulon markkinoille."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/viiden-vuoden-bussikartelli-tuli-yhtioille-kalliiksi-kho-korotti-sakkomaksuja/97d82a7e-5cb5-465d-b2d4-723b57b97bb3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Toinen häpeämätön on nimeltään Pekka, mutta hän ehkä ymmärsi, että heidän toimintansa on menossa pahasti metsään ja hyppäsi uppoavasta laivasta pois."
        Taisi olla Möttö, joka kerran sanoi, että Sir Brian oli erittäin antelias hänelle, kun hän myi osakkeensa, ja lähti yrityksestä. Tokkopa Souter olisi lähtenyt rahoittamaan yritystä, jossa hänellä ei olisi ollut määräysvaltaa.

        Tottakai Souterilla oli määräysvaltaa. Jopa koko alalla niin paljon että paronit pelkäsivät häntä ja vihdoin Onnibussia alettiinkin kohdella sen verran kohtuullisesti että mm. liittyminen LAL:iin tuli järkeväksi ja Kampin lähtömaksuriisto loppui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai Souterilla oli määräysvaltaa. Jopa koko alalla niin paljon että paronit pelkäsivät häntä ja vihdoin Onnibussia alettiinkin kohdella sen verran kohtuullisesti että mm. liittyminen LAL:iin tuli järkeväksi ja Kampin lähtömaksuriisto loppui.

        Souter määräsi myös sen, että Onnibussin alkuajan pienyrittäjiä ei enää voitu pitää toiminnassa mukana. Niinpä moni heistä tuhoutui. Onnibuskin olisi tuhoutunut ilman Souteria. Eli Onnibus tarvitsi Souterin kilvekseen paronihyökkäyksiä vastaan. Siis paronit aiheuttivat Onnibussin alkuaikojen pienyrittäjien tuhot. Silloinen LAL:n pj muuten vielä julkisesti hyökkäsi Kesälahden Linjaa vastaan ja se yritys tuhoutui lopullisesti myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Souter määräsi myös sen, että Onnibussin alkuajan pienyrittäjiä ei enää voitu pitää toiminnassa mukana. Niinpä moni heistä tuhoutui. Onnibuskin olisi tuhoutunut ilman Souteria. Eli Onnibus tarvitsi Souterin kilvekseen paronihyökkäyksiä vastaan. Siis paronit aiheuttivat Onnibussin alkuaikojen pienyrittäjien tuhot. Silloinen LAL:n pj muuten vielä julkisesti hyökkäsi Kesälahden Linjaa vastaan ja se yritys tuhoutui lopullisesti myös.

        Tämä kaikki toki sopi hyvin LAL:n pirtaan. Liitossa oli aina valta ollut muutamilla suurimmilla sukuoikeussuvuilla eikä sen pienjäsenten asioita ajettu ellei se hyödyttänyt isoja sukuoikeussukuja. Pienjäsenten rooli oli vain tuoda rahaa LAL:n lobbauskassaan isojen sukuoikeussukujen agendan ajamiseen. Ja ne pienyrittäjät, jotka olivat liiton ulkopuolella, olivat täysin suojattomia. Esim. pienenpieni Helmikkala roikkui liitossa mukana vain koska alalla toimiminen edellytti "suojelurahan" maksamista LAL:lle. Muuten olisi joutunut sen hampaisiin ja noutaja olisi tullut heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai Souterilla oli määräysvaltaa. Jopa koko alalla niin paljon että paronit pelkäsivät häntä ja vihdoin Onnibussia alettiinkin kohdella sen verran kohtuullisesti että mm. liittyminen LAL:iin tuli järkeväksi ja Kampin lähtömaksuriisto loppui.

        Aika näköjään kultaa muistot. Alkuperäisen Onnibussin oli tarkoitus toimia ilman Matkahuoltoa. Lauri ja Pekka pitivät Matkahuoltoa vihollisenaan kuvitellen, että turistiliikenteen pysäkki voisi ikuisesti toimia maan pääkaupungissa Onnibussin terminaalina. He kävivät oikeustaistoa Kampin terminaalin maksuista häviten tämän 10 - 0. Helsingin pyöräilijät ja paikalliset tilausliikenneyritykset nostivat lisäksi metakan Kiasman turistipysäkin väärästä käyttötarkoituksesta ja Onnibussin oli pakko nöyrtyä ja aloittaa toimiminen Kampissa. Tämä päätös oli tietysti matkustajien etu, mutta samalla lisäsi Laurin ja Pekan katkeruutta entisestään muita yrittäjiä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika näköjään kultaa muistot. Alkuperäisen Onnibussin oli tarkoitus toimia ilman Matkahuoltoa. Lauri ja Pekka pitivät Matkahuoltoa vihollisenaan kuvitellen, että turistiliikenteen pysäkki voisi ikuisesti toimia maan pääkaupungissa Onnibussin terminaalina. He kävivät oikeustaistoa Kampin terminaalin maksuista häviten tämän 10 - 0. Helsingin pyöräilijät ja paikalliset tilausliikenneyritykset nostivat lisäksi metakan Kiasman turistipysäkin väärästä käyttötarkoituksesta ja Onnibussin oli pakko nöyrtyä ja aloittaa toimiminen Kampissa. Tämä päätös oli tietysti matkustajien etu, mutta samalla lisäsi Laurin ja Pekan katkeruutta entisestään muita yrittäjiä kohtaan.

        Kamppi-ongelma johtui vain ja ainoastaan siitä että Onnibussin ei ollut mitäån järkeä liittyä sitä vainonneeseen LAL:iin. LAL:n ulkopuolisille Kampin lähtömaksut olivat 10-kertaiset. Niitä Onnibus ei suostunut maksamaan. Souterin myötä paronien asenne muuttui pakon edessä fiksummaksi, jolloin liityminen LAL:iin tuli mahdolliseksi kuin myös siirtyminen Kamppiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika näköjään kultaa muistot. Alkuperäisen Onnibussin oli tarkoitus toimia ilman Matkahuoltoa. Lauri ja Pekka pitivät Matkahuoltoa vihollisenaan kuvitellen, että turistiliikenteen pysäkki voisi ikuisesti toimia maan pääkaupungissa Onnibussin terminaalina. He kävivät oikeustaistoa Kampin terminaalin maksuista häviten tämän 10 - 0. Helsingin pyöräilijät ja paikalliset tilausliikenneyritykset nostivat lisäksi metakan Kiasman turistipysäkin väärästä käyttötarkoituksesta ja Onnibussin oli pakko nöyrtyä ja aloittaa toimiminen Kampissa. Tämä päätös oli tietysti matkustajien etu, mutta samalla lisäsi Laurin ja Pekan katkeruutta entisestään muita yrittäjiä kohtaan.

        Onnibussin tarkoitus oli näkyä MH:n aikatauluhaussa ja olla mukana rahtipalveluissa heti alusta eli 1.1.2012 alkaen. Tokihan tämä ei sulkenut sitä pois, että samalla MH:n asemalipunmyynti oli kilpailija Onnibussin verkkokaupalle. Verkkolipunmyyntiähän MH:lla ei tuolloin edes ollut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibussin tarkoitus oli näkyä MH:n aikatauluhaussa ja olla mukana rahtipalveluissa heti alusta eli 1.1.2012 alkaen. Tokihan tämä ei sulkenut sitä pois, että samalla MH:n asemalipunmyynti oli kilpailija Onnibussin verkkokaupalle. Verkkolipunmyyntiähän MH:lla ei tuolloin edes ollut!

        Se oli siis MH, joka aloitti vihollisuudet Onnibussia vastaan heti alussa. Ei vuoroja aikatauluhakuun näkyviin (siellä oli jo näkynyt aiemminkin sellaisia vuoroja joihin MH:n myymät liput eivät olleet kelvanneet) eikä mukaan rahtipalveluihin. Rahtia kierrätettiin mieluummin vaihdollista ja selvästi hitaampaa kiertoreittiä pitkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli siis MH, joka aloitti vihollisuudet Onnibussia vastaan heti alussa. Ei vuoroja aikatauluhakuun näkyviin (siellä oli jo näkynyt aiemminkin sellaisia vuoroja joihin MH:n myymät liput eivät olleet kelvanneet) eikä mukaan rahtipalveluihin. Rahtia kierrätettiin mieluummin vaihdollista ja selvästi hitaampaa kiertoreittiä pitkin!

        Ja kuinkahan edes yhteistyö MH:n puolelta olisi mahtanut sujua jos Onnibus olisi esittänyt että alkakaapa myydä lippuja meidänkin vuoroille? LOL

        Matkahuolto teki ITSE heti alussa täysin selväksi että MIKÄÄN yhteistyö ei toimi "markkinahäiriköiden" kanssa. Ja selvähän se. Juuri noinhan kartellikekkulit olivat keskenään asiat sopineetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuinkahan edes yhteistyö MH:n puolelta olisi mahtanut sujua jos Onnibus olisi esittänyt että alkakaapa myydä lippuja meidänkin vuoroille? LOL

        Matkahuolto teki ITSE heti alussa täysin selväksi että MIKÄÄN yhteistyö ei toimi "markkinahäiriköiden" kanssa. Ja selvähän se. Juuri noinhan kartellikekkulit olivat keskenään asiat sopineetkin.

        Täå meni just näin, 5AATANA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamppi-ongelma johtui vain ja ainoastaan siitä että Onnibussin ei ollut mitäån järkeä liittyä sitä vainonneeseen LAL:iin. LAL:n ulkopuolisille Kampin lähtömaksut olivat 10-kertaiset. Niitä Onnibus ei suostunut maksamaan. Souterin myötä paronien asenne muuttui pakon edessä fiksummaksi, jolloin liityminen LAL:iin tuli mahdolliseksi kuin myös siirtyminen Kamppiin.

        Näitä Kampin lähtömaksuja puitiin oikeudessa eikä niissä ollut mitään lain vastaista. Kannattaisi pysyä totuudessa, vaikka kuinka tekisi mieli propagandoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamppi-ongelma johtui vain ja ainoastaan siitä että Onnibussin ei ollut mitäån järkeä liittyä sitä vainonneeseen LAL:iin. LAL:n ulkopuolisille Kampin lähtömaksut olivat 10-kertaiset. Niitä Onnibus ei suostunut maksamaan. Souterin myötä paronien asenne muuttui pakon edessä fiksummaksi, jolloin liityminen LAL:iin tuli mahdolliseksi kuin myös siirtyminen Kamppiin.

        Jälleen kerran, otapas ja perusta K-kauppa ja sitten marssit paikalliseen Prismaan ja ilmoitat perustavasi K-kaupan Prisman omistamaan kiinteistöön, samalla hinnalla kuin muutkin S-kaupan omat liikkeet. Tai oikeastaan vaadit liiketilat ilmaiseksi ja samalla mainostamaan Yhteishyvässä kauppasi tuotteita ja vieläpä myymäänkin niitä.
        Kyllä näki heti mitä tunareita tamponipojat olivat.


    • Anonyymi

      Kohtapa AKT lakot alkavat. Loppuu nuo horinanne.

    • Anonyymi

      Rahti ei saa loppua!!!!!!!

      • Anonyymi

        Ei rahti ole loppumassa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei rahti ole loppumassa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kuorma-autot ei Matkahuoltoon kuulu. KAIKKI rahti kaukobusseihin!!!!!!

        Vai onko Matkahuollon tavoitteena tuhota kaikki muu kaukobussiliikenne paitsi OnniBus.com:in (ei kuljeta rahtia) liikenne?

        Mitä Matkahuollolla on Valkeakosken, Hämeenlinnan linja-autoaseman ja Vantaan lentokentän kautta kulkevaa, kaikkia moottoritien ramppipysäkkejä palvelevaa Tampere-Helsinki -kaukobussiliikennettä vastaan??!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuorma-autot ei Matkahuoltoon kuulu. KAIKKI rahti kaukobusseihin!!!!!!

        Vai onko Matkahuollon tavoitteena tuhota kaikki muu kaukobussiliikenne paitsi OnniBus.com:in (ei kuljeta rahtia) liikenne?

        Mitä Matkahuollolla on Valkeakosken, Hämeenlinnan linja-autoaseman ja Vantaan lentokentän kautta kulkevaa, kaikkia moottoritien ramppipysäkkejä palvelevaa Tampere-Helsinki -kaukobussiliikennettä vastaan??!!

        Ei kai vaan poltetun maan taktiikka? Kun MH:n lellikille Paunulle tulee joka tapauksessa loppu ihan pian, niin ei sitten kenenkään muunkaan tarvitse pystyä jatkamaan perinteisenmallista kaukoliikennettä Kolmostiellä? Tästäkö onkin kyse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai vaan poltetun maan taktiikka? Kun MH:n lellikille Paunulle tulee joka tapauksessa loppu ihan pian, niin ei sitten kenenkään muunkaan tarvitse pystyä jatkamaan perinteisenmallista kaukoliikennettä Kolmostiellä? Tästäkö onkin kyse?

        VASTATKAA VASTUULLISET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai vaan poltetun maan taktiikka? Kun MH:n lellikille Paunulle tulee joka tapauksessa loppu ihan pian, niin ei sitten kenenkään muunkaan tarvitse pystyä jatkamaan perinteisenmallista kaukoliikennettä Kolmostiellä? Tästäkö onkin kyse?

        Eiköhän kyse ole siitä, että kuorma-autolla rahti kulkee pienemmillä yksikkökustannuksilla. Tämä on aivan ymmärrettävää, koska pakettipalveluiden kilpailutilanne on hyvin tiukka ja pääkilpailija on Posti, joka kilpailee hieman eri pelisäännöillä kuin Matkahuolto ja muut yksityiset toimijat. En usko, että tässä ketään suositaan tai syrjitään. Jos edellinen oli jonkinlainen vetoomus Valkeakosken Liikenteen puolesta, niin voidaan myös miettiä että paljonko sitä rahtia mahtuisi mataliin lähiliikenneautoihin olettaen, että muutama matkalaukkukin pitää mukaan mahtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kyse ole siitä, että kuorma-autolla rahti kulkee pienemmillä yksikkökustannuksilla. Tämä on aivan ymmärrettävää, koska pakettipalveluiden kilpailutilanne on hyvin tiukka ja pääkilpailija on Posti, joka kilpailee hieman eri pelisäännöillä kuin Matkahuolto ja muut yksityiset toimijat. En usko, että tässä ketään suositaan tai syrjitään. Jos edellinen oli jonkinlainen vetoomus Valkeakosken Liikenteen puolesta, niin voidaan myös miettiä että paljonko sitä rahtia mahtuisi mataliin lähiliikenneautoihin olettaen, että muutama matkalaukkukin pitää mukaan mahtua.

        Muuten tänä kirjoitus on ihan totta, mutta mitään matkalaukkuja VL;n autojen tavaratilassa ei kyllä ole. Miten voisi olla, kun ei ole matkustajiakaan, niin kenen laukkuja siellä sitten muka olisi. Vai kuljetetaanko niissä laukuissa shartter lupin fanipostia. Eipä vaan sekään kyllä laukkuja täytä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten tänä kirjoitus on ihan totta, mutta mitään matkalaukkuja VL;n autojen tavaratilassa ei kyllä ole. Miten voisi olla, kun ei ole matkustajiakaan, niin kenen laukkuja siellä sitten muka olisi. Vai kuljetetaanko niissä laukuissa shartter lupin fanipostia. Eipä vaan sekään kyllä laukkuja täytä

        Saattaahan siellä olla yksi matkustamassa lentokentälle iso laukku mukanaan. Matalaan paikallisliikennebussiin iso laukku ei mahdu pystyyn, joten se pitää laittaa lappeelleen ja tällöin se täyttääkin jo puolet lähiliikennebussin rahtitilasta, eli rahtia ei juurikaan mahtuisi mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten tänä kirjoitus on ihan totta, mutta mitään matkalaukkuja VL;n autojen tavaratilassa ei kyllä ole. Miten voisi olla, kun ei ole matkustajiakaan, niin kenen laukkuja siellä sitten muka olisi. Vai kuljetetaanko niissä laukuissa shartter lupin fanipostia. Eipä vaan sekään kyllä laukkuja täytä

        Eikö Paunukaan himoa rahtia? Entäs Länsilinjat, jonka EB-autossa oli aikoinaan perässä erityinen rahtitilakin? Ei koko elämä pyöri Valkeakosken Liikenteen ympärillä, häh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kyse ole siitä, että kuorma-autolla rahti kulkee pienemmillä yksikkökustannuksilla. Tämä on aivan ymmärrettävää, koska pakettipalveluiden kilpailutilanne on hyvin tiukka ja pääkilpailija on Posti, joka kilpailee hieman eri pelisäännöillä kuin Matkahuolto ja muut yksityiset toimijat. En usko, että tässä ketään suositaan tai syrjitään. Jos edellinen oli jonkinlainen vetoomus Valkeakosken Liikenteen puolesta, niin voidaan myös miettiä että paljonko sitä rahtia mahtuisi mataliin lähiliikenneautoihin olettaen, että muutama matkalaukkukin pitää mukaan mahtua.

        Silloin kun on vähän matkustajia, rahtia voidaan kuormata myös sisälle. Silloin kun on paljon matkustajia, rahtia ei edes tarvita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun on vähän matkustajia, rahtia voidaan kuormata myös sisälle. Silloin kun on paljon matkustajia, rahtia ei edes tarvita!

        "Silloin kun on vähän matkustajia, rahtia voidaan kuormata myös sisälle. Silloin kun on paljon matkustajia, rahtia ei edes tarvita!"
        En viitsi etsiä onko nyt, mutta on ollut kiellettyä kuljettaa matkustamossa muuta kuin matkustajien käsimatkatavarat. Siksi isommat matkalaukutkin piti laittaa rahtitiloihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Paunukaan himoa rahtia? Entäs Länsilinjat, jonka EB-autossa oli aikoinaan perässä erityinen rahtitilakin? Ei koko elämä pyöri Valkeakosken Liikenteen ympärillä, häh?

        Tällainen rahtiperäauto ei ole koskaan liikennöinyt pelkästään Tre-Hki -välillä, vaan sitä käytettiin Pohjanmaan suunnan linjoilla, missä rahtimäärä olikin todella suuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaahan siellä olla yksi matkustamassa lentokentälle iso laukku mukanaan. Matalaan paikallisliikennebussiin iso laukku ei mahdu pystyyn, joten se pitää laittaa lappeelleen ja tällöin se täyttääkin jo puolet lähiliikennebussin rahtitilasta, eli rahtia ei juurikaan mahtuisi mukaan.

        MUAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        BUOOHOHOHOHOHOHOHOHOHOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Minä olen kerran nähnyt Pupubussin rahtitilan. Se oli täynnä rahtia, matkalaukkuja ja kolme polkupyörääkin olisi mahtunut tarvittaessa!

        Pupu on oikea rahtijuhta! Ketä totuus kiinnostaa!

        Ja taas rahti kulkee railakkaimmin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MUAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        BUOOHOHOHOHOHOHOHOHOHOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Minä olen kerran nähnyt Pupubussin rahtitilan. Se oli täynnä rahtia, matkalaukkuja ja kolme polkupyörääkin olisi mahtunut tarvittaessa!

        Pupu on oikea rahtijuhta! Ketä totuus kiinnostaa!

        Ja taas rahti kulkee railakkaimmin!

        Helsingin rahdista pääosa menee Vantaan terminaalin kautta, Hämeenlinnan rahti loppui ja Tampereenkin rahti on loppumassa keväällä. Mistä siis pupubussi kerää täyden kuorman? Kuljettaako markkinointipäällikkö omia romujaan mukana vuoroilla?


    • Anonyymi

      Jollekin Matkahuollon rahtitoiminta on vain välillä Helsinki-Tampere (linja-autoasema) Paunun autolla, jollekin Valkeakosken liikenteen autolla.

      Matkahuolto Oy:n johdon tehtävänä on jo osakeyhtiölain mukaan yhtiön edusta huolehtiminen, ei yksittäisen bussiyhtiön:
      Osakeyhtiölaki
      8 §
      Johdon tehtävä
      Yhtiön johdon on huolellisesti toimien edistettävä yhtiön etua.

      Jos linja-autoliikenne ei henkilöliikenteenä ole kannattavaa, pitäisikö liikennöitsijän miettiä alan vaihtoa, vaikkapa tavaraliikenteeseen?

      • Anonyymi

        Tässäpä ilmainen vinkki shartter lupille. Ei muutakuin markkinointistrategiaa miettimään. Jos 3-tien tyhjänä ajamiselta vaan ehtii miettiä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe