Miksi flättärit halutaan tehdä naurun alaiseksi?

Anonyymi-ap

Pidemmän aikaan osa ihmisistä on laittanut kaikkensa sen eteen, että meidät flättärit saataisiin mahdollisimman huonoon valoon. Tehtaillaan jopa tahallisesti vääristettyjä dokkareita, kuten vaikkapa tämä Netflixin Behind The curve. Tämähän on tekemällä tehty mustamaalausvideo, jossa laitetaan halvasta meitä flättäreitä. Tässä dokumentissa on varmasti ollut mukana myös aitoja flättäreitä, mutta myös flättäreiden sekaan soluttautuneita pallopäitä ihan vain pilailumielessä. Dokumentti ei sitä paitsi ollut edes kovin uskottava. Katsoin sen itsekin ja totesin sen valheelliseksi propagandaksi.

Meille flättäreille on naurettu suomalaisenkin median toimesta. Jopa Yle on tähän syyllistynyt. Mitä me olemme tehneet, että ansaitsemme tällaisen vihapuheeksikin luokiteltavan kettuilun? Jos vastaava kohdistuis johonkin toiseen vähemmistöön, niin sille laitettais kyllä saman tien toppi. Miksi me flättärit joudumme tällaisen pilkan kohteeksi. Mehän olemme vähemmistö, ainakin tällä hetkellä. Ja meidän sysääminen marginaaliin on rasismia pahimmillaan. Eikö suvaitsevassa maailmassa täytyisi suvaita myös meitä flättäreitä? Ei se ole varmastikaan keltään pois, jos joku tietää, että maa on todellisuudessa litteä. Vai pelottaako se jotain tahoa, että osa on päässyt tällaisen totuuden äärelle? Vähän siltä tuntuu, kun niin kovasti ollaan lynkkaamassa meitä maan rakoon. Tämä ei tunnu totisesti kivalta.
Tänä päivänä flättärinä olo on todella tukalaa. Kovinkaan moni flättäri ei uskalla enää tunnustaa uskovansa litteään maahan ikävän kohtelun vuoksi. Näin joutuvat toimimaan myös kaikki uskovaiset. Tänä päivänä kun ei ole trendikästä uskoa Raamatun totuuksiin :(.

Onneksi osa meistä flättäreistä emme lannistu. Aiomme käydä tätä informaatiosotaa niin pitkään, kuin mahdollista. Me haluamme, että jatkossakin kuuluu myös totuuden ääni. Ja että jatkossakin saa olla julistamassa litteän maan totuutta. Mutta ennen kaikkea julistaa evankeliumia Herrassa Jeesuksessa. Tärkeintä loppupeleissä on se, että saamme uskoa Jeesukseen ja antaa kaikki taakat hänen kannettavakseen. Flättärismi ei ole pakollista, mutta flättärinä on monin verroin helpompaa luottaa Jumalaan ja hänen johdatukseensa!

73

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysymys pitäisi asetella muotoon miksi te itse teette itsestänne naurettavia?

      • Anonyymi

        Te sen teette! Onko se teistä oikeasti niin paha asia, että jotku tietää jotain, miltä muut ovat silmänsä ummistaneet? Jos te ette usko meidän tavoin litteään maahan, niin pitäkää pallo-oppinne ja keskittykää omaan elämäänne. Miksi pitää tulla meille naurelemaan. Tätä en ymmärrä. Muutenkin monet, ei kaikki, mutta monet pallopäät ovat järkyttävän ylimielisiä ja täten oikeuttavat törkeän käytöksen meitä lättäpäitä kohtaan. Opetelkaa suvaitsemaan erilaisia ajattelutapoja. Olisiko se liikaa pyydetty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te sen teette! Onko se teistä oikeasti niin paha asia, että jotku tietää jotain, miltä muut ovat silmänsä ummistaneet? Jos te ette usko meidän tavoin litteään maahan, niin pitäkää pallo-oppinne ja keskittykää omaan elämäänne. Miksi pitää tulla meille naurelemaan. Tätä en ymmärrä. Muutenkin monet, ei kaikki, mutta monet pallopäät ovat järkyttävän ylimielisiä ja täten oikeuttavat törkeän käytöksen meitä lättäpäitä kohtaan. Opetelkaa suvaitsemaan erilaisia ajattelutapoja. Olisiko se liikaa pyydetty?

        Luitko itse oman kirjoituksesi? Syytät meitä maatietoisia, siis meitä jotka tiedämme (emme usko) maapallon muodon, kiertoradan, aurinkokunnan jne. YLIMIELISIKSI?
        Kuitenkin juttusi alussa väitit teistä uskovaisista: "joku tietää jotain, miltä muut ovat silmänsä ummistaneet"! Voiko enää ylimielisempää soopaa kirjoittaa?
        Maapallo on tiedetty palloksi jo parituhatta vuotta, satojen vuosien aikana tuhannet tiedemiehet ovat julkaisseet tutkimuksiaan, joita toiset ovat arvioineet ja tosiksi havainneet. Teidän rakkaasta litteästä maasta ei ole, sadoista pyynnöistä huolimatta yhtäkään ymmärrettävää ja tieteellisesti pätevää todistetta. Parasta mihin pystytte on: "palloteoria ei vain käy mun järkeen"!?! Tuo on ylimielisyyttä jos mikä. Myöskin törkeässä kielenkäytössä toisia kirjoittajia kohtaan te johdatte ylivoimaisesti.

        Se on liikaa pyydetty, että pitäisi unohtaa vuosisataiset todisteet maan oikeasta muodosta, ja hypätä littu-valehtelijotten kelkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te sen teette! Onko se teistä oikeasti niin paha asia, että jotku tietää jotain, miltä muut ovat silmänsä ummistaneet? Jos te ette usko meidän tavoin litteään maahan, niin pitäkää pallo-oppinne ja keskittykää omaan elämäänne. Miksi pitää tulla meille naurelemaan. Tätä en ymmärrä. Muutenkin monet, ei kaikki, mutta monet pallopäät ovat järkyttävän ylimielisiä ja täten oikeuttavat törkeän käytöksen meitä lättäpäitä kohtaan. Opetelkaa suvaitsemaan erilaisia ajattelutapoja. Olisiko se liikaa pyydetty?

        En mä naura, ihmettelen miksi väitätte asioita, jotka näkee siellä missä mä asun paljain silmin mahdottomiksi.

        Ihmettelen sitäkin miksette tule tänne niitä katsomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko itse oman kirjoituksesi? Syytät meitä maatietoisia, siis meitä jotka tiedämme (emme usko) maapallon muodon, kiertoradan, aurinkokunnan jne. YLIMIELISIKSI?
        Kuitenkin juttusi alussa väitit teistä uskovaisista: "joku tietää jotain, miltä muut ovat silmänsä ummistaneet"! Voiko enää ylimielisempää soopaa kirjoittaa?
        Maapallo on tiedetty palloksi jo parituhatta vuotta, satojen vuosien aikana tuhannet tiedemiehet ovat julkaisseet tutkimuksiaan, joita toiset ovat arvioineet ja tosiksi havainneet. Teidän rakkaasta litteästä maasta ei ole, sadoista pyynnöistä huolimatta yhtäkään ymmärrettävää ja tieteellisesti pätevää todistetta. Parasta mihin pystytte on: "palloteoria ei vain käy mun järkeen"!?! Tuo on ylimielisyyttä jos mikä. Myöskin törkeässä kielenkäytössä toisia kirjoittajia kohtaan te johdatte ylivoimaisesti.

        Se on liikaa pyydetty, että pitäisi unohtaa vuosisataiset todisteet maan oikeasta muodosta, ja hypätä littu-valehtelijotten kelkkaan.

        Huomaatko ylimielisyyttä kirjoituksessasi? Lueppa uudelleen ihan ajan kanssa. Jos et sittenkään huomaa, niin täytyy sanoa, että olet kyllä todella ylimielinen pöyhkeilijä! Ja muka luulet itseäsi maatietoiseksi... HAH HAH! Salli mun nauraa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä naura, ihmettelen miksi väitätte asioita, jotka näkee siellä missä mä asun paljain silmin mahdottomiksi.

        Ihmettelen sitäkin miksette tule tänne niitä katsomaan.

        Ai minne katsomaan? Sinullako muka joku ihmeitä tekevä periskuuppi tms. jolla sen näkisi? Salli mun nauraa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko ylimielisyyttä kirjoituksessasi? Lueppa uudelleen ihan ajan kanssa. Jos et sittenkään huomaa, niin täytyy sanoa, että olet kyllä todella ylimielinen pöyhkeilijä! Ja muka luulet itseäsi maatietoiseksi... HAH HAH! Salli mun nauraa!

        Et sitten osaa lukea? Tai ainakaan kykene käsittelemään lukemaasi?
        SINÄ olet se ylimielinen pöyhkeilijä, etkö sinä ihmisparka tajua, että jos joku kirjoittaa totuuksia, se ei ole ylimielistä, miten totuuden kirjoittaminen voi olla ylimielistä?
        Tosin jos on niin syvällä harhoissaan ja ylimielinen ettei edes halua lukea toisten kirjoituksia, eihän tuollaista voi enää auttaa!
        Olen todellakin maatietoinen, tiedän mikä on maan muoto! Tiedätkö SINÄ?
        En salli sinun nauraa, sallitko minun tuntea surua sinun täydellisen typeryytesi takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai minne katsomaan? Sinullako muka joku ihmeitä tekevä periskuuppi tms. jolla sen näkisi? Salli mun nauraa :D

        Australiaan.

        Ei siinä periskooppeja tarvita.

        Aurinko taivaalla nousee ja laskee suunnasta tähän aikaan vuotta jossa sen ei kuuluisi koskana olla jos Maa on litteä sen teorian mukaan jota Litteät itse esittävät.

        Tervetuloa katsomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Australiaan.

        Ei siinä periskooppeja tarvita.

        Aurinko taivaalla nousee ja laskee suunnasta tähän aikaan vuotta jossa sen ei kuuluisi koskana olla jos Maa on litteä sen teorian mukaan jota Litteät itse esittävät.

        Tervetuloa katsomaan.

        Mahtavaa! Kuinka pitkä päivä teillä on nyt tähän vuodenaikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te sen teette! Onko se teistä oikeasti niin paha asia, että jotku tietää jotain, miltä muut ovat silmänsä ummistaneet? Jos te ette usko meidän tavoin litteään maahan, niin pitäkää pallo-oppinne ja keskittykää omaan elämäänne. Miksi pitää tulla meille naurelemaan. Tätä en ymmärrä. Muutenkin monet, ei kaikki, mutta monet pallopäät ovat järkyttävän ylimielisiä ja täten oikeuttavat törkeän käytöksen meitä lättäpäitä kohtaan. Opetelkaa suvaitsemaan erilaisia ajattelutapoja. Olisiko se liikaa pyydetty?

        Tähän kaikki salaliittoteoreetikot jäävät koukkuun.

        Se on hyvin koukuttava ajatus kuvitella olevansa jollain tavalla viisaampi tai tietorikkaampi kun muut ihmiset. Ajatella, että itsellä on jotain salaista uutta tietoa, mitä voi sitten muille ihmisille kertoilla ja yllättää muut ihmiset omilla hienoilla tiedoillansa. Tietojen ei tarvitse oikeasti olla totta, riittää kun itse uskoo olevansa jollain tavalla edistyneempi kun muut.

        Tämä on salaliittoteoreetikoiden ansa ja irti pyristely tuollaisista kuvitelmista voi olla hyvin vaikeaa.


    • Anonyymi

      Teille on annettu kattavat todisteet että elämme maapallolla, ette pysty kumoamaan niitä edes.

    • Anonyymi

      Mun aivot sippas lopullisesti, kun lähdin flättärismiin mukaan. Alkuun kuulosti todella järkevältä koko flat earth. Eriydyin kammioihin tutkimaan aihetta, mutta huomasin, että aivoni alkoivat pikkuhiljaa käymään ihan eri taajuudella, mitä valtaosan ihmisistä. Tämän huomasin mm. siinä, että enää en kyennyt juttelemaan kenenkään kanssa. Ei sen vuoksi, että olisimme olleet erimielisiä, vaan sen vuoksi, että aivoni vain olivat juuttuneet. En kyennyt enää mihinkään ajatteluun ja muistinikin jumahti täysin. Olisin ollut terapian tarpeessa, mutta kiitos korona-rajoitusten, sellaisia ei ollut tarjolla. Sain siis pimahtaa rauhassa ja tutkia flat earthia omassa kammiossani. Aivoni menivät aivan solmuun, kun tuntui, että nämä eri flat earth teoriatkin ovat keskenään ristiriidassa puhumattakaan muista salaliittoteorioista, joihin olin näinä vuosina tutustunut. Minusta tuli vainoharhainen ja epäilin kaikkia. Sitten aivotoimintani alkoi pikkuhiljaa hiipua. Aloin erakoitumaan ja sosiaalinen kanssakäyminen heikkeni huomattavasti. Tämä ei välttämättä näy kirjoituksessani, sillä täällä poterossa on helppo kirjoittaa vapautuneesti (toki tämäkään ei suju niin hyvin, kuin ennen). Väittelyihin minusta ei enää ole. Minut on lytätty niin monta kertaa maan rakoon, enkä oikeasti ole onnistunut esittää ainuttakaan järkevää argumenttia koko flat earthista, että olen alkanut epäilemään koko juttua jonkin sortin vedätykseksi ja netin erinäisiä ”tutkimussivustoja” yms. tahalliseksi trollailuksi, joihin osa meistä tyhmistä on saatu haksautettua mukaan. Koska haksahdin tällaiseen, osoittanee se sen, että mun pääni saattoi olla jo alusta alkaen sekasi. Näiden muutamien vuosien jälkeen pääni vasta onkin sekaisin. Ja tänä aikana olen tutustunut ”heimoon”, jotka ovat rokotuksia vastaan yms. mutta sitten saattavat ”biohakkeroida” itseään mitä ihmeellisimmillä keinoilla, kuten vaikkapa luonnosta saatavilla psykedeeleillä, eli toisin sanoen sienillä. Niitä itekin kokeilin ja luulen, että ne ovat mun nuppiani sekoittaneet, vaikkei näihin aineisiin riippuvuutta päässytkään syntymään. Olen nyt oikeasti sekaisin kuin seinäkello. Ei ehkä tästä kirjoituksesta sitä huomaa, mutta kun minun kanssa juttelee, niin änkytän ku mikäkin ja aivot lagaa yhtenään. Ja kun riittävän kauan olen ollut tällaisessa tilassa, joudun psykoosin kaltaiseen tilaan ja silloin alan oikeasti puhumaan ihan mitä sattuu. Ja tämä tila tulee monesti päälle silloin, kun sitä vähiten osaa odottaa. Olen toisin sanoen sekaisin. Kiitos siitä kuuluu erilaisille salaliittoteorioille, biohakkeroinnille, heimokokouksille, koronarajoituksille jne. Yhdessä nämä kaikki minun pääni sekoitti ja nyt ollaan sitten tässä.

      • Anonyymi

        Koronarajoituksissa mentiin mielestäni siis yli. En usko enää, että itse rokotteisiin oltais mitään siruja laitettu. Sen sijaan rajoituksia pidin silloin ja pidän nytkin ylireagointina. Korona olisi voinut tappaa enemmän väkeä, mutta ehkä olisi tuhansittain vähemmän mielenterveyspotilaita ja salaliittoteorioilla päänsä sekoittaneita. Noina aikoina ei saanut mistään apua mielen ongelmiin, jonka vuoksi moni haki sitten apua erilaisilta puoskareilta, kuten reikihoitajilta, shamaaneilta ynnä muilta poppamiehiltä. Ja osa vain erakoitui ja sekosi muuten vain.


      • Anonyymi

        Älä syytä meitä maatietoisia, äläkä aitoa heimohenkeä, joka on viime aikoina nostanut päätään. Syytä mieluummin vain niitä koronarajoituksia, joiden aikana sunkin aivot pehmeni. Mulla on edelleen aivot tikissä ja kyllä. Uskon yhä, että asumme litteässä maassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä syytä meitä maatietoisia, äläkä aitoa heimohenkeä, joka on viime aikoina nostanut päätään. Syytä mieluummin vain niitä koronarajoituksia, joiden aikana sunkin aivot pehmeni. Mulla on edelleen aivot tikissä ja kyllä. Uskon yhä, että asumme litteässä maassa!

        Miten sinulla on häpyä väitttää itseäsi MAATIETOISEKSI, sitten seuraavassa lauseessa väität maan olevan litteä? Onko pahempaa sekoilua ikinä nähty? Häpeä jos osaat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinulla on häpyä väitttää itseäsi MAATIETOISEKSI, sitten seuraavassa lauseessa väität maan olevan litteä? Onko pahempaa sekoilua ikinä nähty? Häpeä jos osaat!

        Kuka se tässä sekoilee? Se, että on massapsykoosissa mukana, ei todellakaan tarkoita sitä, että olisi oikeassa. Valtaosa ihmisistä kun on hypnotisoitu ihmeelliseen massapsykoosiin ja täten täysin hukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä syytä meitä maatietoisia, äläkä aitoa heimohenkeä, joka on viime aikoina nostanut päätään. Syytä mieluummin vain niitä koronarajoituksia, joiden aikana sunkin aivot pehmeni. Mulla on edelleen aivot tikissä ja kyllä. Uskon yhä, että asumme litteässä maassa!

        Nää heimot on hieno juttu tänä aikana. Näissä yhteistä on yhteisen veljeyden löytäminen. Piireissä on paljon nykysysteemiin turtuneita ihmisiä, jotka haluaa takaisin vanhaan aitoon heimoelämään shamaaneineen ja noitineen. Annetaan keijupölyn vaikuttaa ja tehdä ihmeitä meissä. Annetaan hyvien energioiden virrata. Käytetään luonnon meille tarjoamia antimia itsemme kuntouttamiseen ja eheyttämiseen. Mekään emme heimoissa tiedä kaikkia, mutta ollaan oikeiden asioiden äärellä. Kaikki heimossakaan eivät varsinaisesti usko litteään maahan, vaikka symboliikassa litteä maa usein esiintyykin. Sitten on meitä aitoja flättäreitä, jotka ottaa sen paketin kokonaisena. Olemme siis tietoisuuden ylimmillä asteilla, me maatietoiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se tässä sekoilee? Se, että on massapsykoosissa mukana, ei todellakaan tarkoita sitä, että olisi oikeassa. Valtaosa ihmisistä kun on hypnotisoitu ihmeelliseen massapsykoosiin ja täten täysin hukassa.

        Voi lapsiressukkaa, vai vielä massapsykoosissa?
        Etkö sinä lapsiressukka vieläkään tajua, että maailma on sitä mitä se on, ei se ole mitään hypnotisoitua massapsykoosia?
        Olisitkohan sinä ihan itse se joka on täysin hukassa?


      • "Ei ehkä tästä kirjoituksesta sitä huomaa, mutta kun minun kanssa juttelee, niin änkytän ku mikäkin ja aivot lagaa yhtenään."

        Rauhoitu. Olet löytänyt totuuden litteästä maasta ja olet nyt maatietoinen. Moni muukin maatietoinen on eristäytynyt tästä pallopäiden hallitsemasta yhteiskunnasta eikä se eristäytyminen kotia tutkimaan litteänmaan totuutta ole lainkaan huono asia.


      • Anonyymi
        Littari kirjoitti:

        "Ei ehkä tästä kirjoituksesta sitä huomaa, mutta kun minun kanssa juttelee, niin änkytän ku mikäkin ja aivot lagaa yhtenään."

        Rauhoitu. Olet löytänyt totuuden litteästä maasta ja olet nyt maatietoinen. Moni muukin maatietoinen on eristäytynyt tästä pallopäiden hallitsemasta yhteiskunnasta eikä se eristäytyminen kotia tutkimaan litteänmaan totuutta ole lainkaan huono asia.

        Kiitos rohkaisun sanoista bro! Tänä aikana tarvitaan toinen toistemme tsemppausta, kun ajat ovat pahat 👍


    • Anonyymi

      Vaikka maa oiskin flätti niin oliko se kuin jokin maailman AINOA kusetus johon täytyy ankkuroitua kaikin mahdollisin tavoin kuten jollain kristillisellä puritanismilla?

      Ei pallopäät sentään ole uhanneet millään inkvisitiolla kuten flättärit. Jokainen jolla on lyi 40 äö näkee tuollaisen kiihkoilun läpi. Ei tuo litteä nyt niin hieno juttu ole et sitä pitää olla jatkuvasti vähintään puolet etusivusta.

      Ajatellaan hypoteettisesti että maa on flätti ja meitä kaikkia on kusetettu. No nyt sitten laatutarkkaillaan näitä puritaaneja. Mennäänkö sitä kirkkoon sunnuntaina litteässä maassa.

    • Anonyymi

      Ei pitäisi pilkata mutta lättähatut on huvittavia, valitsevat tieteestä mielivaltaisesti mihin uskovat ja mihin ei.
      Tätäkään palstaa ei olisi ilman perustutkimusta sekä lahjakkaita tiedemiehiä.
      Uskotaan ja käytetään monia tieteen mahdollistamia teknologioita mutta kieltäydytään vapaavalintaisesti uskomasta muita!!!

      • Tänne kirjoittaa vain muutama lituskauskovainen. Mainitun asian voi päätellä kirjoitusasusta ja kirotusvirkeistä.

        Tämä teksti on totta:).


      • Anonyymi
        Markku.Lahtinen kirjoitti:

        Tänne kirjoittaa vain muutama lituskauskovainen. Mainitun asian voi päätellä kirjoitusasusta ja kirotusvirkeistä.

        Tämä teksti on totta:).

        Mistä sä sen "muutama" sait?

        Niitä ei liene kuin yksi; ja lisäksi osassa kirjoituksia tämä sama kirjoittaja esiintyy Pallomaan kannattajana kiistellen itsensä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sä sen "muutama" sait?

        Niitä ei liene kuin yksi; ja lisäksi osassa kirjoituksia tämä sama kirjoittaja esiintyy Pallomaan kannattajana kiistellen itsensä kanssa.

        Kyllähän niitä useampi on kuin yksi, tuskin kuitenkaan enemmän kuin sormin laskettava määrä? Jokaisella heistä on omat sananvalintansa ja kirjoitusvirheensä.


      • Anonyymi
        Markku.Lahtinen kirjoitti:

        Tänne kirjoittaa vain muutama lituskauskovainen. Mainitun asian voi päätellä kirjoitusasusta ja kirotusvirkeistä.

        Tämä teksti on totta:).

        Siinä puhuu yks pallouskovainen! Me flättärit emme ole mitään littauskovaisia, vaan tietoisia! Maatietoisia. Tieto ja usko ovat eri asioita. Me tiedämme, että maa on litteä, mutta uskomme, että Jumala loi tämän litteän maan ja antoi Jeesuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä puhuu yks pallouskovainen! Me flättärit emme ole mitään littauskovaisia, vaan tietoisia! Maatietoisia. Tieto ja usko ovat eri asioita. Me tiedämme, että maa on litteä, mutta uskomme, että Jumala loi tämän litteän maan ja antoi Jeesuksen.

        Mikä ero sitten on tiedolla ja uskolla? Tiedon pystyy varmistamaan, uskonkappaletta ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä puhuu yks pallouskovainen! Me flättärit emme ole mitään littauskovaisia, vaan tietoisia! Maatietoisia. Tieto ja usko ovat eri asioita. Me tiedämme, että maa on litteä, mutta uskomme, että Jumala loi tämän litteän maan ja antoi Jeesuksen.

        Maapallolla on kaiketi noin 8000 eri uskonlahkoa (suurimmat: hindulaisuus, kristinusko, muhamettilaisuus, budhalaisuus (jos se on edes uskonto)) ja kaikki ovat oikeassa?

        Raamatussa sanotaan maan olevan lätty, tai sanotaanko? Samoin väitetään maan iäksi 6000 vuotta, mistä lähtien? Mikäli kysessä on raamatun eri kirjoittajien aika, niin nyt ikää on sellaiset 8000-9000 vuotta, tai en osaa laskea laisinkaan!

        Taivaankansi - ei sellaista ole olemassa, vaan raamatussa kuvaillaan taivasta kanneksi, sillä eivät sen ajan ihmiset tunteneet avaruutta, muutamia harvoja lukuun ottamatta.

        Eri uskonnoista en sen kummemin lähde väittelemään, mutta toinhan esille muutamia ristiriitaisuuksia.


    • Anonyymi

      Voihan sitä uskoa hullumpaankin asiaan. Esim. jumalaan.

      • Anonyymi

        Me useimmat flättärit uskomme Jumalaan, sillä Hän on Isä todellinen, Halleluja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me useimmat flättärit uskomme Jumalaan, sillä Hän on Isä todellinen, Halleluja!

        Miksi rienaat?

        Et sä ole oikeasti Kristitty, kunhan huutelet.

        Minä olen uudestisyntynyt uskova, ja aikanaan tapasin Kuussa käyneen Astronautin joka julisti Jumalan Sanaa, eikä kukaan kuulija miettinyt että maailma olisi litteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi rienaat?

        Et sä ole oikeasti Kristitty, kunhan huutelet.

        Minä olen uudestisyntynyt uskova, ja aikanaan tapasin Kuussa käyneen Astronautin joka julisti Jumalan Sanaa, eikä kukaan kuulija miettinyt että maailma olisi litteä.

        Tää kaveri, ketä väittää käyneensä kuussa, on kerettiläinen ja siispä epäuskovainen. Uskotko epäuskovaisten sanomisiin. Huijari on. Kristillisissä piireissä on myös näitä huijareita, jotka vain kerää rahaa uskon varjolla. Tosikristitty ei tarvi porttoseurakuntia, saalemia, eikä joukkohypnooseja. Tosikristitty osaa uskoa vaikka omassa kammiossa yksin Raamattua tutkien. Ja tosikristitty tietää, että maa on litteä, eikä tämä ole mitään pilkkaa, vaan silkkaa faktaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää kaveri, ketä väittää käyneensä kuussa, on kerettiläinen ja siispä epäuskovainen. Uskotko epäuskovaisten sanomisiin. Huijari on. Kristillisissä piireissä on myös näitä huijareita, jotka vain kerää rahaa uskon varjolla. Tosikristitty ei tarvi porttoseurakuntia, saalemia, eikä joukkohypnooseja. Tosikristitty osaa uskoa vaikka omassa kammiossa yksin Raamattua tutkien. Ja tosikristitty tietää, että maa on litteä, eikä tämä ole mitään pilkkaa, vaan silkkaa faktaa!

        Puhut kultista, et uskosta.

        Et vain tajua sitä, tai ymmärrä mikä näiden ero on.

        Mutta ei huolta, ei mulla ole tarvetta estää sua menemästä Helvettiin, se kun ei ole multa mitenkään pois.


    • Anonyymi

      Teidän pitää ehdottomasti liitoutua yksisarvihoitajien ja kristallipuolueen kanssa. Joukkovoimassa on tehoa.

      • Anonyymi

        Yksisarvihoitajat on isänsä Belsebuubin lähettiläitä, eli kerettiläisiä, joiden sydän on siis Perkeleessä. Kristallipuolue on uppihörhöjen pakanoiden puolue! Oikia uskovainen kannattaa VKK:ta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksisarvihoitajat on isänsä Belsebuubin lähettiläitä, eli kerettiläisiä, joiden sydän on siis Perkeleessä. Kristallipuolue on uppihörhöjen pakanoiden puolue! Oikia uskovainen kannattaa VKK:ta.

        Tie, totuus ja elämä… Ei kyl taida olla Anon keksimä slogan :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tie, totuus ja elämä… Ei kyl taida olla Anon keksimä slogan :D

        VKK ois muuten hyvä puolue mutta Ano on pilannu sen. Ano on olevinaan ristitty mies mutta se kirroilee ku papu pata. Tämän lisäksi Ano on kelpuuttanu puolueeseen myös pallopäitä. Vähä sekaseuranen puolue siis.


    • Anonyymi

      Me flättärit olemme taipumassa sille kannalle että maa on sittenkin pyramidin muotoinen.

      • Anonyymi

        Sinä et oo aito flättäri, etkä hengessä, vaan pallopää, joka trollaa ja olet suruttomassa synnin tilassa. Tosi tietonen ei moisilla asioilla trollaa!


      • Anonyymi

        Taivu sinä yksinäs. Me muut flättärit emme ole sekoamassa!


    • Anonyymi

      Onks tää fättäri se harley davidson niinsanottu paksupoika .

      • Anonyymi

        Opettele rakas veli lukemaan. Flättäri ja fättäri on kaksi eri asia! Fättäri voi olla joku sellainen, mutta me flättärit uskomme litteään maahan, koska maa on litteä. Palloksi tämä paikka ei muutu, vaikka kuinka lihottais. Eli maasta ei tule fat earth, vaan se pysyy vakaasti flat earthina. nyt ja ainiaan niin kauan, kunnes maailma loppuu ja Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele rakas veli lukemaan. Flättäri ja fättäri on kaksi eri asia! Fättäri voi olla joku sellainen, mutta me flättärit uskomme litteään maahan, koska maa on litteä. Palloksi tämä paikka ei muutu, vaikka kuinka lihottais. Eli maasta ei tule fat earth, vaan se pysyy vakaasti flat earthina. nyt ja ainiaan niin kauan, kunnes maailma loppuu ja Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan.

        Taas tuli pelkkää väitettä ja inttämistä! Kerrankin olit rehellinen: "uskomme litteään maahan"! Koska ette sadoista pyynnöistä huolimatta sitä kyenneet todistamaan, se on pelkkä uskonkappale.
        Kuinka monta kertaa sinun piti tuota valhetta nillittää, että aloit itse uskoa siihen?


    • Anonyymi

      Tässä kaikille, jotka uskovat vapaaseen matkustusoikeuteen niin pitkälle etelään, kuin vain se on mahdollista: https://www.bitchute.com/video/xvQn0hhIg2Z8/
      Menit sitten meritse tai lentokoneella, aina on vastassa armeijan sotakalustoa, joka pysäyttää matkasi. Ja jos jatkat, niin todennäköisesti veneesi vallataan tai lentokoneesi ammutaan alas.
      Mitä varten näin rajut toimenpiteet, jos siellä ei ole mitään piilotettavaa?

      • Anonyymi

        Miten siellä voi olla armeijan sotakalustoa? Minkä maan armeijan?
        Tiedäthän, että koko Etelämanner on Antarktissopimuksen perusteella demilitarisoitu alue, siellä ei sallita minkäänlaista sotilaallista toimintaa?
        Jos sinulla on jotain todisteita, kuulisin niistä mielelläni, nuo lätty-uskovaisten sivut eivät todista yhtään mitään. Voisit esim. haastatella suomalaisen Aboa tutkimusaseman henkilökuntaa kun he kohta palaavat kotiin, tai sitten niitä hiihtäjiä, jotka siellä navalla äskettäin kävivät?
        Littu-uskovaisten kuvat ja videot eivät tietystikään ole todisteita, hehän valehtelevat, minkä ehtivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten siellä voi olla armeijan sotakalustoa? Minkä maan armeijan?
        Tiedäthän, että koko Etelämanner on Antarktissopimuksen perusteella demilitarisoitu alue, siellä ei sallita minkäänlaista sotilaallista toimintaa?
        Jos sinulla on jotain todisteita, kuulisin niistä mielelläni, nuo lätty-uskovaisten sivut eivät todista yhtään mitään. Voisit esim. haastatella suomalaisen Aboa tutkimusaseman henkilökuntaa kun he kohta palaavat kotiin, tai sitten niitä hiihtäjiä, jotka siellä navalla äskettäin kävivät?
        Littu-uskovaisten kuvat ja videot eivät tietystikään ole todisteita, hehän valehtelevat, minkä ehtivät.

        Sanot sinä, joka olet pallopalturiinin kyllästämä, eli täys puutappisilmä. Silmilläsi ei siis näe mitään, koska olet tavallaan menettänyt näkökykysi näin vertauskuvallisessa mielessä. Tällöin uskot mukisematta kaiken propagandan, joka puhuu pallomaan puolesta. Avaa silmäsi totuudelle. Avaa silmäsi litteän maan totuudelle…. Koska maa on litteä! Ja on ollut sitä aina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot sinä, joka olet pallopalturiinin kyllästämä, eli täys puutappisilmä. Silmilläsi ei siis näe mitään, koska olet tavallaan menettänyt näkökykysi näin vertauskuvallisessa mielessä. Tällöin uskot mukisematta kaiken propagandan, joka puhuu pallomaan puolesta. Avaa silmäsi totuudelle. Avaa silmäsi litteän maan totuudelle…. Koska maa on litteä! Ja on ollut sitä aina!

        Taas alettiin herjaamaan kun järkevät argumentit loppuivat?
        Minun silmäni ovat auki totuudelle, eivät millekään amerikkalaisten foliohattujen valhesivuille.
        Koska suvaitsit lähteä tuolle herjauslinjalle, huomaatko, että sillä SINÄ ihan itse todistit, ettei sinulla ole yhtäkään faktaa ja todistit, että olen oikeassa ja SINÄ olet hävinnyt väittelyn!

        ps. olethan trolli, olethan? Vaikea uskoa, että yksikään luku-/kirjoitustaitoinen ihminen voi olla noin typerä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas alettiin herjaamaan kun järkevät argumentit loppuivat?
        Minun silmäni ovat auki totuudelle, eivät millekään amerikkalaisten foliohattujen valhesivuille.
        Koska suvaitsit lähteä tuolle herjauslinjalle, huomaatko, että sillä SINÄ ihan itse todistit, ettei sinulla ole yhtäkään faktaa ja todistit, että olen oikeassa ja SINÄ olet hävinnyt väittelyn!

        ps. olethan trolli, olethan? Vaikea uskoa, että yksikään luku-/kirjoitustaitoinen ihminen voi olla noin typerä!

        Sun kans nyt ei kannata väitellä mistään, kun se ei johda mihinkään. Niin oot pallopropagandan kyllästämä ja kaikenlisäksi pahemmanlaatuinen näivärtelijä, että pahempaa saa ihan hakea! Valtaosa pallopäistä sentään osaa käyttäytyä suhtkoht asiallisesti. Sinusta ei voi sanoa samaa. Sitte vielä kehtaat vilautella jotain trollikortteja. Hohhoijaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun kans nyt ei kannata väitellä mistään, kun se ei johda mihinkään. Niin oot pallopropagandan kyllästämä ja kaikenlisäksi pahemmanlaatuinen näivärtelijä, että pahempaa saa ihan hakea! Valtaosa pallopäistä sentään osaa käyttäytyä suhtkoht asiallisesti. Sinusta ei voi sanoa samaa. Sitte vielä kehtaat vilautella jotain trollikortteja. Hohhoijaa!

        Milloinhan SINÄ oppisit käyttäytymään, näivertelijä? Olet myös trolli!


    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus, ellei täydellinen. Lisään tähän sen faktan että maa on myös tulevaisuudesta käsin katsottuna aina 6000 vuotta vanha eikä vain raamatun kirjoitushetkellä. Jumala vain ”siirtää” luomishetkeä eteenpäin, jotta pyhä sana on aina totta.

      • Anonyymi

        Haluaisitko vielä tähän laittaa sen raamatunkohdan, missä mainitaan maan olevan 6000 vuotta vanha?


    • Anonyymi

      Hohjoijaa. Ei ole ainuttakaan fysiikalista ja matemaattista mallia littamaauskoon, mikään kuvaisi miten littamaa toimisi.

      Sinäkin masturboit kännykällä mikä ei toimisi jos littamaa olisi totta.

      Käytä aikasi paremmin, vaikka sen todistamiseen ettei Trump erottanut powelia!

    • Anonyymi

      Aika ansiokasta kyllä kuluttaa koko elämänsä äitinsä luona asustellen ja salaliittoteorioita kehitellen, ihan vaan että saisi tehtyä pilailuvideoita flättäreistä. (Marc Sargent)

      Melkein tuntuu siltä, että tyyppi ehkä sittenkin uskoo itse omiin teorioihinsa. Kaikki flättäriteoriat ovat ihan kuin suurta sirkusta, eikä poikkeuksia kyllä löydy. Toiset vain puhuvat vähemmän ja sen takia vaikuttavat hiukan järkevämmiltä. Heti kun joku flättäri avaa sanaisen arkkunsa ja rupeaa tarinoimaan uskomuksistaan, niin kyllähän se koomiselta alkaa hyvin nopeasti kuulostamaan.

    • Anonyymi

      Eikös täällä kokoajan salaliittoteoreetikot koita tehdä maapalloa naurun alaiseksi, koska jostain syystä he kuvittelevat, että se jollain tavalla todistaisi maan litteäksi? Se ei tietenkään ole totta.

      Olen nähnyt useampia youtubevideoita, missä joku koittaa pilkata tiedettä ja ViktorAtaman tekee melkein päivittäin "hassuja" aloituksia. Esim nyt hänellä on joku "NASA:n komediatunti" aloitus tuolla. En toki ole hänen aloitustaan lukenut, mutta yritys on selkeä.

    • Anonyymi

      Lättärit eivät kykene yhteistoimintaan.
      Fasebookista poimittua
      Maanpiiri - Flat Earth Finland palsta:
      Viimeeksi kommentoitu 2021 ja seuraajia n.100
      Flat Earth Society kansainvälinen seura:
      Netissä seuraajia n.223 tuhatta ja theflatearthsociety.org sivustolla vain reilut 500 ihmistä on seuran jäsenenä, sivua ei ole päivitetty vuoden 2016 jälkeen.

    • Anonyymi

      Ihan vaan kaverin puolesta kyselen, että mitä sitten kun tulee siihen litteän maan reunalle ? Putoaako siitä johonkin vai mitä käy? Moniko on pudonnut? Onko mennyt kavereitasi?

    • Moni pallopää tietää maan olevan litteä ja joutuvat vain yhteiskunnan painostuksen vuoksi julkisesti kannattamaan palloteoriaa ja kuuhuijausta.

      Heillä on paha olla kun elävät valheessa, siksi yrittävät tehdä pilaa meistä lättäreistä kun eivät kykene todistamaan pallo teoriaansa niin pilkkaavat sitten meitä maatietoisia littareita.

      • Anonyymi

        Tämähän ei tietenkään ole totta. Ajatus on osa littareiden omaa puolustusmekanismia. Jotenkin ne omat kuvitelmat pitää validoida ja siihen varmasti on oiva työkalu uskotella, että kaikki muutkin ajattelevat kaikkien sinun suosikkisalaliittoteorioidesi olevan totta, mutta ei vaan myönnä sitä jostain tuntemattomasta syystä.
        Se on vain osa itsepetosta johon sinä olet itsesi käärinyt.


      • Tuolla on jo aiemmin toivottu, että littarit käväisivät Australiassa. Miksi ette matkusta sinne ja todenna väitettänne todeksi?

        Lähden mukaan mielelläni. Jossain syksyn/talven huitteilla voisi lähteä käväisemään maapallon toisella puolella samalla tulisi käväistyä Etelämantereella.

        No joo, tämähän matka ei onnistu. Olen pyytänyt useita matkailemaan, mutta yhtään halukasta ei ole tullut.


    • Anonyymi

      Ei kenenkään tarvitse tehdä teitä naurunalaiseksi kun olette ihan itse sen tehneet. 🤣

      • Anonyymi

        Tässä tosiaan pitäisi miettiä "miksi flättärit haluavat vaikuttaa naurettavilta".

        En ymmärrä, tai tiedä.

        Valottakaa pimeässä vaeltavaa.


    • Anonyymi

      Miksi Helsingistä, tai vaikka Oulusta ei näe tuntureita vaikka maan pitäisi olla littana?

      Miksi Helsingin tornihotellin tai vaikka satamassa sijaitsevasta Verkkokaupan näköalatasanteelta ei näe Tallinnan satamaa kerta maa on lättänä teidän mielestä?

      Kysyn vaan.

      • Anonyymi

        No kun oiverrus perspektiivin pakopiste ja ilmakehän linssi-ilmiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun oiverrus perspektiivin pakopiste ja ilmakehän linssi-ilmiö.

        Miksi sitten Tallinnasta näkyy, vaihtelevasti, muutaman korkeamman rakennuksen huiput. Ja nekin siitä säästä riippuen ERI KORKUISINA ERI KERROILLA.

        Miten VITUSSA pakopiste/linssi kadottaa vain laiturin muttei jotain TV maston ylempää osaa?

        Miten VITUSSA pakopiste/linssi kadottaa laivasta LEVEÄN POHJAN muttei kapeaa mastoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten Tallinnasta näkyy, vaihtelevasti, muutaman korkeamman rakennuksen huiput. Ja nekin siitä säästä riippuen ERI KORKUISINA ERI KERROILLA.

        Miten VITUSSA pakopiste/linssi kadottaa vain laiturin muttei jotain TV maston ylempää osaa?

        Miten VITUSSA pakopiste/linssi kadottaa laivasta LEVEÄN POHJAN muttei kapeaa mastoa?

        Litteän maan teoria on vielä keskeneräinen. Se on hyvin joustava, siinä ei ole kuin yksi pysyvä tukijalka eli se ettei maa voi olla pallomainen. Kaikki muu havainnoista ja periaatteista lähtien on vielä kehitteillä tai sitten kaikkien löydettyjen "luonnonlakien" ei tarvitse olla yhtä aikaa voimassa jos niihin muuten tulisi ristitiitaisuuksia.


    • Anonyymi

      Pallopäät elävät harhassa ja eivät uskalla tutkia totuutta. On helppo kuitata totuus ja valaistuneiden ihmisten mielipiteet nauramalla.

      • Anonyymi

        Monestiko olet käynyt Australiassa tai muualla kaukana etelässä tutustumassa mitä paljain silmin näkee; jota ei voi tapahtua Litteässä maassa?

        Sinä tättä et uskalla tutkia tai kohdata todellisuutta.

        Tervetuloa katsomaan.


      • Anonyymi

        Et kai ole tosissasi tuossa harhaisessa kirjoituksessasi? Mikset uskalla tutkia totuutta?
        Ja vielä väität teitä tietämättömyyden pimeydessä vaeltajia valaistuneiksi?
        Tosin uskon, että olet trolli, ei noin typerää ihmistä voi olla olemassa!
        Tuskinpa kukaan edes noille oikeillekaan littu -uskovaisille nauraa, pikemminkin tuntevat sääliä noita ymmärtämättömiä kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et kai ole tosissasi tuossa harhaisessa kirjoituksessasi? Mikset uskalla tutkia totuutta?
        Ja vielä väität teitä tietämättömyyden pimeydessä vaeltajia valaistuneiksi?
        Tosin uskon, että olet trolli, ei noin typerää ihmistä voi olla olemassa!
        Tuskinpa kukaan edes noille oikeillekaan littu -uskovaisille nauraa, pikemminkin tuntevat sääliä noita ymmärtämättömiä kohtaan.

        Sinäkin keskityt edellisen kirjoittajan torumiseen sen sijaan että esittäisit jotain konkreettisia todisteita palvomasi pallomaan olemassaolosta!


      • Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

        Sinäkin keskityt edellisen kirjoittajan torumiseen sen sijaan että esittäisit jotain konkreettisia todisteita palvomasi pallomaan olemassaolosta!

        Monestiko olet käynyt Australiassa tai muualla kaukana etelässä tutustumassa mitä paljain silmin näkee; jota ei voi tapahtua Litteässä maassa?

        Sinä tässä et uskalla tutkia tai kohdata todellisuutta.

        Tervetuloa katsomaan.


      • Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

        Sinäkin keskityt edellisen kirjoittajan torumiseen sen sijaan että esittäisit jotain konkreettisia todisteita palvomasi pallomaan olemassaolosta!

        Miten kukaan voi PALVOA pallomaata, sehän on ihan faktaa!
        Mikset sinä ole tuonut ensimmäistäkään todistetta esiin tuosta PALVOMASTASI litteästä maasta, koska et ole tuonut siitä ensimmäistäkään todistetta, et ilmeisestikään itsekkään usko siihen littumaahasi, muutenhan Sinulla olisi pilvin pimein todisteita siitä sinun PALVOMASTASI litteästä maasta?


    • Ei teitä tarvitse TEHDÄ naurettaviksi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2012
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1225
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1040
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      996
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe