Minulla on masennuslääkkeistä johtuen menneet hampaat todella huonoon kuntoon. Pari hammasta on irronnut kokonaan ja pari hammasta on lohjennut.
En uskalla mennä hammaslääkäriin, koska kustannukset pelottavat. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Oletteko muut hammasongelmaiset saaneet jotain tukea hammashoidon kustannuksiin? Käsittääkseni Kelan tuki on vain joitakin kymppejä. Vai oletteko joutuneet maksamaan omasta pussista?
Tarvitsen kipeästi neuvoja.
Masentuneen hammashoito
10
199
Vastaukset
- Anonyymi
Lohkeaman paikkaaminen ei pitäisi olla kun sen about 50e julkisella, ja siihen pari euroa puudutusta päälle.
Paras neuvo on, että mene heti lääkäriin kun huomaat ongelmaa hampaiden kanssa, niin kustannukset jakaantuu, ongelmat ei eskaloidu, ja yleisvointi paranee kun suussa ei ole jatkuvasti tulehdusta. - Anonyymi
Oliko sulla ennen masennuslääkkeitä hampaat kunnossa?Kuulostaa todella oudolta että masennuslääkket irrottaa hampaita.Itellä ei ole edes reikiä vaikka on lääkkeitä.
- Anonyymi
Kyllä oli. Epäilen, että syy on suun kuivumisessa lääkkeiden johdosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mullakin lääkkeet kuivattaa suuta mutta ei mulla hampaat ole lähtenyt 23 vuodessa.Mulla on vaan hammaskiveä. Sulla on käynyt huono tuuri jos kerta hampaat lähtee ennen kuin niihin kerkee tulee edes reikiä.Lähtikö hampaat kaikki kerralla ja lohkesivat samaan aikaan.Ei tullut mieleen että lopetat lääkkeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mullakin lääkkeet kuivattaa suuta mutta ei mulla hampaat ole lähtenyt 23 vuodessa.Mulla on vaan hammaskiveä. Sulla on käynyt huono tuuri jos kerta hampaat lähtee ennen kuin niihin kerkee tulee edes reikiä.Lähtikö hampaat kaikki kerralla ja lohkesivat samaan aikaan.Ei tullut mieleen että lopetat lääkkeet.
Eivät lähteneet kerralla, vaan vuosien saatossa on kehittynyt tämä tilanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät lähteneet kerralla, vaan vuosien saatossa on kehittynyt tämä tilanne.
Miksi jatkoit lääkkeitä jos kerta huomasit hampaiden irtoavan ja kun sulla ei ole ollut mitään vikaa hampaissa esim hammaskiveä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa jokaisella joilla suu kuivua, eikä hanki siihen apteekista esim.geeliä,suihkeita tapletteja, hampaat menee.jokainen voi varata terveyskeskus ajan hammasläkärin. Jokainen voi vaatia 1 kerta vuodessa laboratorio kokeet. Tuhoa keholle tekee psyykeläkeet,Pahempaa jos sihen tänän kelan tukipäivänä Kela-eläke pvä.Ostaa kaljaa tai viiniä ja viellä tupakka? 7.2.23
- Anonyymi
Kokeile ottaa vitamiineja ja homeopaattisia valmisteita. Niillakin loppuu hampaiden lohkeilu, aina voi googlata itte mita tarttee
- Anonyymi
Ihan varaat ajan julkisenpuolen hammaslääkärille.Kun syöt lääkkeitä ,käyt joka vuosi siellä tarkistaa tulevaisuus suusi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.666071- 1325415
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4513322Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091707Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3731247- 311127
- 671061
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46946Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110912Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52879