Minulla on masennuslääkkeistä johtuen menneet hampaat todella huonoon kuntoon. Pari hammasta on irronnut kokonaan ja pari hammasta on lohjennut.
En uskalla mennä hammaslääkäriin, koska kustannukset pelottavat. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Oletteko muut hammasongelmaiset saaneet jotain tukea hammashoidon kustannuksiin? Käsittääkseni Kelan tuki on vain joitakin kymppejä. Vai oletteko joutuneet maksamaan omasta pussista?
Tarvitsen kipeästi neuvoja.
Masentuneen hammashoito
10
204
Vastaukset
- Anonyymi
Lohkeaman paikkaaminen ei pitäisi olla kun sen about 50e julkisella, ja siihen pari euroa puudutusta päälle.
Paras neuvo on, että mene heti lääkäriin kun huomaat ongelmaa hampaiden kanssa, niin kustannukset jakaantuu, ongelmat ei eskaloidu, ja yleisvointi paranee kun suussa ei ole jatkuvasti tulehdusta. - Anonyymi
Oliko sulla ennen masennuslääkkeitä hampaat kunnossa?Kuulostaa todella oudolta että masennuslääkket irrottaa hampaita.Itellä ei ole edes reikiä vaikka on lääkkeitä.
- Anonyymi
Kyllä oli. Epäilen, että syy on suun kuivumisessa lääkkeiden johdosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mullakin lääkkeet kuivattaa suuta mutta ei mulla hampaat ole lähtenyt 23 vuodessa.Mulla on vaan hammaskiveä. Sulla on käynyt huono tuuri jos kerta hampaat lähtee ennen kuin niihin kerkee tulee edes reikiä.Lähtikö hampaat kaikki kerralla ja lohkesivat samaan aikaan.Ei tullut mieleen että lopetat lääkkeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mullakin lääkkeet kuivattaa suuta mutta ei mulla hampaat ole lähtenyt 23 vuodessa.Mulla on vaan hammaskiveä. Sulla on käynyt huono tuuri jos kerta hampaat lähtee ennen kuin niihin kerkee tulee edes reikiä.Lähtikö hampaat kaikki kerralla ja lohkesivat samaan aikaan.Ei tullut mieleen että lopetat lääkkeet.
Eivät lähteneet kerralla, vaan vuosien saatossa on kehittynyt tämä tilanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät lähteneet kerralla, vaan vuosien saatossa on kehittynyt tämä tilanne.
Miksi jatkoit lääkkeitä jos kerta huomasit hampaiden irtoavan ja kun sulla ei ole ollut mitään vikaa hampaissa esim hammaskiveä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa jokaisella joilla suu kuivua, eikä hanki siihen apteekista esim.geeliä,suihkeita tapletteja, hampaat menee.jokainen voi varata terveyskeskus ajan hammasläkärin. Jokainen voi vaatia 1 kerta vuodessa laboratorio kokeet. Tuhoa keholle tekee psyykeläkeet,Pahempaa jos sihen tänän kelan tukipäivänä Kela-eläke pvä.Ostaa kaljaa tai viiniä ja viellä tupakka? 7.2.23
- Anonyymi
Kokeile ottaa vitamiineja ja homeopaattisia valmisteita. Niillakin loppuu hampaiden lohkeilu, aina voi googlata itte mita tarttee
- Anonyymi
Ihan varaat ajan julkisenpuolen hammaslääkärille.Kun syöt lääkkeitä ,käyt joka vuosi siellä tarkistaa tulevaisuus suusi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1127184
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t364222törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/383698Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3991962- 321457
- 351448
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi621377Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen1771090Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv121088Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:111020