Valtiolla erilainen käsitys säästämisestä

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009357960.html
"Kokoomus ei sulje mitään kohdetta säästötoimien ulkopuolelle – näin puolue aikoo leikata ilman verojen kiristystä
Kokoomuksen säästötoimilta ”erityissuojelussa” on muutamia kohteita."

Tavallinen kansalaisen talousessa säästäminen menoista tarkoittaa sitä, ettei kuluteta rahaa mihinkään uuteen hankintaan, vaan jätetään ostamatta ja näin säästyy rahaa.
Valtion ollessa on säästötoimet aina lisää veroja ja maksuja kansalaisille.
Mitä säästämistä se on.
Valtio ei säästä niin, että se jättää hankintoja toteuttamatta, vaan ottaa lisää velkaa, ei siis tingi hankinnoista.
Vatiolle säästäminen ei ole kulutuksen vähentämistä.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Toimenpiteinä mainitaan lisäksi kotitalousvähennys, kulutusverot, veropohjien tiivistäminen ja harmaan talouden torjunta, yritys- ja elinkeinoverotus, yritysten sukupolvenvaihdokset, varainsiirtovero ja TKI-vähennys."

      Harmaa taloushan on valtion erityis suojelussa ja valtio tukee harmaata taloutta,
      Työttömien hyväksikäyttäminen työharjoittelijoina, työkokeilussa ym. on harmaata taloutta.
      Siinä yritys saa ilmaisen työntekijän, eikä tarvitse maksaa palkkaa, eikä yritykselle koidu samoja kuluja, kuin jos palkkaisivat vakituisen työntekijän.
      Olen ollut työharjoittelussa ja työpaikalla tein ihan samaa työtä, kuin vakituiset palkkaa saavat.

      Yhdessä työpaikassa jopa vakituinen työntekijä oli poissa töistä ja piti lomaa, kun minä tein ne työt, joita vakituinen työntekijä teki eli korvasin vakituisen työntekijän, muttei minulle palkkaa maksettu, vaikka suoriuduin täysin yhtä hyvin työtehtävässä, kuin vakituinenkin työntekijä.
      Vaikka työntekijä ei ollut työpaikalla, niin palkkaa hänelle kuitenkin maksettiin.

      • Anonyymi

        Kyllä tulet huomaamaan että saat valtiolta enemmän kuin tuo 9€ mitä itkette.
        Raha menee vastikkeelliseksi tulevaisuudessa, eli kotia ei makseta.
        Eli jos haluat sen nykyisen nukkumapalkan niin jatkossa joudutkin tekemään töitä sen eteen.

        Lisäksi tunnut olevan kateellinen työssäkäyvälle kun hänelle maksetaan kesälomakorvaukset, hui hirveä saahan hän rahaa vaikkei tee mitään.
        Hän on vain tienannut tuon kesälomarahat työskentelyllään, sullehan se on täysin vieras käsite, tehdä töitä ja saada rahaa....


    • Anonyymi

      EU tukee yrityksiä kasvihuonepäästöjen vähentämisessä noin 250 miljardilla eurolla
      hups noin sitä taas löyty yllättäen "rahaa" kuitenki puhutaan että valtiot liikaa velkaantuvat ittu mitä p.askaa puhuvat, totuus on että raha ei koskaan lopu mut setelit voivat loppua eikä valtiot ole oikeasti velkaisia, mistä se raha tulee alunperin ja kuka sen keksi?

      • Anonyymi

        Tuo 250 miljardin investointi voisi olla sellainenkin, joka maksaisi itse itsensä takaisin. Sähkön ja lämmönkulutuksen pienentyminen voisi olla tavoiteltavaa jo rahan säästymisen takia. Ongelmahan tuossa on, että se 250 miljardia ei kohdennu oikein, tai sitä ei käytetä oikeasti siihen tarkoitukseen. Rahat menee demareille, eikä kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 250 miljardin investointi voisi olla sellainenkin, joka maksaisi itse itsensä takaisin. Sähkön ja lämmönkulutuksen pienentyminen voisi olla tavoiteltavaa jo rahan säästymisen takia. Ongelmahan tuossa on, että se 250 miljardia ei kohdennu oikein, tai sitä ei käytetä oikeasti siihen tarkoitukseen. Rahat menee demareille, eikä kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseen.

        jos on x määrä rahaa vain jaossa mistäs sit saadaan x+1 rahaa?
        no painamalla kuten on tehty aina, siitä se kasvu tulee valtiot eivät ole oikeasti velkaa mut tavallinen pulliainen on velkainen jos on velkaa saanut tai ottanut tämä on totuus!
        lopettakaa tuo jarkonian jauhaminen valtion velasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on x määrä rahaa vain jaossa mistäs sit saadaan x 1 rahaa?
        no painamalla kuten on tehty aina, siitä se kasvu tulee valtiot eivät ole oikeasti velkaa mut tavallinen pulliainen on velkainen jos on velkaa saanut tai ottanut tämä on totuus!
        lopettakaa tuo jarkonian jauhaminen valtion velasta.

        Ei voi ottaa määräänsä enempää velkaa. Suomenkin tilanne on kohta se, että velkakomponentti on tapissa, lisää ei saa ja velkojat alkavat määrittämään korkotasoa. Loppuviimein jopa sen, että velkaa ei tipu.

        Nyt on jo nähtävissä, mihin nämä velkajuhlat loppuivat, inflaatio on hurjaa, eikä palkat seuraa samaa tahtia.

        Kirjoitukseen, johon viittasit... Olisi kannattanut oikeasti käyttää se ympäristöasioihin korvamerkitty raha siihen ympäristöön. Siitä olisi ollut hyötyä kaikin puolin. Mutta ei, raha ei kohdentunut oikein.

        Vähän sama asia, kuin liikenteen verottaminen, varsinkin yksityisautoilu. Joka aiheuttaa vain 10% suomen co2-päästöistä. Jos kaikki se veroraha, mitä siitä on kerätty, olisi kaikkien talojen katot täynnä aurinkopaneeleita ja aurinkokeräimiä. Lämpöpumppuja ym. ympäristöä säästävää tekniikkaa. Tietkin olisi rakennettu suunnilleen kullasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe