Aikooko PS hallituksessa porrastaa tai jollain tapaa heikentää ansiosidonnaista?

Anonyymi-ap

Nyt kun PS on nousussa ja näyttää siltä että SDP ei pysty Kokoomusta voittamaan vaaleissa, itselle tärkeä kysymys on mitä PS aikoo tehdä ansiosidonnaisen kanssa, jos se voittaa vaalit tai jos se on mukana hallituksessa.

Olen 56-vuotias ja tehnyt työtä kohta 40 vuotta putkeen. On vaara että työt loppuvat seuraavan vuoden aikana. Pyrin hakemaan uutta työtä, jos niin käy että nykyiset työt päättyy. Jos en kuitenkaan millään saa uutta työtä, Kokoomus on valmis pudottamaan minut pois ansiosidonnaiselta ehkä 100 tai 200 päivän kuluttua eli leikkaavat varmasti tuon minun ikäisten 500 pv ansiosidonnaisen törkeästi. Ihan kun en olisi lähes 40-vuodena aikana tehnyt töitä riittävästi ja ansainnut parempaa. En voi hyväksyä ansiosidonnaisen leikkaamista millään tapaa ainakaan niiltä joilla on jo pitkä työura takana ja joille hallitus ei pysty uutta työtä osoittamaan.

Mikä on persujen kanta? Onko ansiosidonnaisen leikkaamisen estäminen PS:lle kynnyskysymys? Jos on niin voisin seuraavaksi äänestää PS:ia, koska tosiaan näyttää siltä että SDP ei voita vaaleja ja kokoomus pitäisi jollain tavalla torpata.

Luulen että PS voisi saada paljon uusia ääniä, jos se toisi julki sen että jos se voittaa vaalit tai jos se on mukana hallituksessa niin PS ei hyväksy ansiosidonnaiseen kajoamista. Tämän pitää siis olla vedenpitävä kynnyskysymys. Ei siis mikään historiasta tuttu Soinin kynnyskysymys (ja takki kääntyy heti). Miten on PS?

Ei tätä maata kasvuun laiteta ansiosidonnaisen leikkauksella. Kokoomus ei vaan osaa muusta puhua.

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siihenhän perustui se paljon valitetty kikykin. Leikkauksiin, säästöihin juustohöylällä. Ei suomen taloutta tosiaankaan nousuun saada ansioisidonnaisen porrastamisella, mutta eikö niin sanota, että pienistä puroista ne suuret joet muodostuvat.

Tärkeintä olisi leikata tuloloukut, jotta työ kannattaa aina, ja aktivoitava ne tuloloukuissa olevat. Valitettavasti se ei onnistu veroleikkauksilla, ei kokonaisveroasteen muutoksilla, vaan työstä on tehtävä kannattavaa.

Ongelma on tietystikin motivoida työttömiä, ja kiky-tyyppisä toimia, jos rahat kaetaan EU;lle ja Natolle.

• Anonyymi

Persuputineita kukaan ota hallitukseen edes valvottavaksi !!
        Kyllä Supo tarkkailee ja valvoo !!

• Ei taida jäädä paljoakaan temppuilun varaa, seuraavilla hallitus kausilla. Kaikilta ja kaikesta pitää leikata ja säästää. Tämän nykyhallituksen toimet eivät todellakaan ole parantaneet tilannetta, mahdollisuuksia helpottaa suomelaisten tulevaisuutta.
      Sitä ei kyllä tule tekemään odotettavissa oleva Kokoomusvetoinen hallituskaan, johon toivottavasti Perussuomalaiset eivät lähde "persettään myyden". Se tie on jo nähty. Parempi ulkona kuin tulessa olevassa mökissä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Minua kiinnostaa kyllä kuulla myös tuo Persujen linja tässä esitettyyn kysymykseen. Aikovatko estää ansiosidonnaisen leikkaamisen tai millään tapaa huonontamisen, jos ovat mukana hallituksessa? Jos aikoisivat niin voiko sanaan luottaa? Entä miten käy kunnan velvoitetyöllistämisen?

• Anonyymi

Persut kulkee jo Kokoomuksen talutushihnassa ja oikeisto kun ärähtää niin persuliini antaa tassua😂

• Siihen miinaan ei toivottavasti kukaan mene, tuollaiseen yksinkertaistettuun kysymykseen, ja vastaa siihen. Kyse on usemmasta kokonaisuudesta, joista riippuen asia selventyy vasta hallitusneuvottelujen myötä. Nyt ei ole varaa olla montaa kiveen hakattua ehtoa maan pelastukseen osallistumiselle, kokonaisuus ratkaisee.

• Anonyymi
        Chaizzer kirjoitti:

Siihen miinaan ei toivottavasti kukaan mene, tuollaiseen yksinkertaistettuun kysymykseen, ja vastaa siihen. Kyse on usemmasta kokonaisuudesta, joista riippuen asia selventyy vasta hallitusneuvottelujen myötä. Nyt ei ole varaa olla montaa kiveen hakattua ehtoa maan pelastukseen osallistumiselle, kokonaisuus ratkaisee.

Itse ainakin äänestän varmasti puoluetta joka lupaa olla leikkaamatta ansiosidonnaista, se on varma. Jos PS ei sitä vakuutusta anna niin sitten ääni menee SDP:lle. Se ei ainakaan ala heikentämään ansiosidonnaista kun sen saman rahan saa helposti pois esim. vuoristoneuvoksilta...mm noilta joilla on eläke 60 000€ /kk ja käteen jää 26 000€/kk ja valitus on silti jatkuvaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse ainakin äänestän varmasti puoluetta joka lupaa olla leikkaamatta ansiosidonnaista, se on varma. Jos PS ei sitä vakuutusta anna niin sitten ääni menee SDP:lle. Se ei ainakaan ala heikentämään ansiosidonnaista kun sen saman rahan saa helposti pois esim. vuoristoneuvoksilta...mm noilta joilla on eläke 60 000€ /kk ja käteen jää 26 000€/kk ja valitus on silti jatkuvaa.

Se on äänestäjän oikeus, päättää kenelle äänensä antaa, on myös äänestäjiä, jotka eivät ole riittävää kokemuspohjaa vielä rakentaneet vaalilupauksista ja niiden pitävyydestä.

Mikä rahan saa pois vuoriveuvoksilta, joilla on tuollainen eläke. Liksi, he ovat maksaneet laissa säädetyn osansa tuosta eläke-edustaan, palkassaan ja se ei ole pieni summa.

• Anonyymi
        Chaizzer kirjoitti:

Se on äänestäjän oikeus, päättää kenelle äänensä antaa, on myös äänestäjiä, jotka eivät ole riittävää kokemuspohjaa vielä rakentaneet vaalilupauksista ja niiden pitävyydestä.

Mikä rahan saa pois vuoriveuvoksilta, joilla on tuollainen eläke. Liksi, he ovat maksaneet laissa säädetyn osansa tuosta eläke-edustaan, palkassaan ja se ei ole pieni summa.

verottaja

• Anonyymi

Tietysti olisi kiva kuulla myös ulostuloja siitä että jos Kokoomus leikkaa ansiosidonnaisen tai muuten sitä huonontaa niin onko joku puolue sitoutunut palauttamaan sen sitten 4 vuoden kuluttua, jos saavat kannatusta. Esim. demarit?

• Anonyymi

Kun mennään vassareiden tyylillä tulee päivä että rahat on loppu. Luuletko että Suomalainen työssä ollut hetero mies on siinä jonossa jolle rahaa annetaan? Eiköhän se muualta tullut tai sitten nuori naisoletettu jolla on paha burn out ja ahdistaa. Suomeen tulee vielä itäisten maiden talous: jos sulla ei ole työtä niin kuolet nälkään kadulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2428
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      73
      1716
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1285
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1198
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1168
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1048
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1040
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      894
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      872
    Aihe