Oletko sinä yleisötilaisuuksien häirikkö

Anonyymi-ap

Käyn yleisötilaisuudessa jos toisessakin. Tilaisuus alkaa viisi minuuttia myöhässä, koska kestää ennenkuin väki pääsee vääntäytymään tuoleihin. Spiikkaaja huikkii mikkiin, Hyvää iltaa kaikille, on takoitus puhua .... Väki jatkoaa jutteluaan. Spiikkaaja aloittaa alusta, Hyvää iltaa...
Edelleen pölinä ja turinointi jatkui, vaikka osa jo alkoi kärsimättömänä sihistä hiljaisuutta. Luennointiaikaa palaa. Oletko sinä itse näitä jutustelijoita vai ärsyttääkkö muiden hälinä.
Kun viimein päästään alkuun, asiantuntija kertoo aiheesta. Sitten hän kertoo esimerkin, vaikka hauskan huumorilla. Silloin osa alkaa kertoa toisilleen mitä juuri hänelle sattui tämän esimerkin tiimoilta. Ja kestää ennen kuin kertominen saadaan loppumaan. Oletko sinä itse näitä.
Koska itse olen vanhentunut, olen luonnollisesti siirtynyt vanhempien ihmisten, eläkeläisten tilaisuuksiin. Tulen aika kiukkuiseksi niissä, koska osa asiantuntijan tiedonjyvistä menee hukkaan, eikä luennosta saa riittävästi tietoa. Aika on yleensä rajallinen, eikä ehdi enää loppukysymyksilläkään paikata pölinän takia kuulematta jäänyttä tietoa. Ihmettelen miksi tullaan kuuntelemaan aihetta joka ei kiinnosta, olkoon se sitten tietotekniikasta, perinnönjaosta. terveydestä tai hyväntekeväisyystyöstä. Koen olevani väärässä seurassa mutta työikäisten luentoihin minua ei enää oteta. Menen vain sellaisiin jotka kiinnostavat ja haluan kuulla kaiken. Pitäjässäni pidetään esim. tähtitiede- ja lintuluentoja, ne eivät kiinnosta. Eikö muutkin voisi mennä vain tilaisuuksiin jotka kiinostavat ja kuunnella tai ainakin pitää siellä suunsa kiinni.

7

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko eläkeläisten tilaisuuksissa todella tuollaista ? Sehän on hirveän
      epäkohteliasta puhujaa ja muita kuunteliioita kohtaan.

    • Anonyymi

      Luuletko tällä väki käy samat mestat kuin sinä?

      • Anonyymi

        Kuka käy missäkin, mutta eläkeläisillä ei ole tilannetajua.
        ei ap.


    • Anonyymi

      Sinä 2023-01-30 18:01:43, en tietenkään tarkoita että juuri te kirjoittajat olisitte olleet niissä tilaisuuksissa joissa minä olen huomannut häiriköitä, vaikka kukapa sen tietää vaikka naapuri ja samoissa paikoissa käyvä kirjoittelisi täällä.
      Sen sijaan oletan että eläkeläiset ovat saman sorttisia joka puolella. On kai vain niin paljjon asiaa kerrottavaksi vieruskaverille että unohdetaan että on tultu kuuntelemaan asiantuntijaa eikä turisemaan tuttavan kanssa.
      Tätä on tapahtunut jo pitkään, huomasin asian heti kun jäin töistä ja aloin käydä kunnan ja järjestöjen järjestämissä tilaisuuksissa.
      Ero oli iso, kun töissä johtaja astui lavalla, koko seminaarisali hiljeni jo siinä vaiheessa. Sellaiseen olin tottunut.
      Ilmeisesti teistä kukaan muu ei ole asiaa huomannut tai se ei häritse. Aloittaja

      • Anonyymi

        Kyllä huomattu on ja se on yksi syy miksi en kovin usein viitsi käydä esim elokuvissa tai teatterissakaan kun se ylimääräinen pälinä vieressä kesken esityksen häiritsee ja ne pälisijät on olleet nimenomaan varttuneempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä huomattu on ja se on yksi syy miksi en kovin usein viitsi käydä esim elokuvissa tai teatterissakaan kun se ylimääräinen pälinä vieressä kesken esityksen häiritsee ja ne pälisijät on olleet nimenomaan varttuneempia.

        Niinpä, ennen elokuvissa häritsi hieman karkkien ja popcornien rouskutus, nyt kommentoidaan tilanteita.
        Olin katsomassa ja kuuntelemassa monologia, mahdottomimmat kuulijat kommetoivat suoraan esittäjälle. Olivat muka vitsikkäitä. Se meni jo täysin yli ymmärrykseni. Ja sitten kuului jonkun tolvanan - ikäihmisen valitettavasti - suusta, Loppuis jo. Kannattaisi olla muualla jos ei kiinnosta tai hiipiä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ennen elokuvissa häritsi hieman karkkien ja popcornien rouskutus, nyt kommentoidaan tilanteita.
        Olin katsomassa ja kuuntelemassa monologia, mahdottomimmat kuulijat kommetoivat suoraan esittäjälle. Olivat muka vitsikkäitä. Se meni jo täysin yli ymmärrykseni. Ja sitten kuului jonkun tolvanan - ikäihmisen valitettavasti - suusta, Loppuis jo. Kannattaisi olla muualla jos ei kiinnosta tai hiipiä pois.

        Samaan ilmiöön olen teatterissa törmännyt. Toinen on se kun kommentoidaan vieruskaverille näyttelijöiden suorituksia ja sanomisia jotka kuuluu siihen näytelmään.... "Kato nyt miten se tolleen tekee/sanoo....." yms


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe