Oletko sinä yleisötilaisuuksien häirikkö

Anonyymi-ap

Käyn yleisötilaisuudessa jos toisessakin. Tilaisuus alkaa viisi minuuttia myöhässä, koska kestää ennenkuin väki pääsee vääntäytymään tuoleihin. Spiikkaaja huikkii mikkiin, Hyvää iltaa kaikille, on takoitus puhua .... Väki jatkoaa jutteluaan. Spiikkaaja aloittaa alusta, Hyvää iltaa...
Edelleen pölinä ja turinointi jatkui, vaikka osa jo alkoi kärsimättömänä sihistä hiljaisuutta. Luennointiaikaa palaa. Oletko sinä itse näitä jutustelijoita vai ärsyttääkkö muiden hälinä.
Kun viimein päästään alkuun, asiantuntija kertoo aiheesta. Sitten hän kertoo esimerkin, vaikka hauskan huumorilla. Silloin osa alkaa kertoa toisilleen mitä juuri hänelle sattui tämän esimerkin tiimoilta. Ja kestää ennen kuin kertominen saadaan loppumaan. Oletko sinä itse näitä.
Koska itse olen vanhentunut, olen luonnollisesti siirtynyt vanhempien ihmisten, eläkeläisten tilaisuuksiin. Tulen aika kiukkuiseksi niissä, koska osa asiantuntijan tiedonjyvistä menee hukkaan, eikä luennosta saa riittävästi tietoa. Aika on yleensä rajallinen, eikä ehdi enää loppukysymyksilläkään paikata pölinän takia kuulematta jäänyttä tietoa. Ihmettelen miksi tullaan kuuntelemaan aihetta joka ei kiinnosta, olkoon se sitten tietotekniikasta, perinnönjaosta. terveydestä tai hyväntekeväisyystyöstä. Koen olevani väärässä seurassa mutta työikäisten luentoihin minua ei enää oteta. Menen vain sellaisiin jotka kiinnostavat ja haluan kuulla kaiken. Pitäjässäni pidetään esim. tähtitiede- ja lintuluentoja, ne eivät kiinnosta. Eikö muutkin voisi mennä vain tilaisuuksiin jotka kiinostavat ja kuunnella tai ainakin pitää siellä suunsa kiinni.

7

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko eläkeläisten tilaisuuksissa todella tuollaista ? Sehän on hirveän
      epäkohteliasta puhujaa ja muita kuunteliioita kohtaan.

• Anonyymi

Luuletko tällä väki käy samat mestat kuin sinä?

• Anonyymi

Kuka käy missäkin, mutta eläkeläisillä ei ole tilannetajua.
        ei ap.

• Anonyymi

Sinä 2023-01-30 18:01:43, en tietenkään tarkoita että juuri te kirjoittajat olisitte olleet niissä tilaisuuksissa joissa minä olen huomannut häiriköitä, vaikka kukapa sen tietää vaikka naapuri ja samoissa paikoissa käyvä kirjoittelisi täällä.
      Sen sijaan oletan että eläkeläiset ovat saman sorttisia joka puolella. On kai vain niin paljjon asiaa kerrottavaksi vieruskaverille että unohdetaan että on tultu kuuntelemaan asiantuntijaa eikä turisemaan tuttavan kanssa.
      Tätä on tapahtunut jo pitkään, huomasin asian heti kun jäin töistä ja aloin käydä kunnan ja järjestöjen järjestämissä tilaisuuksissa.
      Ero oli iso, kun töissä johtaja astui lavalla, koko seminaarisali hiljeni jo siinä vaiheessa. Sellaiseen olin tottunut.
      Ilmeisesti teistä kukaan muu ei ole asiaa huomannut tai se ei häritse. Aloittaja

• Anonyymi

Kyllä huomattu on ja se on yksi syy miksi en kovin usein viitsi käydä esim elokuvissa tai teatterissakaan kun se ylimääräinen pälinä vieressä kesken esityksen häiritsee ja ne pälisijät on olleet nimenomaan varttuneempia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä huomattu on ja se on yksi syy miksi en kovin usein viitsi käydä esim elokuvissa tai teatterissakaan kun se ylimääräinen pälinä vieressä kesken esityksen häiritsee ja ne pälisijät on olleet nimenomaan varttuneempia.

Niinpä, ennen elokuvissa häritsi hieman karkkien ja popcornien rouskutus, nyt kommentoidaan tilanteita.
        Olin katsomassa ja kuuntelemassa monologia, mahdottomimmat kuulijat kommetoivat suoraan esittäjälle. Olivat muka vitsikkäitä. Se meni jo täysin yli ymmärrykseni. Ja sitten kuului jonkun tolvanan - ikäihmisen valitettavasti - suusta, Loppuis jo. Kannattaisi olla muualla jos ei kiinnosta tai hiipiä pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, ennen elokuvissa häritsi hieman karkkien ja popcornien rouskutus, nyt kommentoidaan tilanteita.
        Olin katsomassa ja kuuntelemassa monologia, mahdottomimmat kuulijat kommetoivat suoraan esittäjälle. Olivat muka vitsikkäitä. Se meni jo täysin yli ymmärrykseni. Ja sitten kuului jonkun tolvanan - ikäihmisen valitettavasti - suusta, Loppuis jo. Kannattaisi olla muualla jos ei kiinnosta tai hiipiä pois.

Samaan ilmiöön olen teatterissa törmännyt. Toinen on se kun kommentoidaan vieruskaverille näyttelijöiden suorituksia ja sanomisia jotka kuuluu siihen näytelmään.... "Kato nyt miten se tolleen tekee/sanoo....." yms

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe