GGR vko 05

Anonyymi-ap

Menin hölmöyksissäni avaamaan uuden viikon tuonne veneily osastolle ja vielä virheen kera.
Otetaan nyt tilanne sitten taas haltuun D.
Bootmann

25

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on Simonin tilanne tällä hetkellä?

      • Anonyymi

        Kuulemma aikoo mennä maaliin asti sheet-to-tiller-systeemillä. Koittaa korjata tuuliperäsimen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma aikoo mennä maaliin asti sheet-to-tiller-systeemillä. Koittaa korjata tuuliperäsimen

        Aika vaikealta näyttää eteneminen. Ehkä paranee, jos oppii tulemaan toimeen ilman tuuliperäsintä tai saa sen jotenkin korjattua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma aikoo mennä maaliin asti sheet-to-tiller-systeemillä. Koittaa korjata tuuliperäsimen

        Simon on juuri ilmoittanut, että menee satamaan, korjaa laitteet ja jatkaa Chischester-luokassa.

        Siimajalka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Simon on juuri ilmoittanut, että menee satamaan, korjaa laitteet ja jatkaa Chischester-luokassa.

        Siimajalka

        Surkeaa! Kisasta on siis keskeyttänyt kolme parasta eli Damien, Tapio ja Simon. Kuinka moni lopuista sattuu selviämään Kap Hornin ohi? Tuleeko edes kolme maaliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkeaa! Kisasta on siis keskeyttänyt kolme parasta eli Damien, Tapio ja Simon. Kuinka moni lopuista sattuu selviämään Kap Hornin ohi? Tuleeko edes kolme maaliin?

        Kilpailussa yleensä voittaa paras!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailussa yleensä voittaa paras!

        Tämä nyt ei oikein täytä kilpailun kriteerejä, ainakaan purjehduskilpailun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä nyt ei oikein täytä kilpailun kriteerejä, ainakaan purjehduskilpailun.

        Tietenkin kisa täyttää purjehduskilpailun kriteerit. Ei tämä ole optareiden kolmioratapurjehduskilpailu, mutta tietynlaisten pursien erittäin pitkä avomerikilpailu se on. Kalustovaurioiden mahdollisuus kuuluu lajiin.

        Mitä tulee siihen, ovatko parhaat keskeyttäneet, niin sehän on keskustelukysymys. Olen pitänyt Kirsteniä ja Abhilashia koko ajan parhaimpiin kuuluvina. Toki on niin, että kärkiporukoissa on kato käynyt.

        Siimajalka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin kisa täyttää purjehduskilpailun kriteerit. Ei tämä ole optareiden kolmioratapurjehduskilpailu, mutta tietynlaisten pursien erittäin pitkä avomerikilpailu se on. Kalustovaurioiden mahdollisuus kuuluu lajiin.

        Mitä tulee siihen, ovatko parhaat keskeyttäneet, niin sehän on keskustelukysymys. Olen pitänyt Kirsteniä ja Abhilashia koko ajan parhaimpiin kuuluvina. Toki on niin, että kärkiporukoissa on kato käynyt.

        Siimajalka

        Tietysti kalustovauriot ovat oleellinen osa valtamerikisoissa. Damien oli selvästikin epäonnistunut tuulipilotin asennuksessa ja testauksessa. Tapiolle tapahtui jotain mystistä. Simonille tapahtui kai koko kisan ensimmäinen knock-down, vene ei siitä selvinnyt. Oliko sitten vika puuttuvissa varaosissa, jotenkin heppoisessa tuuliperäsinasennuksessa vai oliko vain huonoa tuuria?

        Muilla on ollut toistaiseksi parempi tuuri. Saa nähdä selviävätkö Kirsten ja Abhilas ilman tuollaista keliä koko kisan läpi. Jos eivät selviä, kestääkö heidän valmistelunsa tuon?

        Mutta säännöt ja järjestelyorganisaatio eli Don yksinvaltiaana outoine ja muuttuvine sääntöineen tekevät tuosta jonkun muun kuin oikean purjehduskisan.


    • Anonyymi

      Parituntinen skypepalaveri Asterian uppoamissyiden arvailusta löytyy GGR:n sivuilta. Puolet on vielä katsomatta, mutta alkupuoli on aiheeltaan kiinnostava, mutta toteutukseltaan kuin huono henkilöstökokous etäyhteyksin. Ei suju dokumenttien jakaminen, ei puheenvuorojen jako.

      Mukavasti selviää kuitenkin se, miten osastointi on tehty, minkälaisia läpivientejä aluksessa oli, kuinka paljon vettä voisi mistäkin tulla jne.

      Tiivistän tähän, että oikeastaan kaikki rakenteiden pettämisiin liittyvät skenaariot katsottiin epätodennäköisiksi, samoin se, että vaurio ylipäätään olisi ollut perässä. Kontti tai muu särmikäs esine näytti saavan jonkilaista kannatusta.

    • Anonyymi

      Jäi muuten kaivelemaan Simonin tapauksessa mikä osa häneltä hajosi tuuliperäsimestä. Miksi ei ole käytännössä toista peräsintä mukana? On veneen rakenteen jälkeen tärkein varuste.
      Sheet to tiller ei selvästikään toiminut, olisikohan niin että Rustler on jonkin verran haastava myötäsellä?
      No tämä oli odotettavissa että myös kärkiveneille tulee ongelmia. Tähän saakka Simon on ollut "tuurilla" kärjessä ja nyt "huonoa tuuria" kun vene meni kyljelleen ja tuli vaurioita. Veikkaus että on aika aktiivisesti ajanut kisaa. Ei nimittäin tuollaista tuuria ole kellään puolta vuotta yhtäsoittoa.

      • Anonyymi

        Simonin vene ei ole Rustler.

        Missään tapauksessa ei ole tuurilla kilpailun kärjessä, vaan taidolla.

        Se voi sitten olla huonoa tuuria, että kohdalle osui kaatava aalto. Ainakaan muille ei tässä kisassa sellaista ole tapahtunut. Viime kisassa taisi melkein kaikki käydä kyljellään ja useampi mennä kokonaan ympäri. Tapio oli harvinainen poikkeus. Tuuria vai veneestä kiinni?

        Paljon on myös tuurista kiinni miten vene selviää kaatumisesta. En muista, että viime kisan kaatumisissa olisi tuuliperäsimet hajonneet. Nehän ovat kuitenkin vakiotavaraa. Oishan sellainen voinut olla varaosana. Vai olisiko pitänyt olla viisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Simonin vene ei ole Rustler.

        Missään tapauksessa ei ole tuurilla kilpailun kärjessä, vaan taidolla.

        Se voi sitten olla huonoa tuuria, että kohdalle osui kaatava aalto. Ainakaan muille ei tässä kisassa sellaista ole tapahtunut. Viime kisassa taisi melkein kaikki käydä kyljellään ja useampi mennä kokonaan ympäri. Tapio oli harvinainen poikkeus. Tuuria vai veneestä kiinni?

        Paljon on myös tuurista kiinni miten vene selviää kaatumisesta. En muista, että viime kisan kaatumisissa olisi tuuliperäsimet hajonneet. Nehän ovat kuitenkin vakiotavaraa. Oishan sellainen voinut olla varaosana. Vai olisiko pitänyt olla viisi?

        Miksi pläkiltä välttyminen ei ole tuuria, mutta ison aallon kohtaaminen on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pläkiltä välttyminen ei ole tuuria, mutta ison aallon kohtaaminen on?

        Eiköhän kirjoittaja tuossa aiemmin sarkastisesti todennut että Simon on kova purjehtija. Nyt sitten tuuliperäsin vaan hajosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kirjoittaja tuossa aiemmin sarkastisesti todennut että Simon on kova purjehtija. Nyt sitten tuuliperäsin vaan hajosi.

        Et vastannut kysymykseen, eikä se edes ollut sinulle osoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pläkiltä välttyminen ei ole tuuria, mutta ison aallon kohtaaminen on?

        Tietysti pläkien välttäminenkin on tuuria siltä osin kuin niitä ei voi välttää saatavissa olevin tiedoin. Ei mielestäni Simon tuossa suhteessa ole ollut mitenkään erityisen onnekas. Olihan hänkin pahassa pläkässä, jossa menetti lähes kokonaan 800 mpk johtonsa.

        En näe, että Simon on tuurilla johdossa. Voi spekuloida onko tuuria, että johtoa oli yli 1000 mpk vaikkapa 500 mpk sijaan, mutta täysin ansaitusti on mielestäni johdossa ollut kutakuinkin siitä asti kuin Damien joutui palaamaan takaisin uusintalähtöön.

        Fiksut reitinvalinnat ja hyvä tasainen vauhti. Siihen eivät muut ole pystyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti pläkien välttäminenkin on tuuria siltä osin kuin niitä ei voi välttää saatavissa olevin tiedoin. Ei mielestäni Simon tuossa suhteessa ole ollut mitenkään erityisen onnekas. Olihan hänkin pahassa pläkässä, jossa menetti lähes kokonaan 800 mpk johtonsa.

        En näe, että Simon on tuurilla johdossa. Voi spekuloida onko tuuria, että johtoa oli yli 1000 mpk vaikkapa 500 mpk sijaan, mutta täysin ansaitusti on mielestäni johdossa ollut kutakuinkin siitä asti kuin Damien joutui palaamaan takaisin uusintalähtöön.

        Fiksut reitinvalinnat ja hyvä tasainen vauhti. Siihen eivät muut ole pystyneet.

        Tätähän on jänkätty kai jo pari kuukautta. Simon sai valtavan etumatkan Kapkaupungin liepeillä nimenomaan siksi, että välttyi pläkästä, josta muut kärsivät valtavasti. Sinun mielestäni kyse oli kuitenkin jostain muusta.

        Hyvin Simon purjehtii, sitä en kiistä. Mitään ylivertaista siinä ei ole ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätähän on jänkätty kai jo pari kuukautta. Simon sai valtavan etumatkan Kapkaupungin liepeillä nimenomaan siksi, että välttyi pläkästä, josta muut kärsivät valtavasti. Sinun mielestäni kyse oli kuitenkin jostain muusta.

        Hyvin Simon purjehtii, sitä en kiistä. Mitään ylivertaista siinä ei ole ollut.

        On se nyt aika ylivertaista, että on ollut koko kisan johdossa ja kokoajan keskimäärin kasvattanut johtoaan. Kapkaupungin kohdalla eroa tuli lisää reilummin kerralla. Osasyy siihen on myös Kirstenin pidempi pysähdys ja hölmö reitinvalinta. Tapio ja Damienkin olivat jo ohi Kirstenistä ennen keskeyttämistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se nyt aika ylivertaista, että on ollut koko kisan johdossa ja kokoajan keskimäärin kasvattanut johtoaan. Kapkaupungin kohdalla eroa tuli lisää reilummin kerralla. Osasyy siihen on myös Kirstenin pidempi pysähdys ja hölmö reitinvalinta. Tapio ja Damienkin olivat jo ohi Kirstenistä ennen keskeyttämistään.

        Ei kasvattanut koko aikaa johtoaan tasaisesti, vaan sai muutaman silloin ratkaisevan tuntuisen spurtin, koska hyötyi tasaisista tuulista uhkaajien lilliessä tyvenessä. Näitä oli noin 2.11, 13.11 ja 21.11. Tasmanian jälkeenkin Simon selvisi useamman pienemmän oläkän kuin koira veräjästä ja niiden aikana sai lisää eroa hyväkseen.

        Trinidadille saakka mentiin aika lailla tasatahtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kasvattanut koko aikaa johtoaan tasaisesti, vaan sai muutaman silloin ratkaisevan tuntuisen spurtin, koska hyötyi tasaisista tuulista uhkaajien lilliessä tyvenessä. Näitä oli noin 2.11, 13.11 ja 21.11. Tasmanian jälkeenkin Simon selvisi useamman pienemmän oläkän kuin koira veräjästä ja niiden aikana sai lisää eroa hyväkseen.

        Trinidadille saakka mentiin aika lailla tasatahtia.

        Trinidadin paikkeilla oli jo johtoa n. 200 mpk. Johto kasvoi lähdöstä Kanarialle, Kanarialta Trinidadiin, Trinidadista Kapkaupunkiin jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trinidadin paikkeilla oli jo johtoa n. 200 mpk. Johto kasvoi lähdöstä Kanarialle, Kanarialta Trinidadiin, Trinidadista Kapkaupunkiin jne.

        Kun Simon oli Trinidadin kääntöpaikalla, Abhilash oli alle 150 mailin päässä. Paria viikkoa aiemmin Abhilash oli yli 300 mailia takana. Ero ei siis kasvanut Kanarialta Trinidadiin.

        Ero venähti hieman ennen Kapkaupunkia merkittävästi, ei siitä pääse mihinkään. Ja melkoisesti pian Kapkaupungin jälkeen. Sitä selittää vain erittäin suotuisat tuulet Simoniilla.


    • Anonyymi

      Nyt on sitten toinen vene saanut knock downin. Muutenkin jo keskeyttämään tuomittu Guy kävi kyljellään hukaten pelastuslautan ja PLB:n. Aika surkeasti taisi olla lautta kiinni?

      Koska kaatuu seuraava? Enää neljä mukana varsinaisessa kisassa.

    • Anonyymi

      Kirsten sukelteli kahdeksan päivää sitten kolme tuntia pohjaa putsaillen. Pari sataa M takamatka Abhilashiin on muuttunut pari sataa M etumatkaksi.
      Kun Simon otti esille hätäGPS:n navigoidakseen turvallisesti tuuliperäsinremonttiin, hän putosi Chichester luokkaan. Kirsten porskuttaa nyt kisan johdossa. Minnekähän Simon aikoo mennä korjailemaan venettä?

      • Anonyymi

        Simon on me ossa Chileen, Puerto Montt -nimiseen paikkaan, jos oikein muistan. Aika lailla 1000 mpk rannikkoa pitkin Kap Hornista.


    • Anonyymi

      Kerstin ja Abhilash vedättävät kohti koillista, lännestä lähestyvän myräkän alta yrittävät ehtiä pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

      kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      186
      6315
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

      Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      100
      3451
    3. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      11
      2742
    4. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

      Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      110
      2309
    5. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

      "Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      161
      1789
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

      Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      112
      1609
    7. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      13
      1494
    8. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

      Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      129
      1267
    9. Montako naista

      On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1194
    10. Elämäni biisi vieraslista la 11.10. yllättää iloisesti - Nämä huippujulkkikset sinisille sohville!

      Elämäni Biisi vieraina lauantaina ovat mm. Ellen Jokikunnas ja Esko Eerikäinen sekä liuta muita julkkiksia. Tämä jakso v
      Tv-sarjat
      12
      1180
    Aihe