Pohtinut tässä miten varautua ensi syksyllä umpeutavan määraik. sähkösopparin loppumiseen ja lämmityskustannuksien järkevällä tasolla pitämiseen tulevaisuudessa. Uskoisin että pörssisähkö ja halpojen tuntien hyödyntäminen jatkossa ainut tapa koska suomessa menty tuulivoimaan (toimii vaan tuulisella kelillä) ja venäjältä aiemmin hommatulle edulliselle säätövoimalle ei enää halpoja vaihtoehtoja... Itse kysymykseen eli olisiko järkeä muuttaa 2 kerroksisen suorasähkö lämmitteisen omakotitalon lämmitysmuotoa osittain varaavaksi siten että johtaisi ala ja yläkerranväliseen ontelolaattakattoon lämpöä älytermostaattia hyväksikäyttäen halpoina tunteina. Nyt siis pääasiassa ilp:lla lämmitys ympäri vuorokauden (ilp vain yläkerrassa)., lattiat vaan tuppaa oleen melko viileät varsinkin yläkerran makkareissa kun alapuolella koko talon mittainen autotalli jota pidetään muuta taloa viileämpänä. Koko tallin katto siis paljasta ontelolaattaa (40m2), joten onnistuisko esim. lattialämmityskaapelilla varaaminen ja joku eristelevy alapuolelle (toki talliakin täytyy jollakin lämmittää ettei lämpösäteily pienessä määrin haittaa alaspäinkään) onko ihan järjetön idea?
Lämmmönvaraaminen ontelolaattaan
Anonyymi-ap
1
109
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516510- 654946
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki994729Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t273525- 2043144
- 412925
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/222796mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132769- 1561631
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3341577