Onko pakko jos ei taho...

Tuli tuossa juteltua erään tuttavan kanssa tällaisesta asiasta, kun on paljon nuoria aikuisia 18-30v, jotka eivät halua mennä ollenkaan töihin.

Elämä vasta tuossa vaiheessa, niin kyllä on pakko hämmästellä, että miten nämä meinaa tuon elämänsä elää?? Edessä on kuitenkin paljon vuosia ennen eläkeikää, niin aika huolestuttavaa on, jos työt ei maistu.

Suomessa saa kyllä paljon apuja siihen, että on mahdollisuus jäädä lorvimaan, mutta jos niitä vähentää, niin nostaisiko se työhaluja? Joillakin varmasti, mutta epäilen, että on myös niitä, jotka eivät sittenkään tee elämänsä eteen mitään.
Mua jotenkin ärsyttää tuo olettamus, että voi vaan makoilla kotona mitään tekemättä, ja rahaa tulee tuosta vaa, ku manulle illallinen :/
Eri asia tietty on, jos on terveydellinen syy, mut terveet joutaa kyllä töihin!

Onneksi suurin osa nuorista aikuisista on ahkeria ja ottaa vastuun omasta elämästään. Heille näytän kyllä peukkua!


Sit lopuksi vähän toisenlaisempi juttu...
Kulkeeko teillä elämässänne mukana jotain tavaraa tai muuta, joka on teille tunnearvoltaan arvokas? Itselläni on lapsuudenkodista pieniä muistoja, kuten pieni lasinen kukkamaljakko :)

66

603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kannata mennä töihin, kun vajakit elättää verorahoilla. Nostetaan veroja ja maksuja lisää.

      • Anonyymi

        Häpeä elättäjääsi vielä halveksut. Selkääs sietäisit saada


      • Anonyymi

        Mannen Joulu - Youtub.
        Onko pakko niellä turskaa vai ei taho ?..


      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍑 ­N­­­y­­­m­f­o­­­m­­­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17725624X

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Feministi uranaiset elättää veroilla kaikki. Älkää miehet menkö töihin. Tulkaa tänne ottamaan kaljaa. Feministit tarjoo. Oma vika.

    • Itse en niin nuoria tuttuja tunne, mutta joo, jotkut varmasti viihtyy tukien kanssa mieluiten kun töihin..

      Ehkä noita tukia voisi kyllä jotenkin vähentää ja enemmän laittaa nuoria töihin.

      Niin, sairaudet on sitten eri asia. Itse olen eläkkeellä juuri sen takia.
      Kyllä se oma ammatti ja mieluisa työ on hyvä asia. Viihdyin hyvin työssä lasten parissa.

      • No kyllä varmasti pitäisi jotain tehdä noiden tukien kanssa, jos se saa lorvimaan.

        On myös nuoria, jotka ovat vaivautuneet lähtemään töihin, mutta siellä sitten ollaan huonolla asenteella, ja ei mene kauan, kun lähtö tulee. Mua jotenkin kauhistuttaa näitte puolesta, ku kyllähän sen tietää, että jos ei asenne muutu, niin huonosti käy :(

        Niin ku tuos aloituksessa kirjoitinkin, niin eri asia on terveydelliset syyt. Terveet joutaa kyllä töihin, ku niitä on tarjolla.

        Etkös sä ollu tekemisissä myös kakkujen kanssa? Miksikä sit sanottiinkaa... :}


      • Lorvi, kunhan et verorahoilla lorvi.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No kyllä varmasti pitäisi jotain tehdä noiden tukien kanssa, jos se saa lorvimaan.

        On myös nuoria, jotka ovat vaivautuneet lähtemään töihin, mutta siellä sitten ollaan huonolla asenteella, ja ei mene kauan, kun lähtö tulee. Mua jotenkin kauhistuttaa näitte puolesta, ku kyllähän sen tietää, että jos ei asenne muutu, niin huonosti käy :(

        Niin ku tuos aloituksessa kirjoitinkin, niin eri asia on terveydelliset syyt. Terveet joutaa kyllä töihin, ku niitä on tarjolla.

        Etkös sä ollu tekemisissä myös kakkujen kanssa? Miksikä sit sanottiinkaa... :}

        Joo, olen myös leipuri/kondiittori! 🙂

        Ei vaan liika jauhojen kanssa oleminen sopinut.. Onneksi ei kuitenkaan kotona leipominen haittaa. Niin ja lasten kanssa töissä sitten leivottiin jotain ja pidettiin leffapäivä.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Joo, olen myös leipuri/kondiittori! 🙂

        Ei vaan liika jauhojen kanssa oleminen sopinut.. Onneksi ei kuitenkaan kotona leipominen haittaa. Niin ja lasten kanssa töissä sitten leivottiin jotain ja pidettiin leffapäivä.

        No sä sit varmaan miehelles leivoskelet siellä kaikkia herkkuja...nam...

        On siellä muksuilla ollu hyvät oltavat, kun tuollaista kaikkea kivaa on ollut :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No sä sit varmaan miehelles leivoskelet siellä kaikkia herkkuja...nam...

        On siellä muksuilla ollu hyvät oltavat, kun tuollaista kaikkea kivaa on ollut :)

        No nyt mies pitää vähän herkkulakkoa, omasta tahdostaan.

        Kyllä oli mukavaa leipoa lasten kanssa. Kaikki osallistui, muuten jäi ilman leipomuksia.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        No nyt mies pitää vähän herkkulakkoa, omasta tahdostaan.

        Kyllä oli mukavaa leipoa lasten kanssa. Kaikki osallistui, muuten jäi ilman leipomuksia.

        Ai, no hyvä tietysti, että osaa pitää rajansa. Mulla on vaikeuksia nykyään juoda kahvi vain kahvina. Pitää olla keksejä tai pullaa...

        Tuo on muutes hyvä, että muksut saa pienestä pitäen vaikkapa leipoa. Tiedä vaikka olisivat tulevaisuuden leipureita :)


    • Anonyymi

      Yksi tekijä tässä on se miten meidän yhteiskunnassa puhutaan lapsille ja nuorille työstä. Jostain ihmeen syystä nuorille väitetään että nykyajan työelämä on jotenkin ihmeellisempää ja vaativampaa kuin ennen. Että pitäisi olla jokin moniosaaja ja pitäisi uhrautua ja työ leviää vapaa-ajalle ja että pitäisi etsiä tietoa työajan ulkopuolella ja kaikea tälläistä ihme höpinää. Ne keski-ikäiset jotka nuorille tälläistä paskaa aivopesee työelämästä istuvat omat työpäivänsä suurimmaksi osaksi juomassa kahvia ja jauhamassa paskaa.

      Nuoret: Teidän ei tarvitse olla moniosaajia eikä mitään neroja eikä edes kovin ahkeria. Ei tarvitse yhtään uhrautua työn eteen. Hoidatte vaan hommanne ja vapaa-aika on vapaa-aikaa. Töihin vaan. Ei tämä niin kummoista ole. Ei täällä työpaikoilla mitään erityisiä lahjakkuuksia tai työmyyriä paljoa pyöri. Ihan perus vätyksiä me ollaan. Tekin kelpaatte kyllä.

      • Anonyymi

        Ei haittaa vaikka olisit laiska ja tyhmä. Minä tiedän monta laiskaa ja tyhmää jotka ovat varsin korkealla työelämässä.


      • Siinpä oli rohkaiseva kirjoitus, jos joku luulee, että työssä käynti on jotakin ihmehommaa.

        Tietty riippuu alasta, mitä vaaditaan, mutta kaiken kyllä oppii, kun vain aloittaa.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Siinpä oli rohkaiseva kirjoitus, jos joku luulee, että työssä käynti on jotakin ihmehommaa.

        Tietty riippuu alasta, mitä vaaditaan, mutta kaiken kyllä oppii, kun vain aloittaa.

        Ei se ole. Se on vaan niinku koulutettu koira joka tottelee käskyjä. Sellanen niinku aivoton perseennuolija kääpiö


    • Anonyymi

      Ite oon ainaki paiskinu hommia lukiosta asti, semmosia huonostipalkattuja että jää moni haave vaan ajatuksen asteelle.

      Sunflower

      • No eiköhän monikin silloin alussa tee heikommin palkattua, vaikkakin onhan tietty aloja, joissa on aina matala palkka.

        Minusta kuitenkin on tärkeintä, että yrittää tienata ne omat rahat.


      • Minun mielestäni on hienoa että olet tehnyt paljon työtä. Onko sinulla kuitenkin joku toiveammatti?


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Minun mielestäni on hienoa että olet tehnyt paljon työtä. Onko sinulla kuitenkin joku toiveammatti?

        Joku kaupalliseen alaan liittyvä ois kiva ku on koulutus siihen:)

        Sunflower


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joku kaupalliseen alaan liittyvä ois kiva ku on koulutus siihen:)

        Sunflower

        Okei. 🙂


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Minun mielestäni on hienoa että olet tehnyt paljon työtä. Onko sinulla kuitenkin joku toiveammatti?

        Te ootte liian kalliita ja hitaita ja kuulutte liittoon. Otetaan aasiasta mielummin


    • Anonyymi

      Pitää olla hiton rohkea jos uskaltaa elää vaan tukien varassa kädestä suuhun.

      Sunflower

      • Rohkea jos uskaltaa?

        Mä taas ajattelin, että pitää kyllä olla laiska, että kehtaa elää vaan tukien varassa :}


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Rohkea jos uskaltaa?

        Mä taas ajattelin, että pitää kyllä olla laiska, että kehtaa elää vaan tukien varassa :}

        No ite oon sitä mieltä että pitää olla rohkea. Ei tuu eläkekertymää, ei säästöjä jne. Noi tuetki voi napsahtaa poikki milloin vaan. Sitte ei oo ees työkokemusta ku on vaan lusmunnu. Itestäni ei ois tuommoiseen:(

        Sunflower


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ite oon sitä mieltä että pitää olla rohkea. Ei tuu eläkekertymää, ei säästöjä jne. Noi tuetki voi napsahtaa poikki milloin vaan. Sitte ei oo ees työkokemusta ku on vaan lusmunnu. Itestäni ei ois tuommoiseen:(

        Sunflower

        Olet ollut/olet fiksu! Samoin Tinttu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ite oon sitä mieltä että pitää olla rohkea. Ei tuu eläkekertymää, ei säästöjä jne. Noi tuetki voi napsahtaa poikki milloin vaan. Sitte ei oo ees työkokemusta ku on vaan lusmunnu. Itestäni ei ois tuommoiseen:(

        Sunflower

        No jos se joku rohkea pitää olla, niin tyhmänrohkea.

        Tuota juurikin ajoin myös takaa tässä aloituksessa, kun tosiaan ei kerry eläkettä, ei tuu säästöön rahaa. Jotku tuet voi katketa, mutta kun meillä tässä maassa on aina joku luukku, mistä saa. Monet ottaa karenssin, ku töihin ei mennä. Rahaa ei siis silloin työttömyyskorvauksena, mut sitten painutaankin soskun luukulle. Onkohan viel toimeentulotukikin...en tiiä..

        Ei olis kyllä minustakaa tuohon..
        Ollaan Sunflower kuitenkin ylpeitä ittestämme, kun ees yritetään.


    • Anonyymi

      Ehkä jotkut eivät ole löytäneet omaa alaansa. Jos sopivaa työtä ei löydy niin ei ehkä ole ihme, ettei ole motivaatiotakaan.

      • No ei se oma ala nuorena heti välttämättä löydy. Silloin pitää kokeilla, mikä olis sellainen työ missä viihtyy.

        Piti oikeastaan laittaa jo tuohon aloitukseen, etten kirjoittanut kaikista työttömistä. Monet kyllä ahkerasti hakee työpaikkoja, mutta ei välttämättä nappaa.

        Nyt kun meinataan ansiosidonnaista porrastettavaksi ja muutenkin lyhentää sitä, niin siinä kärsii myös ne, jotka eivät yrityksestään huolimatta ole saaneet työpaikkaa. Eli lusmuilijoiden takia tulee kärsimään kaikki.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No ei se oma ala nuorena heti välttämättä löydy. Silloin pitää kokeilla, mikä olis sellainen työ missä viihtyy.

        Piti oikeastaan laittaa jo tuohon aloitukseen, etten kirjoittanut kaikista työttömistä. Monet kyllä ahkerasti hakee työpaikkoja, mutta ei välttämättä nappaa.

        Nyt kun meinataan ansiosidonnaista porrastettavaksi ja muutenkin lyhentää sitä, niin siinä kärsii myös ne, jotka eivät yrityksestään huolimatta ole saaneet työpaikkaa. Eli lusmuilijoiden takia tulee kärsimään kaikki.

        Ootappa vaan. Kyllä me löydetään sut kohta


    • Anonyymi

      En kyllä ymmärrä miksi pitäisi jonkun rahan perässä juosta. Ei oo mun juttu.

      • Olet siis niin varakas, ettei tarvitse töissä käydä?

        Ilman rahaa ei vaan tässä maailmassa tule toimeen.


      • Oletko itse tehnyt töitä tänään vai pelkästään uhkaillut porukkaa tällä sivulla?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Oletko itse tehnyt töitä tänään vai pelkästään uhkaillut porukkaa tällä sivulla?

        Epäilen, että on tuilla elävä...


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Oletko itse tehnyt töitä tänään vai pelkästään uhkaillut porukkaa tällä sivulla?

        Mä luulen et toi reppana kuuluu siihen pohjasakkaan josta on jutskattu viime päiväin aikana. Nää kultsipuppelit meinaavat et zegzi on ihmisoikeus ja jollei he saa ketään gimmaa koukkuunsa se sit oikeuttaa väkivaltaan. Kolmen systerin broidina mä voin pahoin ku funtsin tuollaista ideologiaa.


      • artagnan kirjoitti:

        Mä luulen et toi reppana kuuluu siihen pohjasakkaan josta on jutskattu viime päiväin aikana. Nää kultsipuppelit meinaavat et zegzi on ihmisoikeus ja jollei he saa ketään gimmaa koukkuunsa se sit oikeuttaa väkivaltaan. Kolmen systerin broidina mä voin pahoin ku funtsin tuollaista ideologiaa.

        Kyllä mulla kesti, ennenkuin tajusin tuota sanaa :}

        Olen sun kaa samaa mieltä, että voi hyvinkin kuulua tuollaiseen urpot-ryhmään.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Epäilen, että on tuilla elävä...

        Ai virkamies?


    • No mä en oikein usko et lorvimalla kovin leveesti elellään. Seuraavalla hallituskaudella tulee taatusti tuntuvii leikkauksii noihin etuisuuksiin. Et kandee vaan etsii se duunipaikka jos tykkää laittaa leivän päälle muutakin ku ylähuulen :)

      • No ehkei sitä raharikasta elämää tällaiset edes hamua, kun tarve on vain pötkötellä ilman työnteon rasitusta.

        Tuolainen lorvailu ehkä menee jonkun aikaa, mut kyllä normi-ihmiselle ainakin iskee tyhjyys, jos ei mitään muuta ole.

        Kyllähän töissä olo kuitenkin tuo elämään monenmoista, vaikka ei se aamuherääminen mitään herkkua ole.

        Tänääänkin teki mieli heittää herätyskello ikkunasta ulos.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No ehkei sitä raharikasta elämää tällaiset edes hamua, kun tarve on vain pötkötellä ilman työnteon rasitusta.

        Tuolainen lorvailu ehkä menee jonkun aikaa, mut kyllä normi-ihmiselle ainakin iskee tyhjyys, jos ei mitään muuta ole.

        Kyllähän töissä olo kuitenkin tuo elämään monenmoista, vaikka ei se aamuherääminen mitään herkkua ole.

        Tänääänkin teki mieli heittää herätyskello ikkunasta ulos.

        No kyl tolla meiningillä voi sanoo heipat normielämällekin. Jää hankkimatta oma kämppä, kärry, perhe jne. Kaikki ne nielee hemmetisti fyrkkaa. Et sä saa esim. asuntolainaa ellei ole tuloi..

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyl tolla meiningillä voi sanoo heipat normielämällekin. Jää hankkimatta oma kämppä, kärry, perhe jne. Kaikki ne nielee hemmetisti fyrkkaa. Et sä saa esim. asuntolainaa ellei ole tuloi..

        - Artsi

        Noilta puuttuu just se, että haluaa omalla työnteollaan ansaita rahaa, ja sitä myöten sitä omaisuutta.

        Mikäs sen mukavampaa, kun on ostettu asunto, ja vielä saanut säästöönkin rahaa.
        Eihän tietenkään kaikki halua ostaa omaa kämppää, mut että on kuitenkin varaa maksaa asuminen ja muu eläminen.

        Kun ei ole mitään tavoitteita tai yritteliäisyyttä, niin aika surkealta se näyttää, jos ei ryhdistäydy.
        Onneksi on myös sellaisia, jotka ovat ottaneet vastuun elämästään ja pistäneet töpinäksi.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Noilta puuttuu just se, että haluaa omalla työnteollaan ansaita rahaa, ja sitä myöten sitä omaisuutta.

        Mikäs sen mukavampaa, kun on ostettu asunto, ja vielä saanut säästöönkin rahaa.
        Eihän tietenkään kaikki halua ostaa omaa kämppää, mut että on kuitenkin varaa maksaa asuminen ja muu eläminen.

        Kun ei ole mitään tavoitteita tai yritteliäisyyttä, niin aika surkealta se näyttää, jos ei ryhdistäydy.
        Onneksi on myös sellaisia, jotka ovat ottaneet vastuun elämästään ja pistäneet töpinäksi.

        Eiku sä teet mulle rahaa tai saat puukosta. Ootko vähän vajaa?


    • Anonyymi

      Siis tähh jututtelit alle 18v ta??? mitä vttt

      • Anonyymi

        Hyvä Ressu kannatetaan. Ei ole ärsyttävämpää akkaa kuin tuo logo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Ressu kannatetaan. Ei ole ärsyttävämpää akkaa kuin tuo logo.

        V********o? :)))))))))


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        V********o? :)))))))))

        Mä en tule koskaan hiffaamaan et miten aikuinen mies (?) viittii pillittää vuodesta toiseen tota samaa jutskaa. Toi on kuulkaas kipeetä.

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en tule koskaan hiffaamaan et miten aikuinen mies (?) viittii pillittää vuodesta toiseen tota samaa jutskaa. Toi on kuulkaas kipeetä.

        - Artsi

        Selvästi mielenterveys ongelmia sillä.. Kumma kun perhe ei tee mitään..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en tule koskaan hiffaamaan et miten aikuinen mies (?) viittii pillittää vuodesta toiseen tota samaa jutskaa. Toi on kuulkaas kipeetä.

        - Artsi

        No nuo viestit mitä tuos on näkyvissä, nii ei vaikuta kyllä ressulta.

        Kipeetä on, oli sit kuka tahansa.


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Selvästi mielenterveys ongelmia sillä.. Kumma kun perhe ei tee mitään..

        Voi olla perhekin melko avuton tuon edessä, liekö pitävät edes yhteyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla perhekin melko avuton tuon edessä, liekö pitävät edes yhteyttä.

        Taitaa olla näin..


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No nuo viestit mitä tuos on näkyvissä, nii ei vaikuta kyllä ressulta.

        Kipeetä on, oli sit kuka tahansa.

        Mä kyl tarkoitin tota poistettuu ressuu. Tää toinen on joku hoidosta häippäissyt incel.

        - Artsi


      • Oot varmaan ihmetelly outoa kuminaa sun päässä? Tiedätkö mikä se ääni on?

        Mä kerron, se ääni tulee sun tyhjän pään sisältä, ku sun yks aivosolu on ihan pihalla ja kiroilee, että mitä ****** mä täällä teen..?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä kyl tarkoitin tota poistettuu ressuu. Tää toinen on joku hoidosta häippäissyt incel.

        - Artsi

        Okei... aattelin, että tuota tän ketjun ekaa.

        No, pipipäitä molemmat.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Oot varmaan ihmetelly outoa kuminaa sun päässä? Tiedätkö mikä se ääni on?

        Mä kerron, se ääni tulee sun tyhjän pään sisältä, ku sun yks aivosolu on ihan pihalla ja kiroilee, että mitä ****** mä täällä teen..?

        Löytyykö siltä edes yhtä aivosolua...


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Okei... aattelin, että tuota tän ketjun ekaa.

        No, pipipäitä molemmat.

        Kuinka monta firmaa sulla on?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Löytyykö siltä edes yhtä aivosolua...

        On sillä se yksi, mutta sekin on surkastumassa.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        On sillä se yksi, mutta sekin on surkastumassa.

        Sotaväen älykkyystesti sanoo jotain muuta.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        On sillä se yksi, mutta sekin on surkastumassa.

        Onko sun ÄO:ta mitattu koskaan?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        On sillä se yksi, mutta sekin on surkastumassa.

        Heh! 😂


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Heh! 😂

        Kaikki näkee että sä et oo mitään ja sulla on ihan vajaaälyisen kersan huumorintaju.


    • Anonyymi

      Juteltu!!! Tutkimustulos esiin!

    • Translaki meni sitten läpi.
      Iso lauma jästipäitä äänesti...

      • Anonyymi

        Niin, ketäs sinä olet äänestänyt?


    • Mun mielestä tuollaisen käyttäytymisen takana on paljon laiskuutta isompi elämänhallinnan ongelma, joka johtaa sitten pitkään jatkuessaan syrjäytymiseen, huono-osaisuuteen ja yhteiskunnan ulkopuolelle putoamiseen.

      • Varmasti noinkin on joidenkin osalta, että takana on muita asioita. Voi ongelmat juontua ihan lapsuudesta ym.

        On kuitenkin paljon nykyään niitä nuoria, jotka kertoo, ettei kannata töihin raahautua, kun vain joitain satasia saa enemmän, kuin mitä erilaisia tukia. Motivaatio siis karkaa, kun se ensimmäinen palkka ei olekkaan mikään huippumääräinen, ja tuet taas tupsahtaa tilille ilman, ettei tarvitse tehdä yhtään mitään.

        On niitä varmasti monia eri syitä, miksi se elämä menee syrjätielle. Sitä vain toivois, ettei kenenkään tarvis tipahtaa pois yhteiskunnan menosta.

        Tunnen muutamia nuoria, jotka olivat alkujaan todella ahkeria ja monitaitoisiakin ihmisiä, mutta sitten alkoholi vei huonoille teille. Se on niin iso sääli!!


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe