Lainan yhteishakija/rinnakkaishakija

Anonyymi-ap

Hei!

Jos toimin lainan yhteishakijana/rinnakkaishakijana, tarkoittaako tämä samaa, jos olisin lainan takaajana?
Kaipaisin kokemuksia yhteishakijana/rinnakkaishakijana olemisesta?
Tuleeko lainaraha vain toisen tilille? Entä maksavatko molemmat yhdessä lainaa pois molempien tililtä, vai ainoastaa toisen?

Tämä lainan olisi tulossa perheenjäsenelleni, eli itse en tätä käyttäisi edes.

7

636

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Entä vaikuttaako se minun tukiini mitenkään, kerran en sitä itse edes käytä? Haluaisin auttaa perheenjäsentäni ottamaan lainaa, mutta en haluaisi että omat asiani menisivät pieleen 😅

• Anonyymi

Yhteishakija hakee ja maksaa lainan yhdessä "varsinaisen" hakijan kanssa. Ja on myös vastuussa lainan maksusta ilman eri muodollisuuksia (vrt. takaaja).

Ei siis mitään järkeä, ellei teillä ole täydellinen yhteistalous ja jos et ole valmis maksamaan koko lainaa omasta pussistasi.

https://www.rahalaitos.fi/yhteishakija

• Anonyymi

juuri noin ja MUISTA, että älä lähe tuollaiseen leikkiin jos, jos et ole valmis maksamaan koko lainaa omasta pussistasi ihan vaan vaikket saa siitä pennin jeniä.
        MIksi edes tuollaiseen pitäisi lähteä vaan auttaakseen toista ? anna sen ite hakea vaan tarvitsemansa laina. on niitä paikkoja mistä se saa ja jos ei saa, niin ett tietenkään lähe yhdessä hakeekkaan. Niin moni nuori sortuu kun auttaa kaveria ja lopulta joutuu maksumieheksi/naiseksi/muun sukupuoliseksi/vihreäksi/akku-auton käyttäjäksi/uunoksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juuri noin ja MUISTA, että älä lähe tuollaiseen leikkiin jos, jos et ole valmis maksamaan koko lainaa omasta pussistasi ihan vaan vaikket saa siitä pennin jeniä.
        MIksi edes tuollaiseen pitäisi lähteä vaan auttaakseen toista ? anna sen ite hakea vaan tarvitsemansa laina. on niitä paikkoja mistä se saa ja jos ei saa, niin ett tietenkään lähe yhdessä hakeekkaan. Niin moni nuori sortuu kun auttaa kaveria ja lopulta joutuu maksumieheksi/naiseksi/muun sukupuoliseksi/vihreäksi/akku-auton käyttäjäksi/uunoksi

Laina olisi tulossa sisarelleni. Hän ei yksin saa lainaa edes pikavippi paikoista.. summa olisi vain 2000-3500e.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laina olisi tulossa sisarelleni. Hän ei yksin saa lainaa edes pikavippi paikoista.. summa olisi vain 2000-3500e.

Tuon lainan saaminenhan ei auta häntä millään tavalla. Se ainoastaan saa teidät molemmat kuseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos saat tukia, et välttämättä kelpaa lainafirmalle yhteishakijaksi, takaajaksi etkä lainansaajaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      116
      2985
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      29
      1361
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      103
      1227
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1017
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1007
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      978
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      56
      875
    8. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      703
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      40
      698
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      642
    Aihe