Lainan yhteishakija/rinnakkaishakija

Anonyymi-ap

Hei!

Jos toimin lainan yhteishakijana/rinnakkaishakijana, tarkoittaako tämä samaa, jos olisin lainan takaajana?
Kaipaisin kokemuksia yhteishakijana/rinnakkaishakijana olemisesta?
Tuleeko lainaraha vain toisen tilille? Entä maksavatko molemmat yhdessä lainaa pois molempien tililtä, vai ainoastaa toisen?

Tämä lainan olisi tulossa perheenjäsenelleni, eli itse en tätä käyttäisi edes.

7

648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Entä vaikuttaako se minun tukiini mitenkään, kerran en sitä itse edes käytä? Haluaisin auttaa perheenjäsentäni ottamaan lainaa, mutta en haluaisi että omat asiani menisivät pieleen 😅

• Anonyymi

Yhteishakija hakee ja maksaa lainan yhdessä "varsinaisen" hakijan kanssa. Ja on myös vastuussa lainan maksusta ilman eri muodollisuuksia (vrt. takaaja).

Ei siis mitään järkeä, ellei teillä ole täydellinen yhteistalous ja jos et ole valmis maksamaan koko lainaa omasta pussistasi.

https://www.rahalaitos.fi/yhteishakija

• Anonyymi

juuri noin ja MUISTA, että älä lähe tuollaiseen leikkiin jos, jos et ole valmis maksamaan koko lainaa omasta pussistasi ihan vaan vaikket saa siitä pennin jeniä.
        MIksi edes tuollaiseen pitäisi lähteä vaan auttaakseen toista ? anna sen ite hakea vaan tarvitsemansa laina. on niitä paikkoja mistä se saa ja jos ei saa, niin ett tietenkään lähe yhdessä hakeekkaan. Niin moni nuori sortuu kun auttaa kaveria ja lopulta joutuu maksumieheksi/naiseksi/muun sukupuoliseksi/vihreäksi/akku-auton käyttäjäksi/uunoksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juuri noin ja MUISTA, että älä lähe tuollaiseen leikkiin jos, jos et ole valmis maksamaan koko lainaa omasta pussistasi ihan vaan vaikket saa siitä pennin jeniä.
        MIksi edes tuollaiseen pitäisi lähteä vaan auttaakseen toista ? anna sen ite hakea vaan tarvitsemansa laina. on niitä paikkoja mistä se saa ja jos ei saa, niin ett tietenkään lähe yhdessä hakeekkaan. Niin moni nuori sortuu kun auttaa kaveria ja lopulta joutuu maksumieheksi/naiseksi/muun sukupuoliseksi/vihreäksi/akku-auton käyttäjäksi/uunoksi

Laina olisi tulossa sisarelleni. Hän ei yksin saa lainaa edes pikavippi paikoista.. summa olisi vain 2000-3500e.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laina olisi tulossa sisarelleni. Hän ei yksin saa lainaa edes pikavippi paikoista.. summa olisi vain 2000-3500e.

Tuon lainan saaminenhan ei auta häntä millään tavalla. Se ainoastaan saa teidät molemmat kuseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos saat tukia, et välttämättä kelpaa lainafirmalle yhteishakijaksi, takaajaksi etkä lainansaajaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1204
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      870
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      805
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      643
    5. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      564
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      547
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe