Lentokone putosi

Fouga

Näin unessa, kun lentokone nousi läheiseltä kentältä ja kone oli valkoinen, ulkomaalainen sekä nelimoottorinen. Se kaarsi taivaalla aikansa ja alkoi yhtäkkiä tulemaan alas. Se putosi lähelle taloani ja minun piti soittaa kännykällä johonkin, mutta en saanut kännykkää toimimaan.

Lähdin ulos katsomaan putoamispaikkaa. Näin, että se olisi pudonnut viereisen talon päälle ja talosta tulikin savua, mutta se olikin pudonnut kauemmaksi kahden kivitalon väliin perällä olevaa seinää päin. Paloautoja oli paikalla ja niiden pillit huusivat. Ihmisiä oli tullut katsomaan onnettomuutta ja minäkin jäin kadulle katsomaan. Talon pihasta tuli tummaihoinen mies, joka ilmoitti onnettomuudesta kuuluvalla äänellä kaikille kuulijoille. Pihasta kannettiin koneen lentäjän ruumista valkoisella lakanalla. Neljä miestä oli kantamassa. Lakanan päällä oli vain sellaista jauhelihan näköistä mössöä. Minua rupesi puistattamaan se hirveä näky.

Selitystä olisi kiva saada !

14

12954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • master of dreams

      Lentokoneet, lentounet ja lentäminen ovat ainakin perinteisen tulkintatavan mukaan ihmisen seksuaalisen maailman kehyksiä. Pohdi tätä osa-aluetta elämässäsi ja mieti voisiko kertoa jotain.

    • tunne-elämään :(

      Mikäli unen syntyyn ei vaikuttanut unennäkijän aiemmin näkemä elokuva, luettu kirja tai peli, on unesi tulkinta minulta tällainen:

      Aina kun taivaalta putoaa jokin uhka, se tarkoittaa että jokin uhka oikeassa elämässä yllättää. Yleensä taivaalta tulevat esineet, komeetat tai muut sellaiset tuhoa aiheuttavat tekevät sen tunnepuolella. Seurusteleville tai muutoin vakituisessa parisuhteessa oleville se kertoo kolmannen pyörän ilmestymisestä kuvioihin tavalla tai toisella.

      Jos taas unennäkijä on lapsi, joka asuu vanhempiensa kanssa, voi uhka olla olemassa vanhempien suhteessa.

      Kännykän toimimattomuus kertoo unennäkijän voimattomuudesta vaikuttaa asiaan.

      Asiaan, joka unennäkijää uhkaa, sekaantuu muita ihmisiä ja vaikuttaisi siltä että he ovat viranomaisia tavalla tai toisella. Mutta tositilanteessa kun uhkakuva on toteutunut, unennäkijä tietää aivan oikein, että viranomaisilta myös saa apua.

      Tiedän, että nyt otin rankkaakin rankemman tulkinnan esiin. Mutta tämän unen näkijä on voimakas ihminen ja tulee olemaan kestävä tapahtuu mitä tahansa. Voit joutua sukeltamaan tunnepuolella oikein todella pohjan kautta mutta sinä tulet selviämään.

      Unesi tulee saamaan jatkoa.


      Jos tosiaan, kuten ensimmäisessä lauseessani sanoin, unesi ei johtunut esitetyistä seikoista vaan on "puhdas" uni ilman ulkopuolisia vaikutteita, se annettiin sinulle jotta tietäisit mitä tapahtuu ja, että saisit voimia.

      Mikäli mitään, yhtään mitään, ei ole tapahtunut vielä kuukaudenkaan kuluttua unen näkemisestä ja olet vanhempiesi kanssa elävä lapsi, tulkitse tämä uni siten, että olet vahingossa saattanut saada heidän jostain keskustelunpätkästään sellaisen vaikutelman, että ero olisi tulossa heille mutta vaara on ohitettu.
      Mielestäni et kuitenkaan ole lapsi vaan vähintäänkin murrosiän loppupuolelle ehtinyt.

      Ja mikäli tämä tulkinta on mennyt totaalisen poskelleen, haluaisin mielelläni kuulla siitä, sillä tähän tulkintaan otin avukseni kortitkin.

      T: Siipirikko

      • samanlainen uni

        Mielenkiintoinen selitys unelle.
        Näin nimittäin samantyyppisiä unia monta kertaa ollessani kihloissa. Unet muuttuivat hyvin ahdistaviksi ja ne toistivat samaa rataa. Näin lentokoneen joka oli nousemassa taivaalle ja joko minä olin myöhästymässä tai minun piti ehtiä viime hetkellä koneeseen ja jäin roikkumaan usein vaarallisesti tai avonaiseen paikkaan.

        Unessa toistui aina sama, että kone ei kyennytkään nousemaan ylös ja en koskaan päässyt perille ja heräsin siihen että olin putoamaisllani koneen kanssa tai ilman.

        - Parisuhteeseeni ilmaantui kolmas pyörä. Nainen, joka tuli minun ja kihlattuni väliin. Hän oli miesystäväni työpartneri toisesta yrityksestä. Nainen oli eronnut ja halusi miesystäväni itselleen ja myös teki kaikkensa että sai.

        Vilpillisen kohtelun ja eron jälkeen viimeinen tällainen lentokone uni tuli uneeni heti ensimmäisen viikon aikana uudessa kodissani ja se uni oli erilainen ja helpottava.

        - Pääsin vihdoin lentokoneeseen ja ajallaan. Se oli suuri jumbojet jonka piti kummallisesti ylittää jokin valtava vuori ja kapteeni ilmoitti että meidän koneemme joutuu odottamaan kun edellinen kone ylittää sen ensin (odotimme kummallisesti sitä ilmassa) ja näimme kun edellinen kone teki kummallisen ilmalenkin ja tuhoutui epäonnistuessaan.
        Sitten tuli meidän vuoro, istuin mukavasti tuolissani seuratessani kapteenin ohjaamista peloissani, että kuolemme. Vuori piti ylittää hurjalla vauhdilla ja suoraa kohti vuoren jyrkkää rinnettä ja yli. Onnistuimme ja sisareni oli poikani kanssa minua vastassa ja vilkuttivat iloisesti minulle. Olin tullut johonkin määränpäähän ja minut valtasi helpottunut ja onnellinen olo. Se oli viimeinen lentokone uni.
        En todellakaan osannut yhdistää unen merkitystä ympärilläni tapahtuviin asioihin.

        Joten sinulle Siipirikko tekee mieli sanoa, ennustit varmaan ihan oikein kysyjän unen...


      • ennen tulkinnut?

        Älä häviä täältä palstalta. Sullahan on taitoja.


      • (lähes punastuu)
        ennen tulkinnut? kirjoitti:

        Älä häviä täältä palstalta. Sullahan on taitoja.

        Kiitos kommentista!
        Kyllä, unet ja ylipäätään selvänäkö ja henkinen maailma ovat voimistuneet vuosittain. Hieman jännittyneenä olen huomannut myös viimeisten viiden vuoden aikana löytäväni käsilläni ihmisten kipeät kohdat ja olen vähän varovaisesti kokeillut "kätten päälle panemista."
        Mihinkään uskontokuntaan en kuulu.
        Isäni isoisä oli aikoinaan Huittisten tienoilla tehnyt luonnonlääkkeitä ja tiesi yllättävän paljon sairauksien synnystä. Liekö jotain kaukaista perintöä?

        Toivon vain hartaasti, että osaan koko ajan toimia oikein sillä väärinkäytettynä ja/tai omien tarkoitusperien saavuttamiseksi tehdyt tulkinnat ja povaukset voivat, kuulemma, aiheuttaa jo kertyneiden taitojen menetyksen.

        Häveliäänä en tohdi ikääni kertoa mutta sen verran vihjaan, että isoäiti-iässä täällä ollaan ;)


      • kirsi.k.leinonen

        Hei.
        Hevonen on vahva ja hieno eläin.
        Unessa se on kuitenkin aina viesti tunneelämän tilasta. Hallitsemattomana hevonen viittaa pelottaviin ja vaarallisiin tilanteisiin josta haluaisit juosta , paeta. Luota , Ole vahva!


      • Katri33

        Minullakin aivan samantyyppinen uni tuli nimenomaan tilanteessa, kun avioliittoomme oli tullut kolmas pyörä, miehelleni toinen nainen, hyvin sama kuvio kuin ed. kirjoittajalla!


      • Unen alkuperäinen näkijä

        Tunnepuolella myllertää melkoisesti, on luottamuspulaa puolin ja toisin ehkä valehteluakin. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo...
        Kiitos Sinulle Siipirikko !


    • unitutkija

      Näit unta, heräsit. End of story.

    • Moonchild

      Pelkkä uni vain. Älä huoli

      • no joo

        `nään joka toinen yö sellaista unta,että olen ratsastamassa mustalla hevosella ja olimme ratsastuskentällä kunnes hevoseni lähti laukkaamaan ja pudotti minut kyydistään.Lähdin seuraamaan hevostani kunnes löysin hevosen ja hevosen selässä istuu viikatemies.viikatemies alkaa sirpillään jahdata minua ja ilmeisesti tappaa. siihen saakka olen aina herännyt. mitä tämä merkitsee`?????????? harrastan ratsastusta


    • janus

      mutta uskon että tämän tyyppiset unet ovat aika yleisiä.Itse näen lentokoneen putoamis unia jatkuvasti.

      Unet noudattavat lähestulkoon aina samaa kaavaa.
      Lentokone lähestyy ja moottori sammuu ja kone syöksyy maahan tai kaupungin kadulle.Tuho on totaalinen.

      Itselläni ei ole lentopelkoa ja en ole kohdannut minkäänlaista poikkeavaa elämäntilannetta viime vuosina. Siltikin näen tälläisiä unia erittäin usein. Sanoisin että se on unieni Top 10 listalla aivan ehdoton ykkönen.

      Ahdistavaako? Kyllä, sitä se on. Toisaalta myöskin mielenkiinoista, koska unissani on myöskin tämän pilotin ruumis, muttei muita uhreja. Kännykkä ei myöskään toimi tai sitten soitto menee johonkin muualle kuin hätäkeskukseen.Ärsyttävintä unessani on tosiaan se etten saa esitettyä asiaani puhelimella.

      Kuinka toisilleen tuntemattomat ihmiset voivat nähdä näin samantyyppisiä unia? Luulin että unet ovat kertausta aikaisemmista tapahtumista vertauskuvallisessa muodossa.

    • Alitajunta toimii unissa

      Ihmisen alitajunta käsittelee elämän kokemuksia unissa. Lentäminen kuvaa vaikeuksien yläpuolelle nousemista. Putoaminen voi tarkoittaa epäonnistumisen pelkoa. Pilotti olet sinä itse. Kuolema unessa tarkoittaa jonkin merkittävän asian ratkaisun kypsymistä. Pilotin kantajat kuvaavat elämää, joka kantaa meitä. Painajaisunillakin on ihmisen psyykkeä parantava vaikutus. Unessa alitajunta käsittelee pelkoja ja muita taakaksi muodostuneita asioita. Unet kannattaa kirjoittaa muistiin, se voi lopetta saman painajaisen toistumisen.

    • Anonyymi

      Usean vuoden uni. Katson lentävää iso matkustaja konetta joka rupeaa kaartamaan ja nousee ylöspäin ja siitä rupeaa syöksymään maahan ,huudan muille että tuo kone putoava ja hetken päästä Savu nousee kauempana mihin kone putosi ,ja lähden sitä kohti. T: Emppu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe