Nettopalkka

Anonyymi-ap

Mistä johtuu, että vaikka bruttopalkka nousee muutamia satasia niin käteenjäävä nettopalkka on sama kuin ennen palkankorotusta. Onko tämä verotuksen tarkoitus, ettö nettopalkka ei nouse, vaikka bruttopalkka kasvaa? Miten paljon pitäisi saada palkankorotusta, että käteenjäävä nettopalkka olisi suyrempi?

4

59

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No kun rahaa pitää saada niille elätettäville, eli sosialitukien varassa eläville.
      He kun haluavat saman elintason kuin sulla joka käy töissä.
      Sen takia on luotu verotussysteemi että mitä enemmän tienaat sitä enemmän maksat.
      Jos tienaat miljoonan vuodessa niin saat tukea sosialiloisia 600 000€ lla.
      Kaikkien etu olisi saada verot alas jolloin nettopalkat kasvaisivat.

    • Anonyymi

      Se ei onnistu tässä valtiossa että työ tuloilla pystyisi elämään kunnolla ilman jatkuvaa kärsimystä.

      • Anonyymi

        Kyllä onnistuu.
        Se että moni on mitoittanut oman elintasonsa 12 tunnin työtä vastaavaksi mutta haluavat tehdä vain 6 tuntia töitä.
        Jotain pitäisi tehdä joko madaltaa elintasoa tai tehdä pitempää päivää.

        Itse yrittäjänä tai no lopettelevana yrittäjänä olen painanut 60 tuntisia viikkoja.
        Elintason olen pitänyt maltillisena (esim. auto on ollut halpa ja ne on ajettu aina romuttamokuntoon asti).
        Tavoitteeni oli jäädä pois työelämästä ennen eläkeikää.
        Tavoitteesta jouduin liisimään muutaman vuoden mutta nyt olen harjoitellut jo ½ vuotta joutenoloa.

        Kun ensin rakennetaan elintaso ja sitten yritetään pienellä työmäärällä saada yhtälö toteutumaan niin jokainen ymmärtää ettei se onnistu.


    • Anonyymi

      Tuollaista tilannetta ei tule, että brutto nousee selvästi, mutta netto ei. Todennäköisesti n. puolet brutosta nousee netto. Riippuen tuloista vähän alle tai vähän yli. Ellet sitten menetä tukia töissä käymällä.

      Itse palkkatöissä ja koen pärjääväni ihan ansioni mukaan. Koko maailmaa ei voi ostaa, mutta ei tarvitse huoltoasemalla tai ruokakaupassa laskea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe