Miksi Judolla ei pärjää?

Anonyymi-ap

Aloitin Judon harrastamisen vuosi sitten enkä siitä huolimatta pärjää koulukiusaajille. Miksi Judolla ei pärjää harrastamatonta luokkalaista vastaan?

27

1145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska siinä ei lyödä. Aloita nyrkkeily.

    • Anonyymi

      Judoa ei ole tarkoitus käyttää dojon ulkopuolella! Jos heität kiusaajasi katuun ja tämä loukkaa päänsä, voit järjestää itsellesi paljon ongelmia pitkäksi aikaa. Kyseessä on liioiteltu voimankäyttö.

    • Anonyymi

      Itseään saa puolustaa Judollakin, kunhan se on suhteutettuna vastarinnan vaarallisuuteen. Aina saa puolustautua oikeudetonta hyökkäystä vastaan. Se, ettei sinun Judosi toimi, voi johtua muuttuvista tekijöistä ja siitä, ettet ole tarpeeksi kauan treenannut.

    • Anonyymi

      Koska pelkällä katalla ei pärjää missään.

    • Anonyymi

      Eka vuoden aikana ei opetella kataa, vaan turvallinen kaatuminen....
      Mieti, kamppailija tulee judoon, ekana opetetaan heittäytyminen.
      Muissa lajeissa opetellaan en hyökkäys....
      Siinä ero.

    • Anonyymi

      Koska 2 kertaa viikossa + sairastelut ei auta kehittymään tarpeeksi.

    • Anonyymi

      Judon ongelma on huono valmennus.

      • Anonyymi

        Ja sitnen se että ei aina.Ptäisi kyllä kuten veiko Hakulinen.REI.


      • Anonyymi

        Puhuisin mieluummin opettamisesta, valmennus on paljon laajempi kokonaisuus kun pari reeniä viikossa. Judossa ei Ole edes valmennusta, joten vaikea arvioida onko se huonoa.
        Urhea ja pari superseuraa on poikkeus.


    • Anonyymi

      Judolla pärjää mutta sen lisäksi kannattaa harrastaa sitä tukevia lajeja, esim käydä kävelyllä, pyöräilemässä, vaeltamassa, kiipeilemässä yms jotta keho saa mahdollisimman monia erilaisia ärsykkeitä, joita oppii ajan kanssa käyttämään itse Judona.

    • Anonyymi

      Mä olen treenannut ns. "kaikki lajit päätyyn asti", joten luulen osaavani puolueettomasti vastata. Judo ei ole tehokas itsepuolustuslaji.

      Koulukiusaaminen on vakava asia ja paras tapa estää se on antaa takaisin. Suosittelen brasilialaista jujutsua, nyrkkeily tai thai nyrkkeilyä. Lisäksi muista, että koulun pihalla ei ole sääntöjä, joten mieti itsepuolustuksen taktiikka kuntoon käyttämällä asioita ja esineitä mitä läheltä löytyy. En aio tässä neuvoa enempää, mutta tsemppiä ja usko itseesi.

      • Anonyymi

        >Mä olen treenannut ns. "kaikki lajit päätyyn asti".<
        Silti kommentti on tyyliä, että valmistaudu lyömään, potkimaan, käyttämään astaloa jne. Epäilen siis kokemusta suuresti. Lisäksi kuka voi sanoa treenanneensa lajin päätyyn asti? Ei kukaan.
        Kyllä se judo on oikeasti tehokas laji. Suurimmissa osassa lajeista ei ole edes kunnollista kontaktia treeneissä. Judo vaan kestää hieman enemmän aikaa, että pääsee sisälle siihen ja toki riippuu niin paljon missä ja miten treenataan. Lyömään oppii helposti ja myös blokkaamaan huitomiset. Painilajien omaksuminen vie yleensä pidemmän aikaa ja ns. mestaritasolle kaikki eivät pääse ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >Mä olen treenannut ns. "kaikki lajit päätyyn asti".<
        Silti kommentti on tyyliä, että valmistaudu lyömään, potkimaan, käyttämään astaloa jne. Epäilen siis kokemusta suuresti. Lisäksi kuka voi sanoa treenanneensa lajin päätyyn asti? Ei kukaan.
        Kyllä se judo on oikeasti tehokas laji. Suurimmissa osassa lajeista ei ole edes kunnollista kontaktia treeneissä. Judo vaan kestää hieman enemmän aikaa, että pääsee sisälle siihen ja toki riippuu niin paljon missä ja miten treenataan. Lyömään oppii helposti ja myös blokkaamaan huitomiset. Painilajien omaksuminen vie yleensä pidemmän aikaa ja ns. mestaritasolle kaikki eivät pääse ikinä.

        Miten tämä kommenttisi auttoi? Olet tyypillinen judoka joka on vieraantunut itsepuolustustilanteista. Kuuntele tota kaveria joka on treenannut päätyyn asti eri lajeja.


    • Anonyymi

      Judo on urheilua , olympia laji ei ole tarkoitettu toisten vahingoittamiseen, vaikka taitamaton voi kaatuessaan loukata itsensä.

    • Anonyymi

      Hokuto ryu jujutsu kattaa kaikki osa alueet,heitot,lukot kuristukset,lyönnit potkut,torjunnat,aseuhkat ja riistot ja toiminnan useampaa vastustajaa vastaan,kaiken.
      Harjoittelin junnuna judoa 3 vuotta sen jälkeen jujutsu vei ja kukaan ei enää kiusaa eivät pysty siihen.

      • Anonyymi

        Uskonto....


    • Anonyymi

      Judoa, Krav Magaa, yleisurheilua.

    • Anonyymi

      Mitä näitä judokeskusteluja katsoo niin ei ihmet ettei kukaan pärjää. Treenailun sijasta keskitytään mollaamiseen.

    • Anonyymi

      Ryhdy F1 kuljettajiksi. Sillä pärjää ja loppuu vittuilu.

    • Anonyymi

      Hokutoryu Jujutsu on oikea valinta jos haluaa pärjätä.

      • Anonyymi

        Ai tämä olikin hokutoryu-miehen avaama keskustelu :D


    • Anonyymi

      Kyllä pärjää. Ollaan treeneissä juostu ympäri mettiä niin aamulla kuin illalla. Nyt on kunto kohdillaan juosta karkuun!

    • Anonyymi

      Ainoa oikea laji on juoksu.

    • Anonyymi

      Aloita Krav Maga ja siirry siitä Defendoon, saat riittävät itsepuolustustaidot niistä.

    • Anonyymi

      Onneksi minun isä on vahvempi kuin sinun isä.

    • Anonyymi

      Ota selvää Bruce Leen Jeet Kune Dosta.

    • Anonyymi

      Lopeta judo ja ala harrastamaan oikeita lajeja kuten esim hiihto. Sillä pärjää Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe