Kyykäärmeet kiusana

Leenukka

Kevät on herättänyt mokomat iljetykset kuten KYYKÄÄRMEET,millä ihmellä niistä pääsee eroon??
Myyriä on (tiedän jotta niitten vuoksi ne meillä pihassa viihtyy),mutta mikäs on kyyn vihollinen??Olis kiva puuhastella pihassa ilman että pitää säikkyä moisia,aina saan sydämmentykytystä kun kohtaa kyyn!!muurahaisiakin on ja tarkoituksella ei olla hävitetty niitten komeita kekoja,vaan ei tunnu auttavan!!Auttakaa viisaamat ja kertokaa millä niistä pääsee eroon!!
ps.tietääkö kukaan mistä vois saada Siilejä??

17

3261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihollinen

      joka kyyllä on,on ihminen.Saan kaikki puunhalaajat nyt kimppuuni kun annan sulle neuvoksi sen,että henki pois käärmeiltä jos pihaan tuppaavat.Ei auta niitä kanniskella pois,tulevat varmasti reviirilleen takasin.EI ole rauhoitettu,pakko sanoa se heti.
      Meillä ollut vuosia mökillä sama ongelma,joka kesä niitä tapetaan urakalla.Viime viikonloppuna lähti henki kahdelta.Olis hyvä saada naaraat pois ennen elokuuta,synnyttävät silloin,ja poikaset TOSI myrkyllisiä.Vaaraksi lapsille ja lemmikeille,eikä aikuisellekkaan mitenkään hyväksi oo,sairaalareissu edessä aikaihmiselläkin jos kyy pääsee tuikkaamaan.
      Jos sitkeästi jaksat niitä nitistää,niin aikaa myöten vähenevät varmasti.Siilit ei yksin auta,ollaan viety monta mökille.Muurahaiset voi tosiaan olla samalla tontilla kyiden kanssa,sekin on nähty.

    • todpog

      laudankappaleita paloöljyllä tai kamferilla, lähde: http://www.turunsanomat.fi/verkkolehti/?ts=1,4:7:0:0,4:7:1:1:2005-04-17,4:296444,1:0:0:0:0:
      TV:ssä joku äijä neuvoi muutama vuosi sitten muistaakseni sivelemään paloöljyllä pihapiirin kivien vierustoja, joita pitkin käärmeet luikertelevat.

      • todpog

        verran vielä, että käsittääkseni siilit ovat rauhoitettuja, eikä niitä siksi saisi vissiin siirrellä.


      • mummeli
        todpog kirjoitti:

        verran vielä, että käsittääkseni siilit ovat rauhoitettuja, eikä niitä siksi saisi vissiin siirrellä.

        ei se kyy niin vaarallinen ole .kyytabletit varalla sähisevät kyllä ja niitä pelästyy .ämpäriin kerää ja vie autio metsään 10 km. päähän ei palaa .kankastuppoa heiluttaa suun edessä niin myrkkyhammas irtoaa siihen ja eikun ämpäriin. meillä vihdissä oli niitä paljon .enkä tiedä yhtään lasta jota kyy ois purrut,koirilla joskus turpa turvoksissa.


      • tyttö maalta
        mummeli kirjoitti:

        ei se kyy niin vaarallinen ole .kyytabletit varalla sähisevät kyllä ja niitä pelästyy .ämpäriin kerää ja vie autio metsään 10 km. päähän ei palaa .kankastuppoa heiluttaa suun edessä niin myrkkyhammas irtoaa siihen ja eikun ämpäriin. meillä vihdissä oli niitä paljon .enkä tiedä yhtään lasta jota kyy ois purrut,koirilla joskus turpa turvoksissa.

        Kannatan ensimmäistä vastaajaa: henki pois kyiltä pihapiirissä!
        Kun meillä oli kyitä pihalla, eteisessä oli helposti saatavilla saappat ja tasakärkinen lapio. Saappaat jalkaan ja lapiolla luja isku niskaan. Henki lähtee nopeasti ja varmasti.
        Käy myös naisihmiseltä, sanoo nimimerkki kokemusta on.


      • kuule
        mummeli kirjoitti:

        ei se kyy niin vaarallinen ole .kyytabletit varalla sähisevät kyllä ja niitä pelästyy .ämpäriin kerää ja vie autio metsään 10 km. päähän ei palaa .kankastuppoa heiluttaa suun edessä niin myrkkyhammas irtoaa siihen ja eikun ämpäriin. meillä vihdissä oli niitä paljon .enkä tiedä yhtään lasta jota kyy ois purrut,koirilla joskus turpa turvoksissa.

        meidän mökillä ei muuta ehtisikkään kun juosta pitkin metsiä käärmeämpärin kanssa.Minä tiedän kuule tapauksia,että koiralta on lähtenyt henki käärmeen takia.Mun yksi ajokoiranikin meinasi päästä hengestään muutama vuosi sitten,kun ei meinattu löytää päivystävää lääkäriä.Ei sen myrkkyhampaat mihinkään rättiin irtoa,kyllä minä oon kuule sen verran käärmeisiin perehtynyt.Henki pois niinkuin tuola aikaisemminkin oon sanonut.


      • Leenukka
        kuule kirjoitti:

        meidän mökillä ei muuta ehtisikkään kun juosta pitkin metsiä käärmeämpärin kanssa.Minä tiedän kuule tapauksia,että koiralta on lähtenyt henki käärmeen takia.Mun yksi ajokoiranikin meinasi päästä hengestään muutama vuosi sitten,kun ei meinattu löytää päivystävää lääkäriä.Ei sen myrkkyhampaat mihinkään rättiin irtoa,kyllä minä oon kuule sen verran käärmeisiin perehtynyt.Henki pois niinkuin tuola aikaisemminkin oon sanonut.

        Kiitos kaikille kysymykseen vastanneille!!
        En kyllä ole hetkeäkään empinyt kun kyy on vastaan luikerrellut,Sorry vaan!!Vaan kun arvelin josko vois ottaa vähän rennommin kesällä,eikä koko aikaa tarvis kumppareissa kulkeä,saatikka lapiokin painaa!!heheh...vaikka kyy on varmaan tärkeä otus luonnon kiertokulussa,mutta kun se meidän pihalle eksyy niin taatusti pääsee hengestään!!
        Lapset ja koira kun eivät ymmärrä varoa,pieniä kun ovat!!
        Arvelinpahan vaan jotta olisko jotain poppakonstia,asutaan senverran syrjässä ja pihapiiri on aikaste suuri,mutta meinaan kyllä tota sivelyäkin kokeilla,toivotaan jotta tepsii!!
        Hyvää alkanutta kesää kaikille ja nautitaan toivottavsti auringosta koko piiiitkä kesä!!!


      • esimerkkejä on
        mummeli kirjoitti:

        ei se kyy niin vaarallinen ole .kyytabletit varalla sähisevät kyllä ja niitä pelästyy .ämpäriin kerää ja vie autio metsään 10 km. päähän ei palaa .kankastuppoa heiluttaa suun edessä niin myrkkyhammas irtoaa siihen ja eikun ämpäriin. meillä vihdissä oli niitä paljon .enkä tiedä yhtään lasta jota kyy ois purrut,koirilla joskus turpa turvoksissa.

        Tunnen kaksikin miestä, jotka metsätöissä joutuivat kyyn puremiksi. Toinen ei edes tiennyt mitä oikein tapahtui ja toinen oli saaressa, eikä päässyt pian sieltä pois.
        Molempien elämä meni pilalle. Keskushermosto tuhoutui ja he invalidisoituivat, nuoret miehet, kuin halvauksen saaneiksi. Vuosi vuodelta vielä pahenee.
        Kyyn purema on otettava vakavasti. Oitis lääkäriin. Purtu jäsen tuettava liikkumattomaksi. Kyypakkausten tehosta en tiedä, onneksi. Ei ole tarvinnut koskaan kokeilla. Omassa perheessä ei ole sattunut, mutta näiden esimerkkien valossa kiitäsin terveyskeskukseen nopeasti.


      • olet
        esimerkkejä on kirjoitti:

        Tunnen kaksikin miestä, jotka metsätöissä joutuivat kyyn puremiksi. Toinen ei edes tiennyt mitä oikein tapahtui ja toinen oli saaressa, eikä päässyt pian sieltä pois.
        Molempien elämä meni pilalle. Keskushermosto tuhoutui ja he invalidisoituivat, nuoret miehet, kuin halvauksen saaneiksi. Vuosi vuodelta vielä pahenee.
        Kyyn purema on otettava vakavasti. Oitis lääkäriin. Purtu jäsen tuettava liikkumattomaksi. Kyypakkausten tehosta en tiedä, onneksi. Ei ole tarvinnut koskaan kokeilla. Omassa perheessä ei ole sattunut, mutta näiden esimerkkien valossa kiitäsin terveyskeskukseen nopeasti.

        Tuttavamme 3-vuotias lapsi viime kesänä leikki mummolan pihalla muiden lapsien kanssa ja kantoi sisään kyyn joka oli valitettavasti kerennyt pikkuista puremaan. Pimu vain tuumasi " kato mato matala"...!!! Kädessä näkyi purema jäljet... kiireesti vain sairaalaan ... onneksi pikkuinen rohkelikko selvisi muutamalla sairaala päivällä ja lääkityksellä... Kaikki kyyt tapetaan mikä eteemme osuu!


      • Kaisa
        Leenukka kirjoitti:

        Kiitos kaikille kysymykseen vastanneille!!
        En kyllä ole hetkeäkään empinyt kun kyy on vastaan luikerrellut,Sorry vaan!!Vaan kun arvelin josko vois ottaa vähän rennommin kesällä,eikä koko aikaa tarvis kumppareissa kulkeä,saatikka lapiokin painaa!!heheh...vaikka kyy on varmaan tärkeä otus luonnon kiertokulussa,mutta kun se meidän pihalle eksyy niin taatusti pääsee hengestään!!
        Lapset ja koira kun eivät ymmärrä varoa,pieniä kun ovat!!
        Arvelinpahan vaan jotta olisko jotain poppakonstia,asutaan senverran syrjässä ja pihapiiri on aikaste suuri,mutta meinaan kyllä tota sivelyäkin kokeilla,toivotaan jotta tepsii!!
        Hyvää alkanutta kesää kaikille ja nautitaan toivottavsti auringosta koko piiiitkä kesä!!!

        Kukapa tuo lapiota jaksaisi aina puutarhassakaan mukanaan kuljettaa, pelkät kumisaappaat jalassa riittävät. Ainakin kolme kyytä olen jo nitistänyt tänä kesänä pihapiiristä polkaisemalla kumpparilla päälle. Tietysti pitää olla pitkävartiset kumpparit jalassa, sillä muuten kyy iskee nilkkaan. Minulla on Kontiot ja niillä saa kyllä naisihminenkin kyyn hengiltä. Polkaisu päälle ja lopuksi muutama tinttaus kantapäällä pään kohdalle, ettei kyy jää kitumaan.


      • varmasti
        Kaisa kirjoitti:

        Kukapa tuo lapiota jaksaisi aina puutarhassakaan mukanaan kuljettaa, pelkät kumisaappaat jalassa riittävät. Ainakin kolme kyytä olen jo nitistänyt tänä kesänä pihapiiristä polkaisemalla kumpparilla päälle. Tietysti pitää olla pitkävartiset kumpparit jalassa, sillä muuten kyy iskee nilkkaan. Minulla on Kontiot ja niillä saa kyllä naisihminenkin kyyn hengiltä. Polkaisu päälle ja lopuksi muutama tinttaus kantapäällä pään kohdalle, ettei kyy jää kitumaan.

        Niinköhän tuo kyy kuolee sinun kumpparisi polkaisusta? Ei vaan jäisi kitumaan?


      • Kaisa
        varmasti kirjoitti:

        Niinköhän tuo kyy kuolee sinun kumpparisi polkaisusta? Ei vaan jäisi kitumaan?

        Ei jää kitumaan varmasti, olen sen verran topakka polkaisija. Ensimmäisen polkaisun (kumpparin kärjellä) jälkeen toinen kova polkaisu (kumpparin kantapäällä) murskaa kyyn pään mäsäksi. Pari pontevaa kantapäällä tinttausta lisää varmistaa vielä kivuttoman kuoleman. Jotkut tappavat kyitä kepillä hutkimalla. Se, jos mikä on eläinrääkkäystä. Puoletkaan iskut eivät osu päähän ja kyy kituu varmasti. Parempi kuolla kitumatta kumisaappaan alla, kuin kitumalla kepin iskuista. Ja tapan kyyt ainoastaan pihapiiristä, en muualta. Luikerrelkoot rauhassa metsissä ja vainioilla.


    • ensimmäisenä

      tulevat aurinkoisille paikoille lämmittelemään urokset,jotta olisivat sitten kiihkeitä sulhasmiehiä. Kun näiltä saa hengen niin ei suku jatku ainakaan kyseisestä herrasta.
      "Haravoimme" tontin muutamia kertoja keväällä ja varsinkin aurinkoiset, suojaiset paikat ovat syynin alla.
      Ollaan 7-vuotta listitty joka kevät kyitä,
      tuntuma on kuitenkin että vuosi vuodelta kanta vähenee. Ja jokainen kyy tapetaan joka kohdalle osuu oli kevät tai syksy.

      • kyytön paikka

        Minkähänlaisen ympäristön kyyt vaativat? Kesämökkimme on mäntymetsän keskellä, ympärillä vanhan pellon kiviaitoja, on risukkoa ja nurmikkoa.
        Koskaan ei ole kyytä näkynyt. Vuosikymmeniä mökki on siinä nököttänyt, paljon muurahaispesiä ympärillä. Mahtaako olla perää siinä, että suuret kekomuurahaiset pitävät kyyt loitolla?
        Voiko sellaisen pesän siirtää pihan tuntumaan?


    • Nuupeli

      Jos saat jostain koivutervaa, kokeile. Rajattiin tontti tervalla, ei ole sen jälkeen kyitä näkynyt pihalla. Sateisena kesänä täytyy toistaa muutaman kerran.

      • Tervaaja

        Mistähän olet onnistunut ostamaan koivutervaa?


    • Anonyymi

      Kannattaa kierrellä isolta alueelta tappamassa kyyt mökin ympäriltä. Se on hyvä liikuntaharrastus ,jolla on jotain hyötyäkin. Itse olen ns kyylenkkeilijä ja daanut satoja luikeroita pois mökkini ympäristöstä ja ovat vähentyneet kovasti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe