Onko kellään kokemusta kevytyrittjäjyydestä ja ulosotosta?
Minulta ulosotto vie kevytyrittäjän palkasta 30%.ttia ilman suojaosuutta, ja pitäisi pystyä lopuilla maksamaan vuokra, ruoka, Yel-maksut ym, alkaa olla aika tiukkaa.
Kevytyrittjä ja ulosotto
12
1175
Vastaukset
- Anonyymi
Ethän sinä sillä kevytyrittäjyytesi yritysnimellä ole kyennyt mitään lainaa mistään saamaan tuolle yrityksellesi.
Omalla henkilökohtaisella nimelläsi ja takauksellasi sinä ne mahdolliset lainat olet ottanut ja saanut. Siksi lainanantaja perii saataviaan ihan oikein siltä, joka velat on ottanutkin, eli sinulta itseltäsi.
Ulosottoon määrättyä saatavaa peritään ihan kaikista sinulle tulevista rahalähteistä. Niin ulkopuolisista palkkatuloista, kuolinpesien perinnöistä ja yritystoimintasi tuotoista ym. tuloista. Näin se menee. - Anonyymi
Oy:ssä ei kuitenkaan voi vouti tilille tulla, mutta kevytyrittäjänä olet sinä omana sinänäsi ja maksat, tai tulet perityksi ja maksat. Jos sinulla on kevytyrittäjänä materiaalihankintoja olet kusessa, koska vouti ei noteeraa.
- Anonyymi
Jos Suomessa olet ulosotossa, on kuin löysä kaulakiikku. Tuohon pitäisi saada muutos, niin ihmiset jaksaisivat monikin varmasti yrittää. Itse sain asiani kuntoon, kun muutin Suomesta, sain rahaa kasaan ja maksoin velan. Ikävää, mutta Suomessa siihen ei ollut mahdollisuutta. Takaisin en tule.
- Anonyymi
Missä maassa Euroopassa on Suomea lempeämmät velkomislait?
Kerro joku maa, jossa velallinen saa vaikka velkansa anteeksi nopeammin ja helpommin kuin Suomessa? - Anonyymi
Tosiaan, mistä saa rahaa laina-nimellä niin, ettei sitä kuulu maksaa takaisin. Löysä hirsi voittaa tiukan useinmiten. Hyvä jos pysyt poissa. Kaltaistasi rosvoa ei kukaan kaipaakaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro joku maa, jossa velallinen saa vaikka velkansa anteeksi nopeammin ja helpommin kuin Suomessa?Et paljoakaan sinä tiedä. Joten kärsi sinä täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan, mistä saa rahaa laina-nimellä niin, ettei sitä kuulu maksaa takaisin. Löysä hirsi voittaa tiukan useinmiten. Hyvä jos pysyt poissa. Kaltaistasi rosvoa ei kukaan kaipaakaan
Sinähän päivän valo "rahaa laina-nimellä" 🤣 Onnea sinulle ja menestystä jos olet näin toiminut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et paljoakaan sinä tiedä. Joten kärsi sinä täällä.
"täällä" siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro joku maa, jossa velallinen saa vaikka velkansa anteeksi nopeammin ja helpommin kuin Suomessa?Mainitsinko että olen ulosotossa ulkomailla? Et taida ymmärtää lukemaasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et paljoakaan sinä tiedä. Joten kärsi sinä täällä.
Jep aika vähissä on tieto. Eli kärsi suomessa
- Anonyymi
Vaadi erittelyä kaikista tilityksistä 7 vuoden ajalta.Tarkista ne kaikki ensin itse jos epäselvää oikeusaputoimistoon. Mikäli ei oikene tee rikosilmoitus ulosotosta.
- Anonyymi
> Mikäli ei oikene tee rikosilmoitus ulosotosta.
Oh-hoh. Poliisit ei ala tuommoisia itse papereista selvittämään. Tulee syyttämättäjättämispäätös muutamassa kuukaudessa.
Asian selvittämiseksi pitäisi olla itse sen verran varoissaan, että voisi itse palkata asianajajan ja nostaa kanteen alioikeudessa, eli käräjillä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1897836
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes954095- 682672
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751702Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3941629- 641508
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201486Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171141Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841068