Mikä ateismissa kiehtoo?

Anonyymi-ap

Jotain kiehtovaa ateismisssa täytyy olla kun uskovaiset palstahihut jaksavat tulla päivästä toiseen tänne esittelemään tietämättömyyttään ja typeryyttään.

61

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ateismi on monimuotoinen ilmiö, joka on ilmennyt historian aikana monissa eri yhteiskunnissa monin eri tavoin. Samoin on ollut jokaisella oma henkilökohtainen ateisminsa.
      Ateismista on laadittu monia eri kirjoituksia, niin ateismissa olevien, ateismista osattomien kuin puolueettomien tutkijoiden taholta. Ja ihmisiä voi kiinnostaa ateismi samoin kuin toisia jokin toinen aate tai mikä tahansa harraste.
      Mikä sitten palsta-ateismista tekee mielenkiintoisen on sen keinot ja tavat. Tehdään ennusteita ja diagnooseja jotenkin paranormaalisti etänä, tai miten niitä huuhaassa milloinkin nimitetään. Rakennetaan olkiukkoja ja lyödään niitä, on ns. uskovaisuushahmo. Keskustellaan eritteistä ja anaaliasioista.
      On selvää, että em. ja moni muukin epäloogisuus ja epärationaalisuus saa ihmiset hetkeksi pysähtymään asian äärelle ja yrittämään ymmärtää miksi asia on olemassa?
      Silloin on sama onko ihminen teisti, ateisti vai puolueeton asian suhteen.

      • Anonyymi

        Ateismi ei ole aate. Se on vain jumaluskon olemattomuutta. Siksi ateistin ainoa mahdollinen keskustelunaihe pitäisi olla ’Miksi en usko jumalaan/jumaliin’, ei yhdistystoiminta, harrastukset, elämäntavat tai aatteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateismi ei ole aate. Se on vain jumaluskon olemattomuutta. Siksi ateistin ainoa mahdollinen keskustelunaihe pitäisi olla ’Miksi en usko jumalaan/jumaliin’, ei yhdistystoiminta, harrastukset, elämäntavat tai aatteet.

        Niin ateistit ovat heitä, ketkä ateismin nimissä perustavat yhdistyksiä, harrastavat ja myyvät elämäntapaa menoineen, kirjoineen tms.
        Ne ovat isoilla markkinoilla tietenkin isoa businesta. Mutta toisaalta ei voi olla täysin varma, että asialla on ateistit, koska voihan kyseessä olla muutkin, jotka ovat haistaneet busineksen jumalattomassa kaipuussa.
        Sanoja voidaan määritellä monin eri tavoin toisen aate on toisen elämäntapa.
        Mutta yleisenä nyrkkisääntönä voidaan pitää, että ateistiselta puolelta löytyy kaikki lähes kaikki samantapaiset aatteelliset yhdistykset ja muut kuin teistiseltäkin, tietenkin sillä erolla, että teismien hahmot voivat olla eri rooleissa tai merkityksettömiäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ateistit ovat heitä, ketkä ateismin nimissä perustavat yhdistyksiä, harrastavat ja myyvät elämäntapaa menoineen, kirjoineen tms.
        Ne ovat isoilla markkinoilla tietenkin isoa businesta. Mutta toisaalta ei voi olla täysin varma, että asialla on ateistit, koska voihan kyseessä olla muutkin, jotka ovat haistaneet busineksen jumalattomassa kaipuussa.
        Sanoja voidaan määritellä monin eri tavoin toisen aate on toisen elämäntapa.
        Mutta yleisenä nyrkkisääntönä voidaan pitää, että ateistiselta puolelta löytyy kaikki lähes kaikki samantapaiset aatteelliset yhdistykset ja muut kuin teistiseltäkin, tietenkin sillä erolla, että teismien hahmot voivat olla eri rooleissa tai merkityksettömiäkin.

        Ns "uskovat" taas perustavat kirkkoja ja seurakuntia ja keräävät rahat tyhmiltä pois jumalan nimissä 😁 Olen ateisti enkä maksa siitä lanttiakaan minnekkään. Kuinkas te ns "uskovat"??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ns "uskovat" taas perustavat kirkkoja ja seurakuntia ja keräävät rahat tyhmiltä pois jumalan nimissä 😁 Olen ateisti enkä maksa siitä lanttiakaan minnekkään. Kuinkas te ns "uskovat"??

        En ole uskovainen, mutta tiedän jonkin verran eri suuntausten ja tunnustusten varainhoidosta. Luterilainen ja ortodoksinen kirkko keräävät Suomessa veroja, joilla maksavat palkan työntekijöille ja ylläpitävät seurakuntia. Muut suuntaukset ja tunnustukset perustavat varainhoidon vapaaehtoisiin lahjoituksiin.

        Vapaaehtoisuus on hyvä kyseenalaistaa. Esimerkiksi adventistit pitävät tarkkaa kirjanpitoa siitä, mitä jäsenet seurakunnalle maksavat, ja edellyttävät maksamaan 10 % bruttotuloista. Velanhoitokuluja yms. ei saa vähentää seurakunnalle maksettavasta summasta. Jehovan todistajilla lienee samansuuntainen tapa toimia tässä asiassa.


    • Anonyymi

      Vaikka en usko jumalia olevan olemassa en ateismia pidä mitenkään monimuotoisena jos ei usko jumaliin niin on ateisti. Oliko muuta ?

      Varma Tieto

      • Anonyymi

        Varma tieto. Meitä ohjaa joku jonka mukaan lähdemme tai emme.mutt kun omalle kohdalle tulee tiedät että muuta ei kannata tehdä Kaikkea hyvää sinulle.


    • Totuus, avoimuus, peloista ja kahleista vapautuminen...

      Siinä näin alkuun jotakin ateismin vetovoimasta.

      • Minua hävettää oma hihhulointi ja lattialla sätkiminen, joten leikin ateistia tällä palstalla. Mutta jos arkkiviholliseni Moses_Zuckerkandl kyseenalaistaa Jeesuksen, hihhulointi iskee päälle ja ryntään pää märkänä puolustamaan Paavalin deluusioita. Ei saatana, uskaltaisinpa olla rehellinen ateisti.


      • imbeciIIe kirjoitti:

        Minua hävettää oma hihhulointi ja lattialla sätkiminen, joten leikin ateistia tällä palstalla. Mutta jos arkkiviholliseni Moses_Zuckerkandl kyseenalaistaa Jeesuksen, hihhulointi iskee päälle ja ryntään pää märkänä puolustamaan Paavalin deluusioita. Ei saatana, uskaltaisinpa olla rehellinen ateisti.

        Menit sitten vaihtamaan pienen l-kirjaimen paikalle ison i-kirjaimen.

        Olet sinä sitten saatanan lapsellinen ja typerä aikuiseksi mieheksi.

        No, eipä tässä tarvitse muuta kuin hylätä tuon nikin käyttö.

        Kirjoitan mieluummin vaikka anonyymina. Anonyymia on vaikeampi häiriköitä, vaikka ei tietenkään mahdotona.

        Anonyymina kirjoittaminen on sikäli hauskaa, että saa nauraa sinun sekoillessasi sen kanssa, kuka on Hessu ja kuka ei. Olet pihalla kuin lumiukko ja vainoharhainen Hessun kipeydessä (käyt kiimaisena suu kuolaa valuen ja silmät hulluutta kiiltäen kaikkien Hessujen kimppuun)


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Minua hävettää oma hihhulointi ja lattialla sätkiminen, joten leikin ateistia tällä palstalla. Mutta jos arkkiviholliseni Moses_Zuckerkandl kyseenalaistaa Jeesuksen, hihhulointi iskee päälle ja ryntään pää märkänä puolustamaan Paavalin deluusioita. Ei saatana, uskaltaisinpa olla rehellinen ateisti.

        No enpä ole Paavalin deluusioita millään tavalla puolustanut, mutta sinun on näköjään ihan pakko valehdella jatkuvasti: olet patologinen valehtelija ja häirikkö, trolli.

        Olen tuonut asiallisesti esille sen, että Paavali kirjoitti lihaa, verta ja luuta olevasta ihmisestä Jeesuksesta eikä jostakin henkiolennosta, joka olisi pelkkä harhanäky.

        Ja tämän ihmisen olivat monet nähneet ja tunteneet niiden joukossa, joita Paavali oli ensin vainonnut ja sitten tullut heidän ystäväkseen, kristityksi veljeksi.

        Sitä en tiedä, näkikö Paavali harhaisen näyn vai valehteliko hän. Valehtelu on ainakin tyypillistä niille, jotka hankkivat elantonsa evankeliumilla, joten ehkä hän valehteli tarkoituksellisesti, mutta varma tästä en voi olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No enpä ole Paavalin deluusioita millään tavalla puolustanut, mutta sinun on näköjään ihan pakko valehdella jatkuvasti: olet patologinen valehtelija ja häirikkö, trolli.

        Olen tuonut asiallisesti esille sen, että Paavali kirjoitti lihaa, verta ja luuta olevasta ihmisestä Jeesuksesta eikä jostakin henkiolennosta, joka olisi pelkkä harhanäky.

        Ja tämän ihmisen olivat monet nähneet ja tunteneet niiden joukossa, joita Paavali oli ensin vainonnut ja sitten tullut heidän ystäväkseen, kristityksi veljeksi.

        Sitä en tiedä, näkikö Paavali harhaisen näyn vai valehteliko hän. Valehtelu on ainakin tyypillistä niille, jotka hankkivat elantonsa evankeliumilla, joten ehkä hän valehteli tarkoituksellisesti, mutta varma tästä en voi olla.

        Erehdyin siis, Paavali ei tavannut yhtään ainoaa Jeesuksen opetuslasta. Tämän Moses_Zuckerkandl sai väännettyä minulle rautalangasta. Asian todistaa mm. Bart Ehrman. Poistan nikkini ja menen häpeämään. Illalla sätkin vähän lattialla kun Jumala jyllää tyhjässä kuupassani.


      • Anonyymi
        imbecille kirjoitti:

        Menit sitten vaihtamaan pienen l-kirjaimen paikalle ison i-kirjaimen.

        Olet sinä sitten saatanan lapsellinen ja typerä aikuiseksi mieheksi.

        No, eipä tässä tarvitse muuta kuin hylätä tuon nikin käyttö.

        Kirjoitan mieluummin vaikka anonyymina. Anonyymia on vaikeampi häiriköitä, vaikka ei tietenkään mahdotona.

        Anonyymina kirjoittaminen on sikäli hauskaa, että saa nauraa sinun sekoillessasi sen kanssa, kuka on Hessu ja kuka ei. Olet pihalla kuin lumiukko ja vainoharhainen Hessun kipeydessä (käyt kiimaisena suu kuolaa valuen ja silmät hulluutta kiiltäen kaikkien Hessujen kimppuun)

        Mitä? Maistuiko oma lääke karvaalta?


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Erehdyin siis, Paavali ei tavannut yhtään ainoaa Jeesuksen opetuslasta. Tämän Moses_Zuckerkandl sai väännettyä minulle rautalangasta. Asian todistaa mm. Bart Ehrman. Poistan nikkini ja menen häpeämään. Illalla sätkin vähän lattialla kun Jumala jyllää tyhjässä kuupassani.

        No olisihan se aika erikoista, jos Paavali ei olisi Jerusalemissa käydessään tavannut ketään Jeesuksen henkilökohtaisesti tuntenutta opetuslasta. Paavalihan kävi Jerusalemissa useaan otteeseen vielä ja siellä sekä Juudeassa iloittiin siitä, että hänestä oli tullut Jumalan palvelija ja Jeesuksen opetuslasten hengellinen veli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä? Maistuiko oma lääke karvaalta?

        Eipä tuolla ole minulle mitään merkitystä. Osoitin vain sinulle, miten lapsellinen ja typerä olet, kun olet nikkejä matkinut ja trollannut vuosikausia. Aikuinen mies ja käyttäytyy kuin varhaisteini hormonihöyryissään...

        Ei saatana! 😁 😆 😅 😂 🤣 🥲


      • Anonyymi kirjoitti:

        No olisihan se aika erikoista, jos Paavali ei olisi Jerusalemissa käydessään tavannut ketään Jeesuksen henkilökohtaisesti tuntenutta opetuslasta. Paavalihan kävi Jerusalemissa useaan otteeseen vielä ja siellä sekä Juudeassa iloittiin siitä, että hänestä oli tullut Jumalan palvelija ja Jeesuksen opetuslasten hengellinen veli.

        Erehdyin asiassa. Paavali ei tavannut Jeesuksen opetuslapsia.

        Oletko tilannut minulta jo kirjan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuolla ole minulle mitään merkitystä. Osoitin vain sinulle, miten lapsellinen ja typerä olet, kun olet nikkejä matkinut ja trollannut vuosikausia. Aikuinen mies ja käyttäytyy kuin varhaisteini hormonihöyryissään...

        Ei saatana! 😁 😆 😅 😂 🤣 🥲

        Olen Jeesushormoneissa sätkivä uskontofilosofi 😂😂😂


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Erehdyin asiassa. Paavali ei tavannut Jeesuksen opetuslapsia.

        Oletko tilannut minulta jo kirjan?

        Ei sinulla mitään kirjoja ole. Sinä olet koulupudokas.


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Olen Jeesushormoneissa sätkivä uskontofilosofi 😂😂😂

        Olet lapsellinen typerys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla mitään kirjoja ole. Sinä olet koulupudokas.

        On on. Kohta laitan avauksen, jossa mainostan koko palstalle kirjaasi...ei kun kirjaani. Eihän tässä saatana Jeesuspörinöissään enää tiedä olenko minä minä vai sinä Moses_Zuckerkandl.


      • Mistä sinä voit tietää kun et ole minä? Minä olen G4G, Trohättan, poleemikko, deisti111 ja lukemattomat muut multinikit ja kaappaamani nikit. Olen häiriköinyt palstaa jo yli viisi vuotta. Suosittelin nimimerkillä G4G kirjaa Fysikaalinen teologia. En tiedä miksi, mutta nyt vähän kaduttaa.


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Mistä sinä voit tietää kun et ole minä? Minä olen G4G, Trohättan, poleemikko, deisti111 ja lukemattomat muut multinikit ja kaappaamani nikit. Olen häiriköinyt palstaa jo yli viisi vuotta. Suosittelin nimimerkillä G4G kirjaa Fysikaalinen teologia. En tiedä miksi, mutta nyt vähän kaduttaa.

        En usko, ellet kirjoita tälle palstalle noilla nikeillä.

        Onko sinulla edes linkkiä siihen viestiin, jossa G4G on "suositellut" kirjaa Fysikaalinen Teologia?

        Minä olen havainnut vain kärkevää kritiikkiä sitä kirjaa kohtaan, koska H.P. on erehtynyt luulemaan tietoisuuden olevan hengen ominaisuus, ei aineen ominaisuus.

        Ei muuten millään ilveellä ole suostunut korjaamaan tätä virhettä, vaikka se on hänelle oppineiden toimesta monta kertaa näytetty ja osoitettu hänen olevan väärässä.

        Liekö hän narsisti niin kuin sinäkin, kun ei tunnusta tekemiään virheitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En usko, ellet kirjoita tälle palstalle noilla nikeillä.

        Onko sinulla edes linkkiä siihen viestiin, jossa G4G on "suositellut" kirjaa Fysikaalinen Teologia?

        Minä olen havainnut vain kärkevää kritiikkiä sitä kirjaa kohtaan, koska H.P. on erehtynyt luulemaan tietoisuuden olevan hengen ominaisuus, ei aineen ominaisuus.

        Ei muuten millään ilveellä ole suostunut korjaamaan tätä virhettä, vaikka se on hänelle oppineiden toimesta monta kertaa näytetty ja osoitettu hänen olevan väärässä.

        Liekö hän narsisti niin kuin sinäkin, kun ei tunnusta tekemiään virheitä?

        "Minä olen havainnut vain kärkevää kritiikkiä sitä kirjaa kohtaan, koska H.P. on erehtynyt luulemaan tietoisuuden olevan hengen ominaisuus, ei aineen ominaisuus. "

        Kärkevä kritiikki on tämän ripulivajakin savuverho kun tajusi paljastaneensa itsensä. Jokohan yliopistokaverit tietää, minkälaista ripulivajakin elämää viettää täällä netin syövereissä? Viisi vuotta sitten yksi kaveri tunnisti tosiaan tämän ripulivajakin ja kertoi minulle, että olisi Hessu kyseessä. Tiedä sitten, onko totta, mutta aina kun Hessun mainitsee niin alkaa kauhea sätkiminen ja selittely 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        "Minä olen havainnut vain kärkevää kritiikkiä sitä kirjaa kohtaan, koska H.P. on erehtynyt luulemaan tietoisuuden olevan hengen ominaisuus, ei aineen ominaisuus. "

        Kärkevä kritiikki on tämän ripulivajakin savuverho kun tajusi paljastaneensa itsensä. Jokohan yliopistokaverit tietää, minkälaista ripulivajakin elämää viettää täällä netin syövereissä? Viisi vuotta sitten yksi kaveri tunnisti tosiaan tämän ripulivajakin ja kertoi minulle, että olisi Hessu kyseessä. Tiedä sitten, onko totta, mutta aina kun Hessun mainitsee niin alkaa kauhea sätkiminen ja selittely 🤣🤣🤣

        Tiedän sinun asuvan Tampereella ja olevan lestadiolainen taustaltasi.

        Minä tiedän sinusta siis enemmän kuin minä sinusta.

        Se, että tunnen Hessun, ei tee minusta Hessua, höpsö! ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän sinun asuvan Tampereella ja olevan lestadiolainen taustaltasi.

        Minä tiedän sinusta siis enemmän kuin minä sinusta.

        Se, että tunnen Hessun, ei tee minusta Hessua, höpsö! ☺️

        sinä minusta

        piti siis olla

        Minä tiedän sinusta siis enemmän kuin sinä minusta.


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        "Minä olen havainnut vain kärkevää kritiikkiä sitä kirjaa kohtaan, koska H.P. on erehtynyt luulemaan tietoisuuden olevan hengen ominaisuus, ei aineen ominaisuus. "

        Kärkevä kritiikki on tämän ripulivajakin savuverho kun tajusi paljastaneensa itsensä. Jokohan yliopistokaverit tietää, minkälaista ripulivajakin elämää viettää täällä netin syövereissä? Viisi vuotta sitten yksi kaveri tunnisti tosiaan tämän ripulivajakin ja kertoi minulle, että olisi Hessu kyseessä. Tiedä sitten, onko totta, mutta aina kun Hessun mainitsee niin alkaa kauhea sätkiminen ja selittely 🤣🤣🤣

        Puolimatkan Tapio muuten ihan oikeasti harkitsi tutkintapyynnön esittämistä poliisille sen jälkeen, kun luki sinun herjaavan viestisi häntä ja muita kristittyjä julkisuuden henkilöitä kohtaan.

        Harmi, että perääntyi, sillä olisihan se hyvä saada oikein oikeuden päätös siitä, että Suomen tasavallan presidenttiä ja hänen puolisoaan on lupa sanoa vajaaälyiseksi idiootiksi ja mielisairaaksi pelkästään sen perusteella, että pitävät totena Raamatun kirjoituksia ja uskovat Jumalaan sekä Jeesukseen evankeliumien mukaan.

        Heh !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän sinun asuvan Tampereella ja olevan lestadiolainen taustaltasi.

        Minä tiedän sinusta siis enemmän kuin minä sinusta.

        Se, että tunnen Hessun, ei tee minusta Hessua, höpsö! ☺️

        Ei saatana, miten vittu joku nikkivaras alkaa sätkimään ja selittelemään, ettei ole Hessu. Poistatin jo pahimmat viestisi, ettet paljasta enempää itsestäsi. Lopeta jo ja hakeudu hoitoon. Sen tarpeessahan sinä olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolimatkan Tapio muuten ihan oikeasti harkitsi tutkintapyynnön esittämistä poliisille sen jälkeen, kun luki sinun herjaavan viestisi häntä ja muita kristittyjä julkisuuden henkilöitä kohtaan.

        Harmi, että perääntyi, sillä olisihan se hyvä saada oikein oikeuden päätös siitä, että Suomen tasavallan presidenttiä ja hänen puolisoaan on lupa sanoa vajaaälyiseksi idiootiksi ja mielisairaaksi pelkästään sen perusteella, että pitävät totena Raamatun kirjoituksia ja uskovat Jumalaan sekä Jeesukseen evankeliumien mukaan.

        Heh !

        "Puolimatkan Tapio muuten ihan oikeasti harkitsi tutkintapyynnön esittämistä poliisille sen jälkeen, kun luki sinun herjaavan viestisi häntä ja muita kristittyjä julkisuuden henkilöitä kohtaan."

        Harmi kun ei tehnyt 🤣 🤣 🤣


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        "Puolimatkan Tapio muuten ihan oikeasti harkitsi tutkintapyynnön esittämistä poliisille sen jälkeen, kun luki sinun herjaavan viestisi häntä ja muita kristittyjä julkisuuden henkilöitä kohtaan."

        Harmi kun ei tehnyt 🤣 🤣 🤣

        Sanopa muuta. Tiedän muuten jo etukäteen oikeuden päätöksen, jos asia joskus oikeuteen viedään. Riemuidiootit häviävät ja ateistit voittavat. Jälleen kerran. 😎


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Ei saatana, miten vittu joku nikkivaras alkaa sätkimään ja selittelemään, ettei ole Hessu. Poistatin jo pahimmat viestisi, ettet paljasta enempää itsestäsi. Lopeta jo ja hakeudu hoitoon. Sen tarpeessahan sinä olet.

        Sinä olet se nikkivaras. Kirjoitin aiemmin nikillä imbecille, jossa on kaksi pientä l-kirjainta.

        Sinä olet rekisteröinyt itsellesi nikin, jossa nämä kaksi pientä l-kirjainta on korvattu kahdella isolla i-kirjaimella.

        Päällepäin nikit näyttävät samalta, mutta ovat silti erit.

        Ja tätä lapsellista nikkien kaappailua olet tehnyt vähintään viisi vuotta, jos et ehkä enemmänkin - no, ainakin viisi vuotta.

        Eikä se sinua hävetä tai nolota, koska et ole kykenevä häpeämään ja katumaan pahoja tekojasi. Pidät niitä pahoja tekoja hyvinä tekoina ja ylivertaisen älykkyytesi osoituksena.

        Ei saatana! 😎


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Ei saatana, miten vittu joku nikkivaras alkaa sätkimään ja selittelemään, ettei ole Hessu. Poistatin jo pahimmat viestisi, ettet paljasta enempää itsestäsi. Lopeta jo ja hakeudu hoitoon. Sen tarpeessahan sinä olet.

        Miksi sinun pitää olla jatkuvasti epäkohtelias ja solvata muita kirjoittajia?

        Kai sinä kuitenkin aikuinen olet vai oletko vieläkin teini?

        Et varmaankaan käytä samanlaista kieltä arkielämässä kohdatessasi muita ihmisiä ja käytöksesi luulisi olevan parempaa, mutta onko sittenkään?

        Se selittäisi sen, että sinulla ei ole yhtä ainoaa tosi ystävää, vaan ainoastaan saman mielisiä räyhääjiä ja päänsä aukojia, huonoja vittuilijoita.

        Ette polot pärjää oululaiselle vittuilun maailmanmestarille, jos vain viitsisin avata sanaisen arkkuni ja jekkureppuni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinun pitää olla jatkuvasti epäkohtelias ja solvata muita kirjoittajia?

        Kai sinä kuitenkin aikuinen olet vai oletko vieläkin teini?

        Et varmaankaan käytä samanlaista kieltä arkielämässä kohdatessasi muita ihmisiä ja käytöksesi luulisi olevan parempaa, mutta onko sittenkään?

        Se selittäisi sen, että sinulla ei ole yhtä ainoaa tosi ystävää, vaan ainoastaan saman mielisiä räyhääjiä ja päänsä aukojia, huonoja vittuilijoita.

        Ette polot pärjää oululaiselle vittuilun maailmanmestarille, jos vain viitsisin avata sanaisen arkkuni ja jekkureppuni.

        "Miksi sinun pitää olla jatkuvasti epäkohtelias ja solvata muita kirjoittajia?"

        You had it coming.

        "Kai sinä kuitenkin aikuinen olet vai oletko vieläkin teini?"

        Lattialla sätkivä hihhuli.

        "Se selittäisi sen, että sinulla ei ole yhtä ainoaa tosi ystävää, vaan ainoastaan saman mielisiä räyhääjiä ja päänsä aukojia, huonoja vittuilijoita. "

        Mielisairas kuvittelee tuntemattomasta ihmisesta erilaisia asioita. On muuten yhteinen piirre Jeesuspöristelijöiden kanssa. Keksitään olemattomalle kaikenlaisia ominaisuuksia omasta päästä.

        "Ette polot pärjää oululaiselle vittuilun maailmanmestarille, jos vain viitsisin avata sanaisen arkkuni ja jekkureppuni."

        No, eiköhän se nikkivarkaus ollut paras osoitus siitä, että Heikillä on kasetti solmussa.

        Ei saatana 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Kyllä ateismia on pidettävä yllä. Vaikka en ole mikään käännyttää. Olisi erittäin kiehtovaa jos saisi kontaktin ateismista lähtevään virkailijaan. Joka jättää ateismin. Se olisi miracle ihme suoraan. Täällä on niin älyttömästi älykkäitä ihmisiä. Tuhansia ateisteja missä asun. Ei ole yhtään kääntynyttä.

    • Anonyymi

      Kyllä kai se totuus kiehtoo eniten ateismissa. Ja ehkä selväjärkisyys, tieteellisyys,... tosin palsta ateisteja saa hävetä, kun jauhavat alapään asioista ja käyttäytyvät sopimattomasti.

    • Anonyymi

      Kunnon ateisti syttyy siteerauksistaan.
      -eimullamuuta

    • Anonyymi

      Kristittyjä ajaa tälle palstalle tarve käännyttää: he tulevat tänne siis julistamaan evankeliumia ja typeryyksissään luulevat jonkun ateistin kääntyvän kristityksi.

      • Kristinuskoon kääntyminen vaatii aivovammaa, kuten minulla on tullut päihteiden väärinkäytösä. Nyt olen lattialla sätkivät hellari. Tiesitkö muuten, että Suomen suurin hellariyhteisö on muurien ympäröimä? Suomen vankiloissa nimittäin

        Ei saatana 😁😁😁😁😁😁😁


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Kristinuskoon kääntyminen vaatii aivovammaa, kuten minulla on tullut päihteiden väärinkäytösä. Nyt olen lattialla sätkivät hellari. Tiesitkö muuten, että Suomen suurin hellariyhteisö on muurien ympäröimä? Suomen vankiloissa nimittäin

        Ei saatana 😁😁😁😁😁😁😁

        Vankien joukossa ateistit ovat yliedustettuja.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2021/01/16/ateismi-uskonnottomuus-ja-kristinusko-rikoksien-ja-mielisairauden-taustalla/

        Uskossa Jeesukseen on 1-2 % vangeista ja hekin ovat tulleet uskoon vasta rikosten tekemisen jälkeen.

        Tekivät siis rikokset ateisteina ja lopettivat rikosten tekemisen, kun tulivat uskoon Jeesuksen vankilassa. Samalla jäivät päihteet Golgatan katkaisuasemalle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vankien joukossa ateistit ovat yliedustettuja.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2021/01/16/ateismi-uskonnottomuus-ja-kristinusko-rikoksien-ja-mielisairauden-taustalla/

        Uskossa Jeesukseen on 1-2 % vangeista ja hekin ovat tulleet uskoon vasta rikosten tekemisen jälkeen.

        Tekivät siis rikokset ateisteina ja lopettivat rikosten tekemisen, kun tulivat uskoon Jeesuksen vankilassa. Samalla jäivät päihteet Golgatan katkaisuasemalle...

        Ateistit yrittävät kääntää asiat päälaelleen.

        Annetaan uskovista kristityistä kuva, jonka mukaan he olisivat huumeiden käyttäjiä, alkoholisteja, huorintekijöitä, avionrikkojia, varkaita, väkivaltaisia ja taparikollisia, vaikka jokainen tietää sen, että tällaiset ihmiset ovat pääsääntöisesti uskosta osattomia, eivät uskossa Jeesukseen olevia.

        Sekin tiedetään, että monelle rikolliselle ja päihdeongelmaiselle on usko Jeesukseen ollut tie raittiiseen ja lainkuuliaiseen elämään, mitä mahdollisuutta ateismi ei ole tarjonnut, kas kun he olivat ateisteja ennen kääntymistään Jumalan tykö ja elämän antamista Jeesukselle.

        Ateistit vihaavat kristittyjä juuri sen vuoksi, että nämä ovat hyviä ihmisiä: eivät juopottele, huoraa, varasta ja tee rikoksia, mutta ateistit tekevät niin, ja pitävät esimerkiksi juopottelua hyvänä asiana, toisin kuin kristityt. Siinä siis vihan syy: vanhurskaus ja pyhyys!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit yrittävät kääntää asiat päälaelleen.

        Annetaan uskovista kristityistä kuva, jonka mukaan he olisivat huumeiden käyttäjiä, alkoholisteja, huorintekijöitä, avionrikkojia, varkaita, väkivaltaisia ja taparikollisia, vaikka jokainen tietää sen, että tällaiset ihmiset ovat pääsääntöisesti uskosta osattomia, eivät uskossa Jeesukseen olevia.

        Sekin tiedetään, että monelle rikolliselle ja päihdeongelmaiselle on usko Jeesukseen ollut tie raittiiseen ja lainkuuliaiseen elämään, mitä mahdollisuutta ateismi ei ole tarjonnut, kas kun he olivat ateisteja ennen kääntymistään Jumalan tykö ja elämän antamista Jeesukselle.

        Ateistit vihaavat kristittyjä juuri sen vuoksi, että nämä ovat hyviä ihmisiä: eivät juopottele, huoraa, varasta ja tee rikoksia, mutta ateistit tekevät niin, ja pitävät esimerkiksi juopottelua hyvänä asiana, toisin kuin kristityt. Siinä siis vihan syy: vanhurskaus ja pyhyys!

        84% yli neljä kertaa lusivista naisista on uskovaisia. Miksiköhän romanien kansallisuskonto on helluntailaisuus? Hmmmm...ei saatana 😂😂😂

        "Uskonnot luterilaisuus, helluntailaisuus.

        Romanit ovat olleet väkimääräänsä nähden pitkään yliedustettuina Suomen vankiloissa."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_romanit

        https://www.kirkotvankiloissa.fi/wp-content/uploads/2019/11/Uskonnonharjoittaminen-vankiloissa.pdf


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        84% yli neljä kertaa lusivista naisista on uskovaisia. Miksiköhän romanien kansallisuskonto on helluntailaisuus? Hmmmm...ei saatana 😂😂😂

        "Uskonnot luterilaisuus, helluntailaisuus.

        Romanit ovat olleet väkimääräänsä nähden pitkään yliedustettuina Suomen vankiloissa."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_romanit

        https://www.kirkotvankiloissa.fi/wp-content/uploads/2019/11/Uskonnonharjoittaminen-vankiloissa.pdf

        Jos joku tehtailee rikoksia ja käyttää väärin päihteitä, niin ei ole Jumalan lapsi Uuden testamentin kirjoitusten mukaan.

        Ei, vaikka kuinka paljon tahansa todistaisi uskostaan Jeesukseen.

        Elämä ja teot todistavat Jumalan lapseutta vastaan ja se ratkaisee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku tehtailee rikoksia ja käyttää väärin päihteitä, niin ei ole Jumalan lapsi Uuden testamentin kirjoitusten mukaan.

        Ei, vaikka kuinka paljon tahansa todistaisi uskostaan Jeesukseen.

        Elämä ja teot todistavat Jumalan lapseutta vastaan ja se ratkaisee.

        Mutta miksi mannet ovat viehtyneet juuri hellarihihhulismiin? Hellareiden välinpitämätön suhtautuminen rikoksiin. Ei ole Jumalan lapsi kun tekee rikoksia, mutta sitten on taas kun tulee kokouksiin, sätkii lattialla ja sönköttää siansaksaa. Ja bonuksena vaatimus itsensä taannuttamisesta riemuidiootin älylliselle tasolle 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Mutta miksi mannet ovat viehtyneet juuri hellarihihhulismiin? Hellareiden välinpitämätön suhtautuminen rikoksiin. Ei ole Jumalan lapsi kun tekee rikoksia, mutta sitten on taas kun tulee kokouksiin, sätkii lattialla ja sönköttää siansaksaa. Ja bonuksena vaatimus itsensä taannuttamisesta riemuidiootin älylliselle tasolle 🤣🤣🤣

        Romanit hakevat apua sieltä, missä sitä eniten tarjotaan.

        Helluntaiseurakunnat ovat ahkeria vankilatyössä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Romanit hakevat apua sieltä, missä sitä eniten tarjotaan.

        Helluntaiseurakunnat ovat ahkeria vankilatyössä.

        Juurikin näin. Helposti anteeksiantoon höynäytettävät riemuidiootit kiehtoo, mutta ei esimerkiksi islam kelpaa. Islamissa yli neljä kertaa lusivalla ei olisi enää käsiä ja jalkoja, mutta hellarit vaan sätkivät menemään ja antavat loputtomasti anteeksi taparikolliselle 😂😂😂


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Juurikin näin. Helposti anteeksiantoon höynäytettävät riemuidiootit kiehtoo, mutta ei esimerkiksi islam kelpaa. Islamissa yli neljä kertaa lusivalla ei olisi enää käsiä ja jalkoja, mutta hellarit vaan sätkivät menemään ja antavat loputtomasti anteeksi taparikolliselle 😂😂😂

        Helluntaissa ei ainakaan pitäisi antaa loputtomasti anteeksi.

        Jos pahaa tehnyt katuu ja tahtoo hylätä pahat tekonsa, niin vasta siinä tapauksessa tulisi antaa mahdollisuus anteeksiantoon.

        Ja jos käy ilmi, että muutosta elämään ei tullut, niin tulisi pidättää synnit sen sijaan, että antaa ne jatkuvasti anteeksi.

        Mutta ethän sinä lestapiru Raamattua tunne...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaissa ei ainakaan pitäisi antaa loputtomasti anteeksi.

        Jos pahaa tehnyt katuu ja tahtoo hylätä pahat tekonsa, niin vasta siinä tapauksessa tulisi antaa mahdollisuus anteeksiantoon.

        Ja jos käy ilmi, että muutosta elämään ei tullut, niin tulisi pidättää synnit sen sijaan, että antaa ne jatkuvasti anteeksi.

        Mutta ethän sinä lestapiru Raamattua tunne...

        Vitun säälittävä reppana. Toisen polven ateisti…ja puolustelee pää märkänä jotain hellareita. Haluaisit olla kaltaiseni rehellinen ateisti, älyllisesti vapaa ilman harteilla nököttävää Pyhää Henkeä (Mortonin demonia) joka syöttää riemuidiootin kuuppaan valikoitua tietoa vahvistaen kognitiivisia vinoumia taivaallisista taikaolennoista ja Paavalin harhoista.

        Ei saatana 😂😂😂


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Vitun säälittävä reppana. Toisen polven ateisti…ja puolustelee pää märkänä jotain hellareita. Haluaisit olla kaltaiseni rehellinen ateisti, älyllisesti vapaa ilman harteilla nököttävää Pyhää Henkeä (Mortonin demonia) joka syöttää riemuidiootin kuuppaan valikoitua tietoa vahvistaen kognitiivisia vinoumia taivaallisista taikaolennoista ja Paavalin harhoista.

        Ei saatana 😂😂😂

        Olen vähintään toisen polven ateisti, mutta en 77-vuotias. Isäni vanhemmat olivat luultavasti myös ateisteja - en tavannut heitä koskaan, koska he kuolivat ennen syntymääni - joten olen 2,5 polven ateisti. Äitini vanhemmat olivat jonkin verran uskonnollisia, mutta eivät mitään suu kuolaa valuvia lestapiruja niin kuin sinun koko sukusi on ollut.

        Voin muuten puolustaa myös katolisia ja keitä tahansa kristittyjä. On yleinen tapa uskoa siten, että synnit on lupa julistaa anteeksisaaduiksi vain siinä tapauksessa, että henkilö katuu niitä ja osoittaa tahtonsa luopua pahoista teoista sekä huonoista elämäntavoista. Tätä ohjetta noudatetaan tietääkseni lähes kaikissa tunnustuksissa ja suuntauksissa.


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Vitun säälittävä reppana. Toisen polven ateisti…ja puolustelee pää märkänä jotain hellareita. Haluaisit olla kaltaiseni rehellinen ateisti, älyllisesti vapaa ilman harteilla nököttävää Pyhää Henkeä (Mortonin demonia) joka syöttää riemuidiootin kuuppaan valikoitua tietoa vahvistaen kognitiivisia vinoumia taivaallisista taikaolennoista ja Paavalin harhoista.

        Ei saatana 😂😂😂

        Paavalin harhoista en tiedä, kun en tiedä sitä, valehteliko hän nähneensä Jeesuksen vai näkikö hän oikeasti harhaisen näyn ja kuuli sen puhuvan.

        Sen tiedän kuitenkin Paavalin kirjeitä luettuani, että hän uskoi Jeesuksen olleen todellinen ihminen, joka syntyi naisesta ja kuoli ristillä. Mitä kuolleista heräämiseen ja taivaaseen nousuun tulee, niin sitä pidän hölynpölynä.

        Tätä taustaa vasten pidän todennäköisenä sen, että Paavali valehteli tarkoituksella saadaksen rahaa ja mainetta evankeliumia julistamalla. Taisi muuten onnistua siinä melkoisen hyvin...?


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Vitun säälittävä reppana. Toisen polven ateisti…ja puolustelee pää märkänä jotain hellareita. Haluaisit olla kaltaiseni rehellinen ateisti, älyllisesti vapaa ilman harteilla nököttävää Pyhää Henkeä (Mortonin demonia) joka syöttää riemuidiootin kuuppaan valikoitua tietoa vahvistaen kognitiivisia vinoumia taivaallisista taikaolennoista ja Paavalin harhoista.

        Ei saatana 😂😂😂

        <<Vitun säälittävä reppana.>>

        Miksi näin karkeaa kielenkäyttöä?

        Eikö se toinen ole ollut koko ajan kohtelias ja sinä vain solvaat ja kiroilet?

        Etkö osaa käyttäytyä?

        Mikä ja millainen sinä oikeastaan olet?

        Oletko koskaan pohtinut "peilin edessä" itseäsi?

        Pidät itseäsi varmaan nerokkaana ja hyvänä ihmisenä, mutta sinun viestejäsi tällä palstalla lukevat ajattelevat sinusta aivan päinvastaista.

        Mistä se mahtaa johtua?

        Jopa ateistit pitävät sinua pahana ihmisenä, joka ei osaa käyttäytyä hyvin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Vitun säälittävä reppana.>>

        Miksi näin karkeaa kielenkäyttöä?

        Eikö se toinen ole ollut koko ajan kohtelias ja sinä vain solvaat ja kiroilet?

        Etkö osaa käyttäytyä?

        Mikä ja millainen sinä oikeastaan olet?

        Oletko koskaan pohtinut "peilin edessä" itseäsi?

        Pidät itseäsi varmaan nerokkaana ja hyvänä ihmisenä, mutta sinun viestejäsi tällä palstalla lukevat ajattelevat sinusta aivan päinvastaista.

        Mistä se mahtaa johtua?

        Jopa ateistit pitävät sinua pahana ihmisenä, joka ei osaa käyttäytyä hyvin...

        ”Miksi näin karkeaa kielenkäyttöä?”

        You had it coming. Tämä karkeus ei edes riita kaltaisellesi epärehelliselle sialle. Vuorokauden sisällä varastit kaksi nikkiä.

        ”Jopa ateistit pitävät sinua pahana ihmisenä, joka ei osaa käyttäytyä hyvin...”

        Riemuidiootin äly ei vaan riitä uskottavaan tyylin vaihtoon, edes anonymiinä.


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        ”Miksi näin karkeaa kielenkäyttöä?”

        You had it coming. Tämä karkeus ei edes riita kaltaisellesi epärehelliselle sialle. Vuorokauden sisällä varastit kaksi nikkiä.

        ”Jopa ateistit pitävät sinua pahana ihmisenä, joka ei osaa käyttäytyä hyvin...”

        Riemuidiootin äly ei vaan riitä uskottavaan tyylin vaihtoon, edes anonymiinä.

        Höpsistä!

        Sait raivarin, kun joku varasti RepeRuutikallolta yhden nikin, kun reppana oli unohtanut rekata kaikki isot i:t itselleen.

        Olet lapsellinen ja naurettava pelle!

        Me isot pojat nauramme sinulle ja olethan vielä kaiken lisäksi surkea lestadiolainen pikkupoika, joka uskoi Piplian sanomaan ja sai räkänaurut meiltä koulussa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Wikipediassa ei ole tämän nimistä artikkelia."

        Aivan kuten Jumalaa, tätkään ei ole olemassa
        lisään Edelliseeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Wikipediassa ei ole tämän nimistä artikkelia."

        Aivan kuten Jumalaa, tätkään ei ole olemassa
        lisään Edelliseeni.

        Kopio linkki niin löytyy
        ä kirjain syynä ettei löydt


      • Anonyymi

        Ateisteja on noin 250 miljoonaa ja suurin osa heistä on Kiinassa.


    • Anonyymi

      uskovaiset yrittävät pelastaa ateisteja 🤣🤣🤣

      Sam kun mielisairaan potilaat pitäisivät ulkopuolisia hulluina 🤔

      • Anonyymi

        Kristittyjä uskovaisia ei luokitella tautiluokituksessa mielisairaiksi.

        Loukkaat heitä sanomalla heitä mielisairaiksi.

        No, samalla tulet haukkuneesi oman perheesi, sukusi ja entiset ystäväsi kouluajoilta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjä uskovaisia ei luokitella tautiluokituksessa mielisairaiksi.

        Loukkaat heitä sanomalla heitä mielisairaiksi.

        No, samalla tulet haukkuneesi oman perheesi, sukusi ja entiset ystäväsi kouluajoilta...

        Silti jos saat samat oireet uskonnottomana niin diagnoosisi on vääristynyt todellisuuskuva


    • Anonyymi

      Ateismi ei kiehdo minua. Sen sijaan ateistit lähimmäisinäni. Jumalasta/Jeesuksesta Kristuksesta on omia ja toisten todistuksia kuultuna ja kirjoista luettuna niin paljon, että olen varma Hänen olemassaolostaan sekä Raamatun totuudellisuudesta. Niinpä haluan ateistienkin saavan tietää ja kokea Hänet tullen Jumalan lapsiksi monien entisten ateistien tavoin.

      • Anonyymi

        Ei ole entisiä ateisteja. On vain nykyisiä. Eikä meitä ole mahdollista voittaa Kristukselle. Osallistu riemuidiootti keskusteluun, jonka avaan Herrasi kunniaksi. Yritäpä voittaa meidät Jumalallesi alamaiseksi...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe