Verohallinnon sivuilla on ohje verovuonna (2022) myydyn kiinteistön luovutusvoiton ilmoittamisesta. Ohjeen mukaan se tulee tehdä veroehdotusta täydennettäessä. Sain kuitenkin maksumääräyksen jo tämän vuoden alussa ja maksupäiväksi oli määrätty 22.2. Mielestäni ohjeen ja käytännön välillä on ristiriita joka pitää korjata. Vero pitää tietysti maksaa mutta jos velvollinen on suunnitellut maksavansa sen vasta verotuksen vahvistamisen yhteydessä määrättyinä maksupäivinä saattaa yllättävän pikainen eräpäivä tuottaa hankaluuksia jos kaupasta saatu raha on sijoitettu määräajaksi.
Ohjeet uusiksi verottaja!
3
228
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi verottajan (yhteiskunnan) pitäisi antaa sinulle korotonta maksuaikaa veron maksuun ?
- Anonyymi
En tingannut maksuaikaa vaan kysyin ohjeistuksen perään. Sen pitää olla yhdenmukainen. Verottaja voisi kertoa että se lähettää päätöksen kun ilmoitus kaupasta on tullut verottajalle. Entä jos en itse olisin luottanut ohjeeseen enkä olisi ollut aktiivinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tingannut maksuaikaa vaan kysyin ohjeistuksen perään. Sen pitää olla yhdenmukainen. Verottaja voisi kertoa että se lähettää päätöksen kun ilmoitus kaupasta on tullut verottajalle. Entä jos en itse olisin luottanut ohjeeseen enkä olisi ollut aktiivinen?
Lainaus: "mutta jos velvollinen on suunnitellut maksavansa sen vasta verotuksen vahvistamisen yhteydessä määrättyinä maksupäivinä"
Mitäs tämä on muuta kuin maksuajan haluamista ?
Verottajalla on oikeus määrätä ennakkovero myös kiinteistökaupasta jos/kun se nykyään saa tiedon kaupan tekemisestä suoraan jäärjestelmästä ja näin tässäkin on tapatunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412705Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4162217Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212116Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171875Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391746Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371679Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221176Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01142- 741049
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63935