Nyt pomppasi!

Anonyymi-ap

https://www.iisalmensanomat.fi/paikalliset/5675550

Artikkelissa maastopukuinen henkilö valittaa tuulivoimaloita jotka mahdollisesti toteutuu.
Todennäköisesti kyseessä henkilö joka harrastaa metsästystä koska otti sen puolustuspuheeksi.
Kummasti nyt tämäkin metsästäjä ryhtyi suojelemaan susia kun jutussa mainitsee että: alueella susireviiri ja tuulivoimalat häiritsee susien liikkumista ja elämistä🤣🤣
Voi ristus sanon minä!
Miettisi kumpi on tärkeämpi, tuulivoimalat turvaamassa osaltaan sähköntuotantoa vai latvalinnustus?
Minä pärjään ilman latvalinnustusta, ei tule mitään vaikeuksia vaikka ko. alueella ei saisi latvalinnustaa mutta ilman sähköä en pärjää, ongelmia tulisi.

36

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On se ihme ja kumma tuo tuulivoimaloiden vastustus.
      Jos mulla olisi kesämökki niin ihan vapaasti saisivat rakentaa tuulivoimalan mökin läheisyyteen.
      Ihmettelen suuresti kun tuulivoimalasta kyse niin se häiritsee luonnonrauhaa mökillä. Muutoinhan siellä pärisee moottorisaha, ruohonleikkuri, vesiskootteri, perämoottori, mönkijä ja illalla raikuu musiikki ja humalaiset huutaa.

      • Anonyymi

        Mutta kun sinulla ei ole kesämökkiä 🛖


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sinulla ei ole kesämökkiä 🛖

        Ei ole ei.ä enkä tarvitse. Lennän pari kertaa vuodessa Thaimaahan. Sieltä saa makeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ei.ä enkä tarvitse. Lennän pari kertaa vuodessa Thaimaahan. Sieltä saa makeaa.

        Näinpä ollen älä aliarvioi mökkeilijöiden luonnonrauhankaipuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä ollen älä aliarvioi mökkeilijöiden luonnonrauhankaipuuta.

        On minulla ollut kesämökki ja kesämökeillä vietän viikkojakin. Vuokramökeillä. Entinen melua lähtee itse mökkeilijöistä joten ihan turha valittaa että tuulimyllyjen ääni häiritsee.
        Tuon valitusvirren takana on ihan joku muu syy ja se on että pelätään kesämökin hinnan putoavan mutta sitä ei uskalleta mainita🤣 #ittu mitä mökkipellejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On minulla ollut kesämökki ja kesämökeillä vietän viikkojakin. Vuokramökeillä. Entinen melua lähtee itse mökkeilijöistä joten ihan turha valittaa että tuulimyllyjen ääni häiritsee.
        Tuon valitusvirren takana on ihan joku muu syy ja se on että pelätään kesämökin hinnan putoavan mutta sitä ei uskalleta mainita🤣 #ittu mitä mökkipellejä.

        No sinustapas melua lähtee 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinustapas melua lähtee 😅

        No miten niin melua lähtee? Mielestäni kun näpyttelen kännykällä viestiä tänne niin tuskin kuuluu sormenpään napaus näytölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ei.ä enkä tarvitse. Lennän pari kertaa vuodessa Thaimaahan. Sieltä saa makeaa.

        Säälittää jos vain rahalla saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittää jos vain rahalla saa.

        Minulle maksetaan , kun teen hyvän työn, annetaan vielä muutama satanen
        viikkorahaa ja riihitetty ruisleipä kainaloon poislähtiessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On minulla ollut kesämökki ja kesämökeillä vietän viikkojakin. Vuokramökeillä. Entinen melua lähtee itse mökkeilijöistä joten ihan turha valittaa että tuulimyllyjen ääni häiritsee.
        Tuon valitusvirren takana on ihan joku muu syy ja se on että pelätään kesämökin hinnan putoavan mutta sitä ei uskalleta mainita🤣 #ittu mitä mökkipellejä.

        Totta kirjoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittää jos vain rahalla saa.

        Sinä et saa rahallakaan.


    • Anonyymi

      Hirvijärvelläkin puolustetaan omaa mökkiä vedoten joen rantoihin ja lietelannalla kyllästettyihin peltoihin. Hakkuuaukeita saa metsiin tehdä ja kuokkia ne kaivinkoneilla niin ettei alueella voi kävellen liikkua vuosiin, se on sallittua mutta ei tuulivoimaloiden rakentaminen joka on kehitystä eteenpäin.
      Mieluumminko olisitte riippuvaisia venäjän energiasta?

      • Anonyymi

        Venäjän energiasta? Eihän sieltä tule yhtään tällä hetkellä sähköö?


    • Anonyymi

      Minäpä kannatan kaiken rakentamista ja kaiken pörreemisen naapurin mailla.

      • Anonyymi

        Ihhailen ommoo silimänkantamattomiin ulottuvvoo muata ja mehtee rappusilta. Tuommoset tuulihökkyrät katkasoo ikävästi näkymän.


    • Anonyymi

      Paljosta vetoa, että piakkoin tuolta "löytyy" liito-oravan paska. Siihen kariutuu tuulivoimalan rakentaminen.

      • Anonyymi

        Niinpä kariutuu kaikki muukin rakentaminen.
        Edes pazkahuussia et saa tehdä, joudut käymään kyykkäkökällä tai parhaimmassa tapauksessa riu'ulla.


    • Anonyymi

      Niin ja mullikassa yks valitti,aurinkoisella säällä myllyn lavat välkyy,ee sinne päin oo pakko tollottoo,vali vali jne.

      • Anonyymi

        Nii ja sitten niistä tulee ympäristöhaitta! Lavat ovat saastetta, että ne pitää haudata maahan! Ei nii voi tehdä, eihän vihreet?


    • Anonyymi

      Tyynellähän ne tuottaa🤣🤣🤣 Ota omalle pihallesi viisi myllyä, mutta muuta Helsinkiin.

      • Anonyymi

        Mutta tuulella tuottaa, yli tarpeenkin. Yhtään myllyä ei ole kenenkään tontille rakennettua joten älkäpäs nyt panikoiko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuulella tuottaa, yli tarpeenkin. Yhtään myllyä ei ole kenenkään tontille rakennettua joten älkäpäs nyt panikoiko.

        Tänäänkin tulee tuulisähkön niin linjat on punaisena. Joutuvat varmaan himmaamaan tuotantoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuulella tuottaa, yli tarpeenkin. Yhtään myllyä ei ole kenenkään tontille rakennettua joten älkäpäs nyt panikoiko.

        Juurihan tuota panikoit. 1.5km päähän Varpakylältä on suunnitteilla mylly. Ole hiljaa jos ete itse ota myllyjä pihallesi. Ja suurin osaa vuotta ne ei tuota mitään. Fakta tieto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan tuota panikoit. 1.5km päähän Varpakylältä on suunnitteilla mylly. Ole hiljaa jos ete itse ota myllyjä pihallesi. Ja suurin osaa vuotta ne ei tuota mitään. Fakta tieto!

        Onkos se sinun pihalle myllyä tekemässä? Ei varmaankaan joten pidä tirpas kiinni. Tuskin 1,5 km päähän pihasi/tonttisi yltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan tuota panikoit. 1.5km päähän Varpakylältä on suunnitteilla mylly. Ole hiljaa jos ete itse ota myllyjä pihallesi. Ja suurin osaa vuotta ne ei tuota mitään. Fakta tieto!

        Puolitoista kilometriä on pitkä matka. Myllyt ei haittaa olemassa olollaan noin kauas.
        Ei muuta kun myllyt pystyyn, sitä jota myllyt haitta muuttakoon kaupunkiin kerrostaloon asumaan, kaupunkiin eivät myllyjä pystytä, ei häiritse myllyjen melu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos se sinun pihalle myllyä tekemässä? Ei varmaankaan joten pidä tirpas kiinni. Tuskin 1,5 km päähän pihasi/tonttisi yltää.

        Edeleen ota vaan omalle pihallesi tolppa jossa vispaa niin perkeleesti. Pysyy sunkin tirpasi myös kiinni. Tai muuta Helsinkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolitoista kilometriä on pitkä matka. Myllyt ei haittaa olemassa olollaan noin kauas.
        Ei muuta kun myllyt pystyyn, sitä jota myllyt haitta muuttakoon kaupunkiin kerrostaloon asumaan, kaupunkiin eivät myllyjä pystytä, ei häiritse myllyjen melu.

        Ei ole pitkä matka se on tässä tapauksessa helvetin lyhyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänäänkin tulee tuulisähkön niin linjat on punaisena. Joutuvat varmaan himmaamaan tuotantoa.

        Juuri pääsit ilmaisemasta kuinka epävakaa tuontantolaji on kyseessä🤣. Joko tuulee helevetisti ettei tuotettua sähköä voi hyödyntää tai ei tuule ta lavat on jäässä. Niin sähköä tulee siis töpselistä ajattelu on kyseessä.🤣


    • Anonyymi

      Joku kirjoitti ei myllyjä tänne,hyvät marjamaat on,miten ne myllyt marjanpoimintaan vaikuttaa.

      • Anonyymi

        Ei mitenkään vaikeuta marjastusta, tuulimyllyn alla on mukava käydä marjareissulla kahvilla ja nojata selkää valkoisen myllyn kylkeen.
        Lisäksi myllyn siivet viuhtovat loppukesän äkäisiä ampiaisia loitommalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitenkään vaikeuta marjastusta, tuulimyllyn alla on mukava käydä marjareissulla kahvilla ja nojata selkää valkoisen myllyn kylkeen.
        Lisäksi myllyn siivet viuhtovat loppukesän äkäisiä ampiaisia loitommalle.

        Katsokaa kaikki, tuulimyllyt ja leikkuupuimurit ovat komeita ja kauniita:

        https://youtu.be/g1k1gf_CTKs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitenkään vaikeuta marjastusta, tuulimyllyn alla on mukava käydä marjareissulla kahvilla ja nojata selkää valkoisen myllyn kylkeen.
        Lisäksi myllyn siivet viuhtovat loppukesän äkäisiä ampiaisia loitommalle.

        Hyvin kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu.

        Köyhä voi kuvitella olevansa etelässä palmujen alla ja ottaa rommicolat.
        Marjamaita saattaa hieman tuhotua teitä rakentaessa ja myllyjä asentaessa,
        mutta kyllä marjapaikkoja on silti pilvin pimein, jos on marjan ottajia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhä voi kuvitella olevansa etelässä palmujen alla ja ottaa rommicolat.
        Marjamaita saattaa hieman tuhotua teitä rakentaessa ja myllyjä asentaessa,
        mutta kyllä marjapaikkoja on silti pilvin pimein, jos on marjan ottajia!

        Myllyjen tulo tietää sitä että marja-ja sienimaille pääsee helpommin kun tulee hyvät tiet joita pitävät auki talvellakin myllyjen huoltoa varten. Myös metsien virkistyskäyttö helpotti kun voi kävellä/lenkkeillä teitä pitkin


    • Anonyymi

      On se kumma juttu. Facessakin kun joku laittaa jutun tulevista tuulivoimaloista niin kaikki vinkit kuorossa tuulimyllyjä vastaan. Kukaan ei uskalla olla tuulimyllyjen kannattaja, paitsi minä.
      Yksi sy siihen on se että venäläistä sähköä ei tarvita, sähkö pitää tuottaa itse täällä Suomessa.
      Ydinvoimaloita ei tarvita enempää, ydinjäte on pitkässä juoksussa paljon pahempi kuin tuulivoimaloiden siivet.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe