Mistä ateistien ylivertainen älykkyys johtuu?

Anonyymi-ap

Johtuuko älykkyys perintö- vai ympäristötekijöistä vai molemmista?

Eikö olekin niin, että älykkyys on riippuvaista koulutuksesta ja se, miten pitkälle joku kouluttaa itsensä on riippuvaista mm. taloudellisesta tilanteesta ja perinnöllisestä älykkyydestä eli kyvystä oppia uutta.

Ilmeisesti ateisteilla on teistejä paremmat mahdollisuudet tulla älykkääksi?

152

865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla tuli ripulit housuun, vaikka rukoilin Jeesukselta, että pidättäisi niin kauan, että ehdin autolla kotiin.

      • Anonyymi

        Kai huomasit sen, että älykkyysfantasiassani pidän itseäni erittäin älykkäänä sen vuoksi, että olen ateisti. Jos olisi teisti, niin en olisi kehunut ateistien ylivertaista älykkyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai huomasit sen, että älykkyysfantasiassani pidän itseäni erittäin älykkäänä sen vuoksi, että olen ateisti. Jos olisi teisti, niin en olisi kehunut ateistien ylivertaista älykkyyttä.

        Huomaan vain ripulin lahkeessani ja päässä mellastavan Jumalan. Kirjoitan siitä artikkelin Jumalanvaltakunta -blogiini. Ei saatana kun sinä...ei kun minä olen riemuidiootti🤣🤣🤣

        Saatana kun harmittaa, se lestapiru on kyykyttänyt minua jo yli viisu vuotta 🤬🤬🤬


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Huomaan vain ripulin lahkeessani ja päässä mellastavan Jumalan. Kirjoitan siitä artikkelin Jumalanvaltakunta -blogiini. Ei saatana kun sinä...ei kun minä olen riemuidiootti🤣🤣🤣

        Saatana kun harmittaa, se lestapiru on kyykyttänyt minua jo yli viisu vuotta 🤬🤬🤬

        Et taida ihan oikeastikaan ymmärtää sitä, miten lapsellista on kilpailla muita vastaan sen sijaan, että keskustelisi heidän kanssaan, kunnioittaisi heitä ja vaihtaisi ajatuksia?

        Oletko tajunnut edes sitä, että käytökseni on ollut pelkkää parodiaa sinusta? Olen käyttäytynyt niin kuin sinä olet käyttäytynyt saadakseni sinut näkemään oma pahuutesi, typeryytesi, narsismisi ja ehkä tuntemaan häpeää patologisesta valehtelusta, mutta

        eihän se onnistu. Paatunut psykopaatti ei tunne häpeää tai kadu mitään tekemäänsä pahaa ja sellainen sinä olet, narsisti pahimmasta päästä. Sääliksi käy niitä ihmisiä, jotka ovat kanssasi tekemisissä arkipäivän elämässä tai edes viikonloppuisin, mutta ei kai sisäsiittoisilta lestadiolaisilta voi kovin paljon odottaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et taida ihan oikeastikaan ymmärtää sitä, miten lapsellista on kilpailla muita vastaan sen sijaan, että keskustelisi heidän kanssaan, kunnioittaisi heitä ja vaihtaisi ajatuksia?

        Oletko tajunnut edes sitä, että käytökseni on ollut pelkkää parodiaa sinusta? Olen käyttäytynyt niin kuin sinä olet käyttäytynyt saadakseni sinut näkemään oma pahuutesi, typeryytesi, narsismisi ja ehkä tuntemaan häpeää patologisesta valehtelusta, mutta

        eihän se onnistu. Paatunut psykopaatti ei tunne häpeää tai kadu mitään tekemäänsä pahaa ja sellainen sinä olet, narsisti pahimmasta päästä. Sääliksi käy niitä ihmisiä, jotka ovat kanssasi tekemisissä arkipäivän elämässä tai edes viikonloppuisin, mutta ei kai sisäsiittoisilta lestadiolaisilta voi kovin paljon odottaa?

        Tosiaan persekipu on melkoinen kun se lestapiru on kairannut kuivana kakkoseen yli viisi vuotta.


      • Anonyymi
        imbeciIIe kirjoitti:

        Huomaan vain ripulin lahkeessani ja päässä mellastavan Jumalan. Kirjoitan siitä artikkelin Jumalanvaltakunta -blogiini. Ei saatana kun sinä...ei kun minä olen riemuidiootti🤣🤣🤣

        Saatana kun harmittaa, se lestapiru on kyykyttänyt minua jo yli viisu vuotta 🤬🤬🤬

        Olen kirjoittanut foorumille yli 20 vuoden ajan, joten sekoitat minut varmasti johonkin toiseen henkilöön, tähän peppukipeytesi fantasiaan G4G.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kirjoittanut foorumille yli 20 vuoden ajan, joten sekoitat minut varmasti johonkin toiseen henkilöön, tähän peppukipeytesi fantasiaan G4G.

        Älä saatana 🤣🤣🤣

        Mistä vitusta tämä riemuidioottilogiikka tulee? Tehtailet ja varastat useita nikkejä päivässä, joten mikä ihme siinä, jos teit nikin G4G viitisen vuotta sitten ja erehdyksessä suosittelit Fysikaalista teologiaa, mutta sitten huomasit virheesi ja aloit lyttäämään sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai huomasit sen, että älykkyysfantasiassani pidän itseäni erittäin älykkäänä sen vuoksi, että olen ateisti. Jos olisi teisti, niin en olisi kehunut ateistien ylivertaista älykkyyttä.

        Ateisti on riittävän älykäs kiistääkseen sen Jumalan johon kirjauskovaiset uskoo (oli se totta tai ei), mutta riittävän tyhmä ollessan sokea maailmassa vallitsevalle elämälle lainalaisuuksineen jumaluuden rakenteina.


    • Anonyymi

      Maailma on täynnä tarinoita pohjakosketuksesta itseriittoisuuteen.

    • Anonyymi

      Ei siihen älykkyyttä paljoa tarvita , jos tiedostaa kusetuksen .

      • Anonyymi

        Askenasijuutalaiset kusettaa taitavammin 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Askenasijuutalaiset kusettaa taitavammin 🤣

        Kyllä, he ovat älykkäämpiä kuin ateistit keskimäärin. Mutta toki hekin enimmäkseen ateisteja ovat, joten tämäkin sataa ateismin laariin...


    • Anonyymi

      Ateistit ovat neroja kaikki tyypit

    • Anonyymi

      Palstan ateistien älykkyydessä ei ole paljon kehumista...

    • Anonyymi

      Älykäs on yleensä ateisti, mutta ateismi ei tee kenestäkään älykästä.

      • Anonyymi

        Niin, voihan siinä käydä niinkin mukavalla tavalla, että riemuidiootti kristitty uskovainen hylkää uskonsa ja hänestä tulee ateisti. Ei siinä älykkyys silti nouse...


      • Anonyymi

        Juuri noin. Älykkäät pystyvät keskimäärin suhtautumaan omiinkin uskomuksiin analyyttisesti ja huomaamaan uskonnollisen indoktrinaation sisältämän epärehellisyyden.

        Silti monet älykkäätkin ihmiset ovat omien tunteiden ja ennakkoluulojensa vankeja, minkä vuoksi älykkyyden korrelaatio ei ole niinkään selkeä kuin aloittaja luulee. Porukan (teistit tai ateistit) sisällä älykkyyden vaihtelu on paljon suurempaa kuin näiden kahden ryhmän ero keskimääräisessä älykkyydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin. Älykkäät pystyvät keskimäärin suhtautumaan omiinkin uskomuksiin analyyttisesti ja huomaamaan uskonnollisen indoktrinaation sisältämän epärehellisyyden.

        Silti monet älykkäätkin ihmiset ovat omien tunteiden ja ennakkoluulojensa vankeja, minkä vuoksi älykkyyden korrelaatio ei ole niinkään selkeä kuin aloittaja luulee. Porukan (teistit tai ateistit) sisällä älykkyyden vaihtelu on paljon suurempaa kuin näiden kahden ryhmän ero keskimääräisessä älykkyydessä.

        Eikö sitten ole sokeaa ja epärehellistä olla näkemättä älyllistä suunnittelua; kiistäen sen jumaluus?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eiköhän nuo varkaat kristittyjä uskovia ole, sillä vaikka kirkon jäseniä on vangeista vähemmän kuin muussa väestössä, niin on heitä silti enemmistö. On nimittäin mahdotonta, että kirkon jäsen ja vanki olisi ateisti... eihän ateisti ihan oikeasti tee rikoksia ja käytä väärin päihteitä?

        Siis ihan aikuisen oikeasti? Eikö ne sellaiset rikolliset ja narkomaanit ynnä alkoholistit ole kaikki lattialla sätkiviä hellareita?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Israelin ja USA:n juutalaisista suurin osa on ateisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israelin ja USA:n juutalaisista suurin osa on ateisteja.

        Ja tämä "tieto" perustuu mihin?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jos ei ole uskoa Jumalaan. Tämä ominaisuus muodostaa
      kirjaimellisesti valtavan ÄÄ OON, okay.

      Biden piti meille hienon linjapuheen ja samoiten herra Zelensky

      Lontoossa.

      He molemmat puhuivat Jumalasta.
      Tämä ominaisuus tekee ihmisistä täysin vajakkeja
      ja ImbeSillejä säilykkeessä ja purkissa.
      Ei järjen hiventäkään havaittavissa.

      Me olemme todella alhaalla miljardien muiden kanssa.

      Kaipaamme ateismia ja kunnon julistusta epäuskosta.

    • Anonyymi

      Pystyykö kristitty tekemään paloittelumurhan.
      Kuten Butt ja kumppanit. Onko tällaisen persoonan
      mieli muissa valloissa. Siis paholaisen vallassa.

      Käsittääkseni Jumala muuttaa ihmisen totaalisesti.
      Meillä on aivotietoisuus. Ja.

      Sydäntietoisuus.

      Kun jälkimmäinen ottaa tilaa.
      Olemme yhteydessä korkeimpaan.

      Silloin ei ole mahdollista, eikä tilaa paholaiselle.
      Huomaatteko, että murhaajat tekevät paljon itsemurhia.
      Oman toiminnan päätteeksi.

      Terrori iskuissa. Koulu ampumisisssa jne.
      He eivät ole älykkäitä eikä ole sydän energiaa.

      • ”Pystyykö kristitty tekemään paloittelumurhan.”

        En tiedä paloittelumurhasta, mutta Yorkshiren viiltäjä Peter Sutcliffe tappoi 13 naista Jumalan käskystä. Yhdysvaltain pahin sarjamurhaaja Green Riverin tappaja Gary Ridgway oli kiihkomielinen kristitty kun samaan aikaan sarjamurhasi naisia.


    • Anonyymi

      Tehtiin tuossa vedonlyönti sen olevan pienin osatekijä. Kaikkea kun ei voi saada.

    • Anonyymi

      Älykkyys on työn tulos jollain alalla ja se, että joku lähtee sellaiseen, siihen vaikuttaa monet tekijät, kuten ympäristö ja ÄO. Älykkyys on lähinnä kokemuksen, asiantuntemuksen tuomaa terävyyttä, tietoa, ymmärrystä. Kaikki se työ, ympäristö, ÄO ja asenne mitä vaatii tulla alansa huipuksi, se osoittaa älykkyyttä varsinkin sillä alueella.

      Jos ajatellaan jokaista tarveosaa erikseen, niin se ei itsessään tuo parasta tulosta. Lahjakkuus yhdessä omistautumisen kanssa luo hyvää tulosta, ja omistautuminen vaatii ympäristöltä ja asenteelta.

    • Anonyymi

      Seemiläisten pronssikautisten vuohipaimenten maailmanselitysten kumoaminen ei edes vaadi mitään "ateistista älykkyyttä",riittää että kykenee ottamaan vastaan informaatiota ja arvioimaan sen relevanssia.(Seemiläisille vuohipaimenille on tosin annettava arvostusta siitä,että he edes ymmärsivät asettaa kysymyksen,mistä kaikki on tullut?)
      Lopputulemana oli tietenkin hupaisa sekoitus varhaisempien myyttisten ainesten ja senhetkisen reaalimaailman elementtien yhteisvaikutusta.
      Uskonnollisella saati hihhulistisella älykkyydellä näitä myyttejä ei tietenkään pysty perustelemaan,koska niillä lopputulos on jo edeltä määrätty.
      GDI!

      • ”Seemiläisille vuohipaimenille on tosin annettava arvostusta siitä,että he edes ymmärsivät asettaa kysymyksen,mistä kaikki on tullut?”

        Tarkalleen ottaen asia ei ollut näin. Luomiskertomuksessa ei luoda universumia tyhjästä vaan järjestellään se ja nimetään asiat. Luomiskertomuksen kaksi ensimmäistä jaetta ovat johdantoa, siinä Jumala ei luo taivasta ja maata.

        Genesis 1:1 forms the basis for the Judeo-Christian doctrine of creation out of nothing (creatio ex nihilo) and some scholars still support this reading, but most scholars agree that on strictly linguistic and exegetical grounds, this is not the preferred option, and that the authors of Genesis 1, writing around 500–400 BCE, were concerned not with the origins of matter (the material which God formed into the habitable cosmos), but with the fixing of destinies.

        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Genesis_1:1


    • Anonyymi

      Jos on sen verran aloite- ja loogis- realististista ajttelukykyä että kykenee päättelemään ettei mitään jumalia ole olemassa, on se sinällään jo merkki kohtuullisesta älykkyydestä.

    • Anonyymi

      Ateisti on tyhmä kuin talonpojan saapas, koska luulevat ihan oikeasti, että kaikki on saanut alkunsa tyhjästä!

      • Anonyymi

        No mistä se kaikki on teistien mielestä saanut alkunsa, jos ei tyhjästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistä se kaikki on teistien mielestä saanut alkunsa, jos ei tyhjästä?

        En tiedä, nuuskin usein saapastani ja PH:ta, Palli Hikeäni

        se on viisasta, eikä Raamattukaan kiellä minua nuuskimasta saapasta ja puhumatta siitä suomi24:n forumeilla muille

        joskus työnnän myös tietokonehiireni pyllyyni evakeloidessani, ihanaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistä se kaikki on teistien mielestä saanut alkunsa, jos ei tyhjästä?

        Jumalan voimasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan voimasta

        Mitäpä muuta se Jumalan voima olisi kuin tyhjää täynnä. Jumala kun on olematon, niin ei sillä voimaakaan ole, josta jotakin voisi syntyä. Eikä viisautta tai taitoakaan.

        Valhetta on Raamattu täynnä, luomisesta lähtien.


    • Anonyymi

      Ovatko ateistit älykkäitä? Vaikuttaa aika hölmöltä, valita ikuinen vaiva ja ero Jumalan valkeudesta, kun tarjolla on hyvinkin helposti ikuinen Jumalan suurenmoinen hyvyyden, rauhan ja ilon valtakunta, jossa pahuutta ei ole. Yksikään ateisti ei tiedä varmasti, onko helvetti ja kirous, vai Paratiisi ja rakkaus olemassa.. Joten ette te ainakaan pelimiehinä pärjää.

    • Anonyymi

      älykäs osaa itse ratkaista pulman , uskovainen joutuu turvautumaan uskoon 🤣
      jos ympäristön paine on kova eli menehtyy ellei toimi oikein niin se karsii kelvottomat
      jos menet auton alle niin kuolet tai loukkaannut vakavasti , tällainen ominaisuus on karsiutunut populaatiosta , paitsi elokapinasta 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Kristityllä on sama maallinen neuvokkuus, kuin ateistillakin, mutta bonuksena on Jumalan siunaus, varjelus ja armo, jotka ateisti on hylännyt. Elätte tässä maallistuneessa maailmassa kuokkavieraina, hyötyen kristiittyjen rukouksista. Ette näe edes saamaanne armonaikaa, jota Jeesus pitkittää armollisesti. Opettakaa edes lapsillenne Jeesuksen hyvyyttä, vai haluatteko heidän joutuvan helvettiin kanssanne. On vain kaksi vaihtoehtoa, Jumalan ikuinen rauhan ja ilon valtakunta, tai ikuinen ero hyvästä Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityllä on sama maallinen neuvokkuus, kuin ateistillakin, mutta bonuksena on Jumalan siunaus, varjelus ja armo, jotka ateisti on hylännyt. Elätte tässä maallistuneessa maailmassa kuokkavieraina, hyötyen kristiittyjen rukouksista. Ette näe edes saamaanne armonaikaa, jota Jeesus pitkittää armollisesti. Opettakaa edes lapsillenne Jeesuksen hyvyyttä, vai haluatteko heidän joutuvan helvettiin kanssanne. On vain kaksi vaihtoehtoa, Jumalan ikuinen rauhan ja ilon valtakunta, tai ikuinen ero hyvästä Jumalasta.

        Jumalan siunaus on omaksumaasi huuhaata.
        Sellaisesta ei ole mitään näyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan siunaus on omaksumaasi huuhaata.
        Sellaisesta ei ole mitään näyttöä.

        Ei varmasti olekkaan sinulla näyttöä Raamatun Jumalasta, koska olet hylännyt Hänet. Me kristityt elämme persoonallisessa vuorovaikutuksessa Jumalamme kanssa. Saamme nauttia jo nyt täällä maanpäällä Hänen siunauksestaan ja varjeluksesta, jonka huomaamme selkeästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristityllä on sama maallinen neuvokkuus, kuin ateistillakin, mutta bonuksena on Jumalan siunaus, varjelus ja armo, jotka ateisti on hylännyt. Elätte tässä maallistuneessa maailmassa kuokkavieraina, hyötyen kristiittyjen rukouksista. Ette näe edes saamaanne armonaikaa, jota Jeesus pitkittää armollisesti. Opettakaa edes lapsillenne Jeesuksen hyvyyttä, vai haluatteko heidän joutuvan helvettiin kanssanne. On vain kaksi vaihtoehtoa, Jumalan ikuinen rauhan ja ilon valtakunta, tai ikuinen ero hyvästä Jumalasta.

        " Elätte tässä maallistuneessa maailmassa kuokkavieraina..."

        Ei saatana mitä riemuidiootin tietämättömyydesät johtuvaa ylimielisyyttä. Nykyajan kaikki hyvä perustuu jumalattomaan tieteeseen. Te saatanan idiootit olette täällä meidän jumalattomien kuokkavieraina ja vielä kehtaatte soittaa turpaanne ja olla tyytymättömiä siitä. Otetaan esimerkiksi sodat, nälänhädät ja kulkutaudit. Nämä kaikki on hävitetty maailmasta samaan aikaan kun jumalat on heitetty romukoppaan. Tämä ei ole sattumaa vaan ihmiskunnan kurjuus on johtunut takapajuisista jumaluskoista.

        "...hyötyen kristiittyjen rukouksista."

        Raamattu sanoo, ettei Jumala muuta mieltään, joten teidän rukoukset ovat ihan teoriassakin täysin hyödyttömiä.

        "Ette näe edes saamaanne armonaikaa, jota Jeesus pitkittää armollisesti."

        Jeesus on mielikuvitusolento, jonka armonaika ei lopu koskaan kun sitä ei ole ikinä ollutkaan.

        "Opettakaa edes lapsillenne Jeesuksen hyvyyttä, vai haluatteko heidän joutuvan helvettiin kanssanne."

        Vielä kehtaat uhkailla, saatanan idiootti.

        "On vain kaksi vaihtoehtoa, Jumalan ikuinen rauhan ja ilon valtakunta, tai ikuinen ero hyvästä Jumalasta."

        Todellisuudessa vain yksi. Ikuinen ero, koska ei olemattoman kanssa voi olla.


    • Anonyymi

      Ateismi ei ole älykkyyttä vastiva näkemys uskomus. Ateismi ennemminkin on hyvä esimerkki uskosta järjettömään maailmankuvaan ilman Jumalaa.

      • Anonyymi

        Toivon todellakin, että silmäsi joskus aukeavat näkemään uskontojen järjettömyyden, sillä sitä se oikeasti on.


    • Anonyymi

      Johtuu tietämättömyydestä!

      • Anonyymi

        Tietämättömänä minäkin ennen kommentoin,kunnes suuresta Armosta,osui PH:n henkäys,etusormeen!
        Siitä saakka,väistämättä Sielunvihollisen jatkuvia houkutuksia,saarnaten niin bussissa kuin kentälläkin,olen toiminutPELKÄN PH.n voimalla HALLELUJA!!!!!
        Sillä mitä ovatkaan Saatanan houkutukset,lukuisat lahjat,verrattuna PH:n JATKUVAAN läsnäoloon,vaikka vain pikkirillillä kaivettuun!
        Pallihien kautta/avulla olen nähnyt profeettojen sortuvan,sitä ylönkatsottuaan!
        Ja minä olen nähnyt oikeinuskovien suuren joukon nousevan,pikkirilli pystyssä,sitä nuuhkaisten,Taivasten valtakunnan porteille!


    • Anonyymi

      Mistä johtuu juoksua harrastavan sohvaperunaan verrattuna ylivertainen hapenottokyky? Siitä että juoksija harjoittaa kehoaan ja hapenottokyky näin paranee.

      Ateisti (useimmiten) ajattelee, epäilee ja on utelias. Eli hän käyttää eli harjoittaa aivojaan. Aivot eivät kulu vaan harjoittelu parantaa niiden kyvyykkyyttä. Uskovainen kieltäytyy ajattelemasta, epäilemättä ja aito uteliaisuus on synti. Kun aivojaan ei käytä ne taantuu aivan kuten sohvaperunan hapenottokyky.

      Älykkyyttä on joskus kuviteltu "annetuksi ominaisuudeksi" jolle ihminen ei itse mitään voi, mutta se mikä on annettua on POTENTTIAALI. Niin älykkyydessä kuin hapenottokyvyssäkin. Aivan kuten henkilö, jolla on geneettisesti heikommat edellhytykset kestävyysjuoksuun voi saavuttaa paremman kestävyyden kuin geneettisesti paremmat edellytykset omaava laiskimus, joka makaa sohvalla ja vetää kaljaa.

      Uskovaisen aivot hiipuvat, koska hän ei halua käyttää niitä.

    • Anonyymi

      Muista poikkeava älykkyys johtaa yksinäisyyteen epäluottamuukseen, ihmiset eivät halua älykästä ateistia ystäväkseen.
      Varma Tieto

      • Anonyymi

        Olen tavattoman yksinäinen. Ateisti. Älykäskin.


      • Anonyymi

        Sinulla on varmaan paljon ystäviä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tavattoman yksinäinen. Ateisti. Älykäskin.

        Yksinäiseltä usein puuttuu sosiaalinen älykkyys, kyky solmia ihmissuhteita. Älykäs ilman sosiaalisia taitoja johtaa yksinäisyyteen, muut karttavat kaikkitietävää besserwisseriä. Ihminen viihtyy parhaiten joukossa jossa hän kokee samoja tunteita sekä kokee kuuluvansa ryhmään. Lauma on tärkeä.
        Ateismi ei tue tällaisen yhteisön syntyä siksi ateisti yksin pohdiskelee asioita joita kukaan ihminen ei voi tietää. Muiden solvaaminen netissä vajakeiksi hieman helpottaa mutta mitään muutosta ei elämässä tapahdu. Vajakit ystävystyvät ja saavat tukea toisiltaan, elävät onnellista elämää ateismista välittämättä.


    • Eipä siitä viisaudesta ja älykkyydestä ole tiukan paikan tullen aina hyötyä.
      Jos on esim viisaasti ja älykkäästi sijoittanut velkarahoituksella pörssiosakkeisiin ja kuluttanut aikaansa firmojen tilinpäätöstietojen ja tulevaisuuden näkymien tutkimiseen, ja sitten eräänä mustana maanantaina New Yorkin ym pörssit romahtaa.
      Ostajat ovat pörssimarkkinoilta kaikonneet....on vain myyjiä.
      Pörssikurssien 10 vuotta kestäneet nousut ovat sulaneet yhdessä minuutissa.... velat (ja pantattu talo) ovat jäljellä ja maailmantalouden lama syvenee.
      Pörssisijoittamisesta on näin ollen tullut eräs uhkapelin muoto.

      Mutta miten matematiikkaa on ennen vanhaan ymmärretty.
      Ei varmaan paljon kouluja käyneet ne, jotka keksivät kaavat pallon pinta-alan ja tilavuuden laskemiseen.
      Eivätkö ne kaavat ole:

      4 x isoympyrän pinta-ala

      4/3 x π x r3

      Aika vaikeita kaavoja.

      Olen miettinyt kellotaulua ja voisiko joku ateisti antaa kaavan miten lasketaan seuraava laskutehtävä:

      Kellon tuntiviisari on yöllä 1 - 2 välillä ja silloin tunti- ja minuuttiviisari ovat 180° kulmassa.
      Mika on kellonaika 0,1 s tarkkuudella?

      Kiitos jo etukäteen vastauksesta !

    • Anonyymi

      Kuinka monella ateistilla on AIDS?

      • Anonyymi

        Älykkäistä aivoistakaan ei ole paljon hyötyä jos ne ovat kupan syömät.


    • Anonyymi

      Dionysios Areiopagitan enkelihierarkia selventää asiaa. 3 x 3 enkelijoukkoa.

      1000x1000 enkeliä

      Teisti = serafim = MINÄ OLEN Jumala. Ketään toista ei ole. Eli I käsky hallussa.

      Ateisti = kerubi = SINULLA ei saa olla jumalia älä lausu edes niiden nimiä. Eli II käsky hallussa.

      Naturalisti = valtaistuin = Muista pitää jatkuvasti lepopäivää 7 päivää viikossa elä verovaroin. Eli III käsky hallussa.

      Jatkuu.....

      • Anonyymi

        10000 x 10000 Enkeliä

        Islam uskoinen = herruus = kunnioita vanhempia ja elä kauan maailmassa eli IV käsky hallussa.

        Kristinuskoinen = valtiaat = älä tapa eli V käsky hallussa.

        Kiinan uskonnot = voimat = älä tee huorin eli VI käsky hallussa.

        Näin pitäisi uskovilla olla asiat, mutta he ovat luopioita eivätkä pysy kastissaan. Nuo kolme ensimmäistä ovat vakaat eikä luopiot.
        Sen sijaan uskovaiset kaikki elää luopumuksessa.
        Näitä kolmea he eivät pidä vaikka kuuluisi pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10000 x 10000 Enkeliä

        Islam uskoinen = herruus = kunnioita vanhempia ja elä kauan maailmassa eli IV käsky hallussa.

        Kristinuskoinen = valtiaat = älä tapa eli V käsky hallussa.

        Kiinan uskonnot = voimat = älä tee huorin eli VI käsky hallussa.

        Näin pitäisi uskovilla olla asiat, mutta he ovat luopioita eivätkä pysy kastissaan. Nuo kolme ensimmäistä ovat vakaat eikä luopiot.
        Sen sijaan uskovaiset kaikki elää luopumuksessa.
        Näitä kolmea he eivät pidä vaikka kuuluisi pitää.

        Lukematon x lukematon enkeleitä

        10 muinaista korkeakulttuuria jokilaaksot = hallitukset = VII käsky älä varasta.

        36525 erilaista lahkoa vähemmistöä, jotka pyrkii nousukkaina yli 10000 tuhantisten = arkkienkelit = VIII käsky älä lausu väärää todistusta.

        Kaikki muut = enkelit = IX ja X käsky eli älä himoitse.

        Nämä lukemattomat ovat parempia kuin luopio 10000 enkelit. Pyrkivät olemaan uskollisia. Älyä nämä saa Pyhältä Hengeltä kun taas luopiot saatanalta. Mutta 1000 ovat parhaassa asemassa kun noudattavat täysin 3 ekaa käskyä.

        Filosofia kuuluu teisteihin.
        Intia ateisteihin.
        Juutalaiset naturalisteihin vaikka heidän väitetään olevan uskovia.

        Äly on siis riippuvaista enkelihierarkian asemasta ja mitä käskyjä kykenee noudattaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukematon x lukematon enkeleitä

        10 muinaista korkeakulttuuria jokilaaksot = hallitukset = VII käsky älä varasta.

        36525 erilaista lahkoa vähemmistöä, jotka pyrkii nousukkaina yli 10000 tuhantisten = arkkienkelit = VIII käsky älä lausu väärää todistusta.

        Kaikki muut = enkelit = IX ja X käsky eli älä himoitse.

        Nämä lukemattomat ovat parempia kuin luopio 10000 enkelit. Pyrkivät olemaan uskollisia. Älyä nämä saa Pyhältä Hengeltä kun taas luopiot saatanalta. Mutta 1000 ovat parhaassa asemassa kun noudattavat täysin 3 ekaa käskyä.

        Filosofia kuuluu teisteihin.
        Intia ateisteihin.
        Juutalaiset naturalisteihin vaikka heidän väitetään olevan uskovia.

        Äly on siis riippuvaista enkelihierarkian asemasta ja mitä käskyjä kykenee noudattaan.

        Enkelit ÄO alle 100
        Arkkienkelit ÄO 100-110
        Hallitukset ÄO 110-120
        Voimat ÄO 120-125
        Valtiaat ÄO 125-130
        Herruudet ÄO 130-135
        Valtaistuimet ÄO 135-145
        Kerubit ÄO 145-155
        Serafimit ÄO yli 155


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkelit ÄO alle 100
        Arkkienkelit ÄO 100-110
        Hallitukset ÄO 110-120
        Voimat ÄO 120-125
        Valtiaat ÄO 125-130
        Herruudet ÄO 130-135
        Valtaistuimet ÄO 135-145
        Kerubit ÄO 145-155
        Serafimit ÄO yli 155

        Hyvä että tuli kerralla selväksi!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis onko tyhmin ateisti älykkäämpi kuin älykkäin teisti? Ei tietenkään ole.
        Ateistit ovat KESKIMÄÄRIN älykkäämpiä kuin teistit. Ateismi ei tee kenestäkään älykästä, mutta älykäs on useammin ateisti.
        https://www.livescience.com/59361-why-are-atheists-generally-more-intelligent.html

        Ateistit tutkivat ja löysivät vastaukseksi että ovat älykkäämpiä kuin muut.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tyhmiä ovat, luulevat että kaikki on ihmistekoista!

      • Anonyymi

        Kaikki esim. Raamattukin on ihmisten tekemä, ja saa ihmiset vikatilaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki esim. Raamattukin on ihmisten tekemä, ja saa ihmiset vikatilaan!

        Oikein, mutta jumalan ohjeistuksessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein, mutta jumalan ohjeistuksessa

        Jumalaasi ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalaasi ei ole olemassa.

        Toteaa ateisti ja sen jälkeen todetaan että täydellisestä tyhjiöstä voi syntyä materiaa mikä sitten luo universumin.

        Ikiliikkujaakaan ei ole mahdollista rakentaa mutta kuitenkin universumi ilmeistyi tyhjästä ja laajeneekin koko ajan... ihmeellisiä ovat tieteen tiet.


    • Anonyymi

      Riittää kun on KIPA päässä.

      • Anonyymi

        Nipa onhomeessa!


    • Anonyymi

      EI NE OLE ÄLYKKÄÄMPIÄ, SE VAAN SILTÄ TUNTUU.

      • Anonyymi

        Tuntuu, ei ole jumalasta, se on konkreettinen kokemus


      • Anonyymi

        Siltä tuntuu, myös vertaisarvioiduissa tutkimuksissa.
        https://www.livescience.com/59361-why-are-atheists-generally-more-intelligent.html


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!

        Vastauksesi tasosta on helppo päätellä, kumpaan leiriin kuulut.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten määritellään se, kuka on uskonnollinen ihminen?

        Testattavat valittiin siten, että ateisteista valittiin vain korkeasti koulutetut henkilöt. Ei ihme, jos he saivat enemmän pisteitä älykkyystesteissä, jotka jo itsessään ovat epäluotettavia.

        Tuolla on 83 erillistä, vertaisarvioitua testiä, joten vastauksesi menee tyypillisen teistimäiseen tapaan täysillä metsään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit vetävät omia johtopäätöksiään.
        https://www.premierunbelievable.com/topics/dont-believe-the-news-reports-atheists-are-not-more-intelligent-than-religious-people/11667.article

        "...this particular research suggests that this is not because religious people are less intelligent, but that religious people behave differently. It’s possible that religious people use more intuitive reasoning than atheists, which means they score lower on intelligence tests. "
        Eli teisti yrittää käyttää seliselitekniikkaa, kun tulos ei miellytä. Yhtään oikeaa tutkimusta et siis voinut laittaa, ainoastaan selittelysivun.


    • Anonyymi

      Kyllä ateistista voisi tulla jopa konduktööri tai esimerkiksi talonmies. Älykkyys pukee hienosti tätä puutarhaa missä kasvaa tulevaisuudessa myös kuppaajia ja hierontaa on saatavilla yksittäisten älyköisten palvelun ansiosta. Tunteeko kukaan yhtään maisteria. Ei tunne.

    • Anonyymi

      Ovatko älykkäät ateistit lukeneet Karl Marxin vaikeatajuista kirjaa: 'Das Kapital?'
      Ja ovatko ymmärtäneet lukemaansa?

      CCCPssä on ollut sanonta:
      Kommunisti on se, joka on lukenut Marxin 'Pääomaa'.
      Antikommunisti on se, joka on ymmärtänyt mitä Marx on kirjoittanut.

      Romanian vankiloissa 14 vuotta uskonsa tähden ollut Richard Wurmbrand
      on kirjoittanut kirjan: 'Was Karl Marx A Satanist?'

      • Anonyymi

        Ei liity ateismiin millään tavalla.


    • Anonyymi

      [Ilmeisesti ateisteilla on teistejä paremmat mahdollisuudet tulla älykkääksi?]

      Niin muuten saattaa toisinaan olla.

      Mutta Raamattu, Jumalan Sana, ei ateisteille avaudu.
      Raamattu on viisas kirja.

      • Anonyymi

        Päin vastoin. Älykkäät ovat todennäköisemmin ateisteja, mutta ateismi ei tee kenestäkään älykästä.
        Raamattu on yhden tekevä, joska jumalaasi ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin vastoin. Älykkäät ovat todennäköisemmin ateisteja, mutta ateismi ei tee kenestäkään älykästä.
        Raamattu on yhden tekevä, joska jumalaasi ei ole.

        Mikäs sinun, tai yleensä ateistin jumala on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs sinun, tai yleensä ateistin jumala on ?

        Ethän tietenkään noin tyhmä voi olla.
        Teismi tarkoittaa jumaluskoa. Ateismi on kaikkien kreikan kielen sääntöjen mukaan sen vastakohta. Ei muuta.


    • Anonyymi

      Ateistien viisaus saattaa johtua siitä että he ovat panneet toivonsa tähän maailmaan, ja sen viisauteen:

      Raamattu: 1. Korinttolaiskirje:
      1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
      1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
      1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
      1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
      1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
      1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
      1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
      1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
      1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
      1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
      1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on

      • Anonyymi

        Eräs kaveri katseli Joensuun Yliopiston rakennuksia, ja näki
        - Biologian laitoksen
        - Matematiikan ja Fysiikan laitoksen
        - Kemian laitoksen

        Hetken pohdittuaan sanoi:
        Missähän se viisaus tuolla asuu.


      • Anonyymi

        Älä muuta viserrä, laita toivosi muihin maalmoihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs kaveri katseli Joensuun Yliopiston rakennuksia, ja näki
        - Biologian laitoksen
        - Matematiikan ja Fysiikan laitoksen
        - Kemian laitoksen

        Hetken pohdittuaan sanoi:
        Missähän se viisaus tuolla asuu.

        Tiedämme, että maailmankaikkeus koostuu atomeista ja elektromagneettisesta säteilystä, hurjasti yksinkertaistettuna.
        Kerro meille tieteellisesti todistettava tapa, MITEN sovittaa homeinen paimentolaiskirjasi tiedettyyn maailmankaikkeuteen. Jos siihen pystyt vastaamaan, tiede ottaa sen kyllä tutkittavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedämme, että maailmankaikkeus koostuu atomeista ja elektromagneettisesta säteilystä, hurjasti yksinkertaistettuna.
        Kerro meille tieteellisesti todistettava tapa, MITEN sovittaa homeinen paimentolaiskirjasi tiedettyyn maailmankaikkeuteen. Jos siihen pystyt vastaamaan, tiede ottaa sen kyllä tutkittavaksi.

        Minun järkeni ei riitä käsittämään edes tuota kysymystä, saati sitten vastaamaan siihen. Sen tiedän että aivoissa pyörii sähköä kun pystytään mittaamaan aivosähkökäyrä,
        EEG.

        Eli minulta PUUTTUU VIISAUTTA ymmärtää kysymykseesi.

        Ajattelevatko ateistit - tai ajatteletko sinä - elämästäsi maan päällä näin.

        Alussa ateistia ei ollut (tai tästä ei ole tieteellistä näyttöä).
        Sitten ateisti elää maan päällä esim. 100 v.
        Ateisti kuolee.
        Sitten ateistia ei taas ole (tai tästä ei ole tieteellistä näyttöä muuta kuin poltettu tai mätänevä ateistin ruumis).

        Miksi tällainen 100 v kestävä "keskeytys". Mikä on ateistin elämän tarkoitus ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedämme, että maailmankaikkeus koostuu atomeista ja elektromagneettisesta säteilystä, hurjasti yksinkertaistettuna.
        Kerro meille tieteellisesti todistettava tapa, MITEN sovittaa homeinen paimentolaiskirjasi tiedettyyn maailmankaikkeuteen. Jos siihen pystyt vastaamaan, tiede ottaa sen kyllä tutkittavaksi.

        Tiede on osoittanut luomiskertomuksen todeksi miljoona kertaa. Kreationistit ovat sen todistaneet ja yhä vielä todistavat. Aitoja tiedemiehiä, ei mitään saarnaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun järkeni ei riitä käsittämään edes tuota kysymystä, saati sitten vastaamaan siihen. Sen tiedän että aivoissa pyörii sähköä kun pystytään mittaamaan aivosähkökäyrä,
        EEG.

        Eli minulta PUUTTUU VIISAUTTA ymmärtää kysymykseesi.

        Ajattelevatko ateistit - tai ajatteletko sinä - elämästäsi maan päällä näin.

        Alussa ateistia ei ollut (tai tästä ei ole tieteellistä näyttöä).
        Sitten ateisti elää maan päällä esim. 100 v.
        Ateisti kuolee.
        Sitten ateistia ei taas ole (tai tästä ei ole tieteellistä näyttöä muuta kuin poltettu tai mätänevä ateistin ruumis).

        Miksi tällainen 100 v kestävä "keskeytys". Mikä on ateistin elämän tarkoitus ?

        Tarhaminkin elämällä on selvä ulkoa annettu tarkoitus.
        Ihmisen elämällä on se merkitys jonka hän itse kokee ja jonka hän sille itse antaa.

        Uskovainen laulaa, että "mä minkki olen sun tarhassas" (tai sinne päin), ja OMAKSUU muiden hänelle tuputtaman uskonnon elämänsä merkitykseksi. Hän voisi valita myös toisin. Mutta vaikka ei valitsisikaan toisin, niin se minkä KOKEE elämänsä tarkoitukseksi on joka tapauksessa viime kädessä ihmisen OMA VALINTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiede on osoittanut luomiskertomuksen todeksi miljoona kertaa. Kreationistit ovat sen todistaneet ja yhä vielä todistavat. Aitoja tiedemiehiä, ei mitään saarnaajia.

        Ja liitteet todistukseesi on annettu täällä niin monta kertaa, ettet viitsi laittaa linkkiä?


    • Anonyymi

      Miksi juoksua harrastavilla on parempi hapenottokyky kuin sohvaperunoilla. Johtuuko se perintö- vai ympäristötekijöistä vai molemmista? Ei vaan se johtuu harjoittelusta.

      Ateisti ajattelee eli harjoittaa aivojaan ja uskova uskoo. Uskominen ei harjoita ajattelukykyä (kognitiivisia taitoja) joita "älykkyydeksi" kutsutaan. On harhaa kuvitella, että älykkyys on joku annettu ominaisuus ja siihen ei vaikuta se mitä aivoillaan tekee.

      • ”On harhaa kuvitella, että älykkyys on joku annettu ominaisuus ja siihen ei vaikuta se mitä aivoillaan tekee.”

        Fyysisessä harjoittelussa kuten aivojenkin harjoittelussa vaikuttaa myös elämäntavat, jotka ovat osin opittuja mutta niihin vaikuttaa myös synnynnäiset tekijät. Jotkut ovat vain henkisesti passiivisempia ja vähemmän sinnikkäitä. Jos näitä perinnöllisiä tekijöitä tarkastelee kognitiivisella puolella niin eikö yleisälykkyys, g faktori ole tällainen tekijä. Korkean yleisälykkyyden omaavan henkilön on helpompi harjoittaa kohnitiivisia kykyjä ja harjoittelu tuottaa enemmän tuloksia kuin vähemmän älykkäällä, joka saattaa luontaisestikin jäädä älylliseksi sohvaperunaksi eli esimerkiksi teistiksi.


      • Anonyymi
        Humanist_atheist kirjoitti:

        ”On harhaa kuvitella, että älykkyys on joku annettu ominaisuus ja siihen ei vaikuta se mitä aivoillaan tekee.”

        Fyysisessä harjoittelussa kuten aivojenkin harjoittelussa vaikuttaa myös elämäntavat, jotka ovat osin opittuja mutta niihin vaikuttaa myös synnynnäiset tekijät. Jotkut ovat vain henkisesti passiivisempia ja vähemmän sinnikkäitä. Jos näitä perinnöllisiä tekijöitä tarkastelee kognitiivisella puolella niin eikö yleisälykkyys, g faktori ole tällainen tekijä. Korkean yleisälykkyyden omaavan henkilön on helpompi harjoittaa kohnitiivisia kykyjä ja harjoittelu tuottaa enemmän tuloksia kuin vähemmän älykkäällä, joka saattaa luontaisestikin jäädä älylliseksi sohvaperunaksi eli esimerkiksi teistiksi.

        Minä makaan sängyssä päivät pitkät ja katselen telkkua. Olen ateisti.


      • Anonyymi
        Humanist_atheist kirjoitti:

        ”On harhaa kuvitella, että älykkyys on joku annettu ominaisuus ja siihen ei vaikuta se mitä aivoillaan tekee.”

        Fyysisessä harjoittelussa kuten aivojenkin harjoittelussa vaikuttaa myös elämäntavat, jotka ovat osin opittuja mutta niihin vaikuttaa myös synnynnäiset tekijät. Jotkut ovat vain henkisesti passiivisempia ja vähemmän sinnikkäitä. Jos näitä perinnöllisiä tekijöitä tarkastelee kognitiivisella puolella niin eikö yleisälykkyys, g faktori ole tällainen tekijä. Korkean yleisälykkyyden omaavan henkilön on helpompi harjoittaa kohnitiivisia kykyjä ja harjoittelu tuottaa enemmän tuloksia kuin vähemmän älykkäällä, joka saattaa luontaisestikin jäädä älylliseksi sohvaperunaksi eli esimerkiksi teistiksi.

        Kysymys on paljon motivoitumisesta. Kehitystä (älyllistä tai fyysistä) ei tapahdu ilman harrjoittelua ja kehitys sinällään on motivoiva tekijä.

        Itse olin "IT-nörttinä" aika lailla (fyysisesti) sohvaperuna. Kulttuuri, tiede jne kiinnosti, mutta liikunta oli välttämätön paha. Yritin tehdä pari pitempää (yli 8.000 askelta) kävelylenkkiä viikossa ja epäsäännöllisesti kävin työpaikan kuntosalilla työasematyön hartiakipuja estämässä. En saanut juuri "kiksejä" liikunnasta.

        No sitten olkapää alkoi reistata enemmän ja lääkäri sanoi, että "tuossa iässsä" (50+) lihasmassa alkaa huveta (eikä sitä niin kovasti ollut ennestäänkään) ja sitä myötä tuki nivelille heikkenee ja vaivat lisääntyy. Päätin että minun lihasmassa ei pienene enkä hoida lopputyöuraani kortisonipistosten voimin. Alojn käydä punttisalilla kaksi ja joskus kolme kertaa viikossa. Aluksi se oli tervanjuontia (olkapään kipuilukin rajoitti), mutta kun huomasin, että jonkin ajan kuluttua tankoon saattoi lisätä rautaa ja silti se nousi, niin se motivoi. Nyt n. 5 vuoden kuluttua penkiltä nousee 100 kg ja samalla kun farkkujen vyötärö on kaventunut neljä tuumaa, paino on pysynyt samalla tai pari kiloa noussut eli lihasmassaa on aivan toisella tavalla kuin ennen.

        No olinko geneettisesti "liikuntarajoitteinen" vai "urheiluhullu"? Jos en joku viikko pääse salille niin tunnen jääväni jotain oleellista paitsi. Ennen mietin, että kai sielläkin joskus pitää käydä, vaikka ei huvita. Kiinnostus tieteeseen ja kulttuuriin (kirjallisuus, musiikki) on säilynyt.


    • Anonyymi

      Koulutetut on apinoi, ne on koulutettu orjiksi, mutta itseoppinut on luova yksilö jolla on sydän ja empatia tallella ei ole organisaation etäispääte jota koulutettu edustaa koko olemukseltaan.

      • Anonyymi

        Koiria ja sotilaita koulutetaan. Opiskelu ja yliopisto-opiskelu on jotain ihan muuta.

        "Do you own research" -salaliittoteoreetikot ovat käytännössä arvolatautuneilla hakusanoilla googlailevia hörhöjä jotka etsivät netistä tukea omille harhoilleen eivätkä tietoa.


      • Tiedossa tukeudumme menneiden ja nykyisen sukupolven tietoihin. Seisomme jättiläisen harteilla. Pronssikauden vuohipaimenten myytteihin uskovat ja itseoppineet tuhertelijat eivät yllä potkimaan edes nilkoille tätä tieteen jättiläistä.


      • Anonyymi
        Humanist_atheist kirjoitti:

        Tiedossa tukeudumme menneiden ja nykyisen sukupolven tietoihin. Seisomme jättiläisen harteilla. Pronssikauden vuohipaimenten myytteihin uskovat ja itseoppineet tuhertelijat eivät yllä potkimaan edes nilkoille tätä tieteen jättiläistä.

        Tieto on filosofian tietoteorian perinteisen määritelmän mukaan hyvin perusteltu tosi uskomus.

        Empirismin mukaan tieto perustuu aistihavaintoihin ja empiiriseen eli kokemusperäiseen tutkimukseen. Tietoa on mahdollista saada induktiivisella eli yleistävällä päättelyllä. Kokemusajattelun mukaan tieto ei perustu pelkkiin järjen käsitteisiin, intuitioon eli sisäiseen näkemykseen tai uskoon.

        Tietoa on myös vuohipaimenten jutut,

        Varma Tieto


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tieto on filosofian tietoteorian perinteisen määritelmän mukaan hyvin perusteltu tosi uskomus.

        Empirismin mukaan tieto perustuu aistihavaintoihin ja empiiriseen eli kokemusperäiseen tutkimukseen. Tietoa on mahdollista saada induktiivisella eli yleistävällä päättelyllä. Kokemusajattelun mukaan tieto ei perustu pelkkiin järjen käsitteisiin, intuitioon eli sisäiseen näkemykseen tai uskoon.

        Tietoa on myös vuohipaimenten jutut,

        Varma Tieto

        Kiitos tästä arvokkaasta tiedosta. Kommentissani jättiläinen oli vertauskuva.

        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Standing_on_the_shoulders_of_giants

        ”Tietoa on myös vuohipaimenten jutut…”

        Aiemmin olet jankuttanut, että ne ovat tunteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieto on filosofian tietoteorian perinteisen määritelmän mukaan hyvin perusteltu tosi uskomus.

        Empirismin mukaan tieto perustuu aistihavaintoihin ja empiiriseen eli kokemusperäiseen tutkimukseen. Tietoa on mahdollista saada induktiivisella eli yleistävällä päättelyllä. Kokemusajattelun mukaan tieto ei perustu pelkkiin järjen käsitteisiin, intuitioon eli sisäiseen näkemykseen tai uskoon.

        Tietoa on myös vuohipaimenten jutut,

        Varma Tieto

        Raamatun ajan vuohipaimenet tiesivät jotain vuohista ja niiden hoidosta.

        Fysiikasta, kosmologiasta, biologiasta jne he eivät tienneet mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun ajan vuohipaimenet tiesivät jotain vuohista ja niiden hoidosta.

        Fysiikasta, kosmologiasta, biologiasta jne he eivät tienneet mitään.

        Tieto paisuttaa;

        1.Korinttolaiskirje:
        8:1 Mitä sitten epäjumalille uhrattuun lihaan tulee, niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto. Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.

        "Joka tietoa lisää se tuskaa lisää."
        Luulin että tämä on suomalainen kuuluisa sananlasku, mutta ei, se löytyy Raamatusta, Saarnaajan kirjasta.
        Saarnaaja:
        1:18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.

        Johanneksen evankeliumi:
        14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

        Jeesuksen uskovaiselle antama sydämen rauha tyydyttää tiedonjanon, Ei tarvitse täyttää elämänsä tyhjiötä uutisilla ja urheilulla, sanomalehtien puolitotuuksilla, ja politiikan jaarituksilla. Ei tarvitse antautua TV:n hypnotisoivaan, passiiviseen tuijotukseen 20 maksullisella kanavalla surffailemalla.

        En käynyt 1960-luvulla keskikoulua enkä ole ylioppilas. Kansalaiskoulussa tykkäsin matematiikasta, josta onkin ollut hyötyä elämässäni, varsinkin geometriasta ja
        %-laskusta.
        Meillä oli erittäin hyvä matematiikan opettaja, koulun johtaja. Hän opetti myös uskontoa, ja kerran tunnilla hän otti Raamatun käteensä ja sanoi että
        "tämähän se on se Kirjojen Kirja".
        Samoin hän oli hyvä liikunnanopettaja. Hänen opetuksestaan innostuin suunnistamaan, ja on tullut juostua niin Jukolan viesti kuin Kainuun rastiviikkokin, molemmat 2 x.Hän oli arvostettu mies kunnassamme ja SDPn kunnanvaltuutettu.
        Ja elää vieläkin, varmaan kohta 90 vee.
        ===================

        Mutta sitten siihen älykkyyteen.
        Jo tuolla edellä tällä palstalla (23-08-08) esitin matemaattisen tehtävän, jonka kyllä osaan monimutkaisella tavalla ratkaista, mutta voisiko joku ateisti (Humanist_ Atheist) tehdä kaavan, jonka avulla tuo voidaan ratkaista näppärästi, esim. syöttämällä tietokoneen taulukkolaskentaan tietyt luvut.

        Tehtävä:
        Kellon tuntiviisari on yöllä 1 - 2 välillä ja silloin tunti- ja minuuttiviisari ovat 180° kulmassa.
        Mika on kellonaika 0,1 s tarkkuudella?

        Kiitos jo etukäteen vastauksesta !


      • Peksujeff kirjoitti:

        Tieto paisuttaa;

        1.Korinttolaiskirje:
        8:1 Mitä sitten epäjumalille uhrattuun lihaan tulee, niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto. Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.

        "Joka tietoa lisää se tuskaa lisää."
        Luulin että tämä on suomalainen kuuluisa sananlasku, mutta ei, se löytyy Raamatusta, Saarnaajan kirjasta.
        Saarnaaja:
        1:18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.

        Johanneksen evankeliumi:
        14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

        Jeesuksen uskovaiselle antama sydämen rauha tyydyttää tiedonjanon, Ei tarvitse täyttää elämänsä tyhjiötä uutisilla ja urheilulla, sanomalehtien puolitotuuksilla, ja politiikan jaarituksilla. Ei tarvitse antautua TV:n hypnotisoivaan, passiiviseen tuijotukseen 20 maksullisella kanavalla surffailemalla.

        En käynyt 1960-luvulla keskikoulua enkä ole ylioppilas. Kansalaiskoulussa tykkäsin matematiikasta, josta onkin ollut hyötyä elämässäni, varsinkin geometriasta ja
        %-laskusta.
        Meillä oli erittäin hyvä matematiikan opettaja, koulun johtaja. Hän opetti myös uskontoa, ja kerran tunnilla hän otti Raamatun käteensä ja sanoi että
        "tämähän se on se Kirjojen Kirja".
        Samoin hän oli hyvä liikunnanopettaja. Hänen opetuksestaan innostuin suunnistamaan, ja on tullut juostua niin Jukolan viesti kuin Kainuun rastiviikkokin, molemmat 2 x.Hän oli arvostettu mies kunnassamme ja SDPn kunnanvaltuutettu.
        Ja elää vieläkin, varmaan kohta 90 vee.
        ===================

        Mutta sitten siihen älykkyyteen.
        Jo tuolla edellä tällä palstalla (23-08-08) esitin matemaattisen tehtävän, jonka kyllä osaan monimutkaisella tavalla ratkaista, mutta voisiko joku ateisti (Humanist_ Atheist) tehdä kaavan, jonka avulla tuo voidaan ratkaista näppärästi, esim. syöttämällä tietokoneen taulukkolaskentaan tietyt luvut.

        Tehtävä:
        Kellon tuntiviisari on yöllä 1 - 2 välillä ja silloin tunti- ja minuuttiviisari ovat 180° kulmassa.
        Mika on kellonaika 0,1 s tarkkuudella?

        Kiitos jo etukäteen vastauksesta !

        ”Mika on kellonaika 0,1 s tarkkuudella?”

        Perstuntumalta arvioituna noin 1.38.10,9


      • Humanist_atheist kirjoitti:

        ”Mika on kellonaika 0,1 s tarkkuudella?”

        Perstuntumalta arvioituna noin 1.38.10,9

        Ainakin lähellä tuota se on.

        Pitää ihan tässä elokuun mittaan ryhtyä miettimään tuota laskutehtävää. Mielenkiintoista !


      • Peksujeff kirjoitti:

        Ainakin lähellä tuota se on.

        Pitää ihan tässä elokuun mittaan ryhtyä miettimään tuota laskutehtävää. Mielenkiintoista !

        "Pitää ihan tässä elokuun mittaan ryhtyä miettimään tuota laskutehtävää. "

        Sanoit tuossa ylempänä, että osaat ratkaista tehtävän. Miksi tällainen yksinkertainen päässälasku vaatisi elokuun miettimisaikaa?


      • Humanist_atheist kirjoitti:

        "Pitää ihan tässä elokuun mittaan ryhtyä miettimään tuota laskutehtävää. "

        Sanoit tuossa ylempänä, että osaat ratkaista tehtävän. Miksi tällainen yksinkertainen päässälasku vaatisi elokuun miettimisaikaa?

        Joo, mutta on päässyt unohtumaan se tehtävän ratkaisu. Ja kun se ei ole minulle päässälasku, niinkuin sinulle.

        "Pitää ihan tässä elokuun mittaan ryhtyä miettimään tuota laskutehtävää."

        Siis "elokuun mittaan ryhtyä" tarkoittaa minun
        small talkissa "jonain elokuun päivänä", vaikka 31.8. - voi mennä syyskuunkin puolelle, kun tässä on kaikenlaista muuta ajateltavaa ja toimintaa.
        Mitään hyötyähän tuon laskutehtävän ratkaisusta minulle ei ole. Muuten vain kiinnostaa tietää, miten se ratkaistaan.

        Matematiikan opettaja kysyi luokkamme oppilaalta miten hyvin hän oli erään matematiikan kotitehtävän onnistunut ratkaisemaan.

        - Kyllähän siinä muutama tupakka meni, vastasi kaveri.


      • Anonyymi
        Humanist_atheist kirjoitti:

        Kiitos tästä arvokkaasta tiedosta. Kommentissani jättiläinen oli vertauskuva.

        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Standing_on_the_shoulders_of_giants

        ”Tietoa on myös vuohipaimenten jutut…”

        Aiemmin olet jankuttanut, että ne ovat tunteita.

        Eivät tieto ja tunne ole ristiriidassa keskenään.
        Sinäkin tiedät että vuohipaimenet uskoivat jumaliin.
        Tunne sai ne paimenet uskomaan heillähän ei tiedettä ollut kuten meillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät tieto ja tunne ole ristiriidassa keskenään.
        Sinäkin tiedät että vuohipaimenet uskoivat jumaliin.
        Tunne sai ne paimenet uskomaan heillähän ei tiedettä ollut kuten meillä.

        "Tunne sai ne paimenet uskomaan heillähän ei tiedettä ollut kuten meillä."

        Mutta aiemmin sanoit, että: ”Tietoa on myös vuohipaimenten jutut…” Eli onko ne nyt sitten tietoa vai tunnetta?


    • Anonyymi

      Ateistisuus on kaikilta osin turhuutta että se siitä, karttakaa

    • Anonyymi

      Tekoäly Google tuntee sinut paremmin kuin sinä itse.
      Google on luke 10 v sitten 130 miljoonaa kirjaa, kuinka monta nyt.
      Koneoppiminen oppii mikä kielen hyvänsä kuin lapsi.
      Älypelit voittaa kaikki.
      Kuka omistaa tekoälyn hallitsee maailmaa.
      Media luo todellisuutta ei kuvaa sitä, Homot ja anaali rakkaus turmelee maailmaa ja levittää tauteja ja luo uusia.

      • Anonyymi

        Näin se menee työntekijät vähenee kovaa vauhtia.
        Kuka tekee tulevat työt tulevaisuudessa, Suomessakin on syntyvyys laskenut viimeisen3 v aikana lähes 10 000, suomessa


    • Anonyymi

      Ylivertaistako....laurista tulee Janika?

    • Anonyymi

      Sitä on vaikea sanoa mistä ateistien ylivertainen älykkyys johtuu, mutta luetelkaa mitkä ovat tämän ateismi-älykkyyden parhaimmat saavutukset maailmassa.

      • ”… mitkä ovat tämän ateismi-älykkyyden parhaimmat saavutukset maailmassa.”

        Tieteellinen vallankumous, jossa vuohipaimenjumala ja sen myyttikokoelma Raamattu heitettiin sivuun tieteestä, otettiin omat aivot käyttöön ja alettiin ajatella järkiperäisesti.

        ” Järkiperäisen ajattelun korostamisen myötä kirkko menetti asemansa tieteen auktoriteettina. Tieteen ja uskonnon välille syntynyt jännite johti myös yhteentörmäyksiin.”

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tieteellinen_vallankumous


      • Humanist_atheist kirjoitti:

        ”… mitkä ovat tämän ateismi-älykkyyden parhaimmat saavutukset maailmassa.”

        Tieteellinen vallankumous, jossa vuohipaimenjumala ja sen myyttikokoelma Raamattu heitettiin sivuun tieteestä, otettiin omat aivot käyttöön ja alettiin ajatella järkiperäisesti.

        ” Järkiperäisen ajattelun korostamisen myötä kirkko menetti asemansa tieteen auktoriteettina. Tieteen ja uskonnon välille syntynyt jännite johti myös yhteentörmäyksiin.”

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tieteellinen_vallankumous

        Vuohipaimenet ovat kuitenkin tieteen saavutuksista (nyk. ilmastonmuutoksen torjunta, hiilinielut ym. viherpiiperointi) huolimatta pärjänneet aika hyvin nykyäänkin.
        Raamattu on podium-paikalla mitä tulee painetuimpien, luetuimpien ja käännetyimpien kirjojen määrään.

        ===========================================
        RAAMATTU - MAAILMAN LUETUIN KIRJA
        Oletko koskaan lukenut Raamattua tai tutustunut siihen? Raamattu on maailmanhistorian levinnein, luetuin ja tutkituin kirja.

        WikiPedia kertoo Raamatusta seuraavaa:
        Raamattu “on käännetty kokonaisuudessaan 474 kielelle. Lisäksi Vanha tai Uusi testamentti on luettavissa 1231 kielellä ja vähintään yksi Raamatun kirja on käännetty 2 527 kielelle. Pelkästään Gideons International -järjestö on jakanut Raamattua tai sen osaa yli 2 miljardia kappaletta.” [1]Miksi Raamatusta on tullut niin levinnyt ja suosittu, mutta myös kiistelty teos?

        https://www.kristusakatemia.fi/blog/
        ===============================================

        PIPLiA. Voimasanoja

        Pysäyttämätön Jumalan sana - Raamattu on Kiinan myydyin kirja”

        Jumala on avannut kiinalaisille mahdollisuuksia lukea Raamattua”, Kua Wee Seng innostuu puhuessaan raamatunkäännöksistä Kiinassa. Kädet viittovat sanoille vauhtia. ”Tämä ei ole minulle vain työasia, tämä on sydämen asia!” Hymy ulottuu silmiin asti ja silmälaseista heijastuu syysaurinko. Yhtyneiden Raamattuseurojen Kiinan toimiston pitkäaikainen johtaja Kua Wee Seng vieraili Suomessa Pipliaseuran vieraana. Hän jäi toimestaan eläkkeelle vuoden 2022 alussa ja ehti toimia lähes 30 vuotta Kiinan raamattutyön parissa. Vuosien varrella hän todisti Kiinan kirkkojen räjähdysmäisen kasvun.
        Viimeisten 40 vuoden aikana kristittyjen väestö on virallisten arvioiden perusteella kasvanut 46 miljoonaan ja epävirallisten arvioiden perusteella jopa 100 miljoonaan. Kasvulle ei näy loppua, sillä kristityt ovat edelleen vähemmistö Kiinassa, vain 7 % väestöstä. ”Jumalan sana on pysäyttämätön!
        Yhtyneiden Raamattuseurojen tuella perustetussa Ystävyyden kirjapainossa  (Amity Printing Press) painetaan 16 miljoonaa Raamattua vuodessa sekä Kiinan että muiden maiden tarpeisiin.” Kua toteaa ylpeänä.

        Kiinassa, maailman suurimmassa kommunistisessa valtiossa, on nykyään maailman suurin raamattupaino ja Raamattu on Kiinan myydyin kirja. Tähän mennessä Ystävyyden Kirjapainossa on painettu 240 miljoonaa Raamattua, joista 90 miljoonaa on suunnattu Kiinaan. 

        https://www.piplia.fi/ajankohtaista/pysayttamaton-jumalan-sana-raamattu-on-kiinan-myydyin-kirja/
        =======================================================

        Mitkä ovat maailman kolme myydyintä kirjaa?

        Tätä ikuisuuskysymystä on pohdittu usein mm. erilaisilla internetin keskustelupalstoilla. Varmaa vastausta kysymykseesi ei taida kukaan tietää, sillä luotettavia tilastotietoja kirjojen myyntiluvuista ei ole saatavissa kuin aivan viime vuosikymmeniltä.
        Russell Ashin teoksessa "The Top 10 of Everything" (Dorling Kindersley, 1996) on kuitenkin yritetty laatia uskottavalta vaikuttava lista kaikkien aikojen myydyimmistä kirjoista. Kolmen kärjen listalla muodostaa: 1. "Raamattu", 2. Maon "Punainen kirja" ja 3. Websterin "American Spelling Book".Top 10-lista löytyy kokonaisuudessaan.........

         https://www.kirjastot.fi/kysy/mitka-ovat-maailman-kolme-myydyinta?language_content_entity=fi
        ==========================================

        Elikkä nämä maonpunaisetkirjat ja tarutsormustenherroista jäävät kyllä näissä kirja-geimeissä Raamatun rinnalla lähtötelineisiin.


      • Anonyymi
        Öteisti kirjoitti:

        Vuohipaimenet ovat kuitenkin tieteen saavutuksista (nyk. ilmastonmuutoksen torjunta, hiilinielut ym. viherpiiperointi) huolimatta pärjänneet aika hyvin nykyäänkin.
        Raamattu on podium-paikalla mitä tulee painetuimpien, luetuimpien ja käännetyimpien kirjojen määrään.

        ===========================================
        RAAMATTU - MAAILMAN LUETUIN KIRJA
        Oletko koskaan lukenut Raamattua tai tutustunut siihen? Raamattu on maailmanhistorian levinnein, luetuin ja tutkituin kirja.

        WikiPedia kertoo Raamatusta seuraavaa:
        Raamattu “on käännetty kokonaisuudessaan 474 kielelle. Lisäksi Vanha tai Uusi testamentti on luettavissa 1231 kielellä ja vähintään yksi Raamatun kirja on käännetty 2 527 kielelle. Pelkästään Gideons International -järjestö on jakanut Raamattua tai sen osaa yli 2 miljardia kappaletta.” [1]Miksi Raamatusta on tullut niin levinnyt ja suosittu, mutta myös kiistelty teos?

        https://www.kristusakatemia.fi/blog/
        ===============================================

        PIPLiA. Voimasanoja

        Pysäyttämätön Jumalan sana - Raamattu on Kiinan myydyin kirja”

        Jumala on avannut kiinalaisille mahdollisuuksia lukea Raamattua”, Kua Wee Seng innostuu puhuessaan raamatunkäännöksistä Kiinassa. Kädet viittovat sanoille vauhtia. ”Tämä ei ole minulle vain työasia, tämä on sydämen asia!” Hymy ulottuu silmiin asti ja silmälaseista heijastuu syysaurinko. Yhtyneiden Raamattuseurojen Kiinan toimiston pitkäaikainen johtaja Kua Wee Seng vieraili Suomessa Pipliaseuran vieraana. Hän jäi toimestaan eläkkeelle vuoden 2022 alussa ja ehti toimia lähes 30 vuotta Kiinan raamattutyön parissa. Vuosien varrella hän todisti Kiinan kirkkojen räjähdysmäisen kasvun.
        Viimeisten 40 vuoden aikana kristittyjen väestö on virallisten arvioiden perusteella kasvanut 46 miljoonaan ja epävirallisten arvioiden perusteella jopa 100 miljoonaan. Kasvulle ei näy loppua, sillä kristityt ovat edelleen vähemmistö Kiinassa, vain 7 % väestöstä. ”Jumalan sana on pysäyttämätön!
        Yhtyneiden Raamattuseurojen tuella perustetussa Ystävyyden kirjapainossa  (Amity Printing Press) painetaan 16 miljoonaa Raamattua vuodessa sekä Kiinan että muiden maiden tarpeisiin.” Kua toteaa ylpeänä.

        Kiinassa, maailman suurimmassa kommunistisessa valtiossa, on nykyään maailman suurin raamattupaino ja Raamattu on Kiinan myydyin kirja. Tähän mennessä Ystävyyden Kirjapainossa on painettu 240 miljoonaa Raamattua, joista 90 miljoonaa on suunnattu Kiinaan. 

        https://www.piplia.fi/ajankohtaista/pysayttamaton-jumalan-sana-raamattu-on-kiinan-myydyin-kirja/
        =======================================================

        Mitkä ovat maailman kolme myydyintä kirjaa?

        Tätä ikuisuuskysymystä on pohdittu usein mm. erilaisilla internetin keskustelupalstoilla. Varmaa vastausta kysymykseesi ei taida kukaan tietää, sillä luotettavia tilastotietoja kirjojen myyntiluvuista ei ole saatavissa kuin aivan viime vuosikymmeniltä.
        Russell Ashin teoksessa "The Top 10 of Everything" (Dorling Kindersley, 1996) on kuitenkin yritetty laatia uskottavalta vaikuttava lista kaikkien aikojen myydyimmistä kirjoista. Kolmen kärjen listalla muodostaa: 1. "Raamattu", 2. Maon "Punainen kirja" ja 3. Websterin "American Spelling Book".Top 10-lista löytyy kokonaisuudessaan.........

         https://www.kirjastot.fi/kysy/mitka-ovat-maailman-kolme-myydyinta?language_content_entity=fi
        ==========================================

        Elikkä nämä maonpunaisetkirjat ja tarutsormustenherroista jäävät kyllä näissä kirja-geimeissä Raamatun rinnalla lähtötelineisiin.

        "Elikkä nämä maonpunaisetkirjat ja tarutsormustenherroista jäävät kyllä näissä kirja-geimeissä Raamatun rinnalla lähtötelineisiin."

        Jos tilastoitaisiin itse ostetut Raamatut niin ei taitaisi Piplia yltää edes TOP 1000 ostetuimman kirjan joukkoon.


      • Humanist_atheist kirjoitti:

        ”… mitkä ovat tämän ateismi-älykkyyden parhaimmat saavutukset maailmassa.”

        Tieteellinen vallankumous, jossa vuohipaimenjumala ja sen myyttikokoelma Raamattu heitettiin sivuun tieteestä, otettiin omat aivot käyttöön ja alettiin ajatella järkiperäisesti.

        ” Järkiperäisen ajattelun korostamisen myötä kirkko menetti asemansa tieteen auktoriteettina. Tieteen ja uskonnon välille syntynyt jännite johti myös yhteentörmäyksiin.”

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tieteellinen_vallankumous

        >>>Tieteellinen vallankumous, jossa vuohipaimenjumala ja sen myyttikokoelma Raamattu heitettiin sivuun tieteestä, otettiin omat aivot käyttöön ja alettiin ajatella järkiperäisesti.<<<


        Kyllä Raamatussa on profetoitu, mihin tämä tiede & tekniikka lopulta johtaa:

        Nyt jotkut uskovaiset pähkäilevät että mikähän se mahtaa olla se pedon merkki?
        Ja se on aivankuin ulkoistettu oman elämän ulkopuolelle.
        Kuitenkin on tärkeää että Jumala-suhde on kunnossa; sillä kun ihminen on uskossa Jeesukseen Kristukseen, niin häntä ei merkkailla millään petojen merkeillä.

        "Carl Sanders oli tietotekniikan johtava insinööri ja erään koulutustehtävän kautta myös Kiinan valtion kunniatohtori. Hän oli mukana valmistamassa mikrosirua, josta hän on uskoontulonsa jälkeen julisti ympäri maailmaa: “älkää ottako sitä merkkiä!”"

        No, se pedon merkki voi olla vaikka mikrosiru, mutta niinkuin jo yllä kirjoitin: 
        kun ihminen on uskossa Jeesukseen Kristukseen, niin häntä ei merkkailla millään petojen merkeillä.

        Ilmestyskirja:
        13:14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi. 
        13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

        https://www.biblecenter.se/jeesusonherra/ala-ota-pedon-merkki-mikrosirua/

        ÄLÄ OTA PEDON MERKKI MIKROSIRUA
        Tilanne Ruotsissa 2018 alkuvuodesta, kymmeniä tuhansia on jo sirutettu v.apaaehtoisesti sirutus juhlissa chip implant party. Kuvateksti: “Mikrosiru ei ole suurempi, kuin riisinjyvä ja operoidaan, eli laitjetaan sisään suurella rokotuskanyylilla, peukalon ja etusormen väliin. Kiinnostus on noussut Ruotsissa vähintään lumivyöryn nopeudella”

        Tämä teksti on lyhennelmä amerikkalaisen Carl W. Sandersin kolmetuntisesta puheesta otsikolla “Mark of the Beast” ( suomeksi ”Pedon merkki”), jonka on suomentanut suomalaissyntyinen Australian kansalainen Veli Lavia. Alkuperäisestä n. 1990- luvun alun traktaatista päivittänyt ja asiavirheet korjannut, vastaavan Carl W. Sandersin samoihin aikoihin pidetyn, youtubeen ladatun puheen pohjalta, Pasi Tuohimäki huhtikuussa 2017. Kuvassa Pasi Tuohimäki.

        Carl Sanders oli tietotekniikan johtava insinööri ja erään koulutustehtävän kautta myös Kiinan valtion kunniatohtori. Hän oli mukana valmistamassa mikrosirua, josta hän on uskoontulonsa jälkeen julisti ympäri maailmaa: “älkää ottako sitä merkkiä!” Sanders julisti omaan lämminhenkiseen ja inhimilliseen tapaansa aina Taivaan Isän luokse ottamiseensa asti, tammikuussa 2016, evankeliumia ja kehotti ottamaan Jeesuksen elämään ja ylläpiti samaa asiaa julistavaa nettisivustoa www.trumpetministries.net . Katuen hän tunnusti suunnitelleensa mikrosirun, joka sopii maailman ympäri otettavaksi tunnistesiruksi, ja jonka hän uskoi olevan Raamatun pedon merkki. Tänä päivänä tämä merkki on valmis otettavaksi – ja meidän tulee varoa ottamasta sitä!


      • Peksujeff kirjoitti:

        >>>Tieteellinen vallankumous, jossa vuohipaimenjumala ja sen myyttikokoelma Raamattu heitettiin sivuun tieteestä, otettiin omat aivot käyttöön ja alettiin ajatella järkiperäisesti.<<<


        Kyllä Raamatussa on profetoitu, mihin tämä tiede & tekniikka lopulta johtaa:

        Nyt jotkut uskovaiset pähkäilevät että mikähän se mahtaa olla se pedon merkki?
        Ja se on aivankuin ulkoistettu oman elämän ulkopuolelle.
        Kuitenkin on tärkeää että Jumala-suhde on kunnossa; sillä kun ihminen on uskossa Jeesukseen Kristukseen, niin häntä ei merkkailla millään petojen merkeillä.

        "Carl Sanders oli tietotekniikan johtava insinööri ja erään koulutustehtävän kautta myös Kiinan valtion kunniatohtori. Hän oli mukana valmistamassa mikrosirua, josta hän on uskoontulonsa jälkeen julisti ympäri maailmaa: “älkää ottako sitä merkkiä!”"

        No, se pedon merkki voi olla vaikka mikrosiru, mutta niinkuin jo yllä kirjoitin: 
        kun ihminen on uskossa Jeesukseen Kristukseen, niin häntä ei merkkailla millään petojen merkeillä.

        Ilmestyskirja:
        13:14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi. 
        13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

        https://www.biblecenter.se/jeesusonherra/ala-ota-pedon-merkki-mikrosirua/

        ÄLÄ OTA PEDON MERKKI MIKROSIRUA
        Tilanne Ruotsissa 2018 alkuvuodesta, kymmeniä tuhansia on jo sirutettu v.apaaehtoisesti sirutus juhlissa chip implant party. Kuvateksti: “Mikrosiru ei ole suurempi, kuin riisinjyvä ja operoidaan, eli laitjetaan sisään suurella rokotuskanyylilla, peukalon ja etusormen väliin. Kiinnostus on noussut Ruotsissa vähintään lumivyöryn nopeudella”

        Tämä teksti on lyhennelmä amerikkalaisen Carl W. Sandersin kolmetuntisesta puheesta otsikolla “Mark of the Beast” ( suomeksi ”Pedon merkki”), jonka on suomentanut suomalaissyntyinen Australian kansalainen Veli Lavia. Alkuperäisestä n. 1990- luvun alun traktaatista päivittänyt ja asiavirheet korjannut, vastaavan Carl W. Sandersin samoihin aikoihin pidetyn, youtubeen ladatun puheen pohjalta, Pasi Tuohimäki huhtikuussa 2017. Kuvassa Pasi Tuohimäki.

        Carl Sanders oli tietotekniikan johtava insinööri ja erään koulutustehtävän kautta myös Kiinan valtion kunniatohtori. Hän oli mukana valmistamassa mikrosirua, josta hän on uskoontulonsa jälkeen julisti ympäri maailmaa: “älkää ottako sitä merkkiä!” Sanders julisti omaan lämminhenkiseen ja inhimilliseen tapaansa aina Taivaan Isän luokse ottamiseensa asti, tammikuussa 2016, evankeliumia ja kehotti ottamaan Jeesuksen elämään ja ylläpiti samaa asiaa julistavaa nettisivustoa www.trumpetministries.net . Katuen hän tunnusti suunnitelleensa mikrosirun, joka sopii maailman ympäri otettavaksi tunnistesiruksi, ja jonka hän uskoi olevan Raamatun pedon merkki. Tänä päivänä tämä merkki on valmis otettavaksi – ja meidän tulee varoa ottamasta sitä!

        "Kyllä Raamatussa on profetoitu, mihin tämä tiede & tekniikka lopulta johtaa..."

        Eli palaisit ennemmin aikaan ennen tieteellistä vallankumousta? Keskiajalle, jolloin lapsista kuoli erilaisiin kulkutauteihin ja lastentauteihin 75% ennen aikuisuutta, nälänhädät olivat yleisiä ja väkivalta sekä sodat arkipäivää. Me elämme jumalattomuuden vuoksi niin hyvää aikaa, että teillä uskovaisilla ei ole mitään käsitystä siitä.


      • Anonyymi

        Loiseläminen, kuinka monta, joko on mennyt 1000 rikki?


    • Anonyymi

      Varsinainen ateistisen älykkyyden riemuvoitto / mahalasku koettiin vuonna 2010, kun ateistiset
      Vapaa-ajattelijat järjestivät Helsingissä, Kolmen Sepän patsaalla, tempauksen, jossa vaihtoivat pornolehtiään Raamattuihin.

      Hyh, hyh, mitä alatyylistä ateismi-älykkyyttä.
      Siellä jos vielä oli joitan jo luettuja, sperman kellastamia pornolehtiä.....hyh, hyh, noita "älykkäitä" ateistien pornojuttuja.....

      ooo

      YLE 4.6.2010 10:33

      Päivitetty 21.4.2012 0:05

      Ensimmäisenä asialla oli Helsingin Vapaa-ajattelijat. Järjestö järjestää Kolmen sepän aukiolla tempauksen perjantaina iltapävällä, jossa halukkaat voivat vaihtaa Raamattunsa pornolehtiin. Vaihdokeiksi kelpaavat myös muut pyhät kirjat, kuten Koraanit.

      Vapaa-ajattelijat haluavat arvostella tempauksellaan etenkin kristinuskon ja islamin seksuaalikielteisyyttä ja tarjota vaihtoehdon uskonnolliselle kirjallisuudelle.

      Vapaa-ajattelijoiden mukaan maailma olisi rennompi paikka, jos pyhät kirjat korvattaisiin pornolla.

      • Anonyymi

        Missäs nämä ateistien vaihdossa saamat Raamatut nyt on?


    • Anonyymi

      Ei ateistit mitään älykkäitä ole.
      Kiihkouskovaiset ovat Saatanan (erisnimi) tyhmiä ja siksi heihin verrattuna ateistien älykkyys vain näyttää jotenkin erinomaiselta.

    • Anonyymi

      Eugenia on aina ollut kovassa ateistien keskuudessa.

    • Anonyymi

      No et ateistit eivät ole heterouta, siksi kristillisyys ei kiinnosta, että siitä!

      • Anonyymi

        Hetero-seksi on evoluution tuotos ja siksi ateistista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hetero-seksi on evoluution tuotos ja siksi ateistista.

        Hetero-seksi -ainoa oikea - miehen ja naisen välinen seksi on ihanan taivaallista seksiä.

        Tietävätkö älykkäät ateistit miten seksuaalisuus on lähtenyt harhateille, päin persettä, kahden homojätkän väliseksi ähkyksi ?


      • Atte.Pössyttelijä kirjoitti:

        Hetero-seksi -ainoa oikea - miehen ja naisen välinen seksi on ihanan taivaallista seksiä.

        Tietävätkö älykkäät ateistit miten seksuaalisuus on lähtenyt harhateille, päin persettä, kahden homojätkän väliseksi ähkyksi ?

        ”Tietävätkö älykkäät ateistit miten seksuaalisuus on lähtenyt harhateille, päin persettä, kahden homojätkän väliseksi ähkyksi ?”

        Ei se ole harhateillä vaan se on ihan luonnollista. Seksuaalinen suuntautuminen on synnynnäinen ominaisuus. En usko, että minua esimerkiksi saataisiin homoseksuaaliksi vaikka kuinka eheytettäisiin.

        Miksi se on niin? Sukupuolinen suuntautuminen ei ole binääristä kuten ei juuri mikään muukaan ominaisuus. Esimerkiksi ei ole olemassa kahta ihonväriä vaan koko kirjo mustan ja valkoisen välillä. Tämä variaatio on evoluution polttoainetta.

        Toinen syy voi olla antagonistinen ominaisuus. Evoluution kannalta on hyvä, jos nainen tykkää oikein paljon miehistä. Homomiehillä sama perintötekijä ja ominaisuus on vastaavasti haitallinen ominaisuus kun se saa miehen tykkäämään miehistä. Tutkimushavaintojen johtopäätöksenä onkin se, että miesten homoseksuaalisuus on äidin kautta periytyvä seksuaalisesti antagonistinen perintötekijä.


    • Anonyymi

      Älykkäät ateistit voisivat perustaa Älykkäiden Ateistien Ajatushautomon (ÄAA),
      jossa ÄAA-ateistit ryhtyisivät tosissaan pohtimaan alkuräjähdystä, ja varsinkin sitä miten tyhjyys voi räjähtää.....ja kuka antoi luomakunnalle elämän..

      ⚡⚡⚡⚡♨️♨️♨️♨️💥💥💥💥

      ☘️🌿🌼🏵️🥀🌹🍓

    • Anonyymi

      Ateistien ylivoimainen älykkyys johtuu internettiin kirjoittelusta.
      Varma Tieto

    • Anonyymi

      Kaksi sukupuolta on jo ihan ihmejuttu perustava laatutakuu elämän jatkumisen kannalta. Nyt on vain niin ettei atet ajattele kovinkaan syvällisiä vaan pitävät kaikkea olemassaoloa itsestään syntyneenä. Aurinko on esimerkiksi ihan sattumaa ja tahtoa ei tarvita alkulähteestä. Se syntyy itsestään niinkuin uusi presidentti väyrynen.

    • Anonyymi

      Ateismi on järjetöntä. Eli.... ei, emme vastusta Jumalaa, emme vain usko sellaisen olemassaoloon Erittäin hyvä ja erittäin totta. Ateismi on uskomus siihen, että suunnittelu ei ole mahdollista. Ehdottomasti siis ei mitään suunnittelua. Edes sävelmään, tauluun. Ateistit väittävät luottavansa järkeen, mutta kuinka järkevää se on? jos ateisti sulkee pois kaikki suunnittelumahdollisuudet, hänen on luotava oma uskontonsa..... (evoluutio) ja perusta..se on oletus ja uskomus, jota he eivät koskaan pysty todistamaan tai havaitsemaan. Voittaakseen ateisteilla on oltava profeettansa ja heidän on valvottava tiedotusvälineitä, kouluja voidakseen levittää uskomustaan massoille. heh heh. Miksi ateismista ei ole kirjoitettu raamatun kaltaista kokoelmaa
      joka on vielä ylivertainen.

      • Anonyymi

        Miksi ateismista ei ole kirjoitettu raamatun kaltaista kokoelmaa
        joka on vielä ylivertainen.

        ---------------

        Taitaa olla melkoista pössyttelyä koko tämä ateismi ja evoluutio.


    • Anonyymi

      Eikö psykologia ole pystynyt selvittämään miten ateistien älykkyys on kehittynyt?

    • Anonyymi

      Ateismi ei tee ihmiselle hyvää.
      Ateismi ankeuttaa uhrinsa elämän.

    • Anonyymi

      Ei ole kovin suurta eroa ellei mennä aivan kovien tieteiden huipulle. Tukimus oli jenkeistä ja harhaanjohtavaa, josta jää varsinaiseksi eroksi vain kovien tieteiden huippu. Syyn voin arvata olevan siinä, etteivät ole yhtä tunteella orientoituvia, ja kun asenne on kovatieteellinen, on se myös aivopesevä, siis vääristynyt. He eivät lisäksi ajattele Jumalan olemusta, siis maailmankaikkeuden pyörittäjänä ylipäätään, joka on huvittavaa, koska heillä on siihen parhaat tiedot.

      • Anonyymi

        "He eivät lisäksi ajattele Jumalan olemusta, siis maailmankaikkeuden pyörittäjänä ylipäätään, joka on huvittavaa, koska heillä on siihen parhaat tiedot."

        Mikähän tässä on huvittavaa?


      • Anonyymi

        ++++He eivät lisäksi ajattele Jumalan olemusta, siis maailmankaikkeuden pyörittäjänä ylipäätään, joka on huvittavaa, koska heillä on siihen parhaat tiedot.+++

        Raamattu mainitsee että jotkut
        " tietensä he eivät ole tietävinään "
        2. Pietarin kirje 3:5:
        [ Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ]


      • Anonyymi

        En tiedä, mihin tutkimukseen viittaat. Laitoin tuonne ylemmäs linkin tutkimukseen, joka on yhteenveto 83:sta vertaisarvioidusta tutkimuksesta. Jokainen tutkimus antaa suunnilleen saman tuloksen, vaikka testaustapa ja kohderyhmät ovat jokaisessa erilaiset.


    • Anonyymi

      jumalan valtakunta, hallisee maanpäällä, ja taivassa enkelit, 10,000,x 1000, tekee 1,00000,000, enkelitsuojaa elävältä, sielu on panttina,

    • Anonyymi

      Teistien kommentointitaito täyttyy deluusioista-Sanasta
      sitä käytettään ja harvoin edes tiedetään mitä tarkoitetaan

      = Ihankuin Raamattua teisti evankeliois

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe