Virheiden mahdollisuus tulee minimoida

Anonyymi-ap

Liikennesäännöt velvoittavat toimimaan liikenteessä siten, että virheiden mahdollisuus pyritään vähentämään minimiin. Virheellinen käytös on usein se, ettei liikenteessä edetä sillä tavalla, että virheiden mahdollisuus minimoidaan.

5

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tieliikennelain eri pykälät kertovat eri asioita. Täytyy ymmärtää niiden keskinäinen suhde. Yhdessä pykälässä velvoitetaan esim. ajamaan niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa, kun se on turvallisesti mahdollista. Toisessa pykälässä taas velvoitetaan antamaan tietyille tienkäyttäjätyhmille turvallinen tila tiellä. Näiden pykälien velvollisuudet liittyvät toisiinsa, koska välillä pitää antaa turvallinen tila, eikä silloin voi edetä oikeaa reunaa ”nuolemalla”. Vastaavia tapauksia on tieliikennelaki täynnä.

      • Anonyymi

        Niinnojoo, jotenkin tuosta tulee käsitys että noissa pykälissä olisi jonkinlainen ristiriita, mutta eihän niissä ole. Niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa, kun se on turvallisesti mahdollista ei tarkoita vain sitä että pystyy pitämään ajokkinsa tiellä vaan siihen kuuluu tietysti myös reunassa kulkijoiden turvallisuus. Jos siellä on kulkijoita joille täytyy antaa turvallinen tila niin silloin ei ole turvallisesti mahdollista ajaa ihan reunassa. Mutta ajetaan kuitenkin niin lähellä reunaa kuin on turvallisesti mahdollista, eli ei vedetä mitenkään överisti vasemmalle sitä turvallista tilaa antaessakaan.


    • Anonyymi

      Juu ja laissa maininta toisten huomioon ottamisesta.
      Ajan itse pakua jossa ei ole takaikkunoita, ei myöskään takatilassa sivuikkunoita.
      Kun lähden parkista pakittamaan kadulle niin joudun luottamaan ettei kukaan aja päälle.
      Tietenkin näen liikkeiden ikkunoista jotakin ettei nyt ihan sokkona tarvitse perruuttaa.
      Sekään ei onnistu että käyn kadun laidassa katomassa milloin tulee saumaa pakittaa ja sen jälkeen siirryn autoon laitan turvavyön kiinni ja pakin päälle, aikaa on kuitenkin mennyt niin kauan että joudun pakittamaan sokkona.
      Paljon ihmiset antavat tietä, suurin osa itseasiassa mutta aina joukkoon mahtuu niitä jotka kiihdyttävät tilanteessa.

      Samaisella pakulla kun tulen risteykseen jossa pyörätie vieressä.
      Näkymä taakse on 100% peilien varassa, katvealueita on aika lailla.
      Yksinkertaisesti ei näe kaikkia pyöräilijöitä.
      Vaikka lähdenkin varovasti liikkeelle niin voi käydä että pyöräilijä ajaa kylkeen.
      Jälleen kerran, en voi käydä ulkona katsomassa tuleeko ketään kun pääsen takasin auton penkille ja turvavyön kiinnityksen jälkeen pääsen liikkeelle niin tilanne on jo vanhentunut.

      Eli vaikka kaikkensa yrittää niin liikenteessä on aina riskejä.

    • Anonyymi

      Liikenne ei ole mikään muinainen virasto, missä pärjää ihan vain virheitä välttelemällä, vaikka itse hommasta ei tule yhtään mitään.
      Tuo on itsessään jo paha virhe.

      Pitää keskittyä ajamiseen, tehdä se mahdollisimman hyvin ja pyrkiä kehittymään.
      Se on sujuvaa ja turvallista.

      • Anonyymi

        Liikennesäännöt (tieliikennelaki) on pelisäännöt hommalle. Turvallista ja sujuvaa on, kun kaikki toimivat samalla tavalla. Sellainen vaarallista on, jos lähdetään sooloilemaan ja tehdään mitä huvittaa. Sellaisen kuskin aikeista ei sitten ota kukaan selvää ja sellainen toiminta vaarallista vasta onkin, kun ei voi ennakoida asioita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

      Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      533
      3635
    2. Minkä ikäinen

      Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      169
      2610
    3. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

      Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      177
      2545
    4. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

      Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      15
      2021
    5. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

      Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      1880
    6. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

      Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      8
      1858
    7. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

      He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      33
      1567
    8. Martina ei mennyt naimisiin

      IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1534
    9. Kaninkolojen vaikutus?

      Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      217
      1533
    10. Kuka opettaja, mikä koulu

      Minkä koulun opettaja saanut potkut
      Nivala
      12
      1415
    Aihe