Näkökentässä välkkyy kuin vettä olisi.

Anonyymi-ap

Kerron tästä itselläni esiintyvästä (3 kertaa 6 vuoden sisään) näköhäiriöstä. Oireet tulevat aina rasituksen JÄLKEEN. Ensimmäisen kerran alkoi näkökentässä välkehtiä noin kuusi vuotta sitten raskaan jalkakyykkytreenin jälkeen. Toisen kerran noin kolme vuotta sitten raskaan jalkakyykkytreenin jälkeen ja tänään parin tunnin lumitöiden jälkeen (lapiolla jäisen ja tampaantuneen lumen luontia.

OIreet ovat sellaiset kuin näkökenttään tulisi jostakin vettä, joka helmeilee ja välkehtii. Silmät kiinni näkyy joku epämääräinen "värikäs" viiva. En näe lukea kunnolla oireiden tultua, koska "sumea" kohta tulee tekstin eteen.

Kokemuksesta olen oppinut pysymään rauhallisena ja oireet menevät ohi noin 15-30 minuutin kuluessa kertalaakista.

Nyt kun tätä kirjoitan niin oireiden loppumisesta on kulunut puolitoista tuntia ja näen loistavasti.

Koska täällä kirjoitan niin totta - olen vähän huolissani omasta terveydestäni. Silmänpohjat on kyllä tutkittu viimeksi vuosi sitten silmälääkärin sekä optikon toimesta. Ei näkynyt mitään vain hajataittoisuus todettiin. Silmälääkäri ei osannut ottaa kantaa mistä oireeni voisi johtua. Siihen mennessä olin potenut näitä oireita kahdesti.

Koska oireet tulee harvoin niin näihin ei osaa varautua. Mieleeni on tullut voisiko niskojen jumi aiheuttaa tällaista. Kyykkääminen tekee mulla niskat joskus kipeäksi.

Olen itse päätynyt diagnoosiin, että jonkinasteinen lasiaisen irtauma voisi selittää nämä oireet. Verkkokalvon irtauma aiheuttaisi pidempiaikaiset oireet.

Sitten olen pohtinut silmänpaineen/verenpaineen nousua rasituksessa voisiko esim. näköhermo ottaa osumaa korkeista paineista ja sitten kun lopetan rasituksen niin tulee näitä jälkioireita.

Varmasti jollakin on tällaisista oireista omakohtaisia kokemuksia, joten olisi mukava saada vertaistukea.

Niin ja ne verenpaineet ovat yleisesti ottaen mulla kontrollissa, syön AT-blokkaajaa lievään hypertensioon. Toi lääke ei voi olla syy oireisiin, koska en vielä ollut lääkityksellä kun silmäoireet aiemmin tulivat.

2

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silmä lääkäri oli paras vaito ehto, mulla oli kaisvuotta sitten verkko kavo ala viiva jossa kelllä on musta piste katselin ja humasin vaaka viivassa on muta, oli seurannasa vuoden kolmen kk välein vähen jonkin verran, oikeaas on akava harmaa kaihi.

• Anonyymi

😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

😋 ­N­y­­­m­f­­o­­­m­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17740025N

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe