ikärasismi??

krissan

Olen nuorekas 66-vuotias nainen, tukkani värjään ja meikkiä käytän. Olen omasta mielestäni suht.koht. hyvän näköinen edelleen (nuorena olin monen mielestä hyvinkin kaunis). Nyt nuoremmat ihmiset kysyvät vointia ja miten jaksaa hoitaa puutarhaa ja miten yleensä jaksaa liikkua! Helvetti! Minä jaksan liikkua ja hoitaa puutarhani edelleenkin, olen loukkaantunut y.m. kyselyistä - hyvin kasvattetuna en voi lähteä riitelemään tyhmien ihmisten kanssa!

64

5726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päinvastoin! Seura on edelleen nuorta ja nuorekasta. Hiukset ovat hopeanharmaat, mutta niinhän on jo monella neli- ja viiskymppiselläkin. Itse olen 65 v.
      Kunto on hyvä, ehkä parempi kuin mitä minulla oli 30-vuotiaana sohvaperunana :D.
      Olen juuri niin vanha tai nuori kuin miltä tuntuu.
      Onneksi ei vielä vanheta. ;)

• teksistäsi

kylläkään, ei hyvinkasvatetun ihmisen kuvaa saa millään muodostettua.

• Angi

..Minä en myöskään pidä kiroilevista naisista. Sellaiset naiset ovat rääväsuita.

• Riwka
        Angi kirjoitti:

..Minä en myöskään pidä kiroilevista naisista. Sellaiset naiset ovat rääväsuita.

Kiroaisin minäkin jos pidettäisiin avuttomana vanhuksena.
        Miksi ei voi kirota siinä missä nuoremmatkin, kun vain katsoo oikean ajan ja paikan.
        En minäkään pidä nuorten suosimasta V-alkuisesta sanasta.

• Len

En itse ole huomannut minkäänlaista diskriminointia ikäni perusteella. Tuolla kuntojumparyhmässäkin meitä on 50 - 80 vuotiaita naisihmisiä. Nuori on vetäjä ja kaikkia meitä höykytetään samalla tavalla, eikä ketään väheksytä. Kerran satuin menemään Seniori-sinkkuihin, mutta siellä nuoret vetäjät puhuttelivat meitä kuin lapsia. Yksi käyntikerta riitti. Sekään ei ollut ikärasismia, vaan ilmeisemmin taidon puutetta.

• Alexia

Kerro, Len, mitä ovat Seniori-sinkut ja missä?

Netissäkö?

• Len
        Alexia kirjoitti:

Kerro, Len, mitä ovat Seniori-sinkut ja missä?

Netissäkö?

Kaupungissamme seurakunta järjestää monipuolista "sinkku-toimintaa". On muodostettu ryhmiä eri asioista kiinnostuneille. Luontoretkiä, illanviettoja, matkoja, luentoja, ruoanlaitosta kiinnostuneille oma ryhmä jne.jne.
        Tämä ei siis ole netissä. Työikäisille on monipuolista ohjelmaa, mutta Senioreille vain kokoontumishetkiä, jossa kävin vasin kerran.

• Alexia
        Len kirjoitti:

Kaupungissamme seurakunta järjestää monipuolista "sinkku-toimintaa". On muodostettu ryhmiä eri asioista kiinnostuneille. Luontoretkiä, illanviettoja, matkoja, luentoja, ruoanlaitosta kiinnostuneille oma ryhmä jne.jne.
        Tämä ei siis ole netissä. Työikäisille on monipuolista ohjelmaa, mutta Senioreille vain kokoontumishetkiä, jossa kävin vasin kerran.

Olen joitain aikoja tehnyt seurakunnassa vapaaehtoistyötä, en tosin paljoa, koska priorisoin pienimpien lastenlasten muskarikuljetukset yms. toistaiseksi etusijalle, mutta en ole huomannut näitä Seniori-sinkkuja. Luen aika vähän noita seurakunnan ilmoituksia kai. Sanoit, ettet viihtynyt siellä?

• Len
        Alexia kirjoitti:

Olen joitain aikoja tehnyt seurakunnassa vapaaehtoistyötä, en tosin paljoa, koska priorisoin pienimpien lastenlasten muskarikuljetukset yms. toistaiseksi etusijalle, mutta en ole huomannut näitä Seniori-sinkkuja. Luen aika vähän noita seurakunnan ilmoituksia kai. Sanoit, ettet viihtynyt siellä?

Kts.www.turunseurakunnat.fi (sinkkutoiminta)Huomasin itsekin, ettei siellä enää ole mainintaa Seniori-sinkuista. Liekö toiminta kuivunut kokoon. Sen ainoan kerran, kun ryhmässä kävin ja silloin olin 61, niin tunsin itseni liian nuoreksi sinne.

• Alexia
        Len kirjoitti:

Kts.www.turunseurakunnat.fi (sinkkutoiminta)Huomasin itsekin, ettei siellä enää ole mainintaa Seniori-sinkuista. Liekö toiminta kuivunut kokoon. Sen ainoan kerran, kun ryhmässä kävin ja silloin olin 61, niin tunsin itseni liian nuoreksi sinne.

Kun viestimme ja saamme nopeita vastauksia, tulee tunne ,että asumme lähekkäin !

Taas sitä hämmästelen tässä, Lenin ja Alexian välissä on yli parisataa kilometriä, joten tuskinpa koskaan tapaamme. Vaikka tietysti olisi kiva nähdä livenä, vastaavatko mielikuvat todellisuutta.

• soilike

Kuitenkin 67 v nuorekas mummeli. Olen huomannut , että ikää voi käyttää huumorintajuisesti hyväksi. Sanon:
      ”Voi kauheeta, en muistanut yhtään, ymmärräthän?” Muistin mut en viittinny.
      Sanon: ” Kuulehan, kun toi mun selkä väsähtää. Etkö voisi…..?” Selkä on ihan kunnossa, laiskuus vaivaa.
      Sanon:”Kun toi muisti alkaa pätkiä tän ikäsellä , niin onkos se ihmekkään jos…”
      On helpompaa vinoilla olevansa vanha ja raihnainen , kuin vakuutella nuorille olevansa edelleen elinkelpoinen yli 60 vuotiaana.
      Muistaakseni ajattelin itse 23 vuotiaana, että esinaiseni , 37v, oli liian vanha menemään naimisiin.

• Reino

Olen 66-vuotias mies. Ihmettelen, kun tapaan entisiä luokkakavereitani ja ruotukaverini, kuinka he ovat muuttuneet. Joku on lihonut mahdottomasti, joku on kalju, joku on hampaaton, joku tutisee, joku kulkee rollaattorilla ja itse olen niin hyvin säilynyt. Voi ihmettä.

• Len

Itse olen jo lähellä seitsämääkymppiä ja kun olen yrittänyt olla mukana tässä nykyajan kehityksessä: palkkikortit,kännykkä, tietsikka mainitakseni. Ihan totta, vielä on niitäkin, jotka hakevat rahaa pankin tiskiltä. Esim. minulla ei ole ikäistäni tuttavaa, jolle voisin edes sähköpostia kirjoittaa. Haluan käyttää tätä hankkimaani konetta, vaikka näihin netti keskusteluihin.

• Sini-vuokko
        Len kirjoitti:

Itse olen jo lähellä seitsämääkymppiä ja kun olen yrittänyt olla mukana tässä nykyajan kehityksessä: palkkikortit,kännykkä, tietsikka mainitakseni. Ihan totta, vielä on niitäkin, jotka hakevat rahaa pankin tiskiltä. Esim. minulla ei ole ikäistäni tuttavaa, jolle voisin edes sähköpostia kirjoittaa. Haluan käyttää tätä hankkimaani konetta, vaikka näihin netti keskusteluihin.

Ei ihminen mikään vanha ole koskaan,iäkäs voi olla,mutta ei vanha.
        Sitä on jokainen just niin iäkäs kuin sydämessään itse tuntee.
        Nämä palstat on yksinäiselle hyvä henkireikä
        toisten kanssa jutusteluun.
        Sähköpostikin on kiva tapa,se tekee vähän niinkuin tutummaksi.

• Len
        Sini-vuokko kirjoitti:

Ei ihminen mikään vanha ole koskaan,iäkäs voi olla,mutta ei vanha.
        Sitä on jokainen just niin iäkäs kuin sydämessään itse tuntee.
        Nämä palstat on yksinäiselle hyvä henkireikä
        toisten kanssa jutusteluun.
        Sähköpostikin on kiva tapa,se tekee vähän niinkuin tutummaksi.

Tuohon otsikkosi "Kuka on vanha" sopii tuo kirjoitus aloituksessa "HIH,HIH!"/ maalaismies. Noinhan se on. Tunnustaako jou olavansa vanha?

• Len
        Len kirjoitti:

Tuohon otsikkosi "Kuka on vanha" sopii tuo kirjoitus aloituksessa "HIH,HIH!"/ maalaismies. Noinhan se on. Tunnustaako jou olavansa vanha?

Pitääköhän itse vanhaksi ilmoittautua, kun tulee kirjoitusvirheitäkin. Viimeinen lause p.o. :Tunnustaako joku olevansa vanha?

• soilike
        Len kirjoitti:

Jos löydät mieleisen juttukaverin sieltä, tiedät et se on ajassa mukana.
        Ei käy enää pankintiskillä, käyttää vielä aivojaan, jottei ne kutistuis.

Monille, meidän ikäisillemme on valtava kynnys yrittää oppia uutta.
        ”En minä tarvitse tietokonetta, minulla on riittävästi muita harrastuksia”
        ”Minähän en siihen vehkeeseen koske”
        ”Sain tarpeeksi työssäni tietokoneesta”, tarkoittaa, kun en pysynyt mukana, jäin ennenaikaiselle eläkkeelle.

Kyll ilman läppäriä elämä sujuis, mut olis pal ikävämpää

• soilike kirjoitti:

”Sain tarpeeksi työssäni tietokoneesta”, tarkoittaa, kun en pysynyt mukana, jäin ennenaikaiselle eläkkeelle.

Valista minua mitä tarkoittaa skypeily?????

• soilike
        muori67 kirjoitti:

Valista minua mitä tarkoittaa skypeily?????

Jos sulla on laajakaista, niin voit puhua ilmaisia internet-puheluja jokaisen muun laajakaistan omistajan , kanssa ympäri maapallon..
        Skype-ohjelma on ilmainen ja lisäksi tarvitset vain mikrofonin.
        Skype-ohjelmassa voit hakea muita skypen käyttäjiä erilaisilla hakuehdoilla, esim:
        Maa, paikkakunta, kieli, ikä , sukupuoli, kaupunki jne
        Laita googleen haku skype tai keskustelut>tietotekniika>internet-puhelut, niin tietoa löytyy

• mummi67
        soilike kirjoitti:

Jos sulla on laajakaista, niin voit puhua ilmaisia internet-puheluja jokaisen muun laajakaistan omistajan , kanssa ympäri maapallon..
        Skype-ohjelmassa voit hakea muita skypen käyttäjiä erilaisilla hakuehdoilla, esim:
        Laita googleen haku skype tai keskustelut>tietotekniika>internet-puhelut, niin tietoa löytyy

kiitos.Se on sitten hankittava mikki.

• Leny
        soilike kirjoitti:

Onhan toi hieno asia tuo skypeily , ainakin niille, joilla on vaikka Austraaliassa sukulaisia. Puheviestintää harrastan toistaiseksi "oikeesti tuttujen" kanssa. Eihän sitä koskaan tiedä mimmoinen kerho täälläkin syntyy. Harjoitetaan nyt kymmensormijärjestelmää vaan. P.s. Len on sattuneesta syystä nyt Leny.

• sii
        Leny kirjoitti:

Onhan toi hieno asia tuo skypeily , ainakin niille, joilla on vaikka Austraaliassa sukulaisia. Puheviestintää harrastan toistaiseksi "oikeesti tuttujen" kanssa. Eihän sitä koskaan tiedä mimmoinen kerho täälläkin syntyy. Harjoitetaan nyt kymmensormijärjestelmää vaan. P.s. Len on sattuneesta syystä nyt Leny.

Kyllä oli mukava puhua ameriikasta kun oli niin halvat puhelut ,20 senttiä ja asiat ehti kertoa päivittäin.

• MUMMELI1
        sii kirjoitti:

Kyllä oli mukava puhua ameriikasta kun oli niin halvat puhelut ,20 senttiä ja asiat ehti kertoa päivittäin.

Minä kuljin eilen suvakävelyllä lastenkodin ohi ja pari pikkupoikaa oli aidan vareessa tikut hampaissa ja huusivat minulle Kato mummu kun me poltetaan tupakkaa... Minua huvitti että näytän vieraiden lastenkin mielestä mummulta enkä tädiltä. No en ota sitä loukkauksena vaan lasten suusta sen totuuden kuulee.
        Tuosta skypeilystä kiinnostuneille vielä ,että messinger yhteys on myös hyvä kanssa käymismuoto ulkomaille .Pitää tietysti satsata vähän enemmän ja ostaa kamera mutta ne ovat halpoja ja silloin näkyy kuvakin. Ja ilmaista jo on ennestään laajakaista yhteys.
        Kamerat ulkomailla vielä halvempia kuin Suomessa.
        On ihana seurata lapsenlapsien kasvua vaikka joka päivä välimatkasta huolimatta.
        Tietokoneen käyttö ei mielestäni ole mikään nuorekkuuden mittari ,on vain ihmisiä joita se ei kiinnosta. Onhan vielä ihmisiä jotka eivät käytä pankkikorttiakaan. Se mielestäni jo hankaloittaa elämää.
        Myöskään meikkaaminen ja tukan värjäys ei mielestäni ole nuorekkuuden mittari vaikka ketjun aloittaja sillä kehuskeli.
        Tunnen monta erittäin nuorekasta luonnostaan harmaa hapsista ihmistä . Myöskin lihavia ja laihoja.
        Kyllä nuorekkuus tulee ihmisestä itsestään ja suhtautumisesta elämään.

• MUMMELI1 kirjoitti:

Minä kuljin eilen suvakävelyllä lastenkodin ohi ja pari pikkupoikaa oli aidan vareessa tikut hampaissa ja huusivat minulle Kato mummu kun me poltetaan tupakkaa... Minua huvitti että näytän vieraiden lastenkin mielestä mummulta enkä tädiltä. No en ota sitä loukkauksena vaan lasten suusta sen totuuden kuulee.
        Tuosta skypeilystä kiinnostuneille vielä ,että messinger yhteys on myös hyvä kanssa käymismuoto ulkomaille .Pitää tietysti satsata vähän enemmän ja ostaa kamera mutta ne ovat halpoja ja silloin näkyy kuvakin. Ja ilmaista jo on ennestään laajakaista yhteys.
        On ihana seurata lapsenlapsien kasvua vaikka joka päivä välimatkasta huolimatta.
        Tietokoneen käyttö ei mielestäni ole mikään nuorekkuuden mittari ,on vain ihmisiä joita se ei kiinnosta. Onhan vielä ihmisiä jotka eivät käytä pankkikorttiakaan. Se mielestäni jo hankaloittaa elämää.
        Myöskään meikkaaminen ja tukan värjäys ei mielestäni ole nuorekkuuden mittari vaikka ketjun aloittaja sillä kehuskeli.
        Tunnen monta erittäin nuorekasta luonnostaan harmaa hapsista ihmistä . Myöskin lihavia ja laihoja.

Yhdyn täysin Mummeli1:sen mielipiteesen.Ihminen on just niin vanha kuin itsestä tuntuu.Minust ku välil et olen vasta 20kesäinen.Heh heh...

• Suvi2
        muori67 kirjoitti:

Yhdyn täysin Mummeli1:sen mielipiteesen.Ihminen on just niin vanha kuin itsestä tuntuu.Minust ku välil et olen vasta 20kesäinen.Heh heh...

Niin minustakin tuntuu, että olen vasta 20-30, vaikka tänä kesänä tulee 60 mittariin. Varsinkin kun seura on hyvin nuorta ja nuorekasta.
        Vaikka linjat on liikkeellä alaspäin
        ei tantaksi tarvitse tulla...
        Ja yritän hidastaa linjojen liikettä käymällä kahdesti viikossa kuntosalilla. Suosittelen

• kaunisoivi
        Suvi2 kirjoitti:

Niin minustakin tuntuu, että olen vasta 20-30, vaikka tänä kesänä tulee 60 mittariin. Varsinkin kun seura on hyvin nuorta ja nuorekasta.
        Vaikka linjat on liikkeellä alaspäin
        ei tantaksi tarvitse tulla...
        Ja yritän hidastaa linjojen liikettä käymällä kahdesti viikossa kuntosalilla. Suosittelen

tunnen itseni vanhaksi,olen 64, minä en osaa loukkaantua vaikka mitä sanoisi kuka tahansa että jaksanko tehdä sitä tai tätä,kehuskelen paremminkin miten kova olen laiskottelemaan, kun kukaan ei voi minua mistään moittia,yllytän toisiakin että laiskotelkaa nukkukaa päiväunet tehkää mitä olette aina halunneet tehdä,älkää välittäkö mitä muut sanovat,

• Klara*
        MUMMELI1 kirjoitti:

Minä tuolla jossain aiemmassa viestiketjussa kyselin, että mitä eroa on Skypellä ja Messengerillä.
        Se ketju taisi lipsahtaa toiselle sivulle, ennekuin kukaan huomasi vastata.

Minä käytän paljon Messengeriä yhteydenpitoon, puhun myös ulkomaille. Ei Messe tarvitse kameraa, se on vain lisälaite, jonka avulla voi puhua "silmästä silmään".
        Ilman kameraa se on kuin kännykällä tai lankapuhelimella puhuisi.

Hyvin on toiminut, minulla on pieni pöytämikki, maksoi Anttilassa 6.95 euroa.

Jos ei tee mieli ääneen jutustella, sen voi tehdä kirjoittamalla, se on puhetta ilman ääntä ja samalla tavoin reaaliajassa.

Mukavaa viikonloppua kaikille nuorille ja nuorekkaille leideille;)

PS. Sen verran vielä, että olen huomannut kameranomistajilla olevan joskus ongelmia puheen kuuluvuuden suhteen, kun kamera on päällä.
        Kameran ollessa sammutettuna, tätä ongelmaa ei ole.

• BilMan
        Klara* kirjoitti:

Minä tuolla jossain aiemmassa viestiketjussa kyselin, että mitä eroa on Skypellä ja Messengerillä.

Minä käytän paljon Messengeriä yhteydenpitoon, puhun myös ulkomaille. Ei Messe tarvitse kameraa, se on vain lisälaite, jonka avulla voi puhua "silmästä silmään".

Jos ei tee mieli ääneen jutustella, sen voi tehdä kirjoittamalla, se on puhetta ilman ääntä ja samalla tavoin reaaliajassa.

PS. Sen verran vielä, että olen huomannut kameranomistajilla olevan joskus ongelmia puheen kuuluvuuden suhteen, kun kamera on päällä.

Yhteys pätkii kun kuva ja ääni on yhtaikaa toiminnassaa. Tuo pätkiminen johtuu koneen kapasiteetista.
        Toiminta on vakaata kun koneen kellotaajuus on yli 2000Mhz.

Kirjoittelemisiin.

• MUMMELI1
        Klara* kirjoitti:

Minä sanoinkin messeigerin puolesta puhujana ,että se on ihana lisälaite. En ole huomannut ,että puhe pätkisi sen enempi ,se johtuu muista syistä.
        Kuten sanoin on ihanaa nähdä lasten lasten varsinkin vauvan kehitystä ihan näkemällä,että jos on vaikka lapset ulkomailla hankkikaa ihmeessä myös kamera ja skypen tilalle messinger yhteys.
        Kameran saa 20-50 e riippuen siitä haluaako tietokoneesta irroittevan vai siinä kiinni olevan mallin. Irroitettavalla saa otetuksi videon jonka voi lähettää sähköpostissa muualtakin kuin tietokoneen äärestä.
        Kaikenkaikkiaan kyllä maailma on ihmeellinen,että voi olla reaaliajassa ja kuvayhteydessä valtameren taakse.

• soilike kirjoitti:

Ilmaiseksi pääsee keskustelemaan vain toisten skypeläisten kanssa. Puhelut lankaverkkoon maksavat 2,6 s/min. ja sitä varten on oltava Skype-out maksettuna.

Minä otin myös Skype-numeron, jolloin lankaliittymistä voidaan soittaa minulle. Numero maksaa 30€/v (Skype-in maksu).

Kuuloke-mikrofoni-yhdistelmä lienee myös hyvä olla.

• soilike
        Klara* kirjoitti:

Meidän perheen kaikki nuoret puhuu tai chattaa messengerillä.
        Minä vaan en laiskuuttani ole viittiny opetella sitä , vaika se on mullakin auki koko ajan.
        Turhan paljon olen mesonut ton skypen puolesta.
        Molemmat hyviä, kunhan vai opimme käyttämään niitä.

• Valse Triste
        soilike kirjoitti:

Nyt on kysymyksessä aito nainen, erittäin liikunnallinen, kulttuurista kiinnostunut, tasokkaaseen elämään tottunut eläkeläinen.Haluaisin juttuseuraa kiinnostavan miehen kanssa, esim kirjallisuus, politiikka, tieteet, taiteet, ihmissuhteet jne voisivat kuulua keskustelumme teemoiksi.

• Itsekin saman ikäinen

...jos joku kysyy vointia tai puutarhanhoitoa?

Minusta on kyllä niin, että pitää itse osoittaa, että minä olen täysissä ruumiin ja sielun voimissa.

Itse en ole mikään voimahahmo, mutta kauan sitten minulla oli yli 70-vuotias ystävä, jolta yksikään ihminen ei olisi uskaltanut kysyä, miten hän jaksaa tehdä jotakin. Hänen harrastuksensa oli mökin rantapenkereen tekeminen kiviä vierittämällä rautakangella. Hän tilasi kuorma-autolla kiviä, jotka hän sitten vieritti penkereelle. Hänellä oli rintasyöpä, ja hän jatkoi harrastustaan niin kauan, kunnes joutui saattohoitoon.

• soilike

osoittaa mitään
        Mehän emme ole nuoria.
        Kukin painikoon omassa sarjassaan.
        En halua kilpailla nuorten sarjassa.
        En keski-ikäistenkään.
        Mutta meidän 60 sarjassa olen ehdottomasti ykkönen, vai kiistääkö joku??

• Suvi2
        soilike kirjoitti:

osoittaa mitään
        Mehän emme ole nuoria.
        Kukin painikoon omassa sarjassaan.
        En halua kilpailla nuorten sarjassa.
        En keski-ikäistenkään.
        Mutta meidän 60 sarjassa olen ehdottomasti ykkönen, vai kiistääkö joku??

näyttää mitään kellekään.
        En minäkään näyttämisen takia kuntosalilla käy vaan siksi, että haluan huolehtia kunnostani.
        Terve sielu tarveessä ruumiissa.
        (Kummallinen sanonta muuten, sillä eikö ihminen ole ruumis vasta kuoltuaan?)

• Titi50

...ei kannata hermostua! Nuoret näkevät aina yli 6-kymppiset vanhuksina, sille ei voi mitään, eikä se välttämättä tarkoita pahaa, päinvastoin. Älä ota verenpaineita tuollaisesta, jatka hommia vaan! :-) Nuoret ovat nuoria... Joidenkin mielestä jo 5-kymppisillä on toinen jalka haudassa... That's life...
      Don't worry - be happy!

• Anonyymi

Muistan kun olin 10 vuotias niin äitini oli mielestäni hyvin vanha, näin jälkeenpäin ajateltuna oli hän 31 vuotias. Aina jakkupuku päällä ja hiukset kampaajan jäljiltä
        Ja kun itse olin 20 vuotias niin puhuimme mieheni kanssa hänen äidistään joka oli meidän mielestä ikäloppu , hän oli 49 vuotias. Niin että nuorempi näkee aina vanhemman paljon vanhempana kun mitä hän on

• loukkaavat sanat pahoittavat mielen mutt, silloin ikärasismi on muuttunut henkeä vaarantavaksi kun, terveydenhoidosta vastuussa oleva lääkäri ei suostu antamaan terveydenhoitoon tarvittavaa lääkettä Näin on käynyt minulle ja suomessa ei ole olemassa ketään, kenen toimesta niitä, kuuluisia ihmisoikeuksia toteutettaisiin minun vanhuksen hoidossa.
      En minäkään tiennyt aikaisemmin, ennen hoitolaitokseen muuttoa, että laitoksessa olevia sairaita ihmisiä saa vapaasti jättää hoitamatta, ettei kukaan valvo sitä miten ihmisiä hoidetaan ja kohdellaan?
      Vanhuksen hoidotta jättäminen on erittäin helppoa, aina niin halutessaan, lääkäri voi poistaa, turhaan yhteiskunnanvaroja rasitteena olevan vanhuksen tietäen, kukaan ei tule vanhuksen kuoltua kyselee, joudutettiin tämän vanhuksen kuolemaa vai, ei?

• Anonyymi

Monia lääkkeitä ei voi kirjoittaa kun ihminen on vanha niissä on omat riskinsä ja jos kirjoittaa jotakin sellaista lääkettä mikä on katsottu vaaralliseksi vanhemmille , ja vanhus menehtyy niin lääkäri on vastuussa kuolemaan tuottamisessa , joten lääkärinkin on tehtävä sääntöjen mukaan
        Joten asialla on enemmän kun yksi puoli , ei lääkärit jätä hoitamatta vaan eivät saa kirjoittaa sellaista lääkkeitä joissa on riski suuri iäkkäällä .

• Anonyymi

Ikärasismia ei ole olemassa. Kyse on ikäsyrjinnästä.

• Anonyymi

Ikäsyrjintään viitataan arkipuheessa usein virheellisesti "ikärasismina". Iän vuoksi syrjittäessä ei ole kyse samasta mekanismista, kuin rasismissa on. Oikea termi on ikäsyrjintä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikäsyrjintään viitataan arkipuheessa usein virheellisesti "ikärasismina". Iän vuoksi syrjittäessä ei ole kyse samasta mekanismista, kuin rasismissa on. Oikea termi on ikäsyrjintä.

No syrjintään on eräänlaista rasismia sekin. Kyllä moni vanhus hoitolaitoksissa on puhunut kokemuksistaan . Kiire kaikessa tekee ihmisen ilkeäksi kun odotetaan että vanhuksen pitäisi tehdä nopeasti kaikki asiat, sillä se ei aina käy, vanhukset on hitaampia asioissa ja sille ei voi mitää. Se on juuri siksi kun vanhat ovat hoitokodeissa. Koska tarvitsevat apua.
        Joten enemmän koulutusta hoitohenkilökunnalle , joka hoitolaitoksessa on pari ihmistä joiden ei pitäisi edes olla hoitoalalla .äkun vanhus stressaa koko ajan ehtiäkseen niin se rasittaa sydäntä , ja siihen saattaa kuolla. Joten kun valikoidaan henkilökuntaa niin pitäisi hieman nähdä psykologisella silmällä heidän taitojaan .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No syrjintään on eräänlaista rasismia sekin. Kyllä moni vanhus hoitolaitoksissa on puhunut kokemuksistaan . Kiire kaikessa tekee ihmisen ilkeäksi kun odotetaan että vanhuksen pitäisi tehdä nopeasti kaikki asiat, sillä se ei aina käy, vanhukset on hitaampia asioissa ja sille ei voi mitää. Se on juuri siksi kun vanhat ovat hoitokodeissa. Koska tarvitsevat apua.
        Joten enemmän koulutusta hoitohenkilökunnalle , joka hoitolaitoksessa on pari ihmistä joiden ei pitäisi edes olla hoitoalalla .äkun vanhus stressaa koko ajan ehtiäkseen niin se rasittaa sydäntä , ja siihen saattaa kuolla. Joten kun valikoidaan henkilökuntaa niin pitäisi hieman nähdä psykologisella silmällä heidän taitojaan .

Rasismi on syrjintää, mutta kaikki syrjintä ei ole rasismia.

• Anonyymi

Jospa, et muiden silmissä näytä niin liikunnalliselta kuin luulet.

• Anonyymi

Mutku siihen(kään) asiaan ei muitten silmiä tarvita.

• Anonyymi

Tukan värjäys ja meikkien käyttö on täysin turhaa (ellei peräti syvältä), mutta jokaisen oma asia. Suht. koht. hyvän näköinen, mitä hemmetin väliä. Jokainen ihminen on itsensä näköinen ja se tärkein on vain ja ainoastaan "korvien välissä". Jos nuoremmat ihmiset kyselevät jaksamista, niin mikä siinä nyt mättää, osoittavat vaan välittämistä, mitä hemmetin pahaa siinä on. Ei se jaksaminen tässä iässä kaikille kuitenkaan niin itsestään selvyys ole.

entinemiäs

• Anonyymi

Kyllän tuo kertoo. Tukan värjäämättömyys ja meikkien käyttämättömyys olis parempi.
      Vai mitä varten tukkaas värjäät ja meikkejä käytät?

• Anonyymi

meikit piristää , vanhaa ja hailakkaa ihoa / katsetta.
        onhan nuoret ja hyvänäköisetkin vieläkin paremman näköisiä kun on myös meikkiä kasvoissa.

• Anonyymi

Minä en ole enää vuosiin meikannut enkä tukkaani värjännyt. Meikiksi riittää puuteri ettei naama kiillä ja huulipuna tai huulikiille.
        Joku aika sitten olin lavatansseissa ja siellä tuli ihan tuntematon hiukan yli kolmekymppinen nainen juttusille karaokepuolella ja ikä tuli puheeksi, hän ei millään meinannut uskoa että olen jo melkein seittemänkymppinen, sanoi luulleensa mua viiskymppiseksi. Viimein uskoi ja sanoi toivovansa että itsekin näyttäisi yhtä hyvältä silloin kun on yhtä vanha kuin minä nyt.
        Omasta mielestäni näytän ikäiseltäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole enää vuosiin meikannut enkä tukkaani värjännyt. Meikiksi riittää puuteri ettei naama kiillä ja huulipuna tai huulikiille.
        Joku aika sitten olin lavatansseissa ja siellä tuli ihan tuntematon hiukan yli kolmekymppinen nainen juttusille karaokepuolella ja ikä tuli puheeksi, hän ei millään meinannut uskoa että olen jo melkein seittemänkymppinen, sanoi luulleensa mua viiskymppiseksi. Viimein uskoi ja sanoi toivovansa että itsekin näyttäisi yhtä hyvältä silloin kun on yhtä vanha kuin minä nyt.

Kyllä me kaikki näytämme ikäisiltämme. Jokaisella vain on oma näkemyksensä ja luulonsa, miltä esim. kuuskymppisen pitää näyttää.

Onhan maailma muuttunut siinäkin suhteessa että nyt kun on eläkkeellä ja seurustelee muiden eläkeläisten kanssa niin huomaa kuinka nuoren näköistä ja nuorekasta porukkaa me olemme. Käyn naisporukan kanssa säännöllisesti aamupalalla kaupunkimme kahvilassa ja kun kerron tämän jollekin nuoremmalle hän usein toteaan, että tulee mieleen nutturapäiset mummot kahvittelemassa mutta todellisuus on kaikkea muuta.

Meikkaan päivittäin; juuri äsken kävin aamulenkillä ja sitä ennen meikkasin kevyesti. Miksikö? Siksi, että se kuuluu aamurutiineihini siinä missä hampaiden pesu ja vaikka deudorantti. Olo on hyvä ja huoliteltu ja tykkään siitä tunteesta. En myöskään kulje verkkareissa tai muissa hyvin vapaa-aika painoitteisissa vaatteissa vaan pukeudun nätisti myös kotona kun kerran nättejä vaatteita on. Ei tietenkään mitään pönötysvaatetta mutta mukavia mekkoja, jumppereita jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mulle myös eräs nainen törmätessämme jossakin , jäi oikein seisoon paikalleen ja katsoi minua , ja sanoi hiljaa ja hitaasti , kaunis , ikäänkuin ihmetellen.

siitä on nyt noin neljä vuotta aikaa , nyt neljä vuotta vanhempana olen mielestäni paljonkin vanhentunut , että en takuuvarmasti , "kaunis" . en ainakaan ole itse itseeni tyytyväinen, koen itseni ihan "mummuksi" .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä me kaikki näytämme ikäisiltämme. Jokaisella vain on oma näkemyksensä ja luulonsa, miltä esim. kuuskymppisen pitää näyttää.

Onhan maailma muuttunut siinäkin suhteessa että nyt kun on eläkkeellä ja seurustelee muiden eläkeläisten kanssa niin huomaa kuinka nuoren näköistä ja nuorekasta porukkaa me olemme. Käyn naisporukan kanssa säännöllisesti aamupalalla kaupunkimme kahvilassa ja kun kerron tämän jollekin nuoremmalle hän usein toteaan, että tulee mieleen nutturapäiset mummot kahvittelemassa mutta todellisuus on kaikkea muuta.

Meikkaan päivittäin; juuri äsken kävin aamulenkillä ja sitä ennen meikkasin kevyesti. Miksikö? Siksi, että se kuuluu aamurutiineihini siinä missä hampaiden pesu ja vaikka deudorantti. Olo on hyvä ja huoliteltu ja tykkään siitä tunteesta. En myöskään kulje verkkareissa tai muissa hyvin vapaa-aika painoitteisissa vaatteissa vaan pukeudun nätisti myös kotona kun kerran nättejä vaatteita on. Ei tietenkään mitään pönötysvaatetta mutta mukavia mekkoja, jumppereita jne.

Niin että jakkupuvussa lenkille :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joopa, täälläkin näkee niitä muka reippaita sauvakävelijöitä kun on lähdetty melkein ykkösissä ja kävelykengissä tepastelemaan meikit naamassa ja mennään niin hiljaa pari kilometriä ettei varmasti hiki tule, sauvat lähinnä rekvisiittana mukana. Naurettavaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en minäkään kulje verkkareissa , paitsi että lenkkeillessä se urheilupuku on.
        ei myöskään tarvitse olla "jakkupuku" mennäkseen kahvilaan, kunhan on siistit arkivaatteet ja huoliteltu ulkonäkö , ja hiuksetkin kammattu eikä missään "mytyssä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin että jakkupuvussa lenkille :D

Miksei, jokainen tyylillään kunhan vain viihtyy kapineissaan. Ei ole lakia, että lenkille pitäisi lähteä verkkareissa tai tuulipuvussa. Ja lenkkejäkin on niin monenmoisia.

Minun lenkkini ovat rauhallisia kävelyjä luonnosta ja ympäristöstä nauttien

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joopa, täälläkin näkee niitä muka reippaita sauvakävelijöitä kun on lähdetty melkein ykkösissä ja kävelykengissä tepastelemaan meikit naamassa ja mennään niin hiljaa pari kilometriä ettei varmasti hiki tule, sauvat lähinnä rekvisiittana mukana. Naurettavaa

Voi kamala sentään, mikä tuossa sinua niin naurattaa. Minäkään en tykkää hikiliikunnasta. Ja minäkin menen vain sen parikilometriä sauvoilla, se riittää vallan mainiosti. Ompa kummallista , että se sinua noin kismittää. Olisko asenteen tarkastamisen paikka?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kamala sentään, mikä tuossa sinua niin naurattaa. Minäkään en tykkää hikiliikunnasta. Ja minäkin menen vain sen parikilometriä sauvoilla, se riittää vallan mainiosti. Ompa kummallista , että se sinua noin kismittää. Olisko asenteen tarkastamisen paikka?

Missä tuossa kerrottiin että kismittää? Luetun ymmärtäminen auttais sinuakin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emme todellakaan kaikki näytä ikäiseltämme.
        Muistan äitini kun hän oli 40 vuotias niin häntä luultiin aina yli 10 vuotta nuoremmaksi ja se ärsytti häntä . Sileä iho. Ei meikannut hiukset puhtaat ja hoidetut siin ihan luomu oli .toisilla on vaan ulkonäkö Niin että luullaan nuoremmaksi , joten kaikki eivät mitenkään ole ns ikäisensä näköisiä . Samoin kun jo jotkut ovat paljon vanhemman näköisiä lapsena . Yksi ystäväni oli 14 vuotiaana niin vanhan näköinen että pääsi tilaisuuksiin mihin alaikäisillä ei ollut menemistä . Joten kukin omaa ihan omanlaisensa ulkonäön . Sitä ei päätä kukaan itse

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sinun elämääsivaikuttaa toisten meikkaaminen Ja jos se on sinusta naurettavaa niin naura ihan rauhassa , mutta älä ala arvostelemaan toisten ihmisten tyyliä miten pukeutuvat tai meikaavat. Kukin tavallaan ja ihan yhdenvertaisia ihmisiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en minäkään kulje verkkareissa , paitsi että lenkkeillessä se urheilupuku on.
        ei myöskään tarvitse olla "jakkupuku" mennäkseen kahvilaan, kunhan on siistit arkivaatteet ja huoliteltu ulkonäkö , ja hiuksetkin kammattu eikä missään "mytyssä".

Ja minä lenkkeilen ihan missä vaatteissa haluan , ei ole keltään pois

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin , näitä arvostelijoitaan on aina luuraamassa joka puolella , ihan niinkuin kaikkien pitäisi olla kuten hän on, siis asettaa itsensä joksikin esikuvaksi kävelylle ulkoilmassa .
        Saavat itse tietysti hikipäässä vaeltaa ei ole sekään keltään pois. Mutta arvostelu toisten ihmisten tavoista kuulemma naurattaa, sekin kertoo hänestä tarpeeksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emme todellakaan kaikki näytä ikäiseltämme.
        Muistan äitini kun hän oli 40 vuotias niin häntä luultiin aina yli 10 vuotta nuoremmaksi ja se ärsytti häntä . Sileä iho. Ei meikannut hiukset puhtaat ja hoidetut siin ihan luomu oli .toisilla on vaan ulkonäkö Niin että luullaan nuoremmaksi , joten kaikki eivät mitenkään ole ns ikäisensä näköisiä . Samoin kun jo jotkut ovat paljon vanhemman näköisiä lapsena . Yksi ystäväni oli 14 vuotiaana niin vanhan näköinen että pääsi tilaisuuksiin mihin alaikäisillä ei ollut menemistä . Joten kukin omaa ihan omanlaisensa ulkonäön . Sitä ei päätä kukaan itse

Kyllä me olemme ikäisemme näköisiä. EI ole olemassa standardia miltä missäkin ikävuosissa pitäisi näyttää. Saapi toki väittää vastaan mutta tämäkin on aina katsojan silmissä. Onhan se ihanaa kun joku sanoo, että näytätpäs paljon nuoremmalta kuin olet mutta keneen tai keihin hän sitten ketäkin vertaa? Luultavasti omaan käsitykseensä ja mielikuvaansa.

Kyllä, jokainen on omannäköisensä, tästä liene ei eriävää mielipidettä olekaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä tuossa kerrottiin että kismittää? Luetun ymmärtäminen auttais sinuakin

Kylläkyllä, kiitos neuvosta. Rivien välistäkin voi joskus lukea jotain, jos niin kovasti naurattaa ja tyyli kirjoittaa on hieman ylimielistä tyyliin "muka reippaita sauvakävelijöitä kun on lähdetty melkein ykkösissä ja kävelykengissä tepastelemaan meikit naamassa ja mennään niin hiljaa pari kilometriä ettei varmasti hiki tule" , voisi olettaa että taustalla on hiljainen kihinä ja kismittäminen.

• Anonyymi

Oletko vielä ”nuorekas” 84vuotias? Mikäli vielä olet hengissä! Niin ne vuodet vaan kuluvat, kun on lystiä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3454
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      18
      2698
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      399
      2691
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1807
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1435
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1350
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      71
      1046
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      80
      1028
    9. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      75
      896
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      28
      839
    Aihe