Näyttämisenhalu on kova

Anonyymi-ap

Olen seurannut Audi, Bemari autoilla ajavilla, sekä erityisesti Volvokuskeilla on huutavan kova tarve ohittaa. Tämä on enemmän sääntö kuin poikkeus. Arvelen että yhdeksän kymmenestä näiden merkkien kuskeista toimii näin. Se johtuu siitä että näillä kuskeilla on jo valmiina näyttämisenhalu sekä pätemisen tarve liikenteessäkin ja siksi ostavat kyseisiä merkkejä.

30

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on kyllä outo ja kummallinen asia miksei premium autolla sitten pysty/kykene ajamaan rajoitusten mukaan, vaikka sen ajattelisi olevan niin, että sellaisella autolla jaksaisi ja kykenisi hyvin istumaan tienpäällä. Tietysti voi köyhyyskin selittää sen syyn kiireeseen.

      • Anonyymi

        Minä olen päätellyt sen mustien Bemarien ja kaikkien Audien ominaisuudeksi, ettei se vaan pysy jonossa. Joskus käy sääliksi niitä kuskeja, kuinka pahoissa paikoissa auto pakottaa lähtemään ohi. Mutta aina se lähtee, jos minulla siinä edessä on nopeutta vain sen tielle sallitun verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen päätellyt sen mustien Bemarien ja kaikkien Audien ominaisuudeksi, ettei se vaan pysy jonossa. Joskus käy sääliksi niitä kuskeja, kuinka pahoissa paikoissa auto pakottaa lähtemään ohi. Mutta aina se lähtee, jos minulla siinä edessä on nopeutta vain sen tielle sallitun verran.

        Jos sulla on japanilainen auto, niin mittari näyttää 7% liikaa.
        Paremmilla autoilla se on vain 3km/h kaikilla nopeuksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla on japanilainen auto, niin mittari näyttää 7% liikaa.
        Paremmilla autoilla se on vain 3km/h kaikilla nopeuksilla.

        Tottahan mä tiedän, mitä autoni kulkee. En lähtisi tällaiseen keskusteluun mukaan ollenkaan, jos ajaisin mittarin mukaan sallittua nopeutta. Katsastusvaatimus nopeusmittarin tarkkuudelle on -0...+10% Itse pitää tietää, mikä on omassa autossa todellisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan mä tiedän, mitä autoni kulkee. En lähtisi tällaiseen keskusteluun mukaan ollenkaan, jos ajaisin mittarin mukaan sallittua nopeutta. Katsastusvaatimus nopeusmittarin tarkkuudelle on -0... 10% Itse pitää tietää, mikä on omassa autossa todellisuus.

        Nopeusmittarin tarkkuus on 10%+6km/h.
        Eli sadan nopeudessa tojotan mittari näyttää 116km/h, siksi ne kuvittelevat muiden ajavan ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusmittarin tarkkuus on 10% 6km/h.
        Eli sadan nopeudessa tojotan mittari näyttää 116km/h, siksi ne kuvittelevat muiden ajavan ylinopeutta.

        Kyllä varmasti luulee joo. Ne kaikki luulee. Tyhmiä ne on kun ne luulee niin.


    • Anonyymi

      Persaukiset täällä inisee.

      • Anonyymi

        Eipä tuo kiihtynyt kummemmin sinne taakse jäi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo kiihtynyt kummemmin sinne taakse jäi

        Erikseen latausasemalle on jäänyt monikin vielä pitkäksi aikaa. Sivusta.


      • Anonyymi

        Miten niin? Tuon tason autoissa on pitkät huoltovälit, joten kovin suuresta rikkaudesta ei voi olla kyse jos ei ole varaa useammin huollattaa. Sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikseen latausasemalle on jäänyt monikin vielä pitkäksi aikaa. Sivusta.

        tienreunaan on jäänyt kanssa moni agregaatin kanssa


      • Anonyymi

        Vaikka olisi Mosse niin kaikkia koskee samat rajoitukset.Suomalaiset eivät näköjään tähän pysty.Aina täytyy kapinoida.


      • Anonyymi

        Ei ketään ainakaan isolla lainasummalla ostamaasi auto kiinnosta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Outo ja kummallinen kommentti. Autoa ajavallekin liikunta tekisi hyvää puhtaassa hengitysilmassa. Itsepetoksellista tuo lähinnä vaan on sanoisin. Sivusta.


    • Anonyymi

      Kateus on noloa ja rumaa.

      • Anonyymi

        Luuletko oikeasti, että huonosti ja vaarallisesti ajaminen herättää kateutta? No ei herätä. Vaikka keskenkasvuiset toisin luulee, vaarallinen ajaminen herättää muissa paheksuntaa sekä toiveen siitä, että vaarallinen pippeli kuski tulisi järkiinsä. Jotkut tulevatkin, mutta niiden tilalle mulskahtelee uusia vaarallisia kuskeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko oikeasti, että huonosti ja vaarallisesti ajaminen herättää kateutta? No ei herätä. Vaikka keskenkasvuiset toisin luulee, vaarallinen ajaminen herättää muissa paheksuntaa sekä toiveen siitä, että vaarallinen pippeli kuski tulisi järkiinsä. Jotkut tulevatkin, mutta niiden tilalle mulskahtelee uusia vaarallisia kuskeja.

        Siis vaarallinen poikkeava kehitysvammainen pippeli kuski ei tule järkiinsä, asia ymmärretty.


    • Anonyymi

      Saman huomasin, kun pudottelin Helsingistä pohjoiseen tuossa yks päivä n. 150 km/h matkanopeutta, niin ainoat, jotka yrittivät estää ohitukseni tai jäivät ohituksen jälkeen hetkeksi roikkumaan perään, olivat Audit ja BMW:t.. tai yks Volkkari, mutta saman lafkan tuote kuin Audikin.

      Ja on se kumma, että jopa noilla Saksassa alle laitetuilla kitkoilla pystyi tuollaisen mukavan matkavauhdin pitämään, kun nastakuskit nelivedoilla nyhräs alinopeuksia rekkojen perässä.

    • Anonyymi

      Näyttämisen halu ei ole auton merkistä kiinni, mutta kukaan ei huomaa, kos joku yrittää näyttää toyotalla

      • Anonyymi

        Joo ja yleensä nämä halvemman pään suorittajat jaksaa sen pari liikennevalon väliä tms ja sitten jäävät tulemaan seuraavien haittana.
        Eli se on jännä kun vähän polkaisee niin aina joku tarttuu perään hetkeksi ja jää sitten.
        Mutta, älä tee sitä virhettä että alat lähettelee mitään juttuja videoista mitä olet lähetellyt lehtiin ja poliisille.
        Meinaan yhtälailla se minullakin kamera kuvaa ja onpa helppo tunnistaa ”anonyymi” siinä kohtaa.


      • Anonyymi

        Ihmisen taloudellinen asema vaikuttaa asiaan. On tutkittu, että kun ihmisen taloudellinen asema parantuu, muuttuu hän entistä itsekeskeisemmäksi. Tämä ei tutkimuksen mukaan ole synnynnäistä.

        Tutkimuksessa todettiin, että liikennesääntöjen rikkominen, valehtelu, huijaaminen ja karkin varastaminen lapsilta on huomattavasti yleisempää rikkaiden kuin keskituloisten tai köyhien keskuudessa.

        Rikkaat ajavat usein kalliimmilla "premium" merkeillä, joten tästä näkökulmasta asialla saattaa siis olla vaikutusta.


    • Anonyymi

      Jaa. Tuo ärsyttäminen on se syy miksi ajan kyseisillä merkeillä.
      Ja mitä enemmän siitä saa lukea somesta, sitä enemmän otan opikseni millä ärsyttää mistä kukakin milloin tuntenut pahaa oloa niin että jaksaa kirjoitella …

    • Anonyymi

      Näyttämisen halusta puhuminen on aggressiota.

      Joilakin aggressio liikenteessä vain näyttäytyy ohittamisen estelynä ja ajatuksena siitä, että juuri hän tekee asiat oikein ja muut ovat väärässä.

      Se on paljon vaarallisempaa kuin sen enemmistön käytös, joka ajaa moottoritiellä hiukan yli sallitun nopeuden.

      Aggessiivisiis se passiivinenkin on.

    • Anonyymi

      Osa noista parjatuista "bemarikuskeista" ajaakin Skodalla, kun ne on nykyään täysin saman näköisiä, etenkin etumaski. Ja näyttää Skodakuskeilla olevan nykyään ihan sama tyyli liikenteessä, eli ohi on päästävä.

      Onneksi nuo Audit ja Bemarit sentään menee vauhdilla ohi eivätkä useimmiten jää ohitettavan eteen hidastamaan hänen vauhtiaan. Toisin on nuo Volvo-kuskit, jotka vain vaivoin pääsevät ohi ja laskeutuvat siihen ohitettavan konepellille ja hidastavat vauhtinsa jopa alle nopeusrajoituksen, kun ovat ohitus-urotyöstään juuri ja juuri hiki otsalla selvinneet!

    • Anonyymi

      Voi teitä raukkoja jotka ajelette halvoilla rimpuloilla. Kun alla on paremman väen loistoauto, ei säännöt ole samat.
      Me premiumkuskit osaamme myös ajaa. Siksi onkin täysin turvallista vedellä juuri sitä vauhtia, mikä kulloinkin hyvältä tuntuu. Vitut liikennemerkeistä! Niitä saatanan kiekkoja voi ripustella vaikka metrin välein, mut mä vetelen kuten huvittaa.
      Usein alkaa valot vilkkua ja pillit soida, kun pyyhkäisen prikulleen nopeusrajoituksia noudattavan pellen ohi.
      Siinä vaihessa on aika antaa oppitunti pilkunnussijalle!
      Vetäisen räpsyttelijän edessä hihnat kiinni ja pudotan vauhdin tyhjäkäynnille. Useinmiten nää runkut avaavat siinä vaiheessa ikkunan ja alkavat huudella hävyttömyyksiä.
      Mulla on aina autossa mukana paineilmalla modifioitu lasten vesipyssy jossa on säiliössä sian paskasta sotkettu velli. Se lentää tarvittaessa n15m päähän.
      Täräytän annoksen avonaiseen ikkunaan ja näen paskan värjäävän huutelijan lärvin. Lopuksi kaasutan ripeästi pois paikalta. Oppivathan pellet tekemään tilaa ajotaitoisille!

    • Anonyymi

      Vato pikkuympyröitä! Niissä ne tulee päälle!

    • mulla on aina autosta riippuen 300-400hv pellin alla, yksi syy on tämä ajokulttuuri suomessa, välillä ei haluta antaa tilaa, eikä pysty vaihtamaan kaistaa, jopa kiihdysrampeilla ajetaan rinnalla, niin ei silloin voi kun tehdä nopea kiihdytys kaikista ohi, ja sen jälkeen voi taas ajaa rajoitusten mukaisesti.

    • Anonyymi

      Millä autoilla ajavilla on huutava tarve jonottaa?

      Jo autokoulussa opetettiin, ohittaminen on aina turvallisempaa kuin jonottaminen

      • Anonyymi

        En jonota vaikka ajan jonoutuneessa liikenteessä. Jono voi liikkua ihan sitä suurinta sallittua ja sitä ajaisin muutenkin. Ruuhka ja ruuhkautunut liikenne on sitten eri asia.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      637
      4708
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3221
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2479
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 252
      1877
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      97
      1354
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe