Halal-teurastaja on irakilainen, yle sanoi "pohjalaismieheksi"

Anonyymi-ap

Tämä on hyvin tuttua toimintaa yleltä.

Esimerkiksi Ilta-Sanomat ja Helsingin Sanomat kertovat tuomitun nimen ja taustan.

Mutta Yle pyrkii rikosuutisoinnissa häivyttämään tietoa tekijän taustoista, ei ole uusi eikä yllättävä. Esim. Sierraleonelainen, mutta Tampereella asuva vakavista sotarikoksista syytetty Gibril Massaquoi on Yle-kielellä ”tamperelainen perheenisä”.

31

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pohjanmaalla asuvia miehiä kutsutaan pohjalaismiehiksi.

      • Anonyymi

        Kummasti vaan hesarikaan ei sanonut irakin muslimia "pohjalaismieheksi". Eikä kukaan aito pohjalainen sano tuota turbaanipäätä "pohjalaismieheksi".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti vaan hesarikaan ei sanonut irakin muslimia "pohjalaismieheksi". Eikä kukaan aito pohjalainen sano tuota turbaanipäätä "pohjalaismieheksi".

        Se puhuu varmahan meirän Pohojanmaan murretta , elä hyvä immeinen eppäile!:)


      • Anonyymi

        Ei muuten kutsuta. Suomalaismies on suomalainen ja pohjanmaalaismies on pohjanmaalainen, ja me kaikki tiedämme, mitä se tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti vaan hesarikaan ei sanonut irakin muslimia "pohjalaismieheksi". Eikä kukaan aito pohjalainen sano tuota turbaanipäätä "pohjalaismieheksi".

        Voi sitä kutsua vaikka suomalaismieheksi, koska pohjalaismieskin on suomalainen.

        Asukkaita voidaan ryhmitellä monella eri tavalla. Ei ole pakko jokaisesta asiasta vetää hernettä nenukkiin.


      • Anonyymi

        Suomalaisilla tiloilla teurasti !! Suomalainen olisi saanut ehdollisen tuomion !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten kutsuta. Suomalaismies on suomalainen ja pohjanmaalaismies on pohjanmaalainen, ja me kaikki tiedämme, mitä se tarkoittaa.

        Ja Irakin mies on Irakin mies.


      • Anonyymi

        Haha täällä on pohjalaisia xutakuonoja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Irakin mies on Irakin mies.

        No se rautatieasemalla tyttöä auttanut Irakin mies oli gentlemanni.


      • Anonyymi

        Suomalinen ukkelihan se oli. Tiedä vaikka kannattaisi persuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten kutsuta. Suomalaismies on suomalainen ja pohjanmaalaismies on pohjanmaalainen, ja me kaikki tiedämme, mitä se tarkoittaa.

        "...pohjanmaalainen ja me kaikki tiedämme, mitä se tarkoittaa."

        - Eikös se tarkoita sitä, että kyseinen henkilö asuun Pohjanmaalla. Mäkin oli ennen Hesalainen ja nykyään Turkkulainen. Ei siihen mitkään entiset kotikylien nimet vaikuta.


    • Anonyymi

      Tämä tamperelainen perheenisä onkin mielenkiintoinen tapaus. Hän on asunut Suomessa yli kymmenen vuotta. Tähä mennessä on rahaa kulunut 2,5 miljoonaa euroa miehen sotarikostaustojen selvityksessä. Suuri joukko suomalaisia oikeusasiantuntijoita matkusti Länsi-Afrikkaan selvittämään asiaa. Mutta ei selvinnyt, tuli kieliongelmia, 20 vuotta vanhoja tapahtumia ei muistettu, ei haluttu muistaa, kuolleet ei kertoneet jne. Pari tutkintamatkaa, eikä syytettä voitu nostaa.
      Nyt syyttäjä haluaa taas tehdä tutkintamatkan Liberiaan ja Sierra Leoneen koko hovioikeus mukanaan. Syytteitä täytyy löytää.
      Hm! Jotenkin tulee mieleen, että kyseessä on mielenkiintoinen Afrikan matkailu valtion piikkiin! Miljoonia maksavat ryhmämatkailut on kivoja!

      • Anonyymi

        "Nyt syyttäjä haluaa taas tehdä tutkintamatkan Liberiaan ja Sierra Leoneen koko hovioikeus mukanaan. Syytteitä täytyy löytää.
        Hm! Jotenkin tulee mieleen, että kyseessä on mielenkiintoinen Afrikan matkailu valtion piikkiin! Miljoonia maksavat ryhmämatkailut on kivoja!"

        Yrittäjänä olen aina perustanut päätökseni tuotos-/panos-laskelmiin. Nyt kun on jo panostettu 2,5 miljoonaa, niin kuinka paljon tuomion todennäköisyys nousee tällä uudella isolla porukalla toteutetun kalliin todella matkan ansiosta? Matkan tuotos per investoitu euro?

        Vai onko tämä rahan pumppaaminen tähän tamperelaiseen perheenisään vain jotain hovioikeuden profiilin nostoa?


    • Anonyymi

      VALEHTELUA ...sosset valehtelee

    • Anonyymi

      Onhan pohajalaismies hyvin linjassa turkulaismiehen kanssa.

    • Anonyymi

      Pohjalaismiehet syyllistyi samaan, koska myivät lampaita tuollaiselle.Itse asiassa kyseinen tyyppi pitäisi myös halal-teurastaa.

    • Anonyymi

      Ei kai nyt kukaan aito Suomalainen ryhdy halalin kanssa touhuamaan. Pitäisi kieltää tämä halal ja sen tuonti Suomeen. Opelkoot sivistyneiden ihmisten tavoille.

      • Anonyymi

        Halal on parasta mahdollista laatua, koska veri ei jää pilaamaan makua ruhoon.

        Muuta teurastustapaa ei pitäisi edes sallia, koska on eläimen väärinkäyttöä pilata sen maku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halal on parasta mahdollista laatua, koska veri ei jää pilaamaan makua ruhoon.

        Muuta teurastustapaa ei pitäisi edes sallia, koska on eläimen väärinkäyttöä pilata sen maku.

        Tuolla kidutuksella avutonta eläintä kohtaan sitä käyttävilläkin on parasmatka sieltä mistä ovat tulleetkin.Meillä ei pidä joidenkin mieltymyksien tapaan lähteä kidutuksen tielle.Se miten eläintä käsitellään voi olla ihmisillekin tapahtuvaa.
        Tätä käyttäviltä on maassamme lihansyöntikin eliminoita.Jos meidän tapa ei miellytä,että liha pilaantuu purkoot suoraa karvapeitteen läpi.


    • Anonyymi

      Lampaita myös pöllitään laitumilta tämän tästä. Tietäähän sen mihin tarkoitukseen.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Alkaa olla Suomen ja suomalaisten taru lopussa.

      Pohjalaismiehet nykyään rättipäitä.

      • Anonyymi

        Eli kun puhutaan rättipäistä, niin kyse on silloin pohjalaismiehistä.


    • Anonyymi

      tuleeko suomalaisesta somali kun menee somaliaan raiskuu retkelle?

    • Anonyymi

      Muslimi on muslimi, ihan sama missä päin asuu.

      • Anonyymi

        Ja pohjalaismies on pohjalaismies, jos asuu jossain päin Pohjanmaata ja on mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pohjalaismies on pohjalaismies, jos asuu jossain päin Pohjanmaata ja on mies.

        Pohjalaismies on pohjalaishenkilö...uutiskielellä!!!😊


    • Anonyymi

      Ei mahda olla vegaani... Nyt kun ollaan lihansyöntiä kieltämässä suomalaisilta...

    • Anonyymi

      Pohjalaismiehethän olivat rikosokumppaneita, kun antoivat miehen tulla teurastamaan lampaita maatiloilleen. Saivat rahaakin siitä.

    • Anonyymi

      Pohjalaismiehet ovat kaikki uskovaisia, vaikka eivät samoihin jumaliin jokainen uskokaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe