Porilaiset ovat törkeydessään Suomen huipputasoa. Kaikkeen suhtaudutaan aina negatiivisesti, asioita katsotaan suppeasti vain omaa napaa ajatellen ja erilaisia näkemyksiä ei kestetä. Porilaiselle on kunnia-asia myös tunkea nokkansa muiden asioihin ja arvostella muiden tekemisiä.
Mutta kaikkein ylväintä porilaiselle on päästä haukkumaan muut ihmiset maanrakoon ja nostamaan itsensä jalustalle. Useimmiten selän takana pahaa puhumalla, mutta porilainen saa nautintoa siitäkin kun pääsee olemaan törkeä muille ihmisille kasvotusten.
Tästä päästään seuraavaan asiaan. Kohteleppa porilaista samalla tavalla kuin se kohtelee sinua eli ole avoimesti tyly ja arvostele porilaisen tekemisiä. Pian porilainen heittäytyykin täydeksi marttyyriksi ja SINÄ olet se törkeä ihminen. Porilaisen omassa toiminnassa ei tietenkään ole porilaisen itsensä mielestä mitään vikaa.
Tätä toimintaa paikalliset itse kutsuvat "suorapuheisuudeksi" ja "rehellisyydeksi". Kokemuksesta voin kertoa, etten ole tavannut missään muualla niin pikkusieluista ja kieroa porukkaa kuin Porissa. Porilaiseen ei myöskään kannata luottaa, sillä jopa parhaat "ystävät" puhuvat pahaa selän takana ja toivovat sinulle pahaa. Porilainen on valmis maksamaan 50 euroa siitä, ettei naapuri saa 100 euroa.
Porissa asuu törkeitä ihmisiä
23
325
Vastaukset
- Anonyymi
Esimerkki aloittajalle: 2 x lihavaa mummelia istuskelee kaupan sisäänkäynnillä arvostellen asiakkaita jotka tulee sisään,jopa kohtalaisen isoon ääneen.Punkerot kokevat asiakseen arvostella ja arvioida ostosten perusteella asiakkaan elämää vaikka oikea arvostelun kohde olisi matamien oma laihdutuskuuri ja terveydenhuolto pikaisesti.
- Anonyymi
Näin Mikkolan Prismassa mummon jolla oli pinkit leggingsit kainaloihin asti vedettynä ja vako alkoi navasta jatkuen alaselkään asti, hällä oli siis oma lämmin autotalli mukana reissussa.
- Anonyymi
No aloittaja on kyllä kovia kokenut! Itse tulin takaisin entiseen kotikaupunkiini, enkä ole pettynyt. Paikallispolitiikasta olen eri mieltä, mutta sehän kuuluu asiaan, eikä tullut yllätyksenä; sellaista se on jokaisella pikkupaikkakunnalla. Sen verran Suomea ja muitakin maita kolmekymmentä vuotta ihan työksenikin kiertäneenä olen kyllä itsekin havainnut, että vanhempaa väkeä kertyy ostoskeskuksiin istuskelemaan ja sosieteeraamaan. Mutta, olettekos ajatelleet, että se on ikäihmisille mahdollisesti ainoa kanava jutella muiden vertaistensa kanssa, koska nuorempi väki ei juuri heidän kanssaan keskustele, tai muutenkaan ole tekemisissä.
Nyt olen paluumuuttaja kotikaupunkiini Poriin. Joo, tuota "suorapuheisuutta" Porissa, "sisäänpäinkääntyneisyyttä" Turussa, "ne on niin ylpeitä Helsingissä"...näitä stereotypiota löytyy; ihmisiä me kaikki olemme tälläkin pikkupaikkakunnalla. Ottakaa nyt vaan iisiisti, hymyilkää itse Sokoksen hississä ensin, sanokaa "moi", kun astutte hissiin; se kymmenen sekunnin kuumottava matka, alas tai ylös, on aika paljon helpompi kaikille. Avatkaa ovi jollekin, jolla on kädet täynnä kasseja. Vanhemman rouvan auttamista polkupyörän ketjujen paikalleenlaitossa kaupan edessä. Tämä on sitä arkipäivän pientä kohteliaisuutta ja ymmrtärtäväisyyttä. Ei se auta täällä palstoilla paasata. Ole itse osa sitä muutosta omalla paikkakunnalla. Antaa niiden mummeleiden arvostella ohikulkijoiden asioita; se ei ole sinulta pois. Mutta, se voi vaikuttaa siihen, että lähisukulaisten ei tarvitse ihan niin usein arpoa sitä, kuka tällä viikolla käy mummelia katsomassa hoitolaitoksessa. - Anonyymi
Aloittaja puhui puolestani, joten en toista niitä yhteisiä havaintojamme.
Porissa parasta on, että sieltä pääsee aina halutessaan pois.
Terveisin Katumaton ex-porilainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No aloittaja on kyllä kovia kokenut! Itse tulin takaisin entiseen kotikaupunkiini, enkä ole pettynyt. Paikallispolitiikasta olen eri mieltä, mutta sehän kuuluu asiaan, eikä tullut yllätyksenä; sellaista se on jokaisella pikkupaikkakunnalla. Sen verran Suomea ja muitakin maita kolmekymmentä vuotta ihan työksenikin kiertäneenä olen kyllä itsekin havainnut, että vanhempaa väkeä kertyy ostoskeskuksiin istuskelemaan ja sosieteeraamaan. Mutta, olettekos ajatelleet, että se on ikäihmisille mahdollisesti ainoa kanava jutella muiden vertaistensa kanssa, koska nuorempi väki ei juuri heidän kanssaan keskustele, tai muutenkaan ole tekemisissä.
Nyt olen paluumuuttaja kotikaupunkiini Poriin. Joo, tuota "suorapuheisuutta" Porissa, "sisäänpäinkääntyneisyyttä" Turussa, "ne on niin ylpeitä Helsingissä"...näitä stereotypiota löytyy; ihmisiä me kaikki olemme tälläkin pikkupaikkakunnalla. Ottakaa nyt vaan iisiisti, hymyilkää itse Sokoksen hississä ensin, sanokaa "moi", kun astutte hissiin; se kymmenen sekunnin kuumottava matka, alas tai ylös, on aika paljon helpompi kaikille. Avatkaa ovi jollekin, jolla on kädet täynnä kasseja. Vanhemman rouvan auttamista polkupyörän ketjujen paikalleenlaitossa kaupan edessä. Tämä on sitä arkipäivän pientä kohteliaisuutta ja ymmrtärtäväisyyttä. Ei se auta täällä palstoilla paasata. Ole itse osa sitä muutosta omalla paikkakunnalla. Antaa niiden mummeleiden arvostella ohikulkijoiden asioita; se ei ole sinulta pois. Mutta, se voi vaikuttaa siihen, että lähisukulaisten ei tarvitse ihan niin usein arpoa sitä, kuka tällä viikolla käy mummelia katsomassa hoitolaitoksessa.Ikäihmisiä nuoremmat ajavat toistensa päälle, kun eivät osaa muuta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009426754.html - Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17745111q
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Onkohan Merikarvialaiset kaikki Porista lähtöisin vai päinvastoin ?
- Anonyymi
Merikarvialta tultu työhön Poriin.Siel o suuri sukuseurakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merikarvialta tultu työhön Poriin.Siel o suuri sukuseurakin.
Loora asuu nykyään siellä, oli siellä kulttuuria silti jo valmiiksi
https://v.ylilauta.org/5a/c5/5ac5617c25ade04c.mp4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://v.ylilauta.org/5a/c5/5ac5617c25ade04c.mp4Tämä kulttuuria harrastava ukko saa Lauta Huhtasaaresta itsensä tasoista älykköseuraa.
- Anonyymi
Osaan sen verran sanoo että täällä Merikarvialla suurin osa puhu pahaa porilaisista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://v.ylilauta.org/5a/c5/5ac5617c25ade04c.mp4Looria (en låda på svenska) riittää sekä ruuaksi että säilytykseen.
- Anonyymi
Porilaiset ei tervehdi. Naama alas ja yrmee ilme. Paskasakkia. Muutan pois.
- Anonyymi
Ei jumalauta mitä paskapuhetta! Käyn itse Tampereella säännöllisesti niin siellä vasta hiljaista sakkia onkin naama kiinni kännykässä. Porissa saattaa yhtäkkiä joku ihminen puhua kanssani ja meno on ihan toisenlaista, oikein mukavaa sellaista. Ei vastaavasti Tampereella kukaan tule eteeni puhumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jumalauta mitä paskapuhetta! Käyn itse Tampereella säännöllisesti niin siellä vasta hiljaista sakkia onkin naama kiinni kännykässä. Porissa saattaa yhtäkkiä joku ihminen puhua kanssani ja meno on ihan toisenlaista, oikein mukavaa sellaista. Ei vastaavasti Tampereella kukaan tule eteeni puhumaan.
Ai Porissa mukavia ihmisiä? Älä jaksa naurattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai Porissa mukavia ihmisiä? Älä jaksa naurattaa.
Älä kuule sinäkään jaksa olla niin helvetin ärsyttävä ihminen! Oikeasti tämmösiä ihmisiä vihaan. En tiedä mitä Hesalaisia täällä käy mölisemässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä kuule sinäkään jaksa olla niin helvetin ärsyttävä ihminen! Oikeasti tämmösiä ihmisiä vihaan. En tiedä mitä Hesalaisia täällä käy mölisemässä.
Mikä Hesa? Se on Helsinki tai Stadi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihaa vaan. Koko muu Suomi vihaa porilaisia.
Älä vaan sano Helsingissä ketään hesalaiseksi tai nauravat sinut ulos koko kaupungista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihaa vaan. Koko muu Suomi vihaa porilaisia.
Älä vaan sano Helsingissä ketään hesalaiseksi tai nauravat sinut ulos koko kaupungista.Menikö tunteisiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menikö tunteisiin?
Yliarvioit itsesi pahasti.
- Anonyymi
Kannattaa käydä Jolenessa ja Tullibaarissa. Niissä on mukavia porilaisia (yleensä) joiden kanssa voi jutella normaalisti.
- Anonyymi
Citybubissa voi kanssa jutella normaalisti. Jos sattuu olemaan itsekin rapadeegu ja moniongelmainen.
- Anonyymi
Itse olin kapakassa tiskillä ja juttelin jonkun herrasmiehen kanssa minuutin pari. Tänä aikana hän oli ehtinyt jutella, aloittaa riidan itsensä kanssa, ja sitten uhkailla minua.
Hän kysyi kysymyksen ja oli väärässä. Tästä hän suuttui kovasti. Hetken päästä minä olin kaiken syypää. Sitten jätin hänet siihen kiehumaan ja ihmettelin, että mitä ihmettä täällä kaupungissa oikein tapahtuu. Varmasti ihan hauskaa näin tekstillä, mutta mieti, että täällä kasvaa lapsia, ketkä yrittävät selvitä vanhempiensa alkoholi- ja ego-ongelmista jatkuvalla syötöllä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869