Oon siis 15 vuotias tyttö ja oon kamppaillu syömisen kaa hetken, joku puol vuotta sitten aloin kiinnittää huomiota syömiseen koska tajusin et oon paljon isompi kun mun muun luokkalaiset. Pienensin hieman annoskokoja ja valitsin esim hedelmän suklaapatukan tilalle jos oli nälkä ja sokerilimsat ja energiajuomat veteen tai vichyyn. Kun aloin näkeen tuloksia olin niin onnellinen ja kun en enään nopeasti laihtunut pienensin annoskokoja entisestään ja lopulta olin vaiheessa jolloin söin yhden pienen aterian päivässä. Nyt viimekuukausina oon alkanu ahmiin joka on se suuri ongelma, aina kun tuun koulusta on pakko ahmia koska sillon kukaan ei oo näkemässä koska häpeen syödä ihmisten edessä. Syön ihan liikaa joskun voin syödä yli 300 kalorin edestä suklaamuroja, yli 5 leipää hillolla ja nutellalla, 20-30 siivua juustoa pelkilteen, omenan, ja sen jälkeen saatan vielä syödä jotain suolaista kun on niin huono olo, mut sekin pahentaa tilannetta entisestään. En ikinä oo oksentanu enkä yritä yleensä polttaa kaloreita liikunnalla, itken vaan kuinka kaduttaa kun oon syöny niin paljon ja oma peilikuva ällöttää ihan hirveesti. Siinä se loppupäivä sitten meneekin ja aina toistuu uudestaa. Nään painajaisiin ruuasta, syömisestä ja mun kehosta, en saa kunnolla nukuttuu kun paino stressaa, koulussa ei pysty keskittyyn kun ajattelen vaan ruokaa. En jaksa enään
ja tiedoksi kaikille en oo edes laihtunut kuin 7-8 kg tän vähän yli puolenvuoden aikana ja olin aluksi ylipainoinen, kukaan ei edes uskoisi että kamppailisin ruuan kanssa perheen ja kavereidenkin kanssa aina syön niinkuin ennen.
haluun vaan eroon tästä ahmimisesta ja sen tuomasta syyllisyyden tunteesta joten jos siellä on joku joka on ollut tai on ja tietää miten lopettaa ahmiminen niin auttakaa, ja jos yritätte selittää että pitää syödä monipuolisesti ja tarpeeksi päivän aikana jotta ei ahmisi, niin jos voisitte ymmärtää että syöminen todella ahistaa mua ja en haluis heittään tätä laihdutusta kuitenkaan hukkaan ja olla taas ylipainoinen.
Outo syömishäiriö
Anonyymi-ap
2
579
Vastaukset
- Anonyymi
Varaa aika ravitsemusterapeutille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379