Baltic 38 dp nostokölillä

Kiikarissa on pitkään ollut Baltic 38 dp. Nyt tuli eteen 1986 vuosimallinen, mutta nostokölillä! Ei ole kokemusta nostokölin mekanismista. Arvelutta hieman vaikka isommissa moderneissa veneissä on melko standardi ratkaisu. Olisiko kellään kokemusta, tai linkkejä mistä voisi kuulla ja lukea lisää?

14

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisää tietoa saa parhaiten kysymällä veneen valmistajalta. Firmahan toimii edelleen ja osaamista sieltä löytyy kaikkein parhaiten.

      • Jep, taidanpa tehdä niin. Ei tarvi sitten ihmetellä…


    • Anonyymi

      Baltic 35:ttä on tehty nostokölillä. Missä tuon 38:n myynti-ilmoitus löytyy? Ihan mielenkiinnosta kyselen. En ole ostamassa.

      • Vene löytyy blocket.se eli Ruotsista. Hakusanalla baltic 38 löytyy.


      • Anonyymi
        matte129 kirjoitti:

        Vene löytyy blocket.se eli Ruotsista. Hakusanalla baltic 38 löytyy.

        Halvalla menee hieno vene. Onko tieto nostokölistä varma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvalla menee hieno vene. Onko tieto nostokölistä varma?

        Kohtuuhinta tosiaan. Halpuudesta ei näkemättä tiedä. Ilmoituksessa mainitaan ostettaessa tulleet purjeet. Alkuperäisetkö -86?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtuuhinta tosiaan. Halpuudesta ei näkemättä tiedä. Ilmoituksessa mainitaan ostettaessa tulleet purjeet. Alkuperäisetkö -86?

        Purjeista en tiedä vielä. Kuvien perusteella ainakin riki näyttää vaihtuneen. Balticilla joko musta tai valkoinen riki normaalisti. Nostoköli ihmetyttää eniten, onko luotettava ja miten vaikuttaa veneen käyttäytymiseen. Balticista en vielä tavoittanut oikeaa henkilöä keltä kysyä.


    • Anonyymi

      Mistä tuosta käy ilmi että on nostokölillä? Vai onko kysytty lisätietoja? Teak kansi näyttää aika kulahtaneelta…

      • Anonyymi

        Omistaja itse on sairastunut ja venetelakan edustaja välittää. Valitettavast ei tiedä veneestä paljon. Moottori vaihdettu 15 v sitten ja vene ollut maissa 2-3 vuotta. Yritän selvittää nostokölin plussat ja miinukset ensin, ja jos vielä kiinnostaa käyn katsomassa mitä vene on syönyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omistaja itse on sairastunut ja venetelakan edustaja välittää. Valitettavast ei tiedä veneestä paljon. Moottori vaihdettu 15 v sitten ja vene ollut maissa 2-3 vuotta. Yritän selvittää nostokölin plussat ja miinukset ensin, ja jos vielä kiinnostaa käyn katsomassa mitä vene on syönyt.

        Liity Baltic-omistajien facebook-ryhmään (englanninkielinen) ja kysele myös sieltä. Veistämöllä on porukkaa joka auttaa. Keskimäärin pitävät "omistaan".


    • Anonyymi

      Balticilla on tallessa kaikki dokumentit, joten parasta kysyä sieltä. Yleensä nostoköli on hydrauliikalla, mutta 38 nostökölistä en osaa sanoa. Muutamassa balticin kunnostus veneessä olen ollut mukana.

    • Anonyymi

      Mistä tuo tieto nostokölistä on saatu?

    • Anonyymi

      Minulla on 38 nostokölillä. Kulkee samoin kun normi kölillä. Olen purjehtinut rinnakkain tavallisen kannssa n 50mil Laita viestiä facen baltic ryhmään tavoitat minutkin sieltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe