Hyökkäys täysin ilman tukea, oma rakennus räjäytettiin

Anonyymi-ap

Ainahan sodassa sattuu kaikenlaista mutta miksi venäläisille sattuu eniten???

Venäläissotilas raivoaa: Hyökkäys täysin ilman tukea, oma rakennus räjäytettiin

Ukrainassa taisteleva mies arvostelee sotilasjohtoa kovin sanoin kaapatulla ääninauhalla.
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on julkaissut ääninauhan kaapatusta puhelinkeskustelusta venäläissotilaan ja tämän vaimon välillä.

Vaimo tiedustelee puhelun alussa, syytetäänkö miestä mahdollisesti jostain. Sotilas vastaa arvostelemalla voimakkaasti komentajiaan.

– He ääliöt lähettivät meidät kuolemaan, venäläissotilas toteaa.

Hänen mukaansa komentajat olivat luvanneet, että jalkaväen hyökkäystä tuettaisiin panssarivaunuilla ja kranaatinheittimillä.

– Lopulta kranaatinheittimet eivät ampuneet laukaustakaan. Vasja lähetti heille koordinaatit, mutta he sanoivat vaihtavansa asemiaan, sotilas sanoo.

Tilannetta pahensi se, että kranaattikonekiväärillä varustettu sotilas jätti aseensa heti taistelun alussa ja pakeni paikalta.

Mies kertoo ryhmän vetäytyneen ja piiloutuneen. Ukrainan lennokki oli pian ilmaantunut yläpuolelle, mitä seurasi voimakas räjähdys.

– Nousin ylös täysin tyrmäytyneenä, en ymmärtänyt mitään. Edessäni maassa huusi Misha. Hän näytti jalkaansa, hänen etupuolensa oli repeytynyt jalan mukana. Sanoin vieressäni olleelle lääkintämies Nemetsille, että ’paikkaa hänet!’, mies selostaa.

Toinen kranaatti osui samalla lähelle surmaten venäläissotilaan. Miehen mukaan haasteena oli, että evakuointipiste oli kahden kilometrin päässä. Hän sanoo auttaneensa haavoittuneita siirtymään takalinjaan.

Vaimo kysyy puhelussa, eikö komentajia aiota rangaista. Mies arvelee heidän luultavasti saavan mitaleja ja kertoo toisesta tuhoisasta tapauksesta.

– Tiedätkö mitä he tekevät? Pioneerimme raivasivat tietä panssarivaunulle ja räjäyttivät talon, jossa oli sisällä 15 sotilaamme ryhmä. Seitsemän kuoli, kahdeksan haavoittui. He väittivät, että ukrainalaiset räjäyttivät heidät, venäläissotilas toteaa.

5

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moni aloittelija luulee että ryssiminen on voimalaji.

      Eipäs olekaan, se on taitolaji.
      Hauiksen paksuus ei auta mitään vaan kaiken A ja O on alhainen Ä ja O.

    • Anonyymi

      Ryssimiseksi menee.

    • Anonyymi

      Suunnitelman mukaan menee

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe