Ainahan sodassa sattuu kaikenlaista mutta miksi venäläisille sattuu eniten???
Venäläissotilas raivoaa: Hyökkäys täysin ilman tukea, oma rakennus räjäytettiin
Ukrainassa taisteleva mies arvostelee sotilasjohtoa kovin sanoin kaapatulla ääninauhalla.
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on julkaissut ääninauhan kaapatusta puhelinkeskustelusta venäläissotilaan ja tämän vaimon välillä.
Vaimo tiedustelee puhelun alussa, syytetäänkö miestä mahdollisesti jostain. Sotilas vastaa arvostelemalla voimakkaasti komentajiaan.
– He ääliöt lähettivät meidät kuolemaan, venäläissotilas toteaa.
Hänen mukaansa komentajat olivat luvanneet, että jalkaväen hyökkäystä tuettaisiin panssarivaunuilla ja kranaatinheittimillä.
– Lopulta kranaatinheittimet eivät ampuneet laukaustakaan. Vasja lähetti heille koordinaatit, mutta he sanoivat vaihtavansa asemiaan, sotilas sanoo.
Tilannetta pahensi se, että kranaattikonekiväärillä varustettu sotilas jätti aseensa heti taistelun alussa ja pakeni paikalta.
Mies kertoo ryhmän vetäytyneen ja piiloutuneen. Ukrainan lennokki oli pian ilmaantunut yläpuolelle, mitä seurasi voimakas räjähdys.
– Nousin ylös täysin tyrmäytyneenä, en ymmärtänyt mitään. Edessäni maassa huusi Misha. Hän näytti jalkaansa, hänen etupuolensa oli repeytynyt jalan mukana. Sanoin vieressäni olleelle lääkintämies Nemetsille, että ’paikkaa hänet!’, mies selostaa.
Toinen kranaatti osui samalla lähelle surmaten venäläissotilaan. Miehen mukaan haasteena oli, että evakuointipiste oli kahden kilometrin päässä. Hän sanoo auttaneensa haavoittuneita siirtymään takalinjaan.
Vaimo kysyy puhelussa, eikö komentajia aiota rangaista. Mies arvelee heidän luultavasti saavan mitaleja ja kertoo toisesta tuhoisasta tapauksesta.
– Tiedätkö mitä he tekevät? Pioneerimme raivasivat tietä panssarivaunulle ja räjäyttivät talon, jossa oli sisällä 15 sotilaamme ryhmä. Seitsemän kuoli, kahdeksan haavoittui. He väittivät, että ukrainalaiset räjäyttivät heidät, venäläissotilas toteaa.
Hyökkäys täysin ilman tukea, oma rakennus räjäytettiin
Anonyymi-ap
5
117
Vastaukset
- Anonyymi
Moni aloittelija luulee että ryssiminen on voimalaji.
Eipäs olekaan, se on taitolaji.
Hauiksen paksuus ei auta mitään vaan kaiken A ja O on alhainen Ä ja O. - Anonyymi
Ryssimiseksi menee.
- Anonyymi
Suunnitelman mukaan menee
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671623
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429