Niin ajattelen. Omalle naiselle tai miehelle pitää olla lojaali. Vaikka se olisi rasittava ja riitaa tulee, oman kumppanin yksityisyyttä ja rajoja pitää suojella. Olla yhdessä samalla puolella. Puolustaa ja suojella. Jos on ongelmia ja niitä tulee aina pitkässä suhteessa, ne pitää ratkoa yhdessä. En puhu palstasta missään muodossa, vaan asioista, jotka on irl.
Kyllä omalle kumppanille pitää olla lojaali.
38
1053
Vastaukset
- Anonyymi
Jos se on päivittäistä ni kannattaa jo miettiä onko se sen arvoista että haluaa oman elämänsä pilata
- Anonyymi
Ja missäs niin sanotaan ? Jatkuvaa vääntämistä kaikesta pienestä eikä saa omaa tilaa edes tehdä niitä ns yhteisiä kotitöitä. Happi loppuu ja kosto elää.
- Anonyymi
Tottakai ja kunhan se menee kumminkin päin. Parisuhde on nimensä mukaan aina kahden ihmisen kombo, johon kumpikin vaikuttaa. Toisin kuin täällä väitetään niin suhteen toimimattomuus ja eron syyt voivat kuitenkin johtua pääosin toisesta ihmisestä. Päihteet, väkivalta (henkinen tai fyysinen), työnarkomania, persoonallisuusongelmat ym. voivat tuhota liiton ja voivat olla pääosin riippuvaisia siitä toisesta ihmisestä. Täällä huomaa erityisen hyvin sen, että miehet eivät viitsi katsoa peiliin ja myöntää mokanneensa vaan mielummin pakenevat ja syyttävät eksäänsä siitä ja tuosta. Itse en haluis tuommoisen ihmisen kanssa suhteeseen, joka ei kykenisi myöntämään toimintaansa eron aiheuttajana. Toki monesti esim. kommunikaatio-ongelmissa eron aiheuttajina on kumpainenkin osapuoli.
- Anonyymi
Henkinen fyysinen seksuaalinen väkivalta ja alkoholismi. On siinä jo moneen kertaan rajat rikottu eikä niitä kunnioitettu. Ei myönnä, ei rakasta, sellainen mies. Ainoa tavoite olla oikeassa ja kääntää kaikki ylösalaisin. Mr Gaslighting. Ja häntä rakastin enemmän kuin ketään koskaan. Suru jäi siitä, että hänen rakkautensa oli tyhjiä sanoja, ei rakastavia tekoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkinen fyysinen seksuaalinen väkivalta ja alkoholismi. On siinä jo moneen kertaan rajat rikottu eikä niitä kunnioitettu. Ei myönnä, ei rakasta, sellainen mies. Ainoa tavoite olla oikeassa ja kääntää kaikki ylösalaisin. Mr Gaslighting. Ja häntä rakastin enemmän kuin ketään koskaan. Suru jäi siitä, että hänen rakkautensa oli tyhjiä sanoja, ei rakastavia tekoja.
Olen pahoillani, että olet joutunut sellaista kokemaan.
Ap.
- Anonyymi
Totta turiset ap sitähän ystävät tekevät.
Yhteen hiileen puhalletaan, yhteisitä asioista yhdessä päätetään.
Sitä on naimakauppa.- Anonyymi
Se on pågen.
- Anonyymi
Toivottavasti opit, älä puutu toisten suhteisiin kun et niistä mitään tiedä. Tarpeeksi et voi ikinä urkkia tai vainota jotta saisit tarpeeksi tietoa. Voit siis vain keskittyä omaasi.
- Anonyymi
Sinä ole huvittava kun toinen kirjoittaa asiallisesti. Käy vähän sääliksi puolisoasi kun normaalejakin olisi maailma täynnä.
- Anonyymi
Ystävien välit pohjautuvat hyviksi ilman naimakauppaa. Naiminen on jotain aivan muunlaista vispilöintiä.
- Anonyymi
Vähän on sellainen tuntuma, että meillä on hänen kanssaan jonkinlaista verkkojen selvittelyä luvassa😅. Saapa nähdä, miten lujasti ne langat on solmussa. Ja onko siinä vaara, että tällä kertaa jää itse verkkoihin. Aika näyttää.
Ap.- Anonyymi
Ei aika näytä enää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei aika näytä enää
Tuskin sinulle. Kyllä ne ihmiset, joiden kanssa asiat selvitetään, on jotenkin läsnä tuolla tosielämässä. Mitä tulee siihen, jota ajattelin; Uskon, että asiat selviää. Ja tästä tulee vielä hyvä suhde, jossa on yhteistä huumoria ja halua ymmärtää toista. Sellainen, jossa vallitsee luottamus ja molemminpuolinen arvostus. Tuskin parisuhde, mutta jotain hyvää ja kestävää.
https://youtu.be/VcMk85ZsBh0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin sinulle. Kyllä ne ihmiset, joiden kanssa asiat selvitetään, on jotenkin läsnä tuolla tosielämässä. Mitä tulee siihen, jota ajattelin; Uskon, että asiat selviää. Ja tästä tulee vielä hyvä suhde, jossa on yhteistä huumoria ja halua ymmärtää toista. Sellainen, jossa vallitsee luottamus ja molemminpuolinen arvostus. Tuskin parisuhde, mutta jotain hyvää ja kestävää.
https://youtu.be/VcMk85ZsBh0Toivon todella ettei minulle tällaisessa tilanteessa olevalle ihmiselle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivon todella ettei minulle tällaisessa tilanteessa olevalle ihmiselle
Juu, ei tarvi varattujen huolestua. Ainakaan tämän aloittajan takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ei tarvi varattujen huolestua. Ainakaan tämän aloittajan takia.
Rikos
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikos
No se on asia erikseen. En ole syyllistynyt.
- Anonyymi
Se on ihan sama mitä mieltä sinä olet. Kun se kumppanisi rakastuu toiseen, niin se on menoa ja sinä olet sitten entinen. Kannattaa muistaa että vaikka itse ajattelet mitä., se toinenkin on vain ihminen ja silläkin on tunteet ja oma maailmankuvansa.
- Anonyymi
Ei kai tuossa siitä ole kyse. Niin kauan kuin ei ole entinen, vaan on yhä kumppani, sille ollaan lojaaleja. Fiksut ihmiset vielä sen jälkeenkin, vaikka jotenkin se erosuru on toki purettava. Siinä on nimittäin sellainen juttu, että jos toinen ei ole lojaali kumppanilleen, onko se lojaali kenellekään muullekaan. Tämä on kysymys, ei syytös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai tuossa siitä ole kyse. Niin kauan kuin ei ole entinen, vaan on yhä kumppani, sille ollaan lojaaleja. Fiksut ihmiset vielä sen jälkeenkin, vaikka jotenkin se erosuru on toki purettava. Siinä on nimittäin sellainen juttu, että jos toinen ei ole lojaali kumppanilleen, onko se lojaali kenellekään muullekaan. Tämä on kysymys, ei syytös.
Niin, lojaalisuus missä tahansa suhteessa on tärkeää, on kyse sitten rakkaudesta, ystävyydestä tai vaikka ihan työpaikasta. Itse olen hyvinkin lojaali, jopa liikaa, mutta en koe tarvetta olla lojaali, jos minua kohtaan ei olla lojaaleja ja tämä voi näkyä ulospäin. Ongelma on se, että et tiedä kenenkään asioista niin hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, lojaalisuus missä tahansa suhteessa on tärkeää, on kyse sitten rakkaudesta, ystävyydestä tai vaikka ihan työpaikasta. Itse olen hyvinkin lojaali, jopa liikaa, mutta en koe tarvetta olla lojaali, jos minua kohtaan ei olla lojaaleja ja tämä voi näkyä ulospäin. Ongelma on se, että et tiedä kenenkään asioista niin hyvin.
Kyllä mä olen kasvokkain asiat omat asiat selvittänyt. Tai antanut olla, jos ei ole ollut siihen halua. Se on lojaalia. En kyllä tiedä, miten sinä sen sanan ymmärrät. Jokainen valitsee, ollako lojaali ja kenelle. Itse en tuhlaa aikaani muihin kuin lähtökohtaisesti lojaaleihin ihmisiin. Sen kyllä pitäisi myös näkyä. En tuhlaa aikaa kieroilijoihin ja kiusaajiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä olen kasvokkain asiat omat asiat selvittänyt. Tai antanut olla, jos ei ole ollut siihen halua. Se on lojaalia. En kyllä tiedä, miten sinä sen sanan ymmärrät. Jokainen valitsee, ollako lojaali ja kenelle. Itse en tuhlaa aikaani muihin kuin lähtökohtaisesti lojaaleihin ihmisiin. Sen kyllä pitäisi myös näkyä. En tuhlaa aikaa kieroilijoihin ja kiusaajiin.
Lojaalisuus on hieman eri asia kuin miten näytät sen ymmärtävän. Lojaalisuus näkyy ylipäätään toiminnassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lojaalisuus on hieman eri asia kuin miten näytät sen ymmärtävän. Lojaalisuus näkyy ylipäätään toiminnassa.
Lojaalisuus on sitä, että pysyy yskollisena yhteiselle sitoumukselle. Suojelee kumppania ja suhdetta ulkopuoliselta vahinkoa tekevältä vaikutukselta. Ei kerro toisesta sellaista, mikä on tarkoitettu kahden ihmisen välille selvitettäväksi. Ei puhu pahaa eikä pilkkaa selän takana. Alenna tai mitätöi toista. Halvenna toisen henkisiä tai seksuaalisia kykyjä. Kerro yksityiskohtia yhteisestä intiimielämästä ulkopuolisille. Arvostele loukkaavasti toisen luonnetta tai ulkonäköä. Jäikö jokin asia mainitsematta?
- Anonyymi
Senkun pitäisi toimia molemmin päin. Ei se riitä että toinen vain niin tekee. Toinen puhuu toinen vaikenee. Ja itse jää ilman puolustusta ja suojelua. Ei voi loputtomiin olettaa että ihminen joka ei tunne itseään rakastetuksi ja oloaan turvalliseksi jaksaa taistella ja ratkoa enää mitään suhteessa.
- Anonyymi
Näinhän se on. Kyllä on oikeus olla selvittämättä mitään. Nyt vain on sellainen tilanne, että selvittämään olen valmis, jos ja kun tarvetta ilmenee. Ei ole syytä olettaa, että toinen on liikkeellä pahoin aikein. Sen verran arvostan, että asiat selvitän irl ja hyvässä hengessä.
Ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on. Kyllä on oikeus olla selvittämättä mitään. Nyt vain on sellainen tilanne, että selvittämään olen valmis, jos ja kun tarvetta ilmenee. Ei ole syytä olettaa, että toinen on liikkeellä pahoin aikein. Sen verran arvostan, että asiat selvitän irl ja hyvässä hengessä.
Ap.Täh? En edes tunne sinua. Ja kuka kumppanin kanssa täällä mitään selvittelisi. Ootko ikinä edes ollut parisuhteessa,?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täh? En edes tunne sinua. Ja kuka kumppanin kanssa täällä mitään selvittelisi. Ootko ikinä edes ollut parisuhteessa,?
Olen ollut. Ja hyvässä sellaisessa. En puhu täällä selvittämisestä. Tämä on anonyymi- palsta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ollut. Ja hyvässä sellaisessa. En puhu täällä selvittämisestä. Tämä on anonyymi- palsta.
No niinpä mitä ihmettä sitten puhut että asiat selvitetään irl. Ihan kummallista.
- Anonyymi
Väkivaltarikokset ovat lojaalisuuden vastakohta. Itsepä tekosi teit ja verkkosi viritit. Uhkaileminen ei auta. Vastaat teoistasi.
- Anonyymi
Älä horise. Ei mitään tekemistä tämän asian kanssa.
- Anonyymi
Pitää ja pitää, ei se ole noin mustavalkoista. Periaatteessa kyllä ja epälojaalius altistaa erolle. Vaan jos ei lojaalisuutta enää toista kohtaan tunne, niin eipä sitä voi tyhjästä nyhjästäkään. Vaan jos noin on, niin ero voi olla järkevä vaihtoehto tai ainakin vähintään nostaa se kissa pöydälle ja puhua rehellisesti miltä tuntuu.
- Anonyymi
Olen lojaali
Mut ei huumeita - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen lojaali
Mut ei huumeitaSinä saat olla, ei sitä kukaan kiellä. Niin olin minäkin, kunnes päätin erota. Pskaa mulla tosin ei ole tapana puhua kenestäkään tai kenenkään yksityisasioita levitellä, mutta muutoin lojaalisuus loppui eroon. Reilu olen edelleen kuten aina, mutta ehdoin tahdoin en todellakaan puolusta, kueneivät toisen asiat enää minulle kuulu.
- Anonyymi
En tiedä, mitä on jäljellä, jos lojaalisuus toista kohtaan on kuollut. Siinä on silloin mennyt luottamus ja kunnioitus. Mitä jää jäljelle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, mitä on jäljellä, jos lojaalisuus toista kohtaan on kuollut. Siinä on silloin mennyt luottamus ja kunnioitus. Mitä jää jäljelle?
Sinä olet sinä, muut ovat muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistemme puolella
Aina - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kai sitten. En tosiaan halua olla se, joka ei ole lojaali enkä se toinenkaan osapuoli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242422- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197