Kristalliunelmia

Anonyymi-ap

Tilasin kristalliunelmia verkkokaupasta joulukuussa ja jouduin ruinaamaan maksamiani tuotteita melkein kahden kuukauden verran. Lukuisten viestien jälkeen hän vastasi vain silloin kun otin esille että ilmoitan hänestä poliisille. Vihdoin kun viikko sitten paketin sain kotiini niin osa tuotteista oli rikki. Laitoin samantien viestiä yritykselle kuvan kanssa mutta vastausta en ole viikossa saanut. En suosittele kenellekään tilaamaan kyseiseltä yritykseltä! Ala-arvoista viestittelyä ja rikkinäisiä kristalleja.

82

6964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä tilasin juuri Samsung-puhelimeeni uuden akun Kärkkäiseltä. Toivottavasti tuo ei ole se sama firma, joka myi sulle rikkinäistä kristallia.

    • Anonyymi

      Voi ei itse olen odottanut kuukauden ja ei vastattu viestiin kun kysyin jäljitysnumeroa. Aiemmin vastasi että vievät postiin joka päivä paketteja. Nyt kyl huolestuttaa.

      • Anonyymi

        Ei viedä jokapäivä enää, kannattaa laittaa uutta viestiä, ne tuppaa välillä hukkumaan jos päivässä/yössä tulee n. 500 uutta viestiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei viedä jokapäivä enää, kannattaa laittaa uutta viestiä, ne tuppaa välillä hukkumaan jos päivässä/yössä tulee n. 500 uutta viestiä

        Jos pienyritys saa 500 viestiä vuorokaudessa, niin sekin kertoo jo ettei kaikki ole kunnossa! Tyytyväinen asiakas ei turhaan viestittele perään....


    • Anonyymi

      Nyt olen itse odottanut (vasta) yli 2 viikkoa toimitusta. Olen laittanut muutaman viestin, enkä ole saanut minkäänlaista vastausta.

      Ensimmäinen ostotapahtuma meni tyylikkäästi, mutta seuraava ei.

      Vaikuttaisi siltä, ettei yrittäjyys ole ennestään tuttua myyjälle? Huonoa palautetta saa huonosta palvelusta nykypäivänä nopeasti.

      En suosittele tätä myyjää näillä kokemuksilla minäkään.

      • Anonyymi

        Kaksi viikkoa on aika lyhyt aika, ja olet jo laittanut viestiä. Itse yrittäjällä ei ole ollut maksun kanssa ongelmia vaan hänen käyttämän maksupalvelulla, joten yrittäjää turha syyttää… Suosittelen miettimään omalle kohdalle samanlaisen tilanteen ennen huutelua :)


    • Anonyymi

      Joo en suosittele minäkään, tilaustani odottelin kuukauden, asiallisiin viesteihin vastattiin asiattomasti. Asiakaspalvelun osalta olisi yrittäjällä kehitettävää. Ei minkäänlaisia pahoitteluja viiveestä. Päädyin perumaan tilauksen. Muilta toimittajilta tavaran saa huomattavasti nopeammin. Tilauksen saapumisessa kestää pidempään kuin ulkomailta tilatuissa tuotteissa, mikä on erittäin outoa.

      En voi minäkään suositella tätä yritystä kristallien tilaukseen.

      • Anonyymi

        Kauanko sulla mennyt sit tulla paketin? Itsellä mennyt aina se max viikko kun postiin mennyt paketti.


    • Anonyymi

      Täälläkin samanlainen kokemus. Odotin tilauksesta puuttuvaa tuotetta yli 2kk ja lukuisiin yhteydenottoihini ei vastattu mitenkään, vaikka ne kyllä luettiin/ nähtiin. Kun tavara viimein saapui se ei ollut 1-luokkainen ja mukaan ei oltu liitetty mitään extraa, eikä asiaa pahoiteltu. En voi suositella.

      • Anonyymi

        Ikävää että teille on noin sattunut, itse olen kyseisestä paikasta pitkäkin ajan tilannut (yli vuoden) , eikä mitään pahaa sanottavaa! Sen kokoaikana puuttunut ehkä 1-2 tuotetta ja se asia aina järjestelty jotenkin😍


    • Anonyymi

      Minä olen asioinut ko. myyjän kanssa. Olen saanut kaiken tilaamani erinomaisessa kunnossa. Työn ohessa yksityisyritystä pyörittävä ei päivässä pysty satoja tilauksia postittamaan eikä yrittäjä ole sellaista luvannutkaan. Kannattaa lukea verkkokaupan ohjeet ja tiedotukset ajatuksen kanssa.
      Asiakaspalvelu on ollut ystävällisesti. En myöskään pommita sähköpostiin tai muihin some kanaviin koko ajan, jolloin viestien kuormitus on kohtuutonta ja hidastaa yrittäjän työtä.
      Nämä ovat kuitenkin huvi tarkoitukseen eikä ole elämisen kannalta tärkeitä, joten luulisi että jaksaa hetken odottaa.

    • Anonyymi

      Itse olen tilannut useamman kerran Kristalliunelmilta. Aina olen ollut tyytyväinen saamiini tuotteisiin, eikä koskaan ole tilauksesta mitään puuttunut :-) Suosittelen yrittäjää erittäin lämpimästi <3 Verkkokaupan sivuilla on myös aina ilmoitettu toimitusajat, niiden venyminen sekä syy siihen, miksi toimituksissa on viiveitä. Mielestäni on asiakkaan vastuulla tarkistaa yrityksen ilmoittama toimisaika.

      • Anonyymi

        Mä tarkistin tilatessa, verkkosivuilla ilmotettiin 5-7pv käsittelyaika sit postiin. Toi ei mun mielestä vastaa sitä aikaa mitä itse odotin, paketti ei ehtinyt kuukaudessa edes lähteä postiin. Tottakai se on asiakkaan vastuulla tarkistaa toimitusajat.


    • Anonyymi

      Itse olen ollut kyseisen yrityksen asiakas jo pitkän aikaa ja tilannut lukuisia kertoja. Olen myös seurannut kyseisen myyjän yrityksen kehittymistä samalla ja todennut, että tietyssä vaiheessa yrityksen myynti kasvoi niin suuresti niin lyhyessä ajassa, ettei yrittäjällä ollut kapasiteettia reagoida kasvuun hetkessä, mikä oli hyvin ymmärrettävää. Silloin toimitusajat olivat tosiaan suhteellisesti hyvin pitkät, mutta yrittäjä tiedotti asiasta mm.verkkokaupan ilmoituspalkissa. Kyseessä oli kokemukseni mukaan poikkeuksellinen vaihe yrityksen toimitusnopeudessa ja tästä vaiheesta on jo päästy eteenpäin. Tähän kiireiseen ajanjaksoon ymmärtääkseni liittyi myös hankaluuksia vastata asiakkaiden viestivyöryyn yksinkertaisesti ajanpuutteen takia. Viestivyöry oli ilmeisesti myös aiheutunut juurikin toimitusajan venymisestä. Yrittäjä reagoi tähänkin asiaan luomalla tehokkaamman kanavan asiakkaiden yhteydenotoille lisäämällä verkkosivuilleen chatin.
      Itselläni ei ole ollut vakavia ongelmia Kristalliunelmien asiakkaana. Isoin oli yksi pieni puuttuva tuote, jonka sain sitten myöhemmän tilaukseni mukana.

      Tällä hetkellä some on täynnä vihamielistä ja asiatonta puhetta kristallimyyjistä. Se on todella surullista, sillä vihailun sijasta kaikki voisivat vain nauttia keräilyharrastuksesta. Harmillisia tapauksia sattuu jokaisella nettikauppiaalla ja yrittäjällä välillä, mutta yrittäjät pyrkivät jatkuvasti kehittymään ja parantamaan toimintaansa. Se on jokaiselle yrittäjyyteen sitoutuneelle elintärkeää, sillä vain siten voi taata yrityksensä tulevaisuuden. Kun tiedostaa tällaiset asiat, voi pitää jalat maassa ja olla tuomitsematta niin herkällä kädellä. Monilla arvostelijoilla tuskin on minkäänlaista käsitystä, mitä kaikkea pienyrittäjän kulisseissa tapahtuu.

      Toivon Kristalliunelmille menestystä ja veikkaan, että sitä se tulee edelleen saamaankin. Yrittäjällä on hyviä valtteja, kuten erinomainen valikoima, kohtuulliset hinnat sekä tietämystä alasta ja tuotteista.

      Kirjoitan tämän yksityishenkilönä, jolla on intohimoa kristalleihin ja vakiintunut onnellinen asiakkuus Kristalliunelmille. En voi taata, että näkemykseni vastaisi 100% totuutta sillä olen vain sivustaseuraaja, mutta koen asiakkuuteni ja kiinnostukseni ko.yritykseen olleen sen verran pitkä, että minulla on meriittejä kirjoittaa aiheesta.

    • Anonyymi

      Kateelliset huutelee. Jos sen verran ei osata lukea verkkosivuilla punaisella bannerilla lukea tekstiä, on syytä lähteä käymään optikolla. Myös kristalliunelmien eri somekanavilla on ”ongelmista” ilmoitettu ja pyydetty olemaan kärsivällisiä pitkien jonojen tai säpöjen vastailun suhteen. Jos yksin pyörittää lähestulkoon isoa yritystä, ei siinä mitenkään kädet riitä joka hommaa tekemään samaan aikaan, varsinkin jos yksi henkilö pommittaa somekanavat täyteen kyselyä omasta paketistaan, totta kai tällöin menee monella hermo ja saatetaan vastata epäasiallisesti. Tähän päälle vielä se että etsitään kys yrittäjän yksityistilit ja mennään pommittamaan sinne, mielestäni se on myös asiakkaalta ala-arvoista yrittäjää kohtaan.

      Saman voisi miettiä omalle kohdalle, jos joku rupeaa sua pommittamaan joka viikko, ellei joka päivä sähköpostilla yhdestä asiasta, jaksatko sä enää huomioida niitä jos 300 muuta kysyy samaa, saati jaksatko vastata enää nätisti? Joo toki, yrittäjänä täytys muistaa asiakaspalvelu pitää positiivisena, mutta ymmärrän kyllä myös sen turhautumisen. Ja viestistä et koskaan voi sanoa millä äänen sävyllä se on sanottu.

      Ja mitä tulee tuotteisiin mitkä rikki, posti käsittelee paketteja todella kovakouraisesti joten tuotteen ovat paljon mahdollisesti menneet tällöin rikki. Joka ikinen tuote lähtee kristalliunelmislta kuplamuoviin käärittynä ja hyvin paketoituna, kun paketti jää postiin, on tällöin posti vastuussa.

      Itse oon ollu kristalliunelmia asiakas jo jonkin aikaa, koskaan sieltä ei oo puuttunu kun korkeintaan ilmaisjuttuja ja joka ikinen tuote on tullut ehjänä. Ja jos rikki ollut, on yksi ainoa sähköposti riittänyt, ja vastaus on tullut kun kerennyt yrittäjä lukea ne läpite, jos ei, olen laittanut uutta viestiä ja odottanut.

      Tosi harmi että aulle on käyny näin, mutta tää mustamaalaaminen on todella typerää. Tämän ois voinu laittaa yrittäjälle itselleen eikä huudella netissä. Aikuiset ihmiset osaa hoitaa asian yksityisesti, eikä näin.

      • Anonyymi

        Laadukkaiden tuotteiden hankkiminen ja toimitus Kiinasta tietenkin kestää jonkin aikaa.
        Asiakkaiden tulee olla kärsivällisiä, kyllä ne tilaukset joskus tulevat. Ehkä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadukkaiden tuotteiden hankkiminen ja toimitus Kiinasta tietenkin kestää jonkin aikaa.
        Asiakkaiden tulee olla kärsivällisiä, kyllä ne tilaukset joskus tulevat. Ehkä?

        Ja kys myyjä ei mielestäni kaikkea tilaa Kiinasta joten osassa tuotteita voi kestää hetki. Kyllä ne aina sieltä tulee ja jos tuntuu että venyy mahdottoman pitkäksi, voi asiallisesti lähteä tiedustelemaan. Ja nythän verkkokauppaan on tullut chatti, josta saa yhteyden nopeasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadukkaiden tuotteiden hankkiminen ja toimitus Kiinasta tietenkin kestää jonkin aikaa.
        Asiakkaiden tulee olla kärsivällisiä, kyllä ne tilaukset joskus tulevat. Ehkä?

        Joo ei tule kuin osa tuotteista Kiinasta, olen kuullut yrittäjän kertovan että hänellä on luottotoimittajia ihana ympäri maailman tuotteesta riippuen. Mitään hikipajoja ei käytä, niinkuin osa kristallimyyjistä. Kiinalaisilla on kyllä hyvää osaamista käsinkaiverruksen suhteen :)


      • Anonyymi

        Olen käynyt optikolla, kiitos huolenpidosta. Ongelmahan tässä oli se, että kun tein tilausta ei tuota punaista banneria ollut näkyvillä, joten oletin tilauksen käsittelyajan olevan normaali max. 7pv. Tilausta ei kuitenkaan kuukauden aikana saatu edes postiin, mikä on mielestäni kuluttajalle kohtuutonta. Ja täällä on keskustelu ollut asiallista, en mieltäisi tätä ketjua mustamaalaamisena.

        Itsellä ei ole mitään kiinnostusta seurata minkään yrityksen somekanavia. Yrittäjälle olen itse laittanut myös palautetta palautekanavien kautta, mutta mielestäni nämä ketjut ovat hyödyllisiä muita kuluttajia varten. Itse luen netin arvostelut aina ennen uudesta yrityksestä tilaamista.

        Ja mitä tulee rikkoontuneiden tuotteiden reklamointiin, asiakas reklamoi aina tilatulle yritykselle eikä postille. Asiakas ei ole asiakassuhteessa postin kanssa. Vastuullinen yrittäjä hyvittää rikkoontuneet tuotteet ja hoitaa asian itse postin kanssa.


      • Anonyymi

        Mitä kateutta on haluta maksamansa tavara? Tässä kerrotaan rehellisesti mitä on itse koettu ja millaista palvelua saatu. Jokainen huonoa palvelua saanut on varmasti myös yrittäjälle itselleen epäkohdista ilmoittanut, ja kuten palautteissa lukee ^ ei koe tulleensa kuulluksi / saaneensa mitään selitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt optikolla, kiitos huolenpidosta. Ongelmahan tässä oli se, että kun tein tilausta ei tuota punaista banneria ollut näkyvillä, joten oletin tilauksen käsittelyajan olevan normaali max. 7pv. Tilausta ei kuitenkaan kuukauden aikana saatu edes postiin, mikä on mielestäni kuluttajalle kohtuutonta. Ja täällä on keskustelu ollut asiallista, en mieltäisi tätä ketjua mustamaalaamisena.

        Itsellä ei ole mitään kiinnostusta seurata minkään yrityksen somekanavia. Yrittäjälle olen itse laittanut myös palautetta palautekanavien kautta, mutta mielestäni nämä ketjut ovat hyödyllisiä muita kuluttajia varten. Itse luen netin arvostelut aina ennen uudesta yrityksestä tilaamista.

        Ja mitä tulee rikkoontuneiden tuotteiden reklamointiin, asiakas reklamoi aina tilatulle yritykselle eikä postille. Asiakas ei ole asiakassuhteessa postin kanssa. Vastuullinen yrittäjä hyvittää rikkoontuneet tuotteet ja hoitaa asian itse postin kanssa.

        Noh olisi varmaan kannattanut seurata myös somekanavia, niistä saa todella paljon infoa, esim sen että hänellä oli myös toinen työ, nämä kristallit oli vasta toisena, eli ainakin päätyöstään kerkesi niin pakkasi tilauksia yms, ja kai myös tiesit sen että hän tekee tätä pääosin yksin? Ei yksinäine ihminen saa päivässä yli 100 pakettia pakattua ja viemään postiin

        Eli vasta nyt! Siirtyu täysipäiväiseksi yrittäjäksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh olisi varmaan kannattanut seurata myös somekanavia, niistä saa todella paljon infoa, esim sen että hänellä oli myös toinen työ, nämä kristallit oli vasta toisena, eli ainakin päätyöstään kerkesi niin pakkasi tilauksia yms, ja kai myös tiesit sen että hän tekee tätä pääosin yksin? Ei yksinäine ihminen saa päivässä yli 100 pakettia pakattua ja viemään postiin

        Eli vasta nyt! Siirtyu täysipäiväiseksi yrittäjäksi

        Moikka! Mä seuraan sosiaalisessa mediassa vaan mun ystäviä, en kaupallisia yrityksiä. En mä seuraa esimerkiksi Zalandoa tai Musti&Mirriä millään somealustalla, koska en ole kiinnostunut kaupallisesta sisällöstä. Verkkokaupoista tilattaessa luotan täysin verkkokaupassa mainittuun tietoon, en lähde kaivelemaan sosiaalisesta mediasta yrityksen asioita. En tiennyt, että yrittäjä on yrityksen ainoa työntekijä, enkä todellakaan ole tietoinen yrityksen asiakasmääristä tai tilausmääristä. Tätä informaatiota ei verkkokaupassa ole saatavilla, eikä se mielestäni edes kuulu asiakkaille. En myöskään ota kantaa yrittäjän yksinäisyyteen, mutta oletan ettei se vaikuta hänen työntekoonsa. :)


    • Anonyymi

      Itselläni on ollut vain positiivisia kokemuksia Kristalliunelmista. Joulu- tammikuussa oli useampi myyntilive, joulun pyhät ja yrittäjäkin oli sairaana. Verkkosivuilla ja somessa oli aivan selvästi kerrottu mistä normaalia pidempi viive tilausten käsittelyssä johtui.

      Itse olen myös tuohon ruuhka-aikaan tilannut näistä molemmista liveistä sekä lisätilauksia verkkokaupasta, eikä mitään ongelmia ole ollut toimituksen kanssa. Tilaukset on tullut ilmoitetun toimitusajan rajoissa. Se että pommittaa aspaa ja valittaa toimitusajoista, ei nosta asiakkaan paikkaa tilausjonossa tai tuo sitä pakettia perille yhtään sen nopeampaa.

      Mielestäni olisi hyvä ottaa huomioon, että Kristalliunelmia on kuitenkin pienyritys, ja yksi henkilö pyörittää sitä. Se ei ole mikään Wish tai Shein missä on tuhansia pieniä työmuurahaisia tekemässä ylipitkää päivää, jotta saataisiin mahdollisimman paljon paketteja maailmalle.

      Normaalit verkkokauppatilauksetkin tulee hyvin nopeasti ja tosi hyvin on aina pakattu.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa ihan turhalta ja lapselliselta perus anonyyminä kiukuttelulta ja mustamaalaamisen yrittämiseltä.

      Tosin en ihmettele että mustamaalaajia löytyy, onhan kyseessä sentään oikeutusti Suomen sijalla nro 1 oleva kristalli-ja mineraalialan yritys.

    • Anonyymi

      Jos kyse olisi esim. Kirppismyynnistä monesta yksityisestä myyjästä tekisi ostaja jo viikossa rikosilmoituksen, kun maksettua tuotetta ei ala kuulua. Miten tämä poikkeaa siitä?
      Moni meistä on tehnyt tilauksen kiireellistä aikojen ulkopuolella, ja silti joutunut 2-3kk odottamaan tuotteitaan. Mikä on liikaa, kun tuona 3kk aikana ei ole vastattu yhteenkään viestiin tai ilmoitettu, että viesti huomattu ja odothan, näin edetään. Kyse ei ole kateudesta, vaan siitä ettei näin vaan voida toimia jos aiotaan yritystä pyörittää.
      Ei kai kukaan autokauppiaskaan ota autosta rahaa ja katoa 3kk maan alle. Kukaan ei ole mihinkään oven taakse mennyt kiviään vaatimaan vaan nätisti myyntiliveissä / Facebook ryhmissä kysellyt, että olen laittanut viestiä - ehtisitkö vastata, koskee esim puuttuvaa tavaraa tilauksessa. Näihin on kuitattu, "joo mä näen sun kommentin". Mutta asia ei ole edennyt.
      Puollustelijat voivat olla omaa mieltään, mutta kyllä meillä jotka olemme joutuneet ku odottamaan on yhtä lailla oikeus pettyä! Turha sitä toisen pahaa mieltä on vähätellä, jos itse on kaikki saanut ajoissa. Kaikilla näin ei ole käynyt.

      • Anonyymi

        Ai kirppiksellä tekisit viikossa rikosilmoituksen? Ei herrajumala. Ei ehkä tuolla asenteella kannata ostaa mitään kuin kivijalasta *long sigh*


      • Anonyymi

        Mielestäni tämä on täysin eriasia… facessa myy ihan vaan ihminen ilman yritystä, toisin kun tämä, hänellä on oma verkkosivut/kauppa, minkä takia luotan ilman uhkailuja että saan tavarani, ja niin olen aina saanutkin :)


    • Anonyymi

      Kiinnostaa että mitä tällaisilla anonyymeillä postauksilla oikein halutaan saavuttaa? Haetko takaa sitä, että yritykseltä menisi asiakkaat ja se kaatuisi sen takia, että tuhansista tilauksista muutamalla ei ole menneet asiat täydellisesti?

      Ihmettelen suuresti. Aikuiset ihmiset hoitavat asiansa normaalisti yrityksen kanssa eivätkä huutele väritetyn kuuloisia juttuja anonyymeillä nettipalstoilla.

      Jokainen yrittäjäkin on elävä ihminen. Oletko ajatellut miltä sinusta tuntuisi jos sinua ja yritystäsi riepotaisiin nimettömästi netissä? Yrittäjällähän ei ole mitään mahdollisuutta edes puolustautua tietosuojan takia. Melko epäreilu asetelma plus että anonyymi huutelu on tosi raukkamaista.

      Mielestäni tällaiset anonyymit palstat pitäisi kieltää kokonaan. Tällaisissa voi kuka vain kirjoittaa mitä vain sontaa vailla todellisuuspohjaa ja kun moderointi ei selvästikään täällä toimi, ne jäävät nettiin roikkumaan ja voivat aiheuttaa syyttä vakavaa haittaa yrityksille.

      Netissä ei tosin kukaan ole koskaan anonyymi ja onneksi poliisi selvittää kyllä asiat jos aletaan liikkua kunnianloukkauksen rajoilla.

      Surullista minkälaiseksi somekäytös on nykyään mennyt.

    • Anonyymi

      Tämän keskustelun aloittaja taitaa olla toinen Kristallikauppias, joka mustamaalaa omalla tilillään Kristalliunelmia TikTokissa. Henkilökohtaisella tilillään siis.

      • Anonyymi

        Selvästi


      • Anonyymi

        Hmmm tarkoitatkohan samaa kristallikauppiasta jonka toiminta on pistänyt minun ja "muutaman" muunkin silmään?

        Ko. kauppias on käyttänyt aika paljon aikaa Kristalliunelmien parjaamiseen (keksityillä jutuilla) ja on alkanut selkeästi kalastella heidän asiakkaita itselleen. Ottanut myös käyttöön Kristalliunelmien keksimän ja alusta alkaen käyttämän #kristalliunelmia -häshtägin toivoen selkeästi että algoritmi ohjaisi heidän asiakkaat hänelle :D Luuli varmaan ettei kukaan huomaisi mitään...tosi läpinäkyvää ja huvittavaa. Ja sitten kehtaa vielä kirkkain silmin väittää että hän ei puhu pahaa muista myyjistä vaikka kokoajan tekee liveissä sitä, en ymmärrä.

        Tämä myyjä selkeästi kokee tuon Kristalliunelmia-yrittäjän uhaksi, ei tälle oikein muuta selitystä keksi... Miksei ihmiset voi vaan koittaa saada yrityksiään menestymään kehittämällä omaa osaamistaan ja keksimällä omia ideoita? Miksi Suomessa on yleensä tämmönen kateellisuuden ja paskan puhumisen kulttuuri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm tarkoitatkohan samaa kristallikauppiasta jonka toiminta on pistänyt minun ja "muutaman" muunkin silmään?

        Ko. kauppias on käyttänyt aika paljon aikaa Kristalliunelmien parjaamiseen (keksityillä jutuilla) ja on alkanut selkeästi kalastella heidän asiakkaita itselleen. Ottanut myös käyttöön Kristalliunelmien keksimän ja alusta alkaen käyttämän #kristalliunelmia -häshtägin toivoen selkeästi että algoritmi ohjaisi heidän asiakkaat hänelle :D Luuli varmaan ettei kukaan huomaisi mitään...tosi läpinäkyvää ja huvittavaa. Ja sitten kehtaa vielä kirkkain silmin väittää että hän ei puhu pahaa muista myyjistä vaikka kokoajan tekee liveissä sitä, en ymmärrä.

        Tämä myyjä selkeästi kokee tuon Kristalliunelmia-yrittäjän uhaksi, ei tälle oikein muuta selitystä keksi... Miksei ihmiset voi vaan koittaa saada yrityksiään menestymään kehittämällä omaa osaamistaan ja keksimällä omia ideoita? Miksi Suomessa on yleensä tämmönen kateellisuuden ja paskan puhumisen kulttuuri?

        Taitaa kyseessä olla Kristalliaddiktishop. Sunnuntaina myös seurasin hänen yksityisellä tilillään tätä mustamaalaamista. Yleensä, kun hän tileillä on puhunut näistä muista kristallikaupoista, hokee hän "muistakaa, etten ole maininnut ketään nimeltä", vaikka kaupat ja joskus henkilötkin ovat selkeästi tunnistettavissa kuvauksesta.
        Sunnuntaina meni jo kyllä todella mauttomaksi meno, kun haukkui Kristalliunelmia nimeltä ja livessä oli paikalla melkein 200 katsojaa sillä hetkellä.
        Hänen livejä olen ennenkin seuraillut ja hän puhuu asiakkailleenkin ikävään sävyyn. Itse pohtinut häneltä tilaamista, mutta negatiivinen tunnelma ja muiden mustamaalaaminen on saanut minut toisiin ajatuksiin. En kuitenkaan halua antaa rahojani tämmöisellä yritykselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa kyseessä olla Kristalliaddiktishop. Sunnuntaina myös seurasin hänen yksityisellä tilillään tätä mustamaalaamista. Yleensä, kun hän tileillä on puhunut näistä muista kristallikaupoista, hokee hän "muistakaa, etten ole maininnut ketään nimeltä", vaikka kaupat ja joskus henkilötkin ovat selkeästi tunnistettavissa kuvauksesta.
        Sunnuntaina meni jo kyllä todella mauttomaksi meno, kun haukkui Kristalliunelmia nimeltä ja livessä oli paikalla melkein 200 katsojaa sillä hetkellä.
        Hänen livejä olen ennenkin seuraillut ja hän puhuu asiakkailleenkin ikävään sävyyn. Itse pohtinut häneltä tilaamista, mutta negatiivinen tunnelma ja muiden mustamaalaaminen on saanut minut toisiin ajatuksiin. En kuitenkaan halua antaa rahojani tämmöisellä yritykselle.

        Itsekin seurailin tätä sunnuntain liveä ja oli kyllä ala-arvoista toimintaa. Puhuu asioista, joista ei tiedä vaan päättelee. Hän on nyt keksinyt hehkuttaa, kuinka kristallikauppiaat tekee yhteistyötä, mutta Kristalliunelmia jaksaa törkeästi arvostella. Miksi? Onhan liveissään suoraan kertonut, että lopettaa yrityksensä, kunhan on saanut kerättyä asiakkailtaan riittävästi rahaa toteuttaakseen oman haaveensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm tarkoitatkohan samaa kristallikauppiasta jonka toiminta on pistänyt minun ja "muutaman" muunkin silmään?

        Ko. kauppias on käyttänyt aika paljon aikaa Kristalliunelmien parjaamiseen (keksityillä jutuilla) ja on alkanut selkeästi kalastella heidän asiakkaita itselleen. Ottanut myös käyttöön Kristalliunelmien keksimän ja alusta alkaen käyttämän #kristalliunelmia -häshtägin toivoen selkeästi että algoritmi ohjaisi heidän asiakkaat hänelle :D Luuli varmaan ettei kukaan huomaisi mitään...tosi läpinäkyvää ja huvittavaa. Ja sitten kehtaa vielä kirkkain silmin väittää että hän ei puhu pahaa muista myyjistä vaikka kokoajan tekee liveissä sitä, en ymmärrä.

        Tämä myyjä selkeästi kokee tuon Kristalliunelmia-yrittäjän uhaksi, ei tälle oikein muuta selitystä keksi... Miksei ihmiset voi vaan koittaa saada yrityksiään menestymään kehittämällä omaa osaamistaan ja keksimällä omia ideoita? Miksi Suomessa on yleensä tämmönen kateellisuuden ja paskan puhumisen kulttuuri?

        Kuka muuten aloitti Suomessa nämä tiktok-live myynnit? Näitä kristalliyrittäjiä alkaa olemaan todella paljon. Kiva silti huomata, että monet tekevät yhteistyötä ja ovat kilpailussa hyvässä hengessä. Jopa markkinoivat tosiaan. Varmasti jokaiselle riittää myös asiakkaita.


    • Anonyymi

      juu, tuohon addiktiin osuu kyllä niin paljon ennakkoluuloja, hän ihan pakkomielteen omaisesti on aina morkkaamassa kristalliunelmia kaupan yrittäjää. todella kuvottavaa käytöstä toiselta alan yrittäjältä, addiktin hannellakin aina se yli 200 katsojaa paikalla ja sitten alkaa haukkua toista yrittäjää. karma korjatkoon.

    • Anonyymi

      Nyt on pakko sanoa, että ainakin itselleni suurempi punainen vaate on yltiökehuminen, ei negatiivinen palaute. Toki tähän vielä ripauksena muiden kirjoittajien arvostelemista sekä viimeistelynä toisten yrittäjien kritisointi alkaa keskustelu näyttämään todella rumalta puolin ja toisin.

      KU:sta ei huonoja kokemuksia, ei myöskään muilta kristalleja myyviltä pienyrittäjiltä.

      • Anonyymi

        Eli negatiivista palautetta saa kirjoittaa, mutta jos samaan ketjuun joku tyytyväinen asiakas tulee kertomaan omia kokemuksiaan, tekee se yrityksestä huonomman?

        Tai se, että moni alaa paljon seuraava on kiinnittänyt huomiota toisen yrittäjän jatkuvaan negatiiviseen keskusteluun toisesta yrityksestä? Tätäkään ei ole tapahtunut vain kerran, vaan todella useita kertoja.


    • Anonyymi

      Onko tämäkään järkevää, että mustamaalataan näitä kumpaakaan yritystä täällä. Antaa yritysten naisten keskenään hoitaa tappelunsa ja draamanhakuiset asiakkaat voi itse päättää haluaako tukea kumpaakaan vai toista. Jokaisessa asiassa on puolensa ja puolensa, mikä sitten pitää paikkaansa, niin sitä ei tiedä varmasti kukaan muu, kun nämä kaksi. Tukisivat toinen toisiaan, niin ei olisi tämmöisiä turhanpäiväisiä ketjuja. Ei anna kummastakaan hyvää kuvaa. Ja mistä me tiedetään, vaikka täällä kirjoittaisi yrittäjät itse toisistaan pahaa? Kivikauppiaita on täällä jo sen verran monta, että jokainen varmasti löytää sellaisen, joka ei puhu toisista yrittäjistä pahaa.

      • Anonyymi

        Eronhan tässä tekee vain se, ettei kyseessä ole mikään kahteen suuntaan oleva taistelu, vain täysin yksipuolisesti tuon Kristalliaddiktishopin pitäjän aloittama sekä jatkama asia.

        Tuo Hanne tuossa ylempänä muidenkin mainitsemassa sunnuntailivessä @never30again tilillään sanoi, että täällä hän voi puhua ääneen mitä haluaa koska ei ole kyseessä kivikauppansa sometili.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eronhan tässä tekee vain se, ettei kyseessä ole mikään kahteen suuntaan oleva taistelu, vain täysin yksipuolisesti tuon Kristalliaddiktishopin pitäjän aloittama sekä jatkama asia.

        Tuo Hanne tuossa ylempänä muidenkin mainitsemassa sunnuntailivessä @never30again tilillään sanoi, että täällä hän voi puhua ääneen mitä haluaa koska ei ole kyseessä kivikauppansa sometili.

        Kannattaisiko sitten mennä hänelle suoraan sanomaan, että noin paljon kaivelee sinua tämä juttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisiko sitten mennä hänelle suoraan sanomaan, että noin paljon kaivelee sinua tämä juttu?

        Tuskin ehtisi edes asiaansa esittää loppuun, kun saisi tältä myyjältä a) täyslaidallisen aiheetonta päänaukomista ja b) estot :( Nähty on. Kaikki eivät osaa ottaa minkäänlaista kritiikkiä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eronhan tässä tekee vain se, ettei kyseessä ole mikään kahteen suuntaan oleva taistelu, vain täysin yksipuolisesti tuon Kristalliaddiktishopin pitäjän aloittama sekä jatkama asia.

        Tuo Hanne tuossa ylempänä muidenkin mainitsemassa sunnuntailivessä @never30again tilillään sanoi, että täällä hän voi puhua ääneen mitä haluaa koska ei ole kyseessä kivikauppansa sometili.

        Siinä on sellainen akka että oksat pois. Todella Ilkeä piilovittuilija! Jos et nuole sitä, olet automaattisesti epäsuosiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on sellainen akka että oksat pois. Todella Ilkeä piilovittuilija! Jos et nuole sitä, olet automaattisesti epäsuosiossa.

        Ala-arvoista kommentointia.
        Yrityksiä voi kehua ilman, että haukkuu tai painaa alas muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ala-arvoista kommentointia.
        Yrityksiä voi kehua ilman, että haukkuu tai painaa alas muita.

        Eikö nämä ”puolustajat” huomaa mitään ristiriitaa käytöksessään? Ensi kirjoitetaan mustamaalaamisesta ja sitten siirrytäänkin jo toisen yrityksen haukkumiseen samassa ketjussa. Voi luoja…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nämä ”puolustajat” huomaa mitään ristiriitaa käytöksessään? Ensi kirjoitetaan mustamaalaamisesta ja sitten siirrytäänkin jo toisen yrityksen haukkumiseen samassa ketjussa. Voi luoja…

        Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä! On syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nämä ”puolustajat” huomaa mitään ristiriitaa käytöksessään? Ensi kirjoitetaan mustamaalaamisesta ja sitten siirrytäänkin jo toisen yrityksen haukkumiseen samassa ketjussa. Voi luoja…

        Tuleeko sinulle mieleen että ketjussa voi olla osana useampiakin ihmisiä. Se että kommentoi toisesta henkilöstä ei tarkoita että on enemmän toisen ihmisen puolella… Jälleen yksi syy miksi nämä anonyymit palstat ovat maailman turhimpia, kukaan ei validoi että kuka kirjoittaa ja mitä, ja mikä pitää paikkaansa.. Jos on tarve anonyymina puhua, ei todennäköisesti asiat ole menneet ihan niin kuin tälläisellä palstalla haluaa julistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nämä ”puolustajat” huomaa mitään ristiriitaa käytöksessään? Ensi kirjoitetaan mustamaalaamisesta ja sitten siirrytäänkin jo toisen yrityksen haukkumiseen samassa ketjussa. Voi luoja…

        Mistä tiedät, että nämä henkilöt ovat samoja ihmisiä ja Kristalliunelmien puolustajia?

        Entä jos he ovatkin Kristalliaddiktishopin liveissä vain seuranneet ja huomioineet näitä asioita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eronhan tässä tekee vain se, ettei kyseessä ole mikään kahteen suuntaan oleva taistelu, vain täysin yksipuolisesti tuon Kristalliaddiktishopin pitäjän aloittama sekä jatkama asia.

        Tuo Hanne tuossa ylempänä muidenkin mainitsemassa sunnuntailivessä @never30again tilillään sanoi, että täällä hän voi puhua ääneen mitä haluaa koska ei ole kyseessä kivikauppansa sometili.

        Miksi pitää mainita yrittäjän oma henkilökohtainen tili? Ymmärtääkseni tuo ei ole yrityksentili.


    • Anonyymi

      Kristalli on amfetamiinijohdannainen aine. ja huumeena se on erittäin addiktoivaa. Tämä vauhtihuumeeksikin sanottu päihde on suosittua ilta- ja yöaikaan valvovien, esiintyvien taiteilijoiden joukossa.
      Huumeen yliannostusvaara on kristallin käyttäjillä erittäin suuri.

    • Anonyymi

      " Siinä on sellainen akka että oksat pois. Todella Ilkeä piilovittuilija! "

      Kuulostaa aika lailla mun makuuni olevalta pirtsakan pippuriselta naishmiseltä. Mahtaako tuo olla varattu? Onko tavallisella, keskituloisella poikamiehellä mitään mahdollisuuksia tämän ladyn suhteen?

    • Anonyymi

      Voin sanoa näin monelta eri kristalliyrittäjältä tilanneena, että aina olen saanut tuotteeni jokaiselta myyjältä. KU:lta tilatessani olen hyvin ymmärtänyt, mikäli tilauksissa on ollut viivettä, koska hän on asiasta suoraan kertonut asiakkailleen somessa ja tästä ollut hyvin pahoillaan aina. Ja ei hän myöskään ole ainoa kenellä ollut viivettä toimituksissa. Toisaalla on ollut postin kanssa ongelmaa ja toisilla taas sairastelun vuoksi viivettä. Yhdeltä tilatessani on tuotteita jäänyt puuttumaan ja olen saanut uuden tilalle.

      Näitä tapahtuu kaikilla yrittäjillä ja jokainen haluaa korjata asian mahdollisimman hyvin. Kenestäkään yrittäjästä en ole kuitenkaan kokenut tarvetta kirjoittaa palstoille tai foorumeille mustamaalatakseni heitä, koska inhimillisiä virheitä tapahtuu ja ne on ollut aina korjattavissa.

      Ei tässä kuitenkaan elämästä ja kuolemasta ole kyse, vaan kivistä!

    • Anonyymi

      Kannattaa tilata isoista ja tunnetuista liikkeistä. Viisainta on vältellä pikku putiikkeja, joiden omistajat kirjoittelevat puolustuspuheita huijauksistaan.

      Rikosilmoitus saattaa tehota joissakin tapauksissa.

      • Anonyymi

        Tällä perusteellahan ei yksikään yritys ikinä voisi kasvaa isoksi jos niitä pitäisi vältellä kun ovat vasta alkutekijöissään. Kyllä on erikoinen ajatustapa.


    • Anonyymi

      Mulla on kans huonoja kokemuksia, paketti luvataan postittaa 5pv kuluessa, nyt mennyt jo kaksi viikkoa tilauksen tekemisestä. Ja viesteihin ei yllättäen vastata

    • Anonyymi

      Ensimmäinen tilaus meni hyvin. Toinen ei enään mennyt. Pakettillani kesti kaksi kuukautta tulla. Ymmärrän kyllä, että yritys sai tuulta siipien alle ja oli uusvuos välissä sekä sairastelua. Mutta mitä mä en ymmärrä niin miksi piti pitää 2 vai jopa 3 myyntiliveä sen tapaninpäivän jälkeen vaikka edes tapaninpäivän paketteja ei oltu postitettu. Jos on kiire ja työpula miks kasata työtä ja paketteja? Miksei niitä ensimmäisiä paketteja voinut ensin hoitaa alta pois? Ja se että, tapaninpäivän jälkeisestä myyntilivestä olleet tuotteet meni ensin perille? Tai ainakin osa niistä kun stooreissa tuli vastaan ja pisti silmään että nämä oli tapaninpäivän jälkeisessä livessä myynnissä. Arvo kyllä laski silmissä. Itse asiakkaana olin ymmärtäväinen ja kun huomasin tuon että myöhemmän liven tilauksia oli ensin lähetelty laitoin ystävällistä viestiä kysyäkseni, että onkohan tilauskeni sitten unohtunut ja mitään pahoittelua ei tietenkään tullut vaan laskeskeltiin että montako pakettia on vielä laittamatta postiin. Miksi niitä livejä sitten piti pidellä jatkuvalla syötöllä jos ei aikasempiakaan tilauksia olla saatu hoidettua.

      • Anonyymi

        Tästä olen ihan samaa mieltä! Asiakkaille täytyy tiedottaa kauanko viivästykset kestää, joten asiakas voi päättää tilaako muualta vai pystyykö odottaa. Ja ensin hoidetaan kertyneet työt alta pois, ennenkö pidetään uusia livejä. Virheiden määrää voi itse omalla toiminnalla yrittää minimoida. Ja viesteihin kuuluu vastata, se on osa hyvää asiakaspalvelua. Kenellä tahansa.


    • Anonyymi

      Tämä dissaaminen täällä on jotain niin surullista ja mautonta. Ällöttävää haukkua ja arvostella nimettömänä netissä. Kukaan ei voi edes tietää onko nämä tarinat edes totta ja niiden taustalla voi olla kuka vain ties millaisilla motiiveilla.

      Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku yrittää huvikseen kaataa pienyritystä. Näitä on nähty ja se on todella inhottavaa ja kamalaa. Esiintyisitte edes nimillänne mutta ei, ettehän te uskalla kun joku saattaisi vaikka alkaa kyselemään tarkemmin perään.

      Näinä aikoina pienyrityksillä on muutenkin vaikeaa. Surettaa.

    • Anonyymi

      Kristalliunelmia on ihan luotettava myyjä ja laatu on ihan hyvää.
      Ainut että kristalliunelmilla on niitä tiettyjä vakkari asiakkaita jotka ei kestä yhtään negatiivista palautetta kristalliunelmista ainakin mitä Facebook ryhmässä oon huomannut jos joku antaa vähä negatiivista palautetta niin laumana hyökätään puolustamaan ja lynkataan palautteen antaja.. samoin muualla somessa haukkuvat ja arvostelevat muita kristallimyyjiä..
      Luulis että ei tuo kivien keräily nyt niin vakava harrastus ole että noin alas pitää vajota.. mut ilmeisesti jotku ottaa sen liian tosissaan xD

      • Anonyymi

        Popkornit mikroon ja kohti seuraavaa draaman kaarta!


    • Anonyymi

      Tuollainen Mokaiittikuula voisi olla aika makea. Hintakaan ei ole pilvissä, vain 29,95 euroa.
      https://kristalliunelmia.com/products/mokaiitti-kuula-244g

      Noi pitää varmaan säilyttää tietyllä tavalla? Oikeat lämpötilat ja kosteusolosuhteet läpi vuoden. Liian usein ei saa puhdistaa eikä varsinkaan pestä happamilla pesuaineilla.

      Veikkaan että 50 vuoden kuluttua tuostakin Mokaiittipallosta saa vähintään 1.000...1.500€ hinnan myytäessä. On aikamoinen tuottoprosentti, pienelle sijoitukselle.

      • Anonyymi

        Inflaatio huomioon ottaen tuolloinen 1500€ vastaa nykypäivän rahassa arvoltaan 2..3 € rahasummaa. Mitä ihmettä naiset ylipäätään tekevät tuollaisilla kiiltävillä kivipalloilla?


    • Anonyymi

      Kristalliunelmia tiktok: Mitä okette mieltä tälläisestä kristallikonfetista?

      Tiktokkaaja: itse en pudä sirukivistä kun en pidä epämääräisistä muodoistakaan

      Kristalliunelmia tiktok: herne satasella nenään

      Mutä opimmekaan tästä ei kannata kysyä mielipidettä asiakkailta jos ei toisenlaisia mielipiteitä kestä.
      Toisekseen tuossa vastauksessa ei ollut mitään mikä olisi edes mielikuvituksellakaan voinut olla henkilökohtaista vidduilua häntä kohtaan.Taitaa tuolla myyjällä olla olematon itsetunto ja satasen prosentin mielensäpahoittamis prosentti.
      Lopulta kun tätä jauhettiin eikä tämä myyjä edelleenkään ymmärtänyt että oli itse mielipidettä kysynyt ja veti itse herneen nenään niin bannasi tiktokissa.

      No ei tuo haittaa en ikinä laittais tonbeja enkä satadia moiseen uskomusjuttuun kuin kristallit.

    • Anonyymi

      Kristalliunelmia on tällä hetkellä suosittu kristallikauppa, jonka takia heillä on tosi suuret tilausjonot. Itse olen seurannut heidän toimintaa alusta asti ja jokaisen paketin olen saanut todella hyvin pakattuna ja suojattuna. Monet täällä kommentoivat eivät selvästikkään tiedä, miten paljon hän käyttää aikaa tilauksien pakkaukseen tai uusien tuotteiden löytämiseen. Tästä syystä myös viesteihin vastaamiseen voi kulua pitkä aika. Heillä on usein ruuhkaisia aikoja, jolloin tilauksen saapumiseen voi mennä pitkiäkin aikoja ja siitä usein lukeekin verkkokaupan yläkulmassa.

    • Anonyymi

      Mielenkiinnosta vaikka aihe ei nyt suoranaisesti liity tähän yrittäjään, vaan ylipäätään koko kristallimyyntiin. Onko kenelläkään kokemusta reklamoinnista, jos selviää esimerkiksi että tuote ei ole aito/myyty vääränä. Onko näistä tullut hyvityksiä tai tuotteen takaisin vetoa? Kristallibisneksessä tuntuu jatkuvasti tulevan uutta ja harvinaista myyntiin väärillä nimillä tai ovat täysin ihmisen muovaamia.

    • Mä olen nyt odottanut kuukauden mun tilaamiani tuotteita, eikä vieläkään ole saapunut. Kaks sähköpostia laittanut, ei minkään näköstä vastausta mihinkään. On soitettu puhelinnumeroon ja ei vastata ja laitto estoille numeron. Tosi hyvää yrittäjyyttä. Tuolta ei kannata näköjään tilata, jos et halua sun maksamia tuotteita saada. Hällä on kyllä aikaa päivitellä someja, mutta ei hoitaa asioita niinkuin kuuluukin. Ei tartte toisten enää tilata.

      • Anonyymi

        Oletko vienyt asian eteenpäin?


      • Anonyymi

        Laita valitus kuluttajalautakuntaan


    • Anonyymi

      Itse jäin kaipaamaan vastausta palauteboksin kautta laittamaan kysymykseeni,kauan ennen tätä boomia.Josta jäi fiilis huonosta asiakaspalvelusta. Tilauksen tulo kesti myös tuolloin kauemmin mitä olin ajatellut ja verrattuna muihin mutta kaikki tuli ja ehjänä.
      Itse arvostan tietynlaista energiaa näissä kristalliasioissa joten jatkossa jää ostamatta. Tukkutyylisestä muovilaatikkoesillepanosta ei irtoa mitään hyvää ainakaan minulle.Toki se palvelee massoja(paljon ja kaikenlaista,edullisesti),koska onhan nämä nyt selvästikin muotia.Hyvä yrittäjälle, sillon pitää takoa kun rauta on kuumaa.Me jotka ostimme kiviä jo 90-luvulla, ostetaan ne todennäköisesti muualta.

      • Anonyymi

        Itse en ole vieläkään saanut vastausta sähköpostiini jonka laitoin syyskuun alkupuolella. En tiedä onko tämä ihminen aiemmin ollut yrittäjä, mutta ei tiedä kyllä mitään yrittäjänä olosta ainakaan. En ole ostanut kesän jälkeen enää mitään ja keskitin hankintani kahteen muuhun hyväksi todettuun yritykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole vieläkään saanut vastausta sähköpostiini jonka laitoin syyskuun alkupuolella. En tiedä onko tämä ihminen aiemmin ollut yrittäjä, mutta ei tiedä kyllä mitään yrittäjänä olosta ainakaan. En ole ostanut kesän jälkeen enää mitään ja keskitin hankintani kahteen muuhun hyväksi todettuun yritykseen.

        Itsellä ei ole mitään hyvää sanottavaa Kristalliunelmista. Vaikea saada kiinni tämä naikkonen, kun laittaa sähköpostia ja poistetaan kommentit Facebookin ryhmästä, jos erehtyy olemaan jostain hiukankaan eri mieltä. Lähdin menemään sieltä, kun alkoi ärsyttämään ihmeellinen ilmapiiri, jossa puolustellaan tätä yrittäjää kokoajan vaikka toimisi kuinka väärin. Ostan mielummin kiveni muualta, kun tältä narsistiselta naiselta. Puhunut liveissäkin alkuun pahaa muista ja luulee olevansa muiden yläpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä ei ole mitään hyvää sanottavaa Kristalliunelmista. Vaikea saada kiinni tämä naikkonen, kun laittaa sähköpostia ja poistetaan kommentit Facebookin ryhmästä, jos erehtyy olemaan jostain hiukankaan eri mieltä. Lähdin menemään sieltä, kun alkoi ärsyttämään ihmeellinen ilmapiiri, jossa puolustellaan tätä yrittäjää kokoajan vaikka toimisi kuinka väärin. Ostan mielummin kiveni muualta, kun tältä narsistiselta naiselta. Puhunut liveissäkin alkuun pahaa muista ja luulee olevansa muiden yläpuolella.

        Olen huomannut saman. Tosi harmi


    • Anonyymi

      Mullakin tosi huono kokemus kristalliunelmia yrityksestä. Tilasin muutamalla satasella kristalleja ja kun tulivat perille, tajusin heti, että olisi pitänyt maksaa vähän enemmän että tilaukseni pakkaus olisi kuvattu tiktokkiin, ehkä silloin kuvaaja ei olisi kehdannut näitä ”vikoja kappaleita” laittaakkaan. Tästä on siis noin vuosi mutta anyways. Isoin ammoniitti mitä silloin pystyi tilaamaan oli varmaan pienin pienistä, amatsoniitti torni ei pysynyt millään pystyssä ja haisi ihan kellarille, oli hyvin kallis vielä. Kaikki kolme vai neljä geodia oli tosi huonoja, vaaleanpunainen ametisti geodi oli oikeasti ryväs ja kaksi vai kolme pientä geodia olivat super rumia ja varmaan just niitä vikoja kappaleita, yhdenkään sisälle ei nähnyt. Joitain kiviä pidin mutta 80% tilauksesta palautin. Palautus oli vaikeaa, ja vastaus palautuksesta oli minusta epämääräinen ja epäammattimainen, väitti että kivissä ei ollut mitään vikaa eikä suostunut maksamaan palautuksesta mitään. Kristalleista sain sentään rahat takaisin, ja onnekseni ei tarvinnut itse kuljetusta maksaakkaan, sillä ystäväni joka on kuljetus alalla vei samalla heille oikein ovelle asti, kun oli sinnepäin menossa. Tosi huono energia, ja musta noin matalavärähteleväisellä energialla ei mitään tommosta duunia pitäs tehdäkkään. Luulisi juuri olevan palveuista parhaimpia kun kivien ja energioiden kanssa tekee töitä, SUURI PETTYMYS. Suosittelen kaikille iinan kristallipuotia tai käydä helsingin keskustassa seraphinessä, älyttömän hyvällä energialla toimivia ja luotettavia yrityksiä ja ainakin iina puhdistaa kiviään viikottain! Pitäkää huolta!

      • Anonyymi

        Töykeää käytöstä liveissä ja paketin perään saa kysellä vastausta saamatta. Onneksi taitaa jäädä tauolle nyt pidemmäksi aikaa. Tämä viimeinen live TikTokissa taas todistaa, että asiakaspalvelualalle sopimaton henkilö. Ostan jatkossa muualta kiveni. En ole saanut viime liven ostoksia vieläkään, vaikka toimitusehdoissa lukee selvästi kuinka monta arkipäivää on toimitusaika. Mennyt jo yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töykeää käytöstä liveissä ja paketin perään saa kysellä vastausta saamatta. Onneksi taitaa jäädä tauolle nyt pidemmäksi aikaa. Tämä viimeinen live TikTokissa taas todistaa, että asiakaspalvelualalle sopimaton henkilö. Ostan jatkossa muualta kiveni. En ole saanut viime liven ostoksia vieläkään, vaikka toimitusehdoissa lukee selvästi kuinka monta arkipäivää on toimitusaika. Mennyt jo yli.

        En ole minäkään koskaan saanut vastausta. Pitäisi enemmän panostaa asiakaspalveluun. Tiettyjä henkilöitä palvelee enemmän, esim. Tuttuja ja kavereita. Yleensä jos laitan jollekin yhden henkilön yrittäjälle viestin, niin saan vuorokaudessa vastauksen.


    • Anonyymi

      Edelleen tänäpäivänäkin jatkuu näköjään sama peli. Ei tuotteita tule edes yli 2kk odottelun jälkeen. Nettisivuilla lukee 10 päivää .. Useisiin viesteihin ei ole vastattu. Uusia livejä kyllä välissä pidettiin. Seuraavaksi otan kuluttajasuojaan yhteyttä.

      En voi suositella kenellekkään.

    • Anonyymi

      Kristalliyö sitä tarvitaan

    • Anonyymi

      En ymmärrä miten tämä yrittäjä saa edelleen jatkaa toimintaansa. Pakettia saa odotella ja tuo 10 päivän lupaus ei pidä paikkaansa. Selitellään, että ollaan äitiyslomalla, mutta sitten ei pitäisi tehdä töitä ollenkaan, jos ei aikaa tai jaksamista ole mihinkään.

      • Anonyymi

        Mitä helvettiä. Nyt sivuilla lukee et palaa ulkomailta 29.8.2024. Ja ihmiset odottelevat tilauksiaan. Sivuilla luki aikaisemmin 10 toimitus ja sehän nyt ei pitänyt pakkaansa kun näitä odotellaan kolmatta kuukautta. Huh huh mitä yritystoimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä. Nyt sivuilla lukee et palaa ulkomailta 29.8.2024. Ja ihmiset odottelevat tilauksiaan. Sivuilla luki aikaisemmin 10 toimitus ja sehän nyt ei pitänyt pakkaansa kun näitä odotellaan kolmatta kuukautta. Huh huh mitä yritystoimintaa.

        Omat viime 10.8.liven ostokset tulivat vasta. Ystävän, joka teki samasta livestä ostoksia paketti ei ole vielä edes matkalla. Tiesin että toimitus kestää kauan mutta en arvannut et näin kauan. Kumma kun ei ole missään mitään pahoittelua(koskaan) että toimitus venyy ja nyt on ilman mitään selitystä faceryhmäkin asetettu tauolle, ensin oli joku 9 päivän tauko ja nyt se on laittetu 31 päivän tauoksi. Mitä ihmettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä. Nyt sivuilla lukee et palaa ulkomailta 29.8.2024. Ja ihmiset odottelevat tilauksiaan. Sivuilla luki aikaisemmin 10 toimitus ja sehän nyt ei pitänyt pakkaansa kun näitä odotellaan kolmatta kuukautta. Huh huh mitä yritystoimintaa.

        Mustakin ois ollu kiva, et tuosta ulkomaille lähdöstä ilmotetaan etukäteen, et nyt homma hidastuu vielä semmosenkin seikan takia... Kiva nyt parin viikon täyden hiljasuuden jälkeen lukee, et jatkan nyt hommaa kun olin ja pidin sen loman jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustakin ois ollu kiva, et tuosta ulkomaille lähdöstä ilmotetaan etukäteen, et nyt homma hidastuu vielä semmosenkin seikan takia... Kiva nyt parin viikon täyden hiljasuuden jälkeen lukee, et jatkan nyt hommaa kun olin ja pidin sen loman jo.

        Aika jännä, että pidetään livee jonka tilaukset pitää maksaa heti! Sitten lähdetään lomalle rälläämään ja asiakkaiden paketit jää postittamatta... Lieköhän vieläkään kaikki odottaneet saaneet pakettejaan?


    • Anonyymi

      Nämä viivästykset eivät taida olla enää yksittäistapauksia, joten rohkeasti vain kuluttajaneuvontaan yhteyttä, mikäli luvatut toimitusajat eivät päde. Yritys ei itse saa suoraa ilmoituksia tehdyistä yritystä koskevista yhteydenotoista, mutta yhteydenotoista kerätään rekisteriä. Jos samasta yrityksestä tulee toistuvasti aiheellisia yhteydenottoja, voi kuluttaja-asiamies ryhtyä tarkempiin toimenpiteisiin koskien yrityksen toimintaa ja selvittää, rikkooko yritys säännöllisesti kuluttajansuojalainsäädäntöä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe