Hei.
Olen sh/ kätilö, joka opiskelee seksuaaliterapeutiksi.
Olen tekemässä lopputyötä aiheesta aivolisäkekasvaimet ja seksuaalisuus.
Olisko täällä palstalla ketään, joka haluaisi osallistua tutkimukseni tekoon jakamalla minulle omia kokemuksiaan aiheesta.
Tarkoituksenani on syvähaastatella muutamia ihmisiä aiheen tiimoilta.
Jos olet kiinnostunut vaihtamaan kanssani ajatuksia, niin ole yhteydessä spostiin: [email protected]
Kiitos.
Aivolisäkekasvaimet ja seksuaalisuus
3
444
Vastaukset
Tuostahan löytyy tietoa pilvin pimein ja mekanismi seksuaalisuuteen on siinä, että prolaktinooma tai mikroprolaktinooma nostaa prolaktiinitasoa, joka tyypillisesti vie seksihalut, sekä laskee miehillä myös testosteronitasoa, joka sekin vaikuttaa libidoon ja kykyyn.
Itselläni ei tuota kasvainta ole, mutta nämä on yleistietoa.
Mikroprolaktinoomissa hoitomuotona käytetään leikkauksen sijaan Kabergoliinia, joka on dopaminerginen lääke, jota käytetään korkean prolaktiinitason, prolaktinooman, Parkinsonin taudin ja muiden indikaatioiden hoitoon.- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17752467v
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Miten se tuumori aivolisäkkeessä vaikuttaa seksuaalisuuteen, kasvuiässä se stimuloi tuottamaan somatotropiinia ja seuraus on gigantismi jossa kehon koko kasvaa liikaa, kasvuiän ohittaneilla se aiheuttaa aggromegaliaa ja sormet, jalat, nenä, korvat, otsa jne. laajenevat, mutta muuten kehon koko ei kasva. Aikuisiällä somatotropiini hieman vähenee sitä mukaa kuin ikää karttuu, sen pieni lisäys per kk. hidastaa vanhenemista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022346- 1201923
- 921509
- 1381459
- 1171276
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741268Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221160Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511097
- 381042