Vas.liiton Riku Niemisen "blackface"-hahmo on stereotypinen ja rasistinen

Anonyymi-ap

ilman muuta, ainakin jos punavihreiden "suvaitsevaisia" on uskominen.

Nieminen esiintyi vuosia sitten maikkarilla naama mustattuna. Niemisen esiintymistä moitittiin heti alusta pitäen. Hän puolustautui:

– Koska ”blackface” tarkoittaa törkeän rasistista kuvausta tummasta ihmisestä, tuo ei ole ”blackface”.

Mikähän se sitten on?

Kokoomusnuoriin kuuluva Mats Uotila kiteyttääkin:

– Jos jonkun muun puolueen kuin vasemmistoliiton ehdokas olisi maalannut naamansa mustaksi ja esittänyt televisiossa afrikkalaista Masimbaa mehustellen negatiivisia stereotypioita niin olisi kova metakka. Nyt on hiljaista kuin huopatossutehtaalla.

Niinpä, eli mukasuvaitsevaiset ovat tekopyhiä ja ajavat kaksilla rattailla.

23

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kielitieteilijä Erkki Seppänen puntaroi tapausta.

      – Riku Niemisen eduskuntavaaliehdokkuuden myötä uudelleen keskustelunaiheeksi 8 vuoden takaa noussut blackface-sketsi on hyvä tapaustutkimus samalla tarkastella woke-asenteiden kehitystä ja toimintalogiikkaa Suomessa.

    • Anonyymi

      Punavihreillä standarteilla hahmo on rasistinen, mutta kun Nieminen on vassari niin hys hys.

      • Anonyymi

        Vasurit on kovia canseloimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasurit on kovia canseloimaan.

        Mutta itte saavat öyhöttää.


    • Anonyymi

      Omissa kolisee näillä vasureilla jatkuvasti.

    • Anonyymi

      Riku Nieminen näyttääkin ihan joltain putoushahmolta

    • Anonyymi

      Moni kommari on rasse.

    • Anonyymi

      Asiasta moitittiin tai asiasta oltiin hiljaa. Kummasta on kyse?

    • Anonyymi

      Tuossa on vielä linkki juttuun jos joku haluaa lukea sen kokonaan:

      https://www.suomenuutiset.fi/vasemmistoliiton-tunnetun-ehdokkaan-blackface-puhuttaa-ei-nahnyt-itse-asiassa-ongelmaa-ei-vahvista-mitaan-stereotypioita-tai-halveeraa-ketaan/

    • Anonyymi

      No "suvaitsevaisuus" ja tekopyhyys ovatkin synonyymeja.

    • Anonyymi

      Voi vassareita miten tekopyhiä olette. Onko vassareilla omat säännöt okein Woke säännöt titi tyy.....???

      • Anonyymi

        Vihervasurien woke-sääntö on että me emme hyväksy mitään mutta teidän täytyy hyväksyä kaikki.


    • Anonyymi

      Vasemmiston rasismihuutelu on vain poliittinen lyömäase. Ei vasemmisto tosiasiassa ole koskaan välittänyt rasismista. He näkevät siinä vain poliittisen hyödyn.
      Sen kun tajuaa, niin tajuaa miksi Niemisen blackface on ok mutta persun ei.

      • Anonyymi

        Tietenkin se on. Samoin kuin enatsittelu ja venäjän kätyreiksi syyttely.


      • Anonyymi

        Hyvä kommentti.


    • Anonyymi

      Eipä ole ensimmäinen kerta kun vassari-Riku pelleilee ulkomaalaisten vähemmistöjen kustannuksella. https://www.iltalehti.fi/viihde/a/2015011419019533

      Miksi vasemmistoliitto ei puutu tähän? Onko vasemmistoliitto niin epätoivoinen että yrittää Rikun avulla saada kannatusta nousemaan kun vasemmiston kannatus on aina korkeintaan 7% tienoilla??

      • Anonyymi

        Vas.liitto on täysin pellepuolue.


    • Anonyymi

      Vasuriliitto on todellisuudessa täynnä rasisteja.

    • Anonyymi

      Miksi Andersson on hiljaa?

    • Anonyymi

      Munamieskin oli/on rasistinen niitä miehiä kohtaan, joilla on kuukautiset eli ei munia.

    • Anonyymi

      Riku nieminen
      Kommunisti

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe