Kuulisin mielelläni miten pysytte tyynenä, kun olemme matkalla kohti kolmatta maailmansotaa?
Itselläni on suuria vaikeuksia keskittyä mihinkään. Olen pitänyt taukoja median lukemisesta ja se auttaa hieman, mutta kuitenkin sodan kehittyminen pyörii mielessä. Pahinta mielestäni tilanteessa on se miten rennosti politiikot ja media asiaan suhtautuu ja puhuu sodasta. Sotaa vain lietsotaan, eikä edes yritetä diplomatiaa.
Venäjä on paska maa ja hyökkäys Ukrainaa on laiton, se on selvä, mutta miksi mediassa ei kerrota koko totuutta, Tämä sota ei ollut provosoimaton. Enkä ymmärrä miksi Ukrainalaiset pommittivat Itä-Ukrainaa vuodesta 2014 ja yllyttivät Venäjän hyökkäämään. Miksi Länsi tuki sitä ja miksi meitä pitäisi kiinnostaa kenelle Iitä-Ukraina kuuluu? Mitä voimme voittaa tässä sodassa? Jos kaksi ydinasevaltiota (USA ja Venäjä) taistelevat ja kummatkin ovat sitä mieltä, että toinen ei saa voittaa niin mihin muuhun tämä voi johtaa kuin ydinsotaan? Itä-Ukrainan takia? Tämä koko sota ja sen uutisoiminen on niin absurdia, etten pysty sitä ymmärtämään. Lisäksi kaikki asiat mistä syytämme Venäjää on USA tehnyt pahempana ja useammin.
Miten pysytte tyynenä?
12
230
Vastaukset
- Anonyymi
Yksittäinen suomalainen tai edes koko Suomen kansa yhdessä ei voi Venäjän ja Ukrainan sodalle mitään. Mikä on tullakseen se tulee ihan sinun ahdistumisestasi riippumatta.
Parempi on keskittyä asioihin, joille voit jotain. Pidä huoli terveydestäsi, muista nukkua ja syödä! - Anonyymi
Ota kyyninen asenne koko maailmaa kohtaan. Niin minä teen eikä voisi vähempää kiinnosta joku Venäjä-Ukraina maaottelu.
- Anonyymi
Kiitos aloittajalle hyvän, ajankohtaisen ja tärkeän aiheen esillenostamisesta. Moni muukin on varmasti miettinyt samoja asioita ja ollut huolissaan nykytilanteesta.
Olen kirjoittajan kanssa joistakin asioista samaa mieltä. Länsikään ei ole aivan niin viaton ja pulmunen, kuin väittää olevansa. Ukraina halusi liittyä EU: niin ja päästä NATO: n jäseneksi. Ja toisaalta, vaikka kumpikaan osapuoli ei ole mikään enkeli, niin toisaalta Venäjän poliittisen hallinnon pelko puolustusliiton tulemisesta sen omien rajojen tuntumaan on ymmärrettävää. Sodissa on aina tapana demonisoida toinen osapuoli. Ja nähdä kaikki viat ja virheet vain toisessa. Venäjäkään ei ole missään nimessä mikään viaton, eikä enkeli. Se on jo syyllistynyt raskaisiin sotarikoksiin. Mutta on tavallaan nähtävä, mitä oli ensin. Jään miettimään sitäkin, että jos tilanne olisi ollut toisinpäin. Eli idän sotilasliitto olisi haalimassa itselleen lisää jäseniä USA: n rajojen läheltä. Miten USA olisi siihen reagoinut?
Olen itsekin ollut erittäin huolissaan sodan eskaloitumisesta. Ja on pakko myöntää, että ei tässä tilanteessa tilanteessa tehdä ihan tarpeeksi ja riittävästi myöskään lännen puolelta. Enemmän kuuluu vaatimuksia, uhkauksia, lietsomista ja toisen osapuolen syyttelemistä kaikesta. Ja huom. pidetään itseltäänselvyytenä NATO: n laajentumista ja oikeutetaan se myös. Että vain lännellä, USA: lla ja NATO: lla on oikeuksia, ei idässä olevilla valtioilla. Ei tässä kovin paljon diplomatiaa käytetä, tai edes ehdoteta mitään rauhanneuvotteluiden järjestämistä. Rauhaa ei edistetä tällä hetkellä millään keinoilla ja tavoilla. Mikä olisi tilanteen eskaloitumisen estämiseksi aika tärkeätä. Isot ja vaikutusvaltaiset valtiot ja tahot tuntuvat nyt riitelevän keskenään ja päättävän asioista yli puolen maapallon väestön puolesta. Se on enemmän kuin väärin. Tilanteen muuttuminen tai eskaloituminen 3. maailmansodaksi saattaa olla mahdollista. Kaikki merkit viittaavat siihen. Ellei sitten jokin ihme tapahdu. Pitänee rukoilla sitä, että viisaus ja rauhantahto palaisi takaisin maailmaan ja johtajien keskuuteen ja että uutta maailmansotaa ei syty. Se olisi äärimmäisen tuhoisaa.- Anonyymi
Eckhart Tolle
Tyyneys puhuu - Anonyymi
Jatkoa edelliseen: Itse olen yrittänyt pysyä puolueettomana ja ottamatta kantaa siihen, että kuka, tai mikä taho on syylline tähän nykyiseen maailmassa vallitsevaan tilanteeseen. Ja tietoisesti välttänyt mm. uutisten liiallista seuraamista. Koska itselläni on tapana ahdistua, etenkin sellaisista asioista ja tilanteista, joihin ei itse pysty vaikuttamaan millään tavalla.
3. maailmansodan syttyminen ei ole vielä varmaa. Pitää toivoa, että rauha, järjestys ja keskinäiset hyvät välit palaavat takaisin maailmaan, Tällä hetkellä siltä ei oikein näytä. USA: n ja Kiinankin välit ovat aika huonot. Saattaa olla niinkin, että Kiina, ja P-Korea avustavat Venäjää aseellisesti ja muillakin tavoilla. Vastakkainasettelu, uhittelu ja riidan haastaminen lisäävät vain entisestään niitä. Rauhaa ei luoda koskaan asein, tai millään sotilasliitoilla. Vaan keskustelemalla keskenään, diplomatian, neuvotteluin ja rauhanomaisin keinoin. Kehitys näyttää menevän nyt siihen suuntaan ja tavalla, että maailma jakaantuu idän ja lännen leireihin pysyvästi ja se tarkoittaa sitä, että sota Euroopassa tulee jatkumaan vielä hyvin kauan. Ja tilanne voi mennä ihan tahansa suuntaan. Ja mitä pidempään tämä tilanne tulee jatkumaan, niin se johtaa mm. pysyvään ydinasevarustelukierteeseen ja edelleen jatkuviin yhteentörmäyksiin ja sotimiseen. Tästä hyötyy eniten aseteollisuus, mm. USA: n puolella olevat yritykset ja yhtiöt. Sota rikastuttaa ainakin heitä. En tiedä sitten voiko tämä maailma palata takaisin ns. entisiin, vähän parempiin aikoihin. Tulee tunne, että tässä taistellaan jollakin tavalla maailman herruudesta, sotilaallisesta, poliittisesta ja ekonomisesta vaikutus ja kaikesta muustakin vallasta. Ja sehän se on perimmäinen syy, miksi itä ja länsi ottavat keskenään yhteen. Narsismi, oman edun ajatteleminen ja hyötyjen tavoittelu on yleistä valtioiden johdossa olevien keskuudessa. On selvää, että jos ylipäätään mitään rauhanneuvotteluja saadaan koskaan aikaiseksi, niin kumpikin osapuoli, niin idän, kuin lännen puolella olevat, joutuvat tekemään myönnytyksiä. Ei tätä pattitilannetta tulla muuten ratkaisemaan. Sotiminen ja sen jatkaminen kuluttaa vain olemassa olevia resursseja ja vie koko maapallon ekonomian useiksi vuosiksi kestävään lamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eckhart Tolle
Tyyneys puhuuRakastan Eckhart Tollea! Varsinkin vanhimpia videoita on hauska katsoa youtubesta.
- Anonyymi
Ei tuo maailma muutu miksikään vaikka hyppisin seinille. Odotellaan rauhassa miten homma etenee.
- Anonyymi
Tästä olen samaa mieltä, kun tulevasta ei muutenkaan yleensä paljon mitään tiedä.
Kannattaa keskittyä tähän hetkeen, eikä stressata jotain, josta ei tiedä.
- Anonyymi
Ei pelota mahdollinen kolmas maailmansota. En mahda asialle mitään niin en rasita päätäni. Nukun hyvin ja elän elämääni kuten ennenkin .
- Anonyymi
Outo rauha valtaa mielen kysyttävien loppuessa.
- Anonyymi
Miksi stressaat sodan alkamista? En minäkään toivo kolmatta maailmansotaa maailmaan, mutta kiinat taiwanit koreat intiat ja kaikki muut maailman eri maiden väliset konfliktit muistaen ja Venäjän vaikuttamisen niissäkin plus perus Venäjä vs. Nato/Usa välit ei ole ihan yhden kahden maan väleistä enää kyse, ellei sitten yhtenä näe kaikki venäläismieliset ja toisena usamieliset. En halua sotaa Suomeen, mutta tulevaa MAHDOLLISTA sotaa ajatellen olisin valmis sotimaan, ja ehkä teistä sairasta, mutta tätä ajatellessa olen rauhallinen ja tyyni, ja jo nyt valmis sotimaan. En sitä ole koskaan ensisijaisesti halunnut, vanhemmilleni hyvän lopun toivoisin, mutta jos tosiaan Suomi päätyisi sotaan vaikka Naton kautta, ei olisi edes muuta vaihtoehtoa, kuin lopettaa Venäjän henkiset pakotteet kertaheitolla vaikka sen vastasodan muodossa. Tätä sotaa Venäjää kohtaan ei voi hävitä kuin kuolemalla Suomen tai oikean aatteen vuoksi, joten turha pelätä, vaikkei kukaan nyt kuolla haluakaan ensisijaisesti.
- Anonyymi
Jos totta puhutaan niin sota alkoi siitä että Putin sai väärää tietoa.
Sodan yksi kriteri oli että ukranalaiset halusivat venäjän valtaa ja toinen se ettei sota kestä kuin 3 päivää.
Totuus oli kuitenkin että hyvin harva ihannoi venäjää ja nyt jo vuosi sodittu.
Sotaa ei olisi tullut jos olisi ollut todellinen tieto saatavilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559