raskauden aikana

hierojalla?!

Kuinka pitkälle raskautta olette käyneet hierojalla, hartiat ja selkä ihan jumissa ja hieronta varmaan tekis hyvää mutta uskallanko lähtee?!
Vielä pystyn makaamaan mahallani kun viikkoja vasta 13..oiskohan haittaa??

8

898

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me_

Itselläni ei lapsia ole, mutta maalaisjärjellä ajateltuna seuraava ajatus: Valitse hierjojaksi fysioterapeutti tavallisen urheiluhierojan sijaan. Maksaa ehkä hieman enemmän, mutta fyssarilla on varmasti enemmän tietoa kokonaisvaltaisesti ihmisen terveydestä (vrt. amk-tutkinto tai lyhyt kurssi). Ja hartioitahan voi hieroa myös sellaisessa hierontatuolissa jossa istutaan, eli sen ei ainakaan luulisi haittaavan?

• joku vain..

Ei kannata mennä hierojalle saattaa käynnistää synnytyksen.. itse en ainakaan hieroisi raskaana olevaa. Oletko koittanut venytellä? Säännöllisellä venyttelyllä luulisi niska ja hartia vaivojen lähtevän... Mutta kannattaa ottaa vielä tarkemmin selvää että soveltuuko venyttelyt raskaana oleville, minun tietojeni mukaan ei pitäisi olla haittaa mutta kannattaa tarkistaa vielä jostain.

• minä kävin

tais olla viikkoja takana yli 20 reippaasti kun maha oli niin iso ja maitoa tihkui...
      olin istuma asennossa ja hieroja hieroi hartian seudun ja selkää, helpotti suunnattomasti kipuun. suosittelen eikä synnytyskään käynnistynyt

• kielletty

Viimesen kolmanneksen aikana hieronta voi käynnistää synnytyksen herkästikin. Jalkapohjia ja alaselkää ei saisi hieroa koko raskausaikana.

• RV29

Kokeile niska- ja hartia ja miksei myös selkäjumeihin sellaista mikrossa lämmitettävää kaura/vehnäpussia, olen käyttänyt sitä itse raskauden aikana ja se on ollut yllättävän tehokas lihasten rentouttaja! Ostin itse sellaisen marketista, taisi olla nimeltään "hyvä ystävä" ja on ollut tosi hyvä apu minulle.

• fysioterapeutin kokemus

Itse kävin hieronnassa vielä melko loppuvaiheessa ja olen itsekin hieronut raskaana olevia. Kyse on siis hartiaseudun hieronnasta ja istuma-asennossa suoritettavasta hieronnasta. Ennen hierontaa em lämpöpakkaus auttaa hyvin lihaksia rentoutumaan ja hieronta tehoo paremmin. Parempi sitä on alkaa lasta kanteleen hartiaseutu kunnossa kuin jo valmiiksi niin jumissa että sormet puutuu ja päätä särkee. Siis kyse on hieronnasta eikä "pahoinpitelystä"...

• jenny.t

Itse olen käynyt fysioterapeutilla ihan loppuaikoinakin ja vielä puolessa välin naprassakin. Ammattilaiset kyllä tietää kuinka raskaana olevien selkiä laitetaan kuntoon.

• Lulu

Hieronta helpottaa älyttömästi!
      Tarkista kuitenkin ensin, minkälaiselle hierojalle olet menossa. Koulutettu hieroja (vars.urheiluhieroja) osaa kyllä hommansa. Fysioterapeuttien tutkintoon kuuluu vain yksi opintoviikko hierontaa, joten fyssari ei välttämättä osaa hoitaa loppuraskauden juttuja. Kun vatsamakuu ei enää onnistu, hierotaan istualtaan tai kylkimakuulta. Jalkapohjien hieronnan jättäisin kyllä vyöhyketerapeuteille. Jalkojen hieronta klassiseen tapaan ei tod. käynnistä synnytystä. On eri asia jos painellaan aku-pisteitä. Ja ne akupisteet täytyy erikseen osata löytää, joten riski osua niihin vahingossa on minimaalinen ja täytyy olla aika kovat kourat.

Päinvastoin jos kärsii loppuraskaudesta säärien/pohkeiden kiputiloista (lihasaitiosyndroomat) kuten penikkatauti, niin kannattaa käydä hierotuttamassa kipu pois. Itse voi olla vähän vaikeeta hieroa omia jalkojaan mahan yli.

Jos sulla on turvotuksia, niin suosittelen lymfaterapiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4260
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      153
      1799
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1258
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1056
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      823
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe