DSG vikojen korjauksen hinnoista

Anonyymi-ap

24

759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta hei, pääasia on että niitä pitää korjata 😀

      • Anonyymi

        Kerrankin asiallinen aloitus.


    • Anonyymi

      Ai niitä on tuommoisiakin palveluita vsihteistoille,hyvä niin.
      Itse ajan vain japseilla ja vaihteistojen korjaukset on täysin tuntematon käsite. Öljyjä ja suodattimia kyllä vaihtelen. Mikä noita vag autojen vaihteistoja oikein särkee? Esim toyoatillahan ajaa vain idiootit ja hullut ja autot kestää! Luulisi että niiden käsissä hajoaa kaikki vai onko toyota vain niin hemmetin hyvä auto? Joku tronikki on tutun tdi audissa 5pyttynen ja juuri hinattiin pajalle. No oli sillä jo liki400tkm ajettukin.

      • Anonyymi

        Netistä löytää kaikkea ihmeellistä kuten nopeasti hajoavia DSG vaihteistoja =)


      • Anonyymi

        kts. moottorihiomo seinäjoki

        VW konsernin tuhoa riittää

        öljynsyönti

        mutta vie toki pörhölle se sontakasa ottavat 10000e korjauksesta eli asiakas maksaa VWskodaudi viat itse


      • Anonyymi

        "Itse ajan vain japseilla ja vaihteistojen korjaukset on täysin tuntematon käsite."

        Onko Toyotalla kaksoiskytkinvaihteisto valikoimissaan, asia josta avauksessa on kyse?

        ps. Stellantiksen valmistama Toyota-brändin paku on saatavissa Aisinin valmistamalla perinteisellä automaatilla, EAT8:lla. Muistaakseni mm. Bemarikin on käyttänyt Aisinin valmistamia perinteisiä automaatteja.


      • Anonyymi

        Olen kanssasi samaa mieltä. Vanhemmillani on edelleen useampi Toyota pihassa, vanhoja romuja ja on vaihdettu helmaa ja kaaria mutta tekniikka toimii. Camryn tekniikkaa ei saa rikki, ei millään. Huoltoa sen verran mitä normaalisti, eli öljynvaihto ja suodatin. Vaihteistoa ei tarvitse murehtia. Sitten on joku Folkkari jonka laatikko ei kestä sadan tonnin ajoa ilman kallista remppaa. Ja moottorit, voi vittu. Niihin myydään ÖLJYNKULUTUSREMONTTEJA! Mitä helvettiä?
        Minulla ei ole tähän mennessä ollut autoa josta häviää öljyä niin paljon että mittatikusta huomaisi. Jos mikrometrillä katsoo niin ehkä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. Vanhemmillani on edelleen useampi Toyota pihassa, vanhoja romuja ja on vaihdettu helmaa ja kaaria mutta tekniikka toimii. Camryn tekniikkaa ei saa rikki, ei millään. Huoltoa sen verran mitä normaalisti, eli öljynvaihto ja suodatin. Vaihteistoa ei tarvitse murehtia. Sitten on joku Folkkari jonka laatikko ei kestä sadan tonnin ajoa ilman kallista remppaa. Ja moottorit, voi vittu. Niihin myydään ÖLJYNKULUTUSREMONTTEJA! Mitä helvettiä?
        Minulla ei ole tähän mennessä ollut autoa josta häviää öljyä niin paljon että mittatikusta huomaisi. Jos mikrometrillä katsoo niin ehkä sitten.

        Et ajakaan vagilla. Sen takia et ole huomannut ongelmia, koska niitä ei ole.


    • Anonyymi

      Vw sähköauton ID 3 ja ID4 kannattaa tilata manuaalilaatikolla koska sähkömoottorin tuima vääntö rikkoo dsg laatikon.

    • Anonyymi

      halpa 3000e audissa korjaus?

    • Anonyymi

      joko sentään myönnetään että niitä menee yhtenään rikki-hih

    • Anonyymi

      mutta eihän vikaa pitänyt ensinkään olla?

      • Anonyymi

        hih VWskodat


    • Anonyymi

      Joku oli vienyt DSG laatikon Eestiin. Noin 8500 Eestin kruunua maksoi. Tottakai matkat päälle.

    • Anonyymi

      Miksi vaiheisto pitäisi korjata? Sehän tarkoittaisi että jotain on rikki. Miksi ihmeessä vaihteisto olisi rikki?

      En minä halua autoa missä on hajoava vaihteisto vaikka sen saisi jop alle 5000e korjautettua. Se auton pitäminen viikon tai kaksi pajalla maksaa aika paljon. Pitäisi vuokrata Hertziltä sijaisauto siksi aikaa.

    • Anonyymi

      Ei se ole halpaa korjata kytkinasetelma ja kaksoismassavauhtipyöräkään töineen etuvetoiseen manualiin. Kokemusta on, 2850 euroa.

      • Anonyymi

        Huijattu on.


    • Anonyymi

      En jaksanut lukea / etsiä yrityksen infoa siitä mitä korjauksiin sisältyy ja millä osilla ne korjataan (alkuperäisillä?), mutta ei kuulosta lainkaan pahalta.

      Mutta muistaakseni kuivakytkimelliset olivat niitä, jotka toivat huonoa mainetta ja märkäkytkimelliset olivat luotettavempia.

      Sitten oli muistaakseni vielä DSG 6 ja 7-vaihteiset molemmista. Jossakin oli aikoinana taulukko ko. laatikoista sarjanumeroineen, ne joissa oli ollut enempi murheita ja ne joissa ei juuri murheita ollut.

      ps. Kaksoiskytkimelliset, valmistajasta riippumattaa saa ennen aikojaan rikki myös virheellisillä käyttötavoilla, niitä ei voi käyttää kuten perinteisiä automaatteja.

    • Anonyymi

      Kyllä noi automatisoidut manuaalivaihteistot nostaa jossakin vaiheessa autoon kohdistuvia korjauskulua merkittävästi jos omistaja vie vaan johonkin firmaan ja maksaa heille pyytämät eurot. Kytkimen puolella ja koko ohjaus, hydrauliikka, ei ole yhta osaa ja paikkaa. Saattaa maksaa osista tuplat jos se firma uusiin.

      Kertoo että teknisesti huono vaihteisto jos euroja uppoaa paljon vaikka olisi 20 vuotiasta auto ja 300-400tkm ajettu pätkäajoa.

      • Anonyymi

        Kaikkea ei tule yleistellen laittaa samaan nippuun, sillä kaikisa DSG-vaihdetyypeissä ei ole ollut sen erityisempiä ongelmian kuten jo tuossa ylempänä totesin.

        Tosin valmistajahan aikoinaan muutti huolto-ohjettaan, jossa märkälaatikon ikuisista öljyistä siirryttiin öljyhuolto-ohjemmaan x kilometreillä tai x vuosilla.

        Kaksoiskytkimellisen saa merkistä riippumatta rikki virheellisillä käyttötavoilla ennen aikojaan.

        #

        "Ajatko kaksoiskytkin-periaatteella toimivalla automaatilla?"

        "Varo: Näitä ohjeita rikkomalla saat laatikkosi taatusti hajalle"

        - https://www.is.fi/autot/art-2000001215599.html

        .


    • Anonyymi

      Korjautus maksaa peräti 0,5 senttiä per ajettu kilometri. Ei paha.

    • Anonyymi

      DSG-vaihdelaatikko on jo syntyjään susi. Heikoimmat ovat rikkoutuneet jo 30 tuhannen ajokilometrin kohdalla. Niitä kannattaa kiertää. Oikean automaattilaatikon kestoikä on vähintään 500 tuhatta. Kokemusta on molemmista.

      • Anonyymi

        Katsokaa Youtube esimerkiksi "Simolammikko" ja päätelkää onko automaattivaihteisto hyvä!


    • Anonyymi

      Jos nyt Toyotaan pitää verrata niin monissa Toyotan vaihteisteistoissa on ollut ongelmia. Alumiinikopissa laakerit meni väljiksi ja ne kopat ei ole todellakaan halpoja vaihtaa. Eikä Tojota autoista ongelmat lopu ihan äkkiä jos niitä haluaa etaiä.
      Loppujen lopuksi Tojon laatu on tänäpäivänä todella huonoa. Jos vertaa muihin merkkeihin. Ei Tojotmitään ongelmattomia ole vaikka niin tupataan väittämään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81
      1122
    Aihe