Velkajärjestely ja sen lisäsuoritukset maksamatta

Anonyymi-ap

Pitkä tarina lyhyesti: Pääsin velkajärjestelyyn vuonna 2011. Suurin osa veloista oli saanut käräjäoikeuden yksipuolisen tuomion vuonna 2006. En pystynyt suoriutumaan velkajärjestelyn maksuista henkilökohtaisista syistä. Minulle määrättiin käräjäoikeuden päätöksellä lisäsuoritusvelvollisuus vuonna 2017, jota en myöskään hoitanut. Omaa hölmöyttäni en hakenut velkajärjestelyä raukeamaan eikä velkojakaan sitä tehnyt. Vj loppui aikanaan maksamattomana. Velkajärjestely oli kohdallani suuri virhe, koska ilman sitä velkani olisivat vanhentuneet 15 vuotta ensimmäisestä tuomiosta eli vuonna 2021. Nyt velkoja sanoo, että vanhentuminen alkaa vasta lisäsuoritustuomiosta ja kestäisi siis vuodesta 2017 eteenpäin vielä 15 vuotta eli vuoteen 2032. Tuntuu todella epäreilulta, että velkajärjelyn takia vanhentumisaika onkin 15 vuoden sijasta 11 vuotta kauemmin! Nyt tarvitsisin velkajärjestelyä tuntevan lakimiehen neuvoa, milloin vanhentuminen alkaa tällaisessa tapauksessa? Tulisiko kyseeseen velan lopullinen vanhentuminen velan erääntymisestä eli 20 vuodessa? Silloin pääsisin velasta eroon vuonna 2026. Tai ensimmäisestä tuomiosta vuonna 2006 eli 15 vuodessa, jolloin velka olisikin jo vanhentunut? Luin kerran jostain, että jos samaan velkaan kohdistuu useampi ulosottoperuste (tuomio) niin silloin vanhentuminen lasketaan varhaisimmasta tuomiosta. Jään pian eläkkeelle ja olen tällä hetkellä työtön. Ahdistaa hirveästi, kun eläkkeeni tulee muutenkin olemaan hyvin pieni, jos olenkin vielä vuosia ulosotossa. Luulin juuri velkojen vanhentuneen ja huokaisin helpotuksesta, nyt sitten tulikin tämä pommi niskaan.

2

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitten mulla täytyy jossain olla rahaa helmassa. Käytä niitä.
      Kai ymmärrät, että muut maksavat velkajörjestelyyn päässeen velat.
      Mene töihin!

      • Anonyymi

        Ulosotossa niitä koko ajan lyhennän... ja töihin menisin, jos töitä saisin, tällä hetkellä osa-aikaisena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe